Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsTerugval in benzo's, controleverlies.

Terugval in benzo's, controleverlies.

1105 antwoorden
121 weergaven
18-5-2026
R
RnB_fanLid
01-01-2024, 00:00
#1
Raver zei:
Ik val wellicht wat in herhaling. Inmiddels al 21 pagina's aan dit topic besteed.

Het is logisch dat ik me klote voel atm.

Even een peiling of het nog zinvol is om hier te sharen. Let me know.

Greetz
Klik om te vergroten...
Zeker blijven delen, kerel! Ik reageer niet altijd meer in berichten, maar ik lees alles met je mee. Ik ben erg met je begaan, je doet het hartstikke goed en je hebt nog een hele weg te gaan!
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#2
Duidelijk. Bedankt allemaal.

Inmiddels op dag 3 benzovrij.

Lig op dit moment totaal vermoeid op bed. Slaap al dagen beroerd en ik begin echt last te krijgen van "flanellen benen".

In andere woorden; slappe benen en een zeurend gevoel. Waarschijnlijk door de spierspanning en uitputting. Daarnaast kan ik dat gewoon niet loslaten; ik blijf maar piekeren erover haha.

Anxiety is hoog, veel zweten, derealisatie, spierspanningen, net alsof me hoofd in een vissenkom zit.

Het is ontzettend zwaar.

Gelukkig wel goed nieuws gekregen; ik mag nog wat langer blijven. Ik zal op me 13e dag clean de detox verlaten. En dan bijna 20 dagen van de wiet af.

Iemand herkenning in de flanellen benen? Gevoel van zwakte, slapte? Brrr ; het staat wel beschreven in de Ashton maar toch. Het voelt eng. Het verlies van conditie. Ik kan ondertussen wel voelen dat ik ook geen 18 meer ben en dat benzo afkick echt roofbouw op het lijf plegen is.
H
Hippie LangwausLid
01-01-2024, 00:00
#3
Raver zei:
Ik val wellicht wat in herhaling. Inmiddels al 21 pagina's aan dit topic besteed.

Het is logisch dat ik me klote voel atm.

Even een peiling of het nog zinvol is om hier te sharen. Let me know.

Greetz
Klik om te vergroten...
Als wij onze steun en begrip kunnen delen. ❤️
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#4
Raver zei:
Iemand herkenning in de flanellen benen? Gevoel van zwakte, slapte? Brrr ; het staat wel beschreven in de Ashton maar toch. Het voelt eng. Het verlies van conditie. Ik kan ondertussen wel voelen dat ik ook geen 18 meer ben en dat benzo afkick echt roofbouw op het lijf plegen is.
Klik om te vergroten...
Verlies van conditie / vermoeidheid zeker. Ik heb nog een hele tijd middagdutjes gedaan, zeker na fysieke of mentale inspanning.

Derealisatie ook. Het gevoel dat ik continu naar buiten kijk door een raam ipv rechtstreeks. Vond ik erg irritant maar ging over.

Flanellen benen ken ik niet. Wel restless legs. Ook echt naar.

Kalm an. 👍
J
Jazz35Lid
01-01-2024, 00:00
#5
_shikantaza zei:
Verlies van conditie / vermoeidheid zeker. Ik heb nog een hele tijd middagdutjes gedaan, zeker na fysieke of mentale inspanning.

Derealisatie ook. Het gevoel dat ik continu naar buiten kijk door een raam ipv rechtstreeks. Vond ik erg irritant maar ging over.

Flanellen benen ken ik niet. Wel restless legs. Ook echt naar.

