Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsTerugval in benzo's, controleverlies.

Terugval in benzo's, controleverlies.

1105 antwoorden
110 weergaven
18-5-2026
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik kan vandaag zeggen dat ik me eindelijk wat stabieler voel pfoeh.

Stabiel op 70mg Diazepam. Verdeeld over zo gelijk mogelijke doseringen per dag.

Wat een ellende is benzo verslaving zeg! Ik voel me dan nu oké, maar ik weet dat er moeilijke tijden aan gaan komen. Als dat maar op een normaal tempo gebeurd en met een competente arts.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#2
Cool, het begin is er. Nu nog een Ashton taper dan komt het wel goed.
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#3
Gesprek met arts is "goed" gegaan. Arts bestempelde mij als onbetrouwbare patiënt vanwege dat ik niet direct eerlijk ben geweest.
Daar kan ik begrip voor op brengen, dat is mijn eigen schuld. Als ik gewoon vanaf moment 1 eerlijk had geweest zou het wellicht anders zijn gelopen. Maar dat is alleen maar als als als.

Ik had voor mezelf een brief geschreven met linkjes naar FK, Ashton Manual en andere literatuur. Mijn eigen ervaring gedeeld en Dhr erop gewezen dat ook de HA het niet eens was met de diagnose "paradoxale reactie".

Dhr vertelde niet af te weten van de Xanax 2mg tabletten. Al heb ik dit toch 100% zeker tegen hem verteld. Hij geeft toe dat alles waar ik doorheen ben gegaan te linken is aan het plots stoppen met de Xanax 2mg. Dhr zei nooit de diagnose paradoxale reactie te hebben gegeven als hij wist dat ik van 40 a 50mg diazepam en 2mg xanax dagelijks plots zou zijn overgestapt op 50mg diazepam. Dit terwijl ik dit écht zo zeker weet dat ik dit wél verteld heb.

Dhr lijkt het dus te ontkennen. Maar goed, dat voelde voor mij als een dichte deur.

Plan is nu; Dhr begeleidt mij met voorschriften tot de verslavingszorg. Ik krijg 65mg per dag voorgeschreven. Meer wilde Dhr niet geven. Hiermee ben ik voor nu akkoord gegaan. Uiteindelijk moet ik er ook gewoon vanaf.

Volgende week maandag telefonische intake bij verslavingszorg. Dan hopelijk meer. Psychiater gaf ook eerlijk toe dat hij daar zit voor andere psychische problemen dan perse benzodiazepines afbouwen. Hiermee geeft hij dus toe weinig tot geen ervaring te hebben mét.

En morgen gesprek met de regie behandelaar over werk.

Update zover.

Greetz,

Raver
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#4
Jammer dat het zo is gegaan, maar je hebt in ieder geval een goed vooruitzicht.
B
BelowTheFlowLid
01-01-2024, 00:00
#5
En @Raver , hoe ging het vandaag ?
Mijn opmerkingen over jouw psychiater hou ik even voor me. Wel goed dat hij in ieder geval wel aangaf geen ervaring te hebben met afbouwen benzo's.
Maar juist dan lijkt mij een mooi aspect van dat vak dat je bij iedere patiënt iets leert: opzoeken, navragen bij collega's, ervaring opdoen etc.
Oeps, onbedoeld toch een opmerking gedeeld ...
Hoop dat de nu voor de tussentijd voorgeschreven dosis voor jou werkt.
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#6
Gaat redelijk hoor!

Alleen nog last van derealisatie en vervreemding van mezelf. Hoelang kan zoiets aanhouden? Ik neem aan dat het nog restverschijnselen zijn van de afkickverschijnselen waar ik doorheen ben gegaan. Soms nog last van zweten, voornamelijk van die koude klamme handen.

Of kunnen deze doseringen diazepam (60mg) per dag ook zorgen voor deze klachten. Mogelijk komt het ook door de combinatie citalopram benzo's en cannabis.

Al heb ik voornamelijk op momenten dat ik niet stoned ben.

Morgen telefonische intake bij de verslavingszorg.

