Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsTerugval in benzo's, controleverlies.

Terugval in benzo's, controleverlies.

1105 antwoorden
125 weergaven
18-5-2026
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#1
Houd vol, @Raver ! Je bent goed op weg om straks vrij te zijn!
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#2
De Zandman zei:
Houd vol, @Raver ! Je bent goed op weg om straks vrij te zijn!
Klik om te vergroten...

Zeker hou ik vol! Ben er bijna. 😍🫡
B
Brakka MangLid
01-01-2024, 00:00
#3
Raver zei:
Zeker hou ik vol! Ben er bijna. 😍🫡
Klik om te vergroten...
Goed bezig man! Ga je nu van 5 naar 2.5?
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ze Herbs Mang zei:
Goed bezig man! Ga je nu van 5 naar 2.5?
Klik om te vergroten...

Ja dat is de volgende stap.
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#5
Zo de ontwenningsverschijnselen zijn weer on fire.

Verward, derealisatie, constant angst voor van alles en nog wat. Tot slot; echt zo intens depressief. Erg vergelijkbaar met de depressie die ik van GHB kreeg aan het einde van de afbouw. En oja, eetlustverlies. Ging net eten bij me ouders. Kreeg gewoon me eten niet weg. Werd met aardige scheve ogen aangekeken aangezien me drugsverleden. 😅

Tis net alsof me keel dichtgeknepen word. Zo'n spanning / bal in me buik.

Maar ik slik gewoon nog maar 2 halfjes van een 5mg tablet. Tis eigenlijk dus erg logisch allemaal me gevoelens. Er gebeurd van alles.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#6
Het zijn de bekende laatste loodjes...die wegen het zwaarst!
Houd vol
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#7
De Zandman zei:
Het zijn de bekende laatste loodjes...die wegen het zwaarst!
Houd vol
Klik om te vergroten...

Zeker Zandman! Ik ben al echt trots op mezelf dat ik op 5mg ben uitgekomen.

Vandaag 7 daagjes op 5mg.
R
RelmuisLid
01-01-2024, 00:00
#8
Hoe kijk je tegen die 2,5 mg aan?
5-4-3-2-1 is ook nog een optie.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#9
Relmuis zei:
Hoe kijk je tegen die 2,5 mg aan?
5-4-3-2-1 is ook nog een optie.
Klik om te vergroten...
Wat mij betreft een geschiktere optie voor @Raver maar volgens mij werkt z'n arts niet echt mee :/
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#10
Relmuis zei:
Hoe kijk je tegen die 2,5 mg aan?
5-4-3-2-1 is ook nog een optie.
Klik om te vergroten...
_shikantaza zei:
geschiktere optie voor @Raver maar volgens mij werkt z'n arts niet echt mee :/
Klik om te vergroten...

Geschikt zeker.. Maar het antwoord staat er al achter.

De stap naar 2.5 en vervolgens 0 zullen waarschijnlijk wel zware weken gaan worden. Maar als ik heel eerlijk ben; laat maar komen. Ik ben er niet meer bang voor. Het is de enige weg geworden inmiddels.

Jullie horen hoe het zal zijn! Vandaag op dag 7 ; 5mg. Nog steeds derealisatie dus de volledige ontwenning zal rond dag 9 a 10 liggen verwacht ik. Het gaat vandaag voor me gevoel net ff te goed. Dat is ook zo vreemd aan benzo afkick; super grillig. Dagen , en zelfs uren verschillen van elkaar hoe je je voelt.
D
DamiusLid
01-01-2024, 00:00
#11
Raver zei:
Geschikt zeker.. Maar het antwoord staat er al achter.

De stap naar 2.5 en vervolgens 0 zullen waarschijnlijk wel zware weken gaan worden. Maar als ik heel eerlijk ben; laat maar komen. Ik ben er niet meer bang voor. Het is de enige weg geworden inmiddels.

Jullie horen hoe het zal zijn! Vandaag op dag 7 ; 5mg. Nog steeds derealisatie dus de volledige ontwenning zal rond dag 9 a 10 liggen verwacht ik. Het gaat vandaag voor me gevoel net ff te goed. Dat is ook zo vreemd aan benzo afkick; super grillig. Dagen , en zelfs uren verschillen van elkaar hoe je je voelt.
Klik om te vergroten...
Sterkte kerel. Wat een horror verhalen telkens om te lezen.
a
annemieke1990Lid
01-01-2024, 00:00
#12
Raver zei:
Zo de ontwenningsverschijnselen zijn weer on fire.