Kalm an. 👍
Klik om te vergroten...
Restless legs heb ik ook megaveel lastig van. Flanellen benen ken ik niet. Eerder 'overspanning' dan 'onderspanning' hier. Lijkt me erg irritant.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#6
Jazz35 zei:
Restless legs heb ik ook megaveel lastig van. Flanellen benen ken ik niet. Eerder 'overspanning' dan 'onderspanning' hier. Lijkt me erg irritant.
Klik om te vergroten...
Hmm, nu je het zegt ben ik wel eens midden in de nacht wakker geworden na veel te veel Benzo's en toen had ik echt spierslapte. Ik was toen uit bed gekropen of gevallen en kon mezelf er maar met moeite weer in hijsen. Maar tijdens m'n afbouw nooit gehad. Wel heel eng trouwens, niet dat het toen midden in de nacht binnen kwam. Ik werd wel onder de blauwe plekken wakker en m'n wasrek lag op mysterieuze wijze in de kreukels... 🤔
J
Jazz35Lid
01-01-2024, 00:00
#7
_shikantaza zei:
Hmm, nu je het zegt ben ik wel eens midden in de nacht wakker geworden na veel te veel Benzo's en toen had ik echt spierslapte. Ik was toen uit bed gekropen of gevallen en kon mezelf er maar met moeite weer in hijsen. Maar tijdens m'n afbouw nooit gehad. Wel heel eng trouwens, niet dat het toen midden in de nacht binnen kwam. Ik werd wel onder de blauwe plekken wakker en m'n wasrek lag op mysterieuze wijze in de kreukels... 🤔
Klik om te vergroten...
Oei! En dat die herinnering dan nu zo komt opborrelen... Had je anders nooit meer aan gedacht waarschijnlijk. 🤐😅 Ja, ik ken óók wel behoorlijke slapte na benzomisbruik, maar in de afbouw niet (afkloppen).
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#8
Jazz35 zei:
Oei! En dat die herinnering dan nu zo komt opborrelen... Had je anders nooit meer aan gedacht waarschijnlijk. 🤐😅 Ja, ik ken óók wel behoorlijke slapte na benzomisbruik, maar in de afbouw niet (afkloppen).
Klik om te vergroten...
Ach ja. Goeie reminder van waar ik nooit meer naartoe wil 👍
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#9
Elke dag een nieuw hoofdstuk. Inmiddels zie ik dit als mijn dagboek.

Dag 4 clean.

Flanellen benen zijn nog aanwezig; ben inmiddels erachter wat het exact is. Het zijn stijve spieren in me benen. Daardoor voelt elke beweging als anders dan normaal.

Vandaag is echt de eerste dag dat ik voel dat ik nuchter begin te worden. De sluier van benzo's is eraf. Ik voel weer dingen. Vanochtend was t echt zo van ah zo voelt blijdschap!

Maar echt nog fors aan het ontwennen. Spanning op de borst, duizelig, spanning door me lijf, misselijk, heel snel emotioneel, wat verwarring.
De pijn op de borst met de duizeligheid en slapte was voor de arts hier een rede voor een ECG. Uiteraard niks uitgekomen. Zo intens is het dus.
Ik denk wel dat ik ondertussen een soort verdraagzaamheid heb gecreëerd tegen de ontwenningsverschijnselen.
Het is heel fors maar het lukt me om tot dingen te komen. Wel moet ik elke paar uur even op me kamer ontprikkelen zegmaar. Anders word ik overvallen door duizeligheid en slapte.

Slapen is wel flink ellendig; slaap een paar uurtjes en word dan weer wakker door een nachtmerrie. En dan wisselt zich af.

Máár ik vreesde zolang voor de 4e dag; nu is die aangebroken en merk ik dat ik de ontwenningsverschijnselen kan verdragen. Dat geeft me weer kracht om door te gaan voor vandaag. Morgen kan het zo weer anders zijn.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#10
Raver zei:
Elke dag een nieuw hoofdstuk. Inmiddels zie ik dit als mijn dagboek.

Dag 4 clean.

Flanellen benen zijn nog aanwezig; ben inmiddels erachter wat het exact is. Het zijn stijve spieren in me benen. Daardoor voelt elke beweging als anders dan normaal.

Vandaag is echt de eerste dag dat ik voel dat ik nuchter begin te worden. De sluier van benzo's is eraf. Ik voel weer dingen. Vanochtend was t echt zo van ah zo voelt blijdschap!

Maar echt nog fors aan het ontwennen. Spanning op de borst, duizelig, spanning door me lijf, misselijk, heel snel emotioneel, wat verwarring.
De pijn op de borst met de duizeligheid en slapte was voor de arts hier een rede voor een ECG. Uiteraard niks uitgekomen. Zo intens is het dus.
Ik denk wel dat ik ondertussen een soort verdraagzaamheid heb gecreëerd tegen de ontwenningsverschijnselen.
Het is heel fors maar het lukt me om tot dingen te komen. Wel moet ik elke paar uur even op me kamer ontprikkelen zegmaar. Anders word ik overvallen door duizeligheid en slapte.

