Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsTerugval in benzo's, controleverlies.

Terugval in benzo's, controleverlies.

1105 antwoorden
120 weergaven
18-5-2026
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#1
Lieve Raver, ik heb niet heel veel nuttigs te zeggen maar ik wil je wel graag een hart onder de riem steken :redheart:

Jammer dat je het gevoel hebt je gedachten niet te kunnen delen op de plek waar je zit, zonder dat dat gevolgen heeft. Juist dat delen kan zo ontzettend helpend zijn als er goed op gereageerd wordt. Maar ik weet dat dat laatste in elk geval vroeger niet altijd gebeurde.

Anderhalf jaar geleden had ik dezelfde angst, gebaseerd op ervaringen uit het verleden. Uiteindelijk heb ik het naar mijn ene behandelaar gemaild vlak voor ik een afspraak had met de andere, met de opmerking dat ik er niet over wilde praten maar wel vond dat ze het moesten weten. De behandelaar waar ik een afspraak mee had heeft net zo lang zitten prikken en peuteren tot ik het daar uitsprak. Hij vroeg me wat mijn angst was in het delen van die gedachten, dus ik vertelde dat ik bang was dat door die gedachten de behandeling stopgezet zou worden en dat ik dan nooit ergens zou komen.

Ik zal nooit vergeten wat zijn reactie was en die wil ik vanuit de grond van mijn hart met je delen:
"Die gedachten en de optie om het te doen zijn jouw achterdeur, jouw veiligheid. Die achterdeur gaan we helemaal niet dicht timmeren, dat is niet aan ons. We kunnen je alleen uitnodigen om dit traject met ons aan te gaan en ik hoop van harte dat je dat doet. Als je er na dit traject nog steeds uit wil stappen dan is dat jouw keuze, je bent ons geen verantwoording schuldig".

Mijn inziens zou elke zorginstelling er zo in moeten staan.

Deze gedachten en gevoelens mogen er zijn Raver. Mensen om je heen, waaronder wij, kunnen je alleen maar uitnodigen om ook dit traject aan te blijven gaan en te blijven delen. Je last kunnen we niet voor je dragen, maar misschien kunnen we hem wel wat voor je verlichten. En dat geld ook voor de mensen om je heen in het echte leven. Het voelt nu uitzichtloos, maar je zit midden in een afkicktraject, zoals je je nú voelt gaat voorbij.

Hou je taai man
H
Hippie LangwausLid
01-01-2024, 00:00
#2
En blijf alsjeblieft als je het nergens anders delen kan, hier proberen wel dingen te delen.

We zijn dan wel anonieme forumleden, maar daarachter zitten echte mensen die, hoe gek dat ook lijkt, daadwerkelijk om jou geven.

Net zoals jij om ons geeft.

Jij hebt me een hele duidelijke helpende boodschap gestuurd, waardoor ik nu niet langer alcohol gebruik als alternatief tijdens mijn cannabis-onthouding.

Nogmaals bedankt daarvoor. 💚
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#3
Jullie zijn mijn steun en toeverlaat. Ik kan eigenlijk nergens anders zo diep mijn emoties en gedachten delen als dat ik hier doe. Dat zal ik dan ook met momenten blijven doen.

@Mevrouw Pløp bedankt.

@Hippie Langwaus bedankt.
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#4
Raver zei:
Jullie zijn mijn steun en toeverlaat. Ik kan eigenlijk nergens anders zo diep mijn emoties en gedachten delen als dat ik hier doe. Dat zal ik dan ook met momenten blijven doen.
Klik om te vergroten...

En jij bedankt voor je openheid.
Je bent een dappere strijder die door hete vuren kan gaan.

Fijn om te weten dat je hier je gouden maar soms bloedend hart kan luchten.
Mooie community zijn we!
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ben vandaag op verlof.

Man wat geeft dat veel spanning weer. M'n hoofd zit super snel helemaal vol, en dan raak ik helemaal overspoeld met spanning. Vanochtend al de dag begonnen met een mega frusterende en veel te lange dagopening in de kliniek.

Per slot van rekening net ook m'n dealer moeten afbetalen. Weer in dezelfde woning, dezelfde geuren en gesprekken. Geen trek, maar wel een vervelend gevoel erbij.

Nu thuis in m'n woning, met m'n vriendin lig ik op de bank. Niet zo goed wetende hoe of wat en wat ik nu verder wil vandaag. Lastig om het leven weer op een normale manier in te gaan delen!
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#6
Raver zei:
Ben vandaag op verlof.

Man wat geeft dat veel spanning weer. M'n hoofd zit super snel helemaal vol, en dan raak ik helemaal overspoeld met spanning. Vanochtend al de dag begonnen met een mega frusterende en veel te lange dagopening in de kliniek.