Verward, derealisatie, constant angst voor van alles en nog wat. Tot slot; echt zo intens depressief. Erg vergelijkbaar met de depressie die ik van GHB kreeg aan het einde van de afbouw. En oja, eetlustverlies. Ging net eten bij me ouders. Kreeg gewoon me eten niet weg. Werd met aardige scheve ogen aangekeken aangezien me drugsverleden. 😅

Tis net alsof me keel dichtgeknepen word. Zo'n spanning / bal in me buik.

Maar ik slik gewoon nog maar 2 halfjes van een 5mg tablet. Tis eigenlijk dus erg logisch allemaal me gevoelens. Er gebeurd van alles.
Klik om te vergroten...
Sorry ik ben geen expert, maar ik kan wel heel veel liefde geven en als het kon zou ik je een dikke knuffel geven. Lovee
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#13
Damius zei:
Sterkte kerel. Wat een horror verhalen telkens om te lezen.
Klik om te vergroten...

Pff ja zeker. Maar dit is gewoon de realiteit van benzo afbouw.

Al heb ik gisteren en vandaag best een oké dag gehad. Volledig tegen mijn verwachting in eigenlijk. Ipv dat de extra spanning en nervositeit zich uitte in onrust werd ik er meer een soort actief van. Dus ben gewoon naar kantoor geweest gisteren; ben nog aan het reïntegreren na een scooter ongeval. En ik kon me daar behoorlijk nuttig maken dus dat gaf me nog meer positieve vibes. Daardoor idk kon ik de ontwenning beter aan ofzo.

Maar goed zit nu op dag 8 5mg. Kan morgen zomaar weer anders zijn. Kan me wel herrineringen dat ik in de detox tussen de helse dagen door ook wel goede dagen gehad heb. Het hangt ook erg samen met voeding, hoeveel je doet op een dag, sociale contacten etc.

Pff ik kijk echt uit naar het laatste inname moment. Vrijheid van inname. Maar nog een helse rit te gaan.
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#14
Dag 12 inmiddels. Nog 2 dagen en dan zijn we aangekomen bij de allerlaatste stap

7.5mg naar 5mg gaat echt onverwachts goed eigenlijk. Ik ben helemaal een beetje verbaasd dat het sinds vrijdag best te doen is. Het lukt me elke keer om naar me werk te gaan. De glutamaat pieken die zo hevig waren eerder deze afbouw heb ik maar enkele momenten gevoeld. En me algehele stemming is echt beter ook. Ik voel dat ik nuchter begin te worden in de zin van dat ik nu voel dat de Diazepam toch meer deed nog dan ik dacht.

Ik voel bepaalde gevoelens meer intens ; licht is wat feller in t oog dan eerder , ik voel meer een empathie weer naar me cliënten.

Wel ben ik nog erg stoffig en lukken echte begeleidende gesprekken nog niet helemaal. Dat was me zo eigen was altijd is nu nergens te bekennen. Dus in die zin weet ik zeker dat ik nog aan het ontwennen ben. Alleen idk ik beleef het heel anders.

Soms kan je het dus ook niet voorspellen. Ik zat er spreekwoordelijk echt klaar voor. Vastgeriemd en al.. Onbegrijpelijk toch?

Afgelopen donderdag de zwaarste dag gehad. Dat was dag 7. Vanaf dag 7 tot nu beter geworden ipv nóg slechter.

Ik geniet er nog maar van zolang het zo is. Iemand een idee of verklaring voor de afgelopen dagen? Ik snap het niet echt.
V
Vinidi84Lid
01-01-2024, 00:00
#15
Raver zei:
Dag 12 inmiddels. Nog 2 dagen en dan zijn we aangekomen bij de allerlaatste stap

7.5mg naar 5mg gaat echt onverwachts goed eigenlijk. Ik ben helemaal een beetje verbaasd dat het sinds vrijdag best te doen is. Het lukt me elke keer om naar me werk te gaan. De glutamaat pieken die zo hevig waren eerder deze afbouw heb ik maar enkele momenten gevoeld. En me algehele stemming is echt beter ook. Ik voel dat ik nuchter begin te worden in de zin van dat ik nu voel dat de Diazepam toch meer deed nog dan ik dacht.

Ik voel bepaalde gevoelens meer intens ; licht is wat feller in t oog dan eerder , ik voel meer een empathie weer naar me cliënten.

Wel ben ik nog erg stoffig en lukken echte begeleidende gesprekken nog niet helemaal. Dat was me zo eigen was altijd is nu nergens te bekennen. Dus in die zin weet ik zeker dat ik nog aan het ontwennen ben. Alleen idk ik beleef het heel anders.

Soms kan je het dus ook niet voorspellen. Ik zat er spreekwoordelijk echt klaar voor. Vastgeriemd en al.. Onbegrijpelijk toch?

