Goed bezig @Raver en denk er maar aan - haastige spoed is zelden goed. Te snel afbouwen kan echt heel lang heel naar worden. Je hebt al een paar afbouwen achter de rug dus je bent ook al gekindled. Doe 't rustig aan man. Echt, daar ben je jezelf later dankbaar voor. Al blijf je in het traject een keer een maand op een bepaalde dosis hangen, da's altijd nog beter dan een maand extra derealisatie achteraf vanwege haast.
Ondanks dat een derealisatie en depersonalisatie iets is wat ik gelukkig (nog) nooit heb ervaren, ben ik het er helemaal mee eens dat een maand gelijk blijven in (algeheel) gebruik absoluut niet erg is. Sterker nog, in mijn beperkte optiek btw, is middelengebruik iets wat door de gewenning uit zichzelf altijd erger zal worden, tenzij je er actief controle op uitoefent. Wat dan nog los staat van wat je met de onderliggende problematiek doet.
@Raver
Ik ben zelf een volledig mentaal verslaafde gebruiker, en heb ondertussen al geleerd dat ik op daarbij heel dicht op het randje van lichamelijk verslaving balanceer. En in mijn boekje is een maand stabiel blijven gewoon dikke vette winst. Want in de situaties waar ik eerst reden zag om (onnodig) mijn poisonofchoice bij te nemen, heb ik dat dan dus 4 weken niet gedaan. En dat is ook het punt, want als ik dat altijd had gekunnen, had ik geen problemen met gebruiken. Maar ik krijg vaak het idee dat de focus heel erg ligt op lichamelijk druk van het middelengebruik zo snel mogelijk omlaag te brengen, zonder dat ze daarbij lijken te letten op hoe ver en hoe diep het gebruik gaat.
Ik heb niet genoeg educatie om je arts tegen te spreken, benzo's zijn ook een bijzonder potent gifje die hij je voorschrijft. Maar ik kan wel vertellen dat het iets is wat mij in periodes zeker geholpen heeft, om even de rust proberen te vinden, zonder constant actief bezig te zijn met de druk van afbouwen. Mijn behoefte naar drugs komt toch ook vaak in periodes, juist in een dergelijke periode stabiel blijven is doelstelling op zich. Uiteindelijk is stabiliteit en vertrouwen in mezelf dat ik dat vol kan houden me ook meer waard. Maar dat zeg ik wel zonder een benzo verslaving en detox te hebben ervaren. Ik heb er ondertussen een hoop over gelezen, maar dankzij GHB/GBL heb ik wel geleerd dat sommige dingen heel anders voelen als dat ze in woorden uit te drukken zijn. Maar ik ben er vrij zeker zijn dat uiteindelijk stoppen een marathon is, en geen sprint. Bij een sprint mag je niet verzwakken, bij een marathon is er ruimte voor het mindere kilometers, zolang je uiteindelijk doel maar hetzelfde blijft,