Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsTerugval in benzo's, controleverlies.

Terugval in benzo's, controleverlies.

1105 antwoorden
122 weergaven
18-5-2026
R
RnB_fanLid
01-01-2024, 00:00
#1
Raver zei:
Gruwelijk grillig. Maar fijn dat voor mij dat het iig herkenbaar is en ik niet gek word haha.

Ik zag je ooit beschrijven dat je bang was voor hersenschade. Ik snap nu echt volledig wat je bedoelde.

Soms is de brainfog zo intens. Het is net alsof ik mijn intelligentie ben verloren. Bizar.
Klik om te vergroten...
Gelukkig ben ik dat inmiddels niet meer!

Mijn koppie werkt weer zoals voorheen. Maar het heeft wel ruim een jaar van absitinentie, herstel en gezond leven gekost, voordat ik me weer normaal ging voelen. Inmiddels anderhalf jaar onderweg en nu wil ik nooit meer terug!
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#2
76 dagen. Wat een strijd is het nog. Windows and waves wisselen zich duidelijk af.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#3
Raver zei:
76 dagen. Wat een strijd is het nog. Windows and waves wisselen zich duidelijk af.
Klik om te vergroten...
Maar je houdt het goed vol, @Raver!
Met het verlopen van de tijd zal het beter gaan en dat weet jij ook
Sterkte!
Bij mij duurde het ook erg lang, de geestelijke ontwenning....
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#4
Raver zei:
76 dagen. Wat een strijd is het nog. Windows and waves wisselen zich duidelijk af.
Klik om te vergroten...

Sterkte kerel.
Maar schouderklopje dat je toch al 76 dagen nee hebt kunnen zeggen!
J
Jazz35Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Raver zei:
76 dagen. Wat een strijd is het nog. Windows and waves wisselen zich duidelijk af.
Klik om te vergroten...
Wat zíjn die windows en waves dan eigenlijk, @Raver ? Ik ken die termen niet in combinatie met benzo-afbouw?

Balen zeg, dat het nog steeds zo heftig is!! 🫂♥️😘
J
Jazz35Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Kordie zei:
Maar schouderklopje dat je toch al 76 dagen nee hebt kunnen zeggen!
Klik om te vergroten...
Maar inderdaad zeg, wat ongelofelijk knap van jou @Raver !! ♥️
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#7
De Zandman zei:
Maar je houdt het goed vol, @Raver!
Met het verlopen van de tijd zal het beter gaan en dat weet jij ook
Sterkte!
Bij mij duurde het ook erg lang, de geestelijke ontwenning....
Klik om te vergroten...

Dankjewel. Ik vind vooral de fysieke vage klachten lastig. En de mentale depressie en uitzichtloosheid. Man wat zwaar inderdaad. Maar ben nog steeds even sterk tegenover benzo's, nooit meer.

Kordie zei:
Sterkte kerel.
Maar schouderklopje dat je toch al 76 dagen nee hebt kunnen zeggen!
Klik om te vergroten...

Dankjewel man. Dat is ook inderdaad veel waard.

Jazz35 zei:
Maar inderdaad zeg, wat ongelofelijk knap van jou @Raver !! ♥️
Klik om te vergroten...

🥰
J
Jazz35Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Welke fysieke vage klachten heb je momenteel? Zo klote voor je!! :kissingheart:
Maar wat goed dat je toch sterk blijft! Heel knap!
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#9
Jazz35 zei:
Welke fysieke vage klachten heb je momenteel? Zo klote voor je!! :kissingheart:
Maar wat goed dat je toch sterk blijft! Heel knap!
Klik om te vergroten...

Koude rillingen, pijn in me lichaam, algehele malaise (ziek voelen), stijve spieren en druk op borst, rug en schouders. En dit verschilt per dag of moment. Soms zo erg dat ik gewoon echt even moet liggen en ontprikkelen.

Bloedtest bij de huisarts heeft niks uitgewezen. Soms wel verwarrend om al klachten te hebben. Komt t nu echt nog door benzo paws? En telkens kom ik tot de conclusie dat dit inderdaad zo is.
J
Jazz35Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Pfoeh, dat klinkt écht pittig! Maar de aanhouder wint. En je hebt al zó veel stappen gezet. Jij gaat het moment écht beleven dat je los bent van deze paws!! ✨
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#11
Raver zei:
Komt t nu echt nog door benzo paws? En telkens kom ik tot de conclusie dat dit inderdaad zo is.
Klik om te vergroten...
Dit zijn idd ontwenning verschijnselen.
Dat gaat over met het verstrijken van veel tijd.
Ik had deze verschijnselen dus ook....
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#12
Bijna 3 maanden verder. Enorme stappen gemaakt. Gaat echt beter gelukkig; wat een helse tijd is het toch geweest.

Helaas ga ik wel mijn huidige baan verliezen binnen de ggz vanwege te lang ziek geweest.
J
Jazz35Lid
01-01-2024, 00:00
#13
Zo kut voor je, Ravertje. Zo oneerlijk ook, juist nu je VAN DE ZOOI AF BENT! 😘

Wel echt heeeeeeeeel fijn voor je dat het inmiddels iets beter met je gaat! Je hebt een lange adem moeten hebben zeg. Man man! 😬
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#14
Wat ik nog even wilde delen is dat mijn emoties enorm versterkt zijn sinds een paar weken.

Daarmee bedoel ik; sneller emotioneel geraakt door bijvoorbeeld muziek, of als ik nadenk over bepaalde dingen, fysiek een soort irritant gevoel in m'n buik wat lijkt op euforie maar het is ook vervelend, en tot slot verhoogd libido. Echt een soort aghhh gevoel. 😂

Buiten dat ervaar ik voorlopig minimaal anxiety.

