Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsTerugval in benzo's, controleverlies.

Terugval in benzo's, controleverlies.

1105 antwoorden
119 weergaven
18-5-2026
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#1
Raver zei:
Detox dag 2.

Hele andere mentale instelling dan de vorige opname. Ik wil stoppen. Al voelt dat nog wel een beetje onrealistisch aan, maar dat gevoel ken ik van m'n vorige opnames.

Vanavond ga ik weer een NA meeting bezoeken na een hele hele lange tijd. Op naar herstel en betere tijden.

Beslissing is ook genomen dat mijn cleandatum vandaag is. Benzodiazepine afbouw is op medische indicatie en slik het niet meer om mezelf te bedwelen en heb het verder niet in eigen beheer. Krijg wekelijks baxters en zolang ik me eraan hou zie ik het niet als recreatief gebruik.

Vanacht zeer slecht geslapen. Elke paar uur wakker geschrokken door heftige lucide dromen. Elke keer volledig bezweet haha. Maar goed, afkickverschijnselen hé. Maar ik mag niet klagen. Er zitten hier 2 mensen voor benzodiazepines. Damn, van 50mg Diazepam naar 0 in 3 weken enzo. 🫣🫠

Stoppen met roken komt er ook even bij inderdaad. Maar dat is redelijk te couperen met nicotine pleisters en zuigtabletten. Ik krijg normaal last van hele heftige agressie als ik stop met roken. Op zoek naar ruzie gewoon. Nu heb ik dat totaal niet. Alleen soms dat het me even aanvliegt, AHHH EEN PEUK! Maar dat is vooral als ik een trigger zie of hoor.


Raver. :)
Klik om te vergroten...
Goed zeg! Ik had even gemist dat je intern ging. Zet ‘m op man 👍
R
RnB_fanLid
01-01-2024, 00:00
#2
Raver zei:
Detox dag 2.

Hele andere mentale instelling dan de vorige opname. Ik wil stoppen. Al voelt dat nog wel een beetje onrealistisch aan, maar dat gevoel ken ik van m'n vorige opnames.

Vanavond ga ik weer een NA meeting bezoeken na een hele hele lange tijd. Op naar herstel en betere tijden.

Beslissing is ook genomen dat mijn cleandatum vandaag is. Benzodiazepine afbouw is op medische indicatie en slik het niet meer om mezelf te bedwelen en heb het verder niet in eigen beheer. Krijg wekelijks baxters en zolang ik me eraan hou zie ik het niet als recreatief gebruik.

Vanacht zeer slecht geslapen. Elke paar uur wakker geschrokken door heftige lucide dromen. Elke keer volledig bezweet haha. Maar goed, afkickverschijnselen hé. Maar ik mag niet klagen. Er zitten hier 2 mensen voor benzodiazepines. Damn, van 50mg Diazepam naar 0 in 3 weken enzo. 🫣🫠

Stoppen met roken komt er ook even bij inderdaad. Maar dat is redelijk te couperen met nicotine pleisters en zuigtabletten. Ik krijg normaal last van hele heftige agressie als ik stop met roken. Op zoek naar ruzie gewoon. Nu heb ik dat totaal niet. Alleen soms dat het me even aanvliegt, AHHH EEN PEUK! Maar dat is vooral als ik een trigger zie of hoor.


Raver. :)
Klik om te vergroten...
Goed bezig en veel sterkte, kerel! Ik heb zelf ook klinisch gezeten voor benzo’s, dus ik weet hoe je je voelt. Je slaapt sowieso al niet top in zo'n setting en dan ook nog de benzo ontwenning er bovenop.. Maar gewoon blijven doorbijten en je komt er echt vanaf!
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik weet dat ik me beter ga voelen als ik weer een tijd zonder wiet door het leven zou gaan. Nu moet ik een examen doen om te zien of ik in aanmerking kom voor een gewenste cursus. Als ik erin kom, is het te danken aan de periode dat ik niet blowde. Als ik examen niet goed genoeg doe, kan het liggen aan het feit dat ik weer constant stoned ben.
Succes in ieder geval toegewenst @Raver
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#4
RnB_fan zei:
Goed bezig en veel sterkte, kerel! Ik heb zelf ook klinisch gezeten voor benzo’s, dus ik weet hoe je je voelt. Je slaapt sowieso al niet top in zo'n setting en dan ook nog de benzo ontwenning er bovenop.. Maar gewoon blijven doorbijten en je komt er echt vanaf!
Klik om te vergroten...

