Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Even over hoeveelheid Zolpidem; dit kan echt wel. Ik las een verhaal van een psychiater die zelf zwaar verslaafd was geraakt aan Zolpidem, zat uiteindelijk op 160 pillen per dag. Hij reisde stad en land af om overal zijn hoeveelheden op te halen. Toen het hem te heet werd onder de voeten maakte hij uitstapjes naar België. Uiteindelijk kwam een bevriende psychiater erachter en heeft hem geholpen; detox in 6 maand, was verschrikkelijk zwaar, maar is er bovenop gekomen. Moraal van het verhaal, goede en fijne mensen zijn heel erg belangrijk om uit die shit te komen. Heb je die niet, dan ben je aan de goden overgeleverd, en dan maar zien hoe t afloopt."
"PapaverMan zei: Dan heb jij een goede arts. Ik heb ook een goede, daar moet je half dood zijn om een pil van te krijgen (althans voor mij, ivm met mijn geschiedenis van verslaving). Een vriend van mij helaas niet. Die had er zo een die z'n tijd tot pensioen uit zit. Die gaf een zwaar verslaafde jongen met meervoudige problematiek rustig jarenlang dagelijks twee soorten benzodiazepinen, in oplopende dosering, wetende dat hij zelf ook nog illegaal bijkocht. Die jongen heeft vervolgens een zelfmoordpoging gedaan met o.a. door zn arts voorgeschreven medicijnen, en wat was de reactie van de arts? Nieuw recept uitschrijven en dosis verhogen omdat die poging zn tolerantie wel zal hebben verhoogd. M'n kaak viel op de vloer. Geloof me, er zijn HELE slechte artsen in Nederland. Maar gelukkig ook heel veel hele goede. Klik om te vergroten... Soms is er geen andere weg voor een bepaalde groep. Een kennis van mij heeft zware PTSS en grote psychosegevoeligheid icm aanleg zware depressie. Zit op 100 mg oxazepam, 5 mg lorazepam, en 4 mg Haldol. Alles wordt constant opgehoogd, ze zit al 12 jaar aan de medicatie, met meerdere gedwongen opnames. Hoe ga je hiermee om?"
"De Zandman zei: Ik heb een onderzoek gehad in het slaap/ waak onderzoeks ziekenhuis Kempenhaeghe. Daar heb ik medicijnen gekregen, zolpidem in casu. Dit medicijn samen met quetiapine maakt dat ik tegenwoordig een uurtje of vier, vijf slaap kan krijgen en dat is net voldoende. Klik om te vergroten... Dat is mooi. Hebben ze ook naar de kwaliteit van de slaap gekeken? Ik heb ook Zolpidem geslikt (jaar lang, ca 15 mg per nacht), maar de kwaliteit van slaap was belabberd. Ik droomde ook niet (wat betekend dat je niet in je diepe slaap komt). Nu ik zelf volledig ben gestopt met Zolpidem (ja, heel veel slapeloze nachten gehad, daar moet je doorheen), begin ik nu weer natuurlijker te slapen (ik droom weer) en slaap langer. 3 uur natuurlijke slaap is altijd nog beter dan 5/6 uur chemische slaap. Als je echte insomnia hebt, weet ik niet wat beter is. Geen slaap is verschrikkelijk, maar ik heb ook geleerd, dat de slaap het altijd wint van de angst en slapeloosheid."
"De Zandman zei: Soms zul je moeten accepteren dat je bepaalde verslavende medicijnen gewoon nodig hebt om te kunnen functioneren in onze maatschappij, en om een normaal leven te kunnen leiden. Iemand die medicijnen nodig heeft voor laten we zeggen zijn hartfunctie, dat vinden we heel gewoon. Daar zegt niemand iets over. Het wordt ineens anders, als dat "drugsgerelateerde" medicijnen betreft. Medicijnen die verslavende werking met zich mee brengen bijvoorbeeld. Of uit de opiatenhoek komen. Of toch weer die benzo's. Dan staat iedereen ineens op zijn achterste poten ahw.....en toch moet je ook hiermee om moeten kunnen gaan als dat zo is. Zo is het leven nu eenmaal. Klik om te vergroten... Ik denk toch dat er andere wegen te bewandelen zijn dan chemische verslavende middelen. Mensen bewegen niet meer, eten ongezond, hele dag tot savonds laat achter die schermen. Doe dat nou eens weg, en begin sochtends eens met een kleine wandeling (natuurlijke dopamine en serotonine boost), dwing jezelf om een paar keer per week naar de sportschool te gaan (minimaal een uur). Ga het bos in ( blijf daar een uur, ga eens voelen wat je voelt, huil, schreeuw, en ervaar eens hoe dat is ). Knuffel desnoods een boom, ruik, proef en smaak de natuur. We zitten teveel in de overleefstand ipv leefstand. Alles maar wegduwen met prikkels en medicijnen, dat is onze maatschappij geworden. Vreselijk."
