#1
Houd vol, @Raver ! Je bent goed op weg om straks vrij te zijn!
Houd vol, @Raver ! Je bent goed op weg om straks vrij te zijn!
Goed bezig man! Ga je nu van 5 naar 2.5?Zeker hou ik vol! Ben er bijna. 😍🫡
Goed bezig man! Ga je nu van 5 naar 2.5?
Het zijn de bekende laatste loodjes...die wegen het zwaarst!
Houd vol
Wat mij betreft een geschiktere optie voor @Raver maar volgens mij werkt z'n arts niet echt mee :/Hoe kijk je tegen die 2,5 mg aan?
5-4-3-2-1 is ook nog een optie.
Hoe kijk je tegen die 2,5 mg aan?
5-4-3-2-1 is ook nog een optie.
geschiktere optie voor @Raver maar volgens mij werkt z'n arts niet echt mee :/
Sterkte kerel. Wat een horror verhalen telkens om te lezen.Geschikt zeker.. Maar het antwoord staat er al achter.
De stap naar 2.5 en vervolgens 0 zullen waarschijnlijk wel zware weken gaan worden. Maar als ik heel eerlijk ben; laat maar komen. Ik ben er niet meer bang voor. Het is de enige weg geworden inmiddels.
Jullie horen hoe het zal zijn! Vandaag op dag 7 ; 5mg. Nog steeds derealisatie dus de volledige ontwenning zal rond dag 9 a 10 liggen verwacht ik. Het gaat vandaag voor me gevoel net ff te goed. Dat is ook zo vreemd aan benzo afkick; super grillig. Dagen , en zelfs uren verschillen van elkaar hoe je je voelt.
Sorry ik ben geen expert, maar ik kan wel heel veel liefde geven en als het kon zou ik je een dikke knuffel geven. LoveeZo de ontwenningsverschijnselen zijn weer on fire.
Verward, derealisatie, constant angst voor van alles en nog wat. Tot slot; echt zo intens depressief. Erg vergelijkbaar met de depressie die ik van GHB kreeg aan het einde van de afbouw. En oja, eetlustverlies. Ging net eten bij me ouders. Kreeg gewoon me eten niet weg. Werd met aardige scheve ogen aangekeken aangezien me drugsverleden. 😅
Tis net alsof me keel dichtgeknepen word. Zo'n spanning / bal in me buik.
Maar ik slik gewoon nog maar 2 halfjes van een 5mg tablet. Tis eigenlijk dus erg logisch allemaal me gevoelens. Er gebeurd van alles.
Sterkte kerel. Wat een horror verhalen telkens om te lezen.
Ik denk dat je enerzijds zelf sterker bent geworden om met die helse ontwenning om te gaan…. Ik heb nu bv zelf best wel heftige ontwenningsklachten, waarbij ik gewoon wat werk, sport, wandel, boodschappen doe. Als ik deze ontwenning een jaar geleden had gehad, lag ik denk ik nu de hele dag te huilen op de bank of te pacen door het huis, of de huisarts platbellen voor nieuwe pillen.Dag 12 inmiddels. Nog 2 dagen en dan zijn we aangekomen bij de allerlaatste stap
7.5mg naar 5mg gaat echt onverwachts goed eigenlijk. Ik ben helemaal een beetje verbaasd dat het sinds vrijdag best te doen is. Het lukt me elke keer om naar me werk te gaan. De glutamaat pieken die zo hevig waren eerder deze afbouw heb ik maar enkele momenten gevoeld. En me algehele stemming is echt beter ook. Ik voel dat ik nuchter begin te worden in de zin van dat ik nu voel dat de Diazepam toch meer deed nog dan ik dacht.
Ik voel bepaalde gevoelens meer intens ; licht is wat feller in t oog dan eerder , ik voel meer een empathie weer naar me cliënten.
Wel ben ik nog erg stoffig en lukken echte begeleidende gesprekken nog niet helemaal. Dat was me zo eigen was altijd is nu nergens te bekennen. Dus in die zin weet ik zeker dat ik nog aan het ontwennen ben. Alleen idk ik beleef het heel anders.
Soms kan je het dus ook niet voorspellen. Ik zat er spreekwoordelijk echt klaar voor. Vastgeriemd en al.. Onbegrijpelijk toch?
Afgelopen donderdag de zwaarste dag gehad. Dat was dag 7. Vanaf dag 7 tot nu beter geworden ipv nóg slechter.
Ik geniet er nog maar van zolang het zo is. Iemand een idee of verklaring voor de afgelopen dagen? Ik snap het niet echt.
Mijn opname om met benzo's te kunnen stoppen vergeet ik mijn leven lang niet...
Ineens van 30 mg temazepam naar nul,
En van de andere te weten temesta, oxazepam onder andere ook een flink gedeelte eraf zonder daarvoor diazepam te krijgen, (dit werd gedaan door een plaatsvervangende arts die net van de opleiding afkwam) maakte dat ik niet meer sliep en van het padje raakte.
Het dagprogramma was zwaar, in de avond om 21.00 uur waren er nog gesprekken....
En je was de hele dag bezig. Huishouden, schoonmaken, groepstherapieen, eten verzorgen, koffie zetten en nog veel meer.
De dag vegon om 06.30 uur, je nest uit.
Dan een buitenwandeling, waarna er werd gegeten.
Gelukkig kwam de verslavings arts weer terug, die mij 70 mg diazepam voorschreef en deze werd rap afgebouwd.
Het is mij gelukt om in 6 weken van de benzo's af te raken.
Het was de hel, waarin ik zat en dat is maar goed ook, ik zal het wel nalaten om weer met die benzo's te beginnen alhoewel ik toch een kleine terugval heb gehad in etizolam. 1 week 1 tabletje was alweer voldoende om 4 dagen plafonddienst te krijgen....
Wat een rotzooi is die benzo troep!
En dan laat men straks met het rc verbod die benzo's buiten schot. Onbegrijpelijk deze regering!
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."