Benzodiazepines worden gewoon afgebouwd zoals de Ashton Manual. Dus die bouw ik hier af zoals ik dat ook ambulant doe. Indicatie voor opname is nu cannabis detox omdat het gewoon niet meer ging.

Nu op 18mg nog. Gaat 1 deze dagen naar 16mg.

Thnx. Komt hopelijk goed. Ik heb er vertrouwen in.
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#5
Alinde zei:
Vlg mij geldt cleandatum inderdaad als de benzo’s legaal en voorgeschreven zijn.
Klik om te vergroten...

+ niet afgeweken van de voorgeschreven frequentie en dosering zou ik er aan willen toevoegen.

En ik zou dan ook niet werken met 'nemen indien nodig'. Je verslaving heeft gewoon keiharde grenzen nodig. Want je geeft hem een vingerkootje, en je wordt tot aan je tenen erin meegezogen :sweatsmile:

@Raver Veel succes (en ook plezier) vanavond! Wel een wit muntje meenemen hè, als aandenken! :nerd:
Ik schreef er zelf nog weleens de cleandatum op bij een nieuwe start.
t
the dose it the poisonLid
01-01-2024, 00:00
#6
"Er zitten hier 2 mensen voor benzodiazepines. Damn, van 50mg Diazepam naar 0 in 3 weken enzo."

ik was allang de kliniek uitgegaan, want in 3 weken van 50mg naar nul is te bezopen voor woorden.
ik weet niet of je de 'ashton manual' kent?
wereldwijd al 10 talle jaren geprezen om vooral zijn afbouwschema, ookal gebruik je 100mg dia's,
hoe hij dat schema heeft bedacht, krijg je 0 afkickverschijnselen (ik ben met dat schema, en ook nog eens een keer ipv iedere 2 weken minderen, 1 week aangehouden)

dit schema ondekte ik helaas te laat, want een half jaar eerder zat ik in een coldturkey afkick hell van een maand, nog nooit van het 1 of ander moeten afkicken, dus ik was te trots en dacht het lukt mij wel zonder problemen, nou, ik wens het mijn ergste vijand niet toe die maand. ik had een mindset iedere dag van "enige wat je kan doen is ademhalen, en morgen weer een dag dichter bij het doel. (3 maanden lang verdeeld over de dag 3 gram ECHTE phenibut 99,98% puur in poedervorm in water gedronken, en voor het slapen gaan in bed ff nog heerlijk tv kijken onder het genot van 2mg clonazolam tot ik out ging)
over outgaan gesproken, dat had ik bijna iedere dag wel van alleen phenibut, in tegenstelling tot oxy (kom ik zo op terug) voel je het op een relaxte manier slechts 10 seconden van te voren aankomen, en wordt je uren later wakker, terwijl met oxy ga je eerst nodden een paar minuten en ben je er nog half bij.
bij phenibut totaal niet. (achteraf pas gelezen dat althans de phenibut die ik had, alle symptomen van GHB heeft, alleen duurt phenibut wel 20 uur (1 dosis)

enfin, met de plandemie heb ik een depressie gekregen, die 2 jaaar duurde, en ik wou niet aan de anti depressiva, dus zocht ik om de scherpe randjes er af te halen mijn kalmte in oxycodon (lang werkende versie) gezocht. er waren nog 2 volle schoenendozen over met doosjes van 20 en 30mg uit een periode voor pijnbestrijding van de operatie van botkanker in de knie van een familielid. nog nooit opiaten gehad, en aan de alcohol wou ik niet. bij de eerste 20mg was ik gelijk verkocht.
mn hoogte (dieptepunt) zat ik op 130mg per dag, en merkte er amper nog wat van, en toen zei ik "het is klaar nu!" en met behulp van het ashton manual was ik binnen een half jaar clean, en ik zweer het, zonder ook maar 1 klein afkickverschijnseltje te hebben zowel lichamelijk als geestelijk niet. toen ben ik gaan googlen op "anti depresssiva alternatief" en kwam ik bij MDMA therapie uit. met klinieken en met psychologen heb ik niks, dus zelftherapie, en ik weet niet meer hoe ik er terrecht kwam, maar ik kwam dus uit op 6-APB, want dat scheen erg op MDMA te lijken. ik heb heb nooit xtc,coke etc etc etc gehad, en yolo iets van een straatdealer kopen wou ik ook niet. dus besteld, 100mg tabet geslikt en ik wist niet wat ik meemaakte! een golf van zelfliefde, zelfrespect, angst weg, fijn voelen, vrede met mij zelf hebben, werkelijk alle positieve emoties sloeg er uit het niets bij mij in. een maand later weer 100mg gehad, en geloof het of niet, mijn depressie was als sneeuw voor de zon verdwenen!!!!!