Herkenbaar heren en vrouwen?
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#15
Raver zei:
Bijna 3 maanden verder. Enorme stappen gemaakt
Klik om te vergroten...

Wat goed van je.

Waar ik wel eens benieuwd naar ben:
Je hebt eerder intensief benzo's geslikt. Was er toen iets te zien in je bloed daar van (bij bv standaard bloedprikken)?
En zie je daar nu verschil in?

Vind ik wel een interessant weetje.
Want drugs en alcohol zie je sowieso goed en lang binnen reguliere testen (alhoewel ik over drugs ook twijfel).
Maar benzo's lijken zo gevaarlijk als je ze ook nog niet eens kan opsporen in bloed. Vooral de RC versies dan.
In de zin van: "geen stok achter de deur"

Raver zei:
Helaas ga ik wel mijn huidige baan verliezen binnen de ggz vanwege te lang ziek geweest.
Klik om te vergroten...

Jammer.
Maar in de zorg is denk ik altijd wel snel werk te vinden?
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#16
Raver zei:
Wat ik nog even wilde delen is dat mijn emoties enorm versterkt zijn sinds een paar weken.

Daarmee bedoel ik; sneller emotioneel geraakt door bijvoorbeeld muziek, of als ik nadenk over bepaalde dingen, fysiek een soort irritant gevoel in m'n buik wat lijkt op euforie maar het is ook vervelend, en tot slot verhoogd libido. Echt een soort aghhh gevoel. 😂

Buiten dat ervaar ik voorlopig minimaal anxiety.

Herkenbaar heren en vrouwen?
Klik om te vergroten...
Yup. Na lang onderdrukken komen ze weer terug die emoties. Het is wennen om weer te voelen, en het is wachten tot de balans weer is hersteld.
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#17
Raver zei:
Jullie hebben gelijk maar het moet nog stevig doordringen. Kan me een leven zonder wiet zo moeilijk voorstellen..
Klik om te vergroten...

Weet je wel waarom je wiet gebruikt?
Zit daar iets onder waar mee ze je kunnen helpen?

Levensstijl- en gedragsveranderingen zijn altijd zeer moeilijk.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#18
Raver zei:
Even terugkomend hierop Zandman. Dat moet verschrikkelijk zijn geweest.... Dat alles tijdens een acute benzo ontwenning. 06.30 eruit en 21.00 nog gesprekken.. Ach je sliep toch al niet...

Nee maar man! Een hel! Vergeleken met je methadon en lyrica ellende van nu? Denk niet te vergelijken of wel?
Klik om te vergroten...
@Raver
Nee, de methadon en lyrica afkick zijn niet te vergelijken met een benzo afkick.
Die is echt veeeeel erger geweest!
Deze benzo afkick heb ik klinisch moeten doen, 6 weken voor nodig gehad. 5 weken van het padje geweest, omdat een plaatsvervangend arts in één keer de helft van de totale hoeveelheid afhaalde.
Het was in 1 woord verschrikkelijk en ik zal die 6 weken nooooit vergeten!
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#19
@Raver hoe is het nu?

Ik realiseerde me een tijdje terug dat ik ook al even bezig was met terugvallen, in eten weliswaar. Nu met contacten binnen OA wat meer onder controle. Progressie boven perfectie.
S
SjakkaLid
01-01-2024, 00:00
#20
@Raver
Hey maat,


Ik lees al een tijdje je berichten en wil even iets met je delen – niet alleen voor jou, maar ook voor iedereen die dit herkent.


Wat me opvalt, en wat ik zelf ook goed ken, is hoe verslaving vaak draait om het zoeken naar korte termijn oplossingen. Even blowen, snacken, scrollen, gamen – noem het maar op. Die dingen geven directe voldoening en voelen daardoor als een echte oplossing. Maar dat zijn ze niet. Het zijn snelle oplossingen binnen je comfortzone, en precies dát houdt je gevangen.


Waarom? Omdat je je lichaam en brein zelf zo programmeert. Elke keer dat je voor de makkelijke uitweg kiest, leer je jezelf dat dit de manier is om met ongemak om te gaan. Zo ontstaat een destructief patroon dat steeds moeilijker te doorbreken is.


Wat echt helpt – en ja, het klinkt misschien saai – zijn de basisregels. Ze lijken simpel, maar ze zijn essentieel. Denk op de lange termijn. Dat betekent: ritme in je dagen, vaste slaaptijden, gezond eten, geen troep die je dopamine faked, en regelmatig sporten. Niet omdat het moet, maar omdat het werkt.


En nu komt het mooie: als je deze lijn doorzet, ga je er ook fysiek waanzinnig uitzien. Je lichaam verandert, je krijgt meer zelfvertrouwen, en je straalt dat ook uit. Dat werkt door op alles: je mentale staat, hoe je met anderen omgaat, hoe je jezelf ziet.


Maar blijf je telkens kiezen voor de korte termijn, dan leer je jezelf keer op keer dat je ongemak moet verdoven. Je maakt jezelf afhankelijk van snelle voldoening, terwijl de echte groei juist in het ongemak zit.


En weet je? Het is echt niet erg om te vallen. Dat hoort erbij. Maar zolang je op de lange termijn de goede richting kiest, win je. Elke dag is een nieuwe kans om het iets beter te doen dan gisteren.


Het draait er niet om perfect te zijn. Het draait erom dat je blijft gaan.


Hou vol. Je bent sterker dan je denkt.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...4849505152...56
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."