Per slot van rekening net ook m'n dealer moeten afbetalen. Weer in dezelfde woning, dezelfde geuren en gesprekken. Geen trek, maar wel een vervelend gevoel erbij.

Nu thuis in m'n woning, met m'n vriendin lig ik op de bank. Niet zo goed wetende hoe of wat en wat ik nu verder wil vandaag. Lastig om het leven weer op een normale manier in te gaan delen!
Klik om te vergroten...
Meetinkje vanavond? Even iemand bellen? Wandelingetje? Kom van die bank af :)
J
Jazz35Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Ja, de lat heeft niet hoog te liggen, maar inderdaad, probeer jezelf wél te mobiliseren. Boodschappen doen, koken, wandelingetje, dat soort dingen. Probeer jezelf maar een eenvoudig en haalbaar doel te stellen voor vandaag. 😘
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#8
_shikantaza zei:
Meetinkje vanavond? Even iemand bellen? Wandelingetje? Kom van die bank af :)
Klik om te vergroten...

Wandeling gaan we zo maken, fellows al gebeld en dan is t ook even accepteren denk ik. Had vanochtend ook een oprichtingsvergadering voor een hersteldag van ons fellowship hier.

Jazz35 zei:
Ja, de lat heeft niet hoog te liggen, maar inderdaad, probeer jezelf wél te mobiliseren. Boodschappen doen, koken, wandelingetje, dat soort dingen. Probeer jezelf maar een eenvoudig en haalbaar doel te stellen voor vandaag. 😘
Klik om te vergroten...

Ja precies!
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#9
Raver zei:
Per slot van rekening net ook m'n dealer moeten afbetalen. Weer in dezelfde woning, dezelfde geuren en gesprekken. Geen trek, maar wel een vervelend gevoel erbij.
Klik om te vergroten...

Dit vind ik echt knap van je. Respect.
De dealer onder ogen zien, mogelijk in een huis waar je wiet rookt.
Maar sowieso een setting waar je veelvuldig bent geweest.
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#10
Kordie zei:
Dit vind ik echt knap van je. Respect.
De dealer onder ogen zien, mogelijk in een huis waar je wiet rookt.
Maar sowieso een setting waar je veelvuldig bent geweest.
Klik om te vergroten...

Thanks man.

Ja ik kwam daar de laatste maanden bijna elke dag. Om resin te halen en wiet uiteraard. Mijn dagelijkse uitje was daar een pure joint roken en dan knetter naar huis. Wel meteen uitgesproken dat ik niet meer van plan ben om daar nog wiet te komen halen. Vanwege een kliniekopname en stoppen met blowen.

Waarop hij wel antwoordde; jammer, had net een halve Kg Amerikaanse wiet binnen. En wiet alleen is toch het probleem niet..? 😅
J
Jazz35Lid
01-01-2024, 00:00
#11
Raver zei:
Thanks man.

Ja ik kwam daar de laatste maanden bijna elke dag. Om resin te halen en wiet uiteraard. Mijn dagelijkse uitje was daar een pure joint roken en dan knetter naar huis. Wel meteen uitgesproken dat ik niet meer van plan ben om daar nog wiet te komen halen. Vanwege een kliniekopname en stoppen met blowen.

Waarop hij wel antwoordde; jammer, had net een halve Kg Amerikaanse wiet binnen. En wiet alleen is toch het probleem niet..? 😅
Klik om te vergroten...
Wat een fucking asshole. Bah. Onwetendheid natuurlijk, maar tóch.
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#12
Intense brainfog.

Mijn brein voelt echt nog zo ver van hoe het geweest is. De brainfog na een heftige nacht vol delirant achtige dromen. Zo niet hoe ik mezelf ken. Het is net alsof ik niet het volledige potentieel van m'n brein kan gebruiken. Alsof ik hersenschade heb.


Zo eng. Nu 10 maanden ongeveer, herkenbaar voor andere mensen?
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#13
Raver zei:
herkenbaar voor andere mensen?
Klik om te vergroten...

Brainfrog?
Dat herken ik heel erg goed.
Bij mij ontstaan door de PTSS en klappen op het hoofd.

Raver zei:
Alsof ik hersenschade heb.
Klik om te vergroten...

Deze eens aanvragen via je arts: https://www.lumc.nl/afdelingen/oude...n-behandelingen/neuropsychologisch-onderzoek/
Gaf mij veel duidelijkheid zo'n NPO. Op een scan was niks te zien. Heel veel hersenschade niet. Ondanks dat dat wel altijd wordt gedacht (maar dan heb je het vooral over bloedingen).