Afgelopen donderdag de zwaarste dag gehad. Dat was dag 7. Vanaf dag 7 tot nu beter geworden ipv nóg slechter.

Ik geniet er nog maar van zolang het zo is. Iemand een idee of verklaring voor de afgelopen dagen? Ik snap het niet echt.
Klik om te vergroten...
Ik denk dat je enerzijds zelf sterker bent geworden om met die helse ontwenning om te gaan…. Ik heb nu bv zelf best wel heftige ontwenningsklachten, waarbij ik gewoon wat werk, sport, wandel, boodschappen doe. Als ik deze ontwenning een jaar geleden had gehad, lag ik denk ik nu de hele dag te huilen op de bank of te pacen door het huis, of de huisarts platbellen voor nieuwe pillen.
Je bent goed bezig hoor!
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#16
Verdraagzaamheid zal het inderdaad mee te maken hebben.

Ik ben aangebroken bij mijn laatste stap. 2.5mg.

2 oktober neem ik mijn laatste tabletje. 🫡
B
BrieMetDeBrilLid
01-01-2024, 00:00
#17
Succes kerel! Je gaat het laten lukken, weet het zeker!
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#18
Het gaat goed, en straks ben je helemaal vrij!
Zet hem op!
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#19
Mijn opname om met benzo's te kunnen stoppen vergeet ik mijn leven lang niet...
Ineens van 30 mg temazepam naar nul,
En van de andere te weten temesta, oxazepam onder andere ook een flink gedeelte eraf zonder daarvoor diazepam te krijgen, (dit werd gedaan door een plaatsvervangende arts die net van de opleiding afkwam) maakte dat ik niet meer sliep en van het padje raakte.
Het dagprogramma was zwaar, in de avond om 21.00 uur waren er nog gesprekken....
En je was de hele dag bezig. Huishouden, schoonmaken, groepstherapieen, eten verzorgen, koffie zetten en nog veel meer.
De dag vegon om 06.30 uur, je nest uit.
Dan een buitenwandeling, waarna er werd gegeten.
Gelukkig kwam de verslavings arts weer terug, die mij 70 mg diazepam voorschreef en deze werd rap afgebouwd.
Het is mij gelukt om in 6 weken van de benzo's af te raken.
Het was de hel, waarin ik zat en dat is maar goed ook, ik zal het wel nalaten om weer met die benzo's te beginnen alhoewel ik toch een kleine terugval heb gehad in etizolam. 1 week 1 tabletje was alweer voldoende om 4 dagen plafonddienst te krijgen....
Wat een rotzooi is die benzo troep!
En dan laat men straks met het rc verbod die benzo's buiten schot. Onbegrijpelijk deze regering!
M
MyLittlePonyPackLid
01-01-2024, 00:00
#20
De Zandman zei:
Mijn opname om met benzo's te kunnen stoppen vergeet ik mijn leven lang niet...
Ineens van 30 mg temazepam naar nul,
En van de andere te weten temesta, oxazepam onder andere ook een flink gedeelte eraf zonder daarvoor diazepam te krijgen, (dit werd gedaan door een plaatsvervangende arts die net van de opleiding afkwam) maakte dat ik niet meer sliep en van het padje raakte.
Het dagprogramma was zwaar, in de avond om 21.00 uur waren er nog gesprekken....
En je was de hele dag bezig. Huishouden, schoonmaken, groepstherapieen, eten verzorgen, koffie zetten en nog veel meer.
De dag vegon om 06.30 uur, je nest uit.
Dan een buitenwandeling, waarna er werd gegeten.
Gelukkig kwam de verslavings arts weer terug, die mij 70 mg diazepam voorschreef en deze werd rap afgebouwd.
Het is mij gelukt om in 6 weken van de benzo's af te raken.
Het was de hel, waarin ik zat en dat is maar goed ook, ik zal het wel nalaten om weer met die benzo's te beginnen alhoewel ik toch een kleine terugval heb gehad in etizolam. 1 week 1 tabletje was alweer voldoende om 4 dagen plafonddienst te krijgen....
Wat een rotzooi is die benzo troep!
En dan laat men straks met het rc verbod die benzo's buiten schot. Onbegrijpelijk deze regering!
Klik om te vergroten...

Ja in zo'n soort gevangenis regime zaten wij ook in de kliniek. Alleen dan had je de eerste week geen inhoudelijke therapieën. Maar je moest wel al die taken doen waardoor je niet gewoon kon bijkomen van je ontwenningsverschijnselen. Wat op dat moment toch wel het belangrijkste is lijkt mij.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...4748495051...56
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."