Gr Raver
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#7
Alle succes toegewenst voor morgen!
G
GembertheeLid
01-01-2024, 00:00
#8
Haha woeps! Ik las "baan".
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#9
Zojuist terug van mijn intake bij de verslavingszorg.

Enorm verhelderend gesprek gehad met de psycholoog en de verslavingsarts.

Plan voor nu is;

Stabiliseren op diazepam 65mg verdeeld over 3 doseringen met dag. Niet meer niet minder.

5 januari hebben we een gesprek om de situatie dan te bespreken. Vanaf dan begint het afbouwen (of niet). Puur mijn regie. Verslavingsarts wilt het per 2 weken evalueren of er een stap naar beneden mogelijk is of niet. Daarnaast moet ik dan 5 januari al mijn overige benzo's inleveren. Vanaf dan moet ik elke week mijn benzo's ophalen bij de verslavingszorg. Verdeeld in baxter zakjes. Per dosering dus geregeld.

1 slag om de arm. Ze moet dit beleid bespreken met het team en m'n psychiater gaat ze nog spreken. Dus ben nog wel beetje zenuwachtig maar ik denk dat dit een mooi plan is. Ze stond ook open voor de Ashton Manual. Bovendien was ze hiermee bekend. 65mg is meer dan ik nu gebruik maar omdat ik soms nog last heb van ontwenningsverschijnselen wilt de arts iets hoger inzetten.

Update! Een blije en hoopvolle Raver.
K
Koffieb00nLid
01-01-2024, 00:00
#10
Wees niet te streng op jezelf. Het is geen terugval, gewoon beetje opletten met alcoholvrij de volgende keer. Maar dat deed je nu ook al, door het direct weg te leggen.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#11
Dat ziet er dus goed uit voor je!
Rustig aan afbouwen straks die diazepam, en daarna stop met benzo's!
Alle succes toegewenst in dit traject!
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#12
Klinkt heel goed allemaal @Raver :) Jij de regie over de afbouw. Lever de zooi lekker in en bouw af op jouw tempo. Tweewekelijkse afbouw is perfect met Diazepam.

Nooit meer benzo’s! Clean leven is het waard.

Ik ben blij voor je.
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#13
Enorm fijn inderdaad.

Ik voelde me eindelijk begrepen door een arts. Gewoon iets wat ik nu nodig heb! Niets geen paradoxale reactie op diazepam haha.. 😅

Hou jullie op de hoogte.

Doseringschema vanaf morgen. Dit dus stabiliseren tot 5 januari.

07.00 25mg Diazepam (heb de diazepam 's ochtends harder nodig dan 's avonds)

15.00 20mg Diazepam

23:00 20mg Diazepam.

Ik kijk inderdaad uit naar een clean leven. En ik weet gelukkig hoe dat is en voelt. Hoe fijn benzo's soms kunnen zijn wegen ze absoluut gewoon niet op tegen alle nadelen. Blij als ik er vanaf ben. Ben enorm benieuwd hoe dit afbouw traject gaat zijn.

Greetz.
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#14
Lekker bezig man!

Raver zei:
Of ik moet een oplossing verzinnen dat iemand tijdelijk bij mij komt wonen en me dan op de tijdstippen de benzo's geeft. Ik kan mezelf niet vertrouwen met benzo's namelijk. Het is of de detox of de 2e optie.
Klik om te vergroten...
Ik heb het ook zo gedaan. Sterker nog, er kwam geen psychiater aan te pas. Dat kon niet omdat ik op de wacht stond bij de kliniek. En andersom kon de kliniek me niet alvast helpen voor de behandeling gestart was.

Toen ben ik naar de waarnemend huisarts gegaan omdat ik wist dat die behulpzaam was. Heb haar zelf een plan voorgelegd voor afbouw. En zij heeft de diazepam uitgeschreven onder de strikte voorwaarde dat ik elke week op controle verscheen. En thuis zeker elke dag bloeddruk meten.
Mijn dosis was minder hoog om af te bouwen, maar ben blij dat het zo gegaan is. Ik was precies benzo vrij 2 dagen voor ik naar Zuid Afrika ging.

Mn ma heeft de benzos wel bijgehouden. Maargoed ook, want er waren echt wel momenten dat ik mezelf plat wilde gooien. Ik bleef alle andere rotzooi gewoon stug doorgebruiken (a-p(i)hp, coke, speed, 3mmc, etc.).
Kan ik niemand aanraden 😅

Blijft het voor jou ook lukken geen zwakkere momenten te hebben?

Heb je nog andere benzo's dan diazepam in huis? Wat in de buurt is kan triggeren hè!

Raver zei:
Tot slot, ik ben eerlijk geweest naar m'n moeder en stiefvader over m'n terugval die al zo'n 13 weken aan de gang is. Enorm emotioneel uiteraard. Ze zullen me nooit laten vallen. M'n stiefvader is ex alcoholist. Die begrijpt het precies. Dat is een stukje geluk wat ik heb. Nu moet ik het alleen nog vertellen aan m'n zus. Dat gaat nog een pittige kluif worden ben ik bang.
Klik om te vergroten...
Goed gedaan man! Voelt het bevrijdend?

Raver zei:
De periode tussen 12 en 6 en tussen 9 en 10 vind ik t heftigste. Ik heb een bloeddruk meter in huis gehaald (ff geleend) en m'n waardes zijn verhoogd als ik die ontwenning voel. Niet extreem verhoogd maar wel hoger dan ik normaliter heb.

Normale bloeddruk voor mij: 110/60 a 65. Ik werk in de zorg dus meet m'n bloeddruk regelmatig gewoon uit interesse haha. Of een soort dwang op bevestiging dat ik niet ziek ben.

Bloeddruk voor de dosering van 12.00 was 127/85 met een pols van 99.

Na de dosering gezakt naar normale waardes. Trouwens wist ik helemaal niet dat benzo ontwenning ook je bloeddruk en hartslag verhoogd. Maar eigenlijk naïef van me om dat te denken. Het is een GABA drug dus ja.
Klik om te vergroten...
Mooi om te horen dat je mijn advies hebt opgevolgd! Ik heb het ook ergens van dit forum vandaan. Maar de HA en in de kliniek hebben ze het ook wekelijks gecheckt.

Hoge bloeddruk is een van de gevaren van de afkick. En tegelijkertijd is het een hele goede objectieve meting om te zien hoe heftig je lichaam reageert. Juist wanneer je waarnemings vermogen is aangetast en je verward bent, kan dit mogelijk nog houvast bieden. Lukt het niet alleen dan wel met iemand anders.

Volgens mij is het ook zo dat zolang je bloeddruk binnen de perken blijft, er ook geen insult zal ontstaan. Maargoed ik heb hier geen harde bron bij.

Raver zei:
Ik twijfel om naar de tuchtcommissie te stappen als de psychiater me niet wilt helpen. Hebben mensen hier ervaring mee? Soms krijg ik echt het gevoel dat hij me gek wilt hebben ofzo!? Hoe kan er zo weinig bekend zijn over benzodiazepine verslaving bij een nota bene een psychiater? Het is geen medicijn wat er sinds vorig jaar is ofzo. En oja bij de HA gebruikte hij een omrekentabel waarin 1mg xanax omgerekend 10mg diazepam zou moeten zijn. Toen ik zat zag zakte de moed me in de schoenen.
Klik om te vergroten...

Zelfs die 10mg is erg laag als ik de benzo conversion tool van tripsit mag geloven. Tot nu toe is ie voor mij wel accuraat geweest. En als ik bedenk wat één mg alprazolam met me doet vs 10mg diazepam 😂
(Tripsit zegt 20mg equivalent. En dat zou me niets verbazen.)
Wel bijzonder dat een HA beter weet te begeleiden en omrekenen en verstand van zaken heeft dan N.B. een psychiater.
BelowTheFlow zei:
Mijn opmerkingen over jouw psychiater hou ik even voor me.
Klik om te vergroten...
Oh maar ik weet wel wat...
Kunnen we de beste heer niet dit filmpje op repeat laten kijken?


Keer op keer schrik ik er weer van om te zien wat zo lang gebruik met iemand kan doen. En dit is dan maand vier in de afbouw.

Maargoed tijd om weer naar stap 6 en 7 te kijken. De psych heeft in elk geval gezegd dat ie er geen ervaring mee heeft. Maar ik vraag me wel een beetje af waar je dan psychiater voor bent. Het hele idee is een beetje dat je in de GGZ medicijnen mag voorschrijven. Dan moet je toch ook weten van de afbouw?
BelowTheFlow zei:
Wel goed dat hij in ieder geval wel aangaf geen ervaring te hebben met afbouwen benzo's.
Maar juist dan lijkt mij een mooi aspect van dat vak dat je bij iedere patiënt iets leert: opzoeken, navragen bij collega's, ervaring opdoen etc.
Klik om te vergroten...
Of een ander inschakelen en zelf eventueel meekijken.


Raver zei:
Ik kijk inderdaad uit naar een clean leven. En ik weet gelukkig hoe dat is en voelt. Hoe fijn benzo's soms kunnen zijn wegen ze absoluut gewoon niet op tegen alle nadelen. Blij als ik er vanaf ben. Ben enorm benieuwd hoe dit afbouw traject gaat zijn.
Klik om te vergroten...
Ben je nog van plan om iets met je angststoornis te gaan doen? Dat is immers hoe dit hele circus weer is begonnen toch?
Misschien wel verstandig om daar tijdig iets mee te gaan doen.
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#15
Ohja, ik wilde nog specifiek wat zeggen over het tuchtcollege @Raver

Je kan eens proberen om nog eens met hem in gesprek te gaan en uitleggen wat dit proces met je deed. De verwarring, dosis te hoog/te laag etc.
Je kan hem misschien ook vragen om zich te verdiepen in benzo afbouw. Bijvoorbeeld door eens de manual door te lezen. En als ie dat niet doet, of ie dan mensen wilt doorverwijzen ipv zelf aanrommelen.

Mocht ie daar niet voor open staan of jouw niet serieus nemen, dan is het tuchtcollege wel een mogelijkheid.
Persoonlijk ben ik van mening dat ie wel even moet horen dat ie mensen in gevaarlijke situaties kan brengen met zijn aanpak. (Laat hem anders serieus dat filmpje eens zien)

Het kan toch niet dat iemand die er 10 jaar voor gestudeerd heeft zo handelt?
Maar ik zie vaker dit soort missers hoor. Ook bij mn opa toen de HA zelf wel even een oppervlakkig melanoom zou wegsnijden. Dat liep dus niet zo goed af....
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#16
Ten eerste Lucid. Thnx voor je uitgebreide berichten.

Gelukkig ben ik nu onder behandeling bij een verslavingsarts die wél verstand van zaken heeft.

Ik citeer:

Hoelang wil je erover doen? 1 jaar? 9 maanden? Of 3 tot 6 maanden? Ik wist t niet zo goed dus zei maar 3 tot 6 maanden. Toen antwoorden ze; is goed, maar dat zit nu niet vast in het cement. Als je langer nodig hebt kan dat. We bekijken het per 2 weken. Nu dus stabiliseren zoals eerder uitgelegd. De arts heeft me zelfs 10mg hoger ingesteld vanwege nog aanwezige ontwenningsverschijnselen. Nu dag 3 op stabiliseren van de diazepam. Maar die derealisatie en mispercepties op me telefoon is echt irritant gewoon. Voel me soms raar in me kop soms. Volledig helder en niet psychotisch ofzo. Maar gewoon idk dingen komen heel anders binnen. Beetje te vergelijken met dat je heel lang ergens naar kijkt en je dan iets met een andere blik ziet. Dat heb ik dus heel vaak overdag.
Geeft me het gevoel alsof ik nooit meer de oude wordt of gek word.
En dit is echt begonnen toen ik plots stopte met xanax. Dus moet mezelf kalm houden en vertrouwen dat het wel overwaait. Hoop ik dan!!

LucidLucy zei:
Blijft het voor jou ook lukken geen zwakkere momenten te hebben?

Heb je nog andere benzo's dan diazepam in huis? Wat in de buurt is kan triggeren hè!
Klik om te vergroten...

Ik heb wel zwakke momenten. Ik vind vooral die derealisatie en mispercepties vreselijk storend. Maar niet van ik ga een extra dia of lorazepam pakken. Dat gaat echt niets helpen. Maakt het op lange termijn alleen maar erger, dus waarom zou ik extra willen? Vind t vreselijk juist.

Ik heb inderdaad nog Lorazepam tabletten thuis. Afgesproken dat ik die 5 januari zou inleveren bij de verslavingzorg.
Dat wil ik vanwege het vertrouwen ook gewoon doen. Dus kan vragen of iemand ze voor me bewaard. Ik wil niet aankomen met me Lorazepam heb ik weggegooid. Althans dat denk ik. Ik wil gewoon een betrouwbare verhouding houden met deze arts. Omdat het eindelijk iemand is die het begrijpt. Maar tuurlijk, als er iets ligt is dat een risico.

LucidLucy zei:
Ben je nog van plan om iets met je angststoornis te gaan doen? Dat is immers hoe dit hele circus weer is begonnen toch?
Misschien wel verstandig om daar tijdig iets mee te gaan doen.
Klik om te vergroten...

Zeker. Citalopram tegen de paniekaanvallen en ik krijg therapie bij de GGZ. Als dat niet werkt ben ik van plan op een spirituele manier mijn trauma's aan te gaan. Met psychedelica onder begeleiding van sjamanen. Ik heb echt al zoveel behandelingen gehad Lucy. CGT, schematherapie, 3 keer 12 stappenkliniek, persoonlijkheidsonderzoeken, EMDR, particuliere psycholoog. Niets helpt echt om die bal in me buik van alle trauma's maar te verwerken. Ik heb de labels; paniekstoornis, angststoornis en (complexe) PTSS. Maar ik ben absoluut bezig met hoe blijf ik benzo vrij hierna? Bedankt dat je hiernaar vraagt.


LucidLucy zei:
Het kan toch niet dat iemand die er 10 jaar voor gestudeerd heeft zo handelt?
Maar ik zie vaker dit soort missers hoor. Ook bij mn opa toen de HA zelf wel even een oppervlakkig melanoom zou wegsnijden. Dat liep dus niet zo goed af....
Klik om te vergroten...

Ik werk in de zorg. Soms ook in revalidatiecentrums. Als je hoort wat voor levensveranderende fouten er gemaakt worden in ziekenhuizen in die regio dan schrik je.

Zelfde hier. Ik die zwaar in ontwenning zit. En dan m'n psychiater die zegt ja dat komt omdat je teveel diazepam in je hersenen hebt. Je moet zsm naar 3 keer 10mg (slikte toen al 50mg) en dan kan je 2 dagen later wel naar 20mg. Hij heeft gewoon geen kennis van benzo's. Medelijden met onwetende mensen die voor mij bij deze psychiater benzos moesten afbouwen. Ik zou naar de tucht kunnen stappen inderdaad. Maar ik ben ook deels niet eerlijk geweest naar hem toe hé. Dus ja ik heb er ook een aandeel in gehad waar ik me verantwoordelijk voor pak. Maar dat neemt niet weg dat ik echt door een persoonlijke hel ging een paar dagen tot ik het heft in eigen hand nam.

Ik heb vooraf aan het gesprek toen met de psychiater een enorm uitgebreidde brief geschreven met feiten en citaten uit literatuur met bronvermelding. Incl ashton manual. Dat hij absoluut mis zat met zijn "paradoxale reactie" op diazepam. Hierna gaf die toe dat hij hier te weinig ervaring voor heeft. Die man zit tegen zijn pensioen aan maar goed. Ben blij dat ik daar niet verder hoef met deze benzo verslaving. Hij zei dat ik dit probleem moet aanpakken met een expert. En dat hij me daarom heeft doorverwezen naar de verslavingzorg. Terwijl IK de gene was die hierop moest hameren. Maak die verwijzing alsjeblieft nou! Ik heb hulp nodig. Echt zo is t gewoon oprecht gegaan... Zo kansloos.


Verder; het was enorm moeilijk om het te vertellen aan m'n omgeving maar het voelt wel enorm bevrijdend dat ik nu gewoon m'n moeder kan bellen als ik me even niet zo prettig voel.

Tot slot. Ik zit nu dag 3 op het stabiliseren van m'n dosering. Ook dat voelt niet aan alsof dat niets met me doet.. Kom ik later op terug. Even weekje of anderhalf aankijken.
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#17
Klinkt alsof je de boel op de rit aan het krijgen bent. Zelf zou ik de andere benzos naar de apotheek hebben gebracht of door de plee gespoeld. Dan maak ik daar wel een filmpje van voor de arts haha

Ooh benzo's hebben mij vaak in terugval gekregen zeg. Was ik onder mn bed aan het stoffen. Ligt er ineens zon pilletje. En ook niets mee doen hè, gewoon aan de kant leggen.
Ja en weken later was het raak. daten trigger momentje kan al zoveel doen als je er niets tegenover zet.

Wel balen dat al die therapie niet geholpen heeft. Hopelijk kan de spiritualiteit je wèl helpen!
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#18
Wow @Raver wat een zoektocht heb je al gehad. Je bent goed voor jezelf opgekomen en krijgt nu goede hulp. Ook mooi dat je opener wordt en dat dat ook helpt.

Inderdaad triest dat de psychiater aan het stuntelen was, maargoed het is wel een breed kennisgebied. De ervaring die ik heb is dat ze van afbouwen weinig goede kennis hebben. Dan kun je beter bij nieuws/leergierige lotgenoten terecht.

Hou je ons up to date?
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#19
LucidLucy zei:
Klinkt alsof je de boel op de rit aan het krijgen bent. Zelf zou ik de andere benzos naar de apotheek hebben gebracht of door de plee gespoeld. Dan maak ik daar wel een filmpje van voor de arts haha

Ooh benzo's hebben mij vaak in terugval gekregen zeg. Was ik onder mn bed aan het stoffen. Ligt er ineens zon pilletje. En ook niets mee doen hè, gewoon aan de kant leggen.
Ja en weken later was het raak. daten trigger momentje kan al zoveel doen als je er niets tegenover zet.

Wel balen dat al die therapie niet geholpen heeft. Hopelijk kan de spiritualiteit je wèl helpen!
Klik om te vergroten...

Ga zeker de lorazepam de deur uit doen. Maar ergens vind ik dat moeilijk ofzo. Kut verslaving, van wat als. Toch ga ik t doen. Breng het gewoon naar de verslavingzorg alvast. Als ze het niet aannemen naar de apotheek en om een soort bewijs vragen dat ik het heb ingeleverd. Idk ik wil het vertrouwen graag behouden bij deze arts omdat ze me juist zo goed wilt helpen.

Heb ook wel vertrouwen in mezelf gekregen ofzo. Ik moet zeggen dat ik me echt de laatste dagen niet heel relaxed heb gevoeld maar het wel gewoon heb doorstaan.

Ik ben zeker van plan de spirituele kant op te gaan als alles een beetje gesetteld is en ik zoiets aan kan, wil en durf op dat moment. Ik zat te denken aan een paddo seromonie, 5-meo-dmt of Ayahuasqa. Maar goed dat is écht voor later. Voor ik überhaupt zoiets ooit zou willen proberen moet ik me erin verdiepen. Spiritualiteit zelf ben ik wel redelijk bekend mee.
Ik heb gelukkig heb 2 vrienden die er heel erg bekend mee zijn (de psychedelica) en echt van hun trauma's af zijn gekomen. Of ze hebben kunnen omarmen. En het bracht ze tot diepere trauma's waarvan ze niet wisten dat ze bestonden etc. Daadwerkelijk 2 andere personen geworden nadat ze deze middelen gebruikt hebben in een spirituele setting met professionele begeleiding. Ja ik heb al zoveel therapie gehad dat ik soms denk waarom niet?
N
N3K0Lid
01-01-2024, 00:00
#20
Ik heb het gewoon opgegeven omte willen stoppen met blowen. 😇

Ik wou graag stoppen met roken van tabak dat is gelukt.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123456...56
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."