Slapen is wel flink ellendig; slaap een paar uurtjes en word dan weer wakker door een nachtmerrie. En dan wisselt zich af.

Máár ik vreesde zolang voor de 4e dag; nu is die aangebroken en merk ik dat ik de ontwenningsverschijnselen kan verdragen. Dat geeft me weer kracht om door te gaan voor vandaag. Morgen kan het zo weer anders zijn.
Klik om te vergroten...
Het gaat allemaal weer voorbij en je gaat je weer normaal voelen als je clean blijft. Geduld, beste vriend. Meer is er niet nodig om hier uit te komen :)
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#11
_shikantaza zei:
Het gaat allemaal weer voorbij en je gaat je weer normaal voelen als je clean blijft. Geduld, beste vriend. Meer is er niet nodig om hier uit te komen :)
Klik om te vergroten...

Zeker hoor. Weet ik ook.
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#12
Raver zei:
Ik ben bezig met mijn reïntegratie. Verder haal ik veel ontspanning uit zwemmen of wandelen. Als ik dat dus ook daadwerkelijk toe. Laatste paar dagen gaat t wel weer wat de betere kant op.
Klik om te vergroten...

wat ben jij ontzettend goed bezig, schouderklop!
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#13
Mee eens. Je bent op de goede weg, @Raver! Ga vooral zo door, dan wordt de benzo ellende straks een bijna vergeten nare periode....
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#14
Ze Herbs Mang zei:
Ze zeggen dat het minimaal een jaar duurt voordat alles een beetje is herstelt.
Klik om te vergroten...
Idd. Het herstel van een benzo verslaving duurt een flinke tijd.
Ikzelf heb om echt te herstellen van de benzo's ongeveer een half jaar nodig gehad waarna zich een volgende verslaving zich aan diende.
B
Brakka MangLid
01-01-2024, 00:00
#15
Ze zeggen dat het minimaal een jaar duurt voordat alles een beetje is herstelt. In ieder geval bij volledige abstinentie. Als ik het goed heb val je ook vaak terug in blowen na clean worden van andere middelen. Heb je daar nu moeite mee of ben je daar ook wel vanaf nu? Anxiety en blowen is natuurlijk ook geen goede combi. Ik werd daar ook altijd verschrikkelijk angstig van, pleinvrees mensenvrees, eigenlijk alles vrees 😜
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#16
Ze Herbs Mang zei:
Als ik het goed heb val je ook vaak terug in blowen na clean worden van andere middelen. Heb je daar nu moeite mee of ben je daar ook wel vanaf nu?
Klik om te vergroten...

Dat was inderdaad wel vaak het geval. Gelukkig nu geen moeite mee. Wil lekker clean zijn!
B
Brakka MangLid
01-01-2024, 00:00
#17
Raver zei:
Dat was inderdaad wel vaak het geval. Gelukkig nu geen moeite mee. Wil lekker clean zijn!
Klik om te vergroten...
Gij bent goed bezig💪🏽🙏🏽
R
RnB_fanLid
01-01-2024, 00:00
#18
Raver zei:
Gruwelijk grillig. Maar fijn dat voor mij dat het iig herkenbaar is en ik niet gek word haha.

Ik zag je ooit beschrijven dat je bang was voor hersenschade. Ik snap nu echt volledig wat je bedoelde.

Soms is de brainfog zo intens. Het is net alsof ik mijn intelligentie ben verloren. Bizar.
Klik om te vergroten...
Gelukkig ben ik dat inmiddels niet meer!

Mijn koppie werkt weer zoals voorheen. Maar het heeft wel ruim een jaar van absitinentie, herstel en gezond leven gekost, voordat ik me weer normaal ging voelen. Inmiddels anderhalf jaar onderweg en nu wil ik nooit meer terug!
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#19
76 dagen. Wat een strijd is het nog. Windows and waves wisselen zich duidelijk af.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#20
Raver zei:
76 dagen. Wat een strijd is het nog. Windows and waves wisselen zich duidelijk af.
Klik om te vergroten...
Maar je houdt het goed vol, @Raver!
Met het verlopen van de tijd zal het beter gaan en dat weet jij ook
Sterkte!
Bij mij duurde het ook erg lang, de geestelijke ontwenning....

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...4950515253...56
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."