wiet verslaving ben ik ook bekend mee. van mijn 15e tot mijn 21e elke dag 1 a 2 joints gerookt, totdat ik een paar dagen achter elkaar, paranoia is een groot woord, extreem achterdochtig begon te worden met ongegronde angst erbij. na een week trok ik dat niet meer en ben van de ene op de andere dag gestopt. alleen snap ik niet dat ik zo'n 10 jaar hoor dat mensen zowel lichamelijk als geestelijke afkickverschijnselen hebben, ik blowde altijd iedere dag met 5 a 6 mensen en die waren vroeg of laat ook zonder enkele moeite van de ene op de andere dag gestopt. dus waarom dat zo'n ding is tegenwoordig? geen idee.
p.s. mijn laatste hele joint 0,5gr is onderhand ook al weer +/- 20 jaar geleden, en heb in de afgelopen 20 jaar 10x GEPROBEERD om te blowen, en ook nog eens van mijn eigen auto flowers, want 1 plant kweken en verzorgen en zonder chemische rotzooivoeding (CANNA BIO lijn) vond ik leuk om te doen, en in die jaren 3 dochters groot gebracht (dwarf, AK-47 en domina blueberry)
maar ik zei dus GEPROBEERD te roken, want na een stuk of 6 hijzen kreeg ik enorme angst, extreem negatieve gedachtes, en mijn hart ging te keer met een snelheid van een baby hartje op de echo..... exact dezelfde problemen waarom ik destijds een punt achter mijn wiet verslaving heb gezet.
ik heb sinds kort uit italie CBD wiet met 0,2% THC en 16% CBD, en dat gaat uiteraard goed, want los dat stoned zijn erg fijn WAS, vond ik de smaak en geur ook lekker.

maar genoeg over mij, maar ik wou dit ff kwijt dat ik ook bekend ben met verslavingen.
dus hier volgen een paar tips voor jou raver:

-als ik in jou schoenen stond zou ik nu nog weg gaan uit die kliniek, want die afkickwijze wat ze daar hanteren (van 50mg DIA naar 0 in 3 weken) is niet gezond meer.
-als het even geestelijk tegen zit (want daar zit bij jou voor 90% het probleem) tegen jezelf de volgende zin blijven herhalen: "ik heb wel voor hetere vuren gestaan en dit klote gevoel gaat straks weer voorbij"
-soms is het niet anders als je in de hel zit om nog even DIEPER in de hel te zitten om vervolgens uit de hel te komen.
-je ervaart ook veel stress, dus ik zou een cortizol remmer vragen
-nog een tip is dat je met een psychedelica gaat microdozen, en niet de microdose versie dat je amper wat merkt, maar dat je net even de sweetspot opzoekt en een extreem lichte trip krijgt, aangezien je grof gezegt al wat jaren in je hoofd niet meer weet wat voor of achter is, angsten hebt, paniek, stress en waarschjnlijk bang voor wat er allemaal gaat gebeuren, en hoe het verder verloopt als je 1maal van alles bent afgekicked. want psychedelica werkt behoorlijk angst, paniek en stress verlagend (zoals je misschien weet zijn er psilocibine therapie klinieken in nederland, wat bijzonder goede resultaten heeft geboekt met het genezen van fobieen, paniekaanvallen en zelfs PTSS) een stevige trip zonder therapie KAN ook je leven in 1 klap positief omgooien, maar als ik allemaal het zo leest hoe je je geestelijk voelt, is de kans op een bad trip veelste groot om het in je 1tje te doen zonder prof begeleiding. dus dat raad ik je af.

en als laatste wat mij door klote tijden heeft geholpen, en ik weet niet of jij dat kan, maar ik zei altijd tegen mijzelf: wtf ben ik nou lomp aan het doen? ik ben gvd een strijder en laat ik mijn leven nu beheersen door een stofje? je weet beter (en komt die weer) je hebt voor hetere vuren gestaan dus COME ON! FIGHT YOUR DEMONS! they will NEVER win!

nou, voor mijn doen was dit een hele lap text:)
en ik hoop dat je er wat aan hebt,want wat ik allemaal las gun ik bijna niemand.
je bent al zo ver, dus nog heel even door vechten STRIJDER!
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#7
the dose it the poison zei:
ik was allang de kliniek uitgegaan, want in 3 weken van 50mg naar nul is te bezopen voor woorden.
ik weet niet of je de 'ashton manual' kent?
Klik om te vergroten...

⬇️

Raver zei:
Benzodiazepines worden gewoon afgebouwd zoals de Ashton Manual. Dus die bouw ik hier af zoals ik dat ook ambulant doe. Indicatie voor opname is nu cannabis detox omdat het gewoon niet meer ging.
Klik om te vergroten...

Ik heb op voorhand al aangegeven bij mijn arts dat ik de benzo's niet in de detox wil afbouwen ivm de snelheid waarop deze worden afgebouwd.

Het afbouwen gaat wel door hier maar niet zoals hun manier. Ik heb de regie, niet de mensen tegenover me. Met oprecht de nodige tegendruk. "Het is beter als je op 0 de deur uitgaat hoor!" "Binnen 2 weken kun je er al af zijn!" "Ach, 18mg is niet zoveel meer. Dat kan jij!". Ondanks dat mijn arts in de indicatie heeft gezet dat de benzodiazepines op de Ashton manier worden afgebouwd in mijn geval. Hier heb ik hard voor moeten vechten. Dat ga ik dan niet van me af laten nemen door een paar verpleegkundigen die zelf nooit benzo withdrawal hebben gevoeld.

De ontwenningsverschijnselen van cannabis zijn niet zo ver heel erg heftig. Maar ze zijn er wel degelijk. Ik heb het afgelopen jaar zo knetter veel sterke wiet soorten gerookt. Ontwenningsverschijnselen beperken zich vooral tot zweten, slechter slapen, dromen, onrustig, verlies van eetlust en geïrriteerd. Het schijnt dat de hoge THC waarden van tegenwoordig de oorzaak zijn hiervan. Je lichaam went wel degelijk aan de stoffen die cannabis bevatten. Alleen bij coldturkey ja, kun je het niet vergelijken met andere drugs. Daarnaast ben ik hier ook omdat ik zelf het onvermogen heb om ermee te stoppen.
O
OtherShoreLid
01-01-2024, 00:00
#8
the dose it the poison zei:
ik weet niet of je de 'ashton manual' kent?
wereldwijd al 10 talle jaren geprezen om vooral zijn afbouwschema
Klik om te vergroten...
Professor C. Heather Ashton was een vrouw 🙂

Raver zei:
Er zitten hier 2 mensen voor benzodiazepines. Damn, van 50mg Diazepam naar 0 in 3 weken enzo. 🫣🫠
Klik om te vergroten...
Ik heb dit zelf ook gedaan tijdens een opname onder begeleiding van een verslavingsarts. Ging goed, maar ik zou het niet aanraden zonder heel veel mitsen en maren. Dus verstandig dat je zelf de regie houdt @Raver. We kennen elkaar niet maar ik lees een beetje mee en ik vind het super dat je iets gaat doen met je cannabis verslaving. Veel succes met je opname!
t
the dose it the poisonLid
01-01-2024, 00:00
#9
OtherShore zei:
Professor C. Heather Ashton was een vrouw 🙂
Klik om te vergroten...
oeps...:P ik dacht altijd dat haar man was overleden, en dat zij zijn "spokes person" geworden was.
totaal geen idee waarom ik dat altijd dacht : schaam: :)
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#10
LucidLucy zei:
+ niet afgeweken van de voorgeschreven frequentie en dosering zou ik er aan willen toevoegen.