"De Zandman zei: Clonazolam was er ook zo eentje. Ongemerkt bijnemen en volkomen out gegaan. En je niets meer herinneren wat je gedaan hebt..... 10 tabletten etizolam hebben bij mij angst veroorzaakt om auto te rijden, zelfs twee dagen na het gebruik. Deze 10 tabletten had ik in 10 nachten opgebruikt. Nee. Ik sla benzo's voortaan over! Ik wil nooit meer benzo's.... Klik om te vergroten... Ja, ipv angst demping, vermeerderd de angst (bij sommigen). Dat heeft wss te maken met een glutamaat piek, die bij een bepaalde groep gebruikers heel gevoelig is, als er Gaba disbalans ontstaat. Als er een Gaba disbalans ontstaat, gaan je hersenen dit compenseren met glutamaat. Bij sommigen schiet dit zover omhoog, dat je juist verergerde angstklachten ipv angstdemping. Sporten, omega 3, magnesium dempen het glutamaat systeem waardoor de klachten juist weer kunnen afnemen. Heel ingewikkeld, maar verdiep me hier wat in, vindt dat interessant."
"De Zandman zei: Ik heb dus echte insomnia, zo is gebleken. In mijn geval won de natuurlijke slaap het niet van de slapeloosheid.....en ging ik na nachten zonder slaap aan het hallucineren. Ik kon niet meer autorijden zelfs. Ik ben blij met de slaap die ik nu krijg. Dat deze chemisch zou zijn interesseert me geen donder ( meer). Klik om te vergroten... Dan begrijp ik het volkomen, wat naar voor je! Maar wel prettig dat je iets hebt om op te slapen. Ervaar je geen tolerantie bij de Zolpidem en quetiapine?"
"Hoi allemaal, Ik schrijf dit bericht over een goede vriendin van mij en hoop dat er mensen zijn die hun ervaringen willen delen. Na een zware burn-out is zij in een diepe depressie terechtgekomen, met uiteindelijk ook psychoses. In die periode is ze meerdere keren gedwongen opgenomen geweest op gesloten afdelingen. Daar is ze ingesteld op een combinatie van medicatie, die ze nu – ongeveer 10 jaar later – nog steeds gebruikt. Op dit moment gaat het om o.a.: Haldol (3 mg) Lorazepam (5 mg voor de nacht, in crisistijd was dit 12 mg) Oxazepam (150 mg overdag) Daarnaast gebruikt ze ook Lyrica en Gabapentine Ze leeft inmiddels al jaren in een soort overlevingsstand. Ze is erg lethargisch, heeft nergens zin in, kan weinig prikkels verdragen en komt eigenlijk niet meer buiten. Ook is ze ongeveer 50 kilo aangekomen in deze periode. Er lijkt weinig perspectief of verbetering te zijn. Laatst heb ik voorzichtig met haar besproken of (heel geleidelijk en onder begeleiding) afbouwen van medicatie misschien zou kunnen helpen om weer iets van herstel te ervaren. Haar behandelend arts geeft echter aan dat dit niet mogelijk is en dat ze waarschijnlijk de rest van haar leven deze medicatie nodig zal hebben. Dat voelt voor mij best heftig om te horen, zeker gezien haar huidige kwaliteit van leven. Mijn vragen: Zijn er mensen met ervaring met langdurig gebruik van dit soort medicatie en tóch (gedeeltelijk) afbouwen? Hoe pak je zoiets aan, zeker na zoveel jaar? Zijn er trajecten, second opinions of specialisten die hier ervaring mee hebben? En hoe kun je iemand hierin het beste ondersteunen zonder te pushen Ik wil haar heel graag helpen, maar ook niets forceren of iets doen wat onveilig is. Alle ervaringen of inzichten zijn welkom 🙏"
"Raver zei: Zolang je niet overgezet wordt op Diazepam kan het onnodig lastig worden. Ik zou toch aandringen bij de psychiater. Uiteraard met een sociaal geaccepteerde toon natuurlijk. Laatste wat je wilt is over komen als iemand die niet wilt luisteren oid. Maar ik vind dat je best voor je eigen proces mag opkomen. Benzodiazepine afbouw hoort niet overhaast te worden of gemakkelijk over nagedacht. Bovendien hoort de regie hierin ook grotendeels bij de patiënt te liggen. Jij bent immers de gene die er doorheen moet. Een psychiater zijn betekend niet dat die gene dan ook meteen iets af weet van benzodiazepine afbouw. Helaas is het tegenwoordig eerder een uitzondering op de regel als een arts hier veel vanaf weet. Ik ben ook vaak verkeerd benaderd door artsen/psychiaters over medicijnen etc. Als je zelf wat inleest en dit op een normaals normale toon overbrengt hebben artsen daar vaak wel begrip voor. Succes man. Kom voor jezelf op zou ik zeggen. Neem de Ashton Manual eventueel mee, schrijf wat op. Ik zou zelf gewoon terug gaan naar de oude dosis, even niet kloten en aangeven dat het zo niet gaat! Het laatste wat je wilt is uiteindelijk met een hele nare PAWS eindigen door een verkeerde afbouw. Klik om te vergroten... Mee eens! Dank voor je bericht"
"Eindelijk diazepam gekregen. 300 pillen op 1 recept van 10 mg, daar moet mijn afbouw mee kunnen slagen. Mijn Bromazepam plus zolpidem is omgezet naar 25 mg diazepam per dag. Heb vorige week geprobeerd om twee dagen niets te nemen, gewoon niet te doen. Slapeloosheid, