Lekker bezig man!
Of ik moet een oplossing verzinnen dat iemand tijdelijk bij mij komt wonen en me dan op de tijdstippen de benzo's geeft. Ik kan mezelf niet vertrouwen met benzo's namelijk. Het is of de detox of de 2e optie.
Ik heb het ook zo gedaan. Sterker nog, er kwam geen psychiater aan te pas. Dat kon niet omdat ik op de wacht stond bij de kliniek. En andersom kon de kliniek me niet alvast helpen voor de behandeling gestart was.
Toen ben ik naar de waarnemend huisarts gegaan omdat ik wist dat die behulpzaam was. Heb haar zelf een plan voorgelegd voor afbouw. En zij heeft de diazepam uitgeschreven onder de strikte voorwaarde dat ik elke week op controle verscheen. En thuis zeker elke dag bloeddruk meten.
Mijn dosis was minder hoog om af te bouwen, maar ben blij dat het zo gegaan is. Ik was precies benzo vrij 2 dagen voor ik naar Zuid Afrika ging.
Mn ma heeft de benzos wel bijgehouden. Maargoed ook, want er waren echt wel momenten dat ik mezelf plat wilde gooien. Ik bleef alle andere rotzooi gewoon stug doorgebruiken (a-p(i)hp, coke, speed, 3mmc, etc.).
Kan ik niemand aanraden 😅
Blijft het voor jou ook lukken geen zwakkere momenten te hebben?
Heb je nog andere benzo's dan diazepam in huis? Wat in de buurt is kan triggeren hè!
Tot slot, ik ben eerlijk geweest naar m'n moeder en stiefvader over m'n terugval die al zo'n 13 weken aan de gang is. Enorm emotioneel uiteraard. Ze zullen me nooit laten vallen. M'n stiefvader is ex alcoholist. Die begrijpt het precies. Dat is een stukje geluk wat ik heb. Nu moet ik het alleen nog vertellen aan m'n zus. Dat gaat nog een pittige kluif worden ben ik bang.
Goed gedaan man! Voelt het bevrijdend?
De periode tussen 12 en 6 en tussen 9 en 10 vind ik t heftigste. Ik heb een bloeddruk meter in huis gehaald (ff geleend) en m'n waardes zijn verhoogd als ik die ontwenning voel. Niet extreem verhoogd maar wel hoger dan ik normaliter heb.
Normale bloeddruk voor mij: 110/60 a 65. Ik werk in de zorg dus meet m'n bloeddruk regelmatig gewoon uit interesse haha. Of een soort dwang op bevestiging dat ik niet ziek ben.
Bloeddruk voor de dosering van 12.00 was 127/85 met een pols van 99.
Na de dosering gezakt naar normale waardes. Trouwens wist ik helemaal niet dat benzo ontwenning ook je bloeddruk en hartslag verhoogd. Maar eigenlijk naïef van me om dat te denken. Het is een GABA drug dus ja.
Mooi om te horen dat je mijn advies hebt opgevolgd! Ik heb het ook ergens van dit forum vandaan. Maar de HA en in de kliniek hebben ze het ook wekelijks gecheckt.
Hoge bloeddruk is een van de gevaren van de afkick. En tegelijkertijd is het een hele goede objectieve meting om te zien hoe heftig je lichaam reageert. Juist wanneer je waarnemings vermogen is aangetast en je verward bent, kan dit mogelijk nog houvast bieden. Lukt het niet alleen dan wel met iemand anders.
Volgens mij is het ook zo dat zolang je bloeddruk binnen de perken blijft, er ook geen insult zal ontstaan. Maargoed ik heb hier geen harde bron bij.
Ik twijfel om naar de tuchtcommissie te stappen als de psychiater me niet wilt helpen. Hebben mensen hier ervaring mee? Soms krijg ik echt het gevoel dat hij me gek wilt hebben ofzo!? Hoe kan er zo weinig bekend zijn over benzodiazepine verslaving bij een nota bene een psychiater? Het is geen medicijn wat er sinds vorig jaar is ofzo. En oja bij de HA gebruikte hij een omrekentabel waarin 1mg xanax omgerekend 10mg diazepam zou moeten zijn. Toen ik zat zag zakte de moed me in de schoenen.
Zelfs die 10mg is erg laag als ik de benzo conversion tool van tripsit mag geloven. Tot nu toe is ie voor mij wel accuraat geweest. En als ik bedenk wat één mg alprazolam met me doet vs 10mg diazepam 😂
(Tripsit zegt 20mg equivalent. En dat zou me niets verbazen.)
Wel bijzonder dat een HA beter weet te begeleiden en omrekenen en verstand van zaken heeft dan N.B. een psychiater.
Mijn opmerkingen over jouw psychiater hou ik even voor me.
Oh maar ik weet wel wat...
Kunnen we de beste heer niet dit filmpje op repeat laten kijken?
Keer op keer schrik ik er weer van om te zien wat zo lang gebruik met iemand kan doen. En dit is dan maand vier in de afbouw.
Maargoed tijd om weer naar stap 6 en 7 te kijken. De psych heeft in elk geval gezegd dat ie er geen ervaring mee heeft. Maar ik vraag me wel een beetje af waar je dan psychiater voor bent. Het hele idee is een beetje dat je in de GGZ medicijnen mag voorschrijven. Dan moet je toch ook weten van de afbouw?
Wel goed dat hij in ieder geval wel aangaf geen ervaring te hebben met afbouwen benzo's.
Maar juist dan lijkt mij een mooi aspect van dat vak dat je bij iedere patiënt iets leert: opzoeken, navragen bij collega's, ervaring opdoen etc.
Of een ander inschakelen en zelf eventueel meekijken.
Ik kijk inderdaad uit naar een clean leven. En ik weet gelukkig hoe dat is en voelt. Hoe fijn benzo's soms kunnen zijn wegen ze absoluut gewoon niet op tegen alle nadelen. Blij als ik er vanaf ben. Ben enorm benieuwd hoe dit afbouw traject gaat zijn.
Ben je nog van plan om iets met je angststoornis te gaan doen? Dat is immers hoe dit hele circus weer is begonnen toch?
Misschien wel verstandig om daar tijdig iets mee te gaan doen.