Interessante site: https://www.hersenstichting.nl/gevo...i4TD8cy47DPj7aNFdzRQfuxgXUlPlf3AaAi-XEALw_wcB

En ja, ik heb wel vaker gehoord dat het ook kan komen door drugsgebruik.
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#14
Kordie zei:
En ja, ik heb wel vaker gehoord dat het ook kan komen door drugsgebruik.
Klik om te vergroten...

Dit is veroorzaakt door benzodiazepine ontwenningsverschijnselen.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#15
Raver zei:
Intense brainfog.

Mijn brein voelt echt nog zo ver van hoe het geweest is. De brainfog na een heftige nacht vol delirant achtige dromen. Zo niet hoe ik mezelf ken. Het is net alsof ik niet het volledige potentieel van m'n brein kan gebruiken. Alsof ik hersenschade heb.


Zo eng. Nu 10 maanden ongeveer, herkenbaar voor andere mensen?
Klik om te vergroten...
Ja man! Dat vond ik echt één van de vervelendste verschijnselen. Alsof ik een grote glazen helm op had die niet af kon. Maar ook dat is over gegaan. En het zou nog Benzo ontwenning kunnen zijn, dat verloopt grillig. Kan zijn dat het over een paar dagen over is of later terug komt.

Ook dit overleef je wel weer!
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#16
_shikantaza zei:
Ja man! Dat vond ik echt één van de vervelendste verschijnselen. Alsof ik een grote glazen helm op had die niet af kon. Maar ook dat is over gegaan. En het zou nog Benzo ontwenning kunnen zijn, dat verloopt grillig. Kan zijn dat het over een paar dagen over is of later terug komt.

Ook dit overleef je wel weer!
Klik om te vergroten...

Het is sowieso benzo gerelateerd toch! Zou anders niet weten door wat anders... Het voelt gewoon zo afgeschermd van de wereld om me heen. Soort dissociatie en inderdaad alsof er een aquarium op me hoofd zit. Wazig, ik kan er verder geen woorden aan hangen.

Had ook ff geen ruimte voor gezeik of emoties vandaag.

Mega grillig verloop is het zeker.
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#17
Raver zei:
Het is sowieso benzo gerelateerd toch! Zou anders niet weten door wat anders
Klik om te vergroten...

Huidige medicatie bedoel je?
Dat hoeft nl niet. Kan ook het gevolg zijn van een vorm van hersenschade door bv middelen gebruik; beschadigde neuronen. In die link in mijn post hier boven kun je daar wat meer over vinden.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#18
Raver zei:
Bekijk bijlage 67661

1 JAAR.

En ik kan echt zeggen dat ik van 95% van de paws klachten ben hersteld. Wat een reis was het.

Dankbaar as fuck!
Klik om te vergroten...
Respect!
M
MezelfLid
01-01-2024, 00:00
#19
Geweldig @Raver !! Woorden doen eigenlijk tekort maar ongelofelijk veel respect voor je doorzettingsvermogen! 🙏

Gelukkig kan ik ook zeggen dat ik van die duivelse benzooi af ben. Bijna 18 maanden voor mij ! al heb ik een kleine terugval gehad 2maandjes terug, al stelde dat niks voor (bijna drie weken lage dosis benzo gehad) in vergeleking met m'n eerste opname 18mnd terug. Ik was ook met 5 dagen die 2de detox uit gelukkig 💪

Dus kan die dankbaarheid naar nuchterheid me heel goed voorstellen ! Verademing is dat hé.. ongelofelijk.. voelt bij mij af en toe nog wel als een droom... drie jaar benzo, opiaten en spice elke dag, hele dagen non stop en nu... nagenoeg niks ! (hier en daar een stickie, maar minder dan 1x in de week)

Respect ook dat je vaak naar die NA meetings gaat. Mij deed dat niet veel goeds maar begrijp 100% dat mensen daar heel veel kracht en hulp uithalen. Echt echt ech heel goed bezig en nogmaals ongelofelijk veel respect en gefeliciteerd met je jaar benzovrij ! 🥳


Ps. Hoe zit het verder met slaap bij jou eigenlijk? Dat blijft bij mij namelijk nog wel echt een drama... en dat is zacht uitgedrukt helaas... vandaar toch nog om de week ongeveer een stickie...
K
Koffieb00nLid
01-01-2024, 00:00
#20
Mezelf zei:
Ps. Hoe zit het verder met slaap bij jou eigenlijk? Dat blijft bij mij namelijk nog wel echt een drama... en dat is zacht uitgedrukt helaas... vandaar toch nog om de week ongeveer een stickie...
Klik om te vergroten...
Weet niet wat jou doel is wat betreft middelengebruik @Mezelf maar let wel op. Op deze manier gebruiken is voor een verslavend brein reden om vaker en meer te gebruiken. Gewoon een heads up 😉

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...5253545556
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."