En ik zou dan ook niet werken met 'nemen indien nodig'. Je verslaving heeft gewoon keiharde grenzen nodig. Want je geeft hem een vingerkootje, en je wordt tot aan je tenen erin meegezogen :sweatsmile:
Klik om te vergroten...
Mooie toevoeging.
Juist dat ‘indien nodig’ maakt dat je weer kunt twijfelen en met jezelf onderhandelen.
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#11
NA meeting was lastig. Kon er nog geen aansluiting bij vinden. Maar ben ook lang niet geweest en niet op mijn best op het moment. Logisch dus.

Op dit moment even zware paar uren. Zeer chagrijnig, echt van die trek aanvallen en neiging om weer naar huis te gaan. Gek hoe die neiging toch weer in me hoofd komt terwijl ik maandag geen andere optie meer zag dan een detox.

Enge ziekte die verslaving. Probeer ontspanning te zoeken. Muziek te luisteren, praten met de verpleging, beetje bewegen. Dat helpt gelukkig wel. Maar goed, vanavond echt het eerste moeilijke moment even.
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#12
Ik kan het me voorstellen. Worden jullie wel bezig gehouden? En zijn de andere deelnemers een beetje oke?

Is er in t weekend ook een programma?
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#13
Alinde zei:
Ik kan het me voorstellen. Worden jullie wel bezig gehouden? En zijn de andere deelnemers een beetje oke?

Is er in t weekend ook een programma?
Klik om te vergroten...

Ja hoor er is wel iets van dagprogramma en 2 keer per dag een wandeling.

Andere deelnemers zijn zeker oké. Kan goed aansluiting vinden. Iemand voor GHB afbouw waar ik veel mee optrek en wat leuke meiden. (:

Nee weekenden weinig programma. Maar dan kan ik mezelf wel bezig houden met het volgen van sport op TV en zelf sporten. Er is een gym hier.
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#14
is er geen mogelijkheid tot uitkering oid
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#15
Klinkt niet zo heel beroerd. Hopelijk slepen jullie elkaar er doorheen.
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#16
Dag 6 detox.

Vind het echt behoorlijk pittig. M'n emoties zijn kan ik het beste beschrijven als een rollercoaster.

Het ene moment ben ik redelijk vrolijk en gemotiveerd voor de toekomst. Het andere moment ben ik echt zo chagrijnig tot verbaal agressief aan toe. Meermaals is de spanning me te hoog opgelopen dat ik echt even een time-out moest nemen op m'n kamer. Die ruimte is er wel gelukkig.

Verder qua ontwenningsverschijnselen; voelt gewoon alsof ik onder hoge stress sta. Veel zweten, hoofdpijn achtig, minder eetlust, onrustig slapen met heftige dromen en veel craving. Nachtelijk zweet aanvallen; dus mezelf afdrogen is nodig snachts en dan ook meteen me lakens vervangen. Dramatisch voor me nachtrust ook.

Tot slot, gewoon erg vermoeid uiteraard.

Het is gelukkig allemaal niet zo heftig zoals andere mensen die hier aan het afkicken zijn, maar vooral gewoon vervelend. Eerste dagen kreeg ik Promethazine. Dat is nu gestopt.
K
Koffieb00nLid
01-01-2024, 00:00
#17
Jouw afkick is heel herkenbaar met mijn wietafkicks. Ook dat je je bed helemaal nat zweet 's nachts 🥵💦. Tot het ziekjes aan toe voelen en emotionele mood swings. Je bent gewoon even helemaal off. Sterkte man, het is erg kut maar wees maar blij dat je in de detox zit. Ik heb destijds altijd door gewerkt en dat maakte het niet veel makkelijker kan ik je zeggen, omdat je ook nog moet presteren en je relaties moet onderhouden.. maar het komt goed!

Houd vol kerel, het wordt beter! Dan alleen nog maar de benzos op je eigen tempooo 💪🏻
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#18
Raver zei:
Dag 6 detox.

Vind het echt behoorlijk pittig. M'n emoties zijn kan ik het beste beschrijven als een rollercoaster.

Het ene moment ben ik redelijk vrolijk en gemotiveerd voor de toekomst. Het andere moment ben ik echt zo chagrijnig tot verbaal agressief aan toe. Meermaals is de spanning me te hoog opgelopen dat ik echt even een time-out moest nemen op m'n kamer. Die ruimte is er wel gelukkig.

Verder qua ontwenningsverschijnselen; voelt gewoon alsof ik onder hoge stress sta. Veel zweten, hoofdpijn achtig, minder eetlust, onrustig slapen met heftige dromen en veel craving. Nachtelijk zweet aanvallen; dus mezelf afdrogen is nodig snachts en dan ook meteen me lakens vervangen. Dramatisch voor me nachtrust ook.

Tot slot, gewoon erg vermoeid uiteraard.

Het is gelukkig allemaal niet zo heftig zoals andere mensen die hier aan het afkicken zijn, maar vooral gewoon vervelend. Eerste dagen kreeg ik Promethazine. Dat is nu gestopt.
Klik om te vergroten...
Goed bezig man. Houd de moed er in. Het hielp mij in de kliniek wel om veel te praten met iemand die vertrouwd voelde.
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#19
Dag 11 detox.

Opname is verlengd met 2 dagen. Dus blijf tot aankomende vrijdag ipv woensdag.

Wiet afkick heb ik zwaarste inmiddels wel gehad. Slapen gaat beter, minder onrustig.

Merk nu wel dat ik veel klachten die ik had gewoon kwam door benzodiazepine ontwenning. Ben afgelopen donderdag naar 16mg gegaan ipv 18mg. Afkick begint nu op te komen weer. Zo herkenbaar weer.

Vreselijk futloos, nerveus, wazig, brainfog, ziek... Ahhh echt soms ben ik echt bang dat ik PAWS heb opgelopen door het afgelopen jaar.

Psychiater hier heeft aangeraadde om de benzodiazepine afbouw tijdelijk te gaan staken. Dat advies wordt naar mijn verslavingsarts gestuurd. Vind dat heel dubbel maar ben gewoon even mentaal en fysiek op gewoon ervan. Zijn rede hiervoor is ook de dubbele diagnose van mij die het afbouwen lastiger maakt. Ik zal er vast gevoeliger voor zijn dan andere mensen. (Ptss, angststoornis)

Als voorbeeld; gisteren even boodschappen gedaan. Mag inmiddels alleen naar buiten 2 uurtjes per dag. Raak dan zo overprikkeld dat ik meteen weer last krijg van derealisatie en dissociatie. Dat is dan zo'n klap in m'n gezicht. Denk je dat het weer de goede kant op gaat en dan word ik weer even met me neus op de realiteit gedrukt. Ik ben het echt helemaal spuugzat gewoon.

Financieël ben ik failliet. Ben niet in staat om te werken wanneer ik me zo voel. Dus enorm veel stress van andere factoren op dit moment. Vraag me dus ook echt af of het verstandig is om de afbouw nu door te zetten. Schuldsanering is niet ver weg meer en inkomsten zijn er niet. Lang leve zzp'er zijn. M'n verzekering vergoed dit niet onder het mom van; het is geen plotselinge ziekte; je had het kunnen zien aankomen etc etc. Erkenning voor m'n ziekte verslaving krijg ik daar dus niet. Heb ik dan al die tijd premie voor betaald! 🫠

@Koffieb00n Sterk van je dat je gewoon door bent gegaan met je leven. Was echt even fijn om te lezen dat je dingen herkende van de ontwenningsverschijnselen. Soort bevestiging voor het gevoel helpt altijd wel.

@dupont Praten helpt inderdaad enorm. Heb gelukkig ook echt veel aan de mede patiënten. We zijn een hechte groep. Gemiddelde leeftijd van de staf ligt erg laag op dit moment. Weinig ervaring; echt diepgang in de gesprekken is er niet. Op een paar toppers na dus het is een verademing als die er weer staan.

@Alinde

Gebeurd zeker genoeg! :)
N
N3K0Lid
01-01-2024, 00:00
#20
Ik heb het gewoon opgegeven omte willen stoppen met blowen. 😇

Ik wou graag stoppen met roken van tabak dat is gelukt.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...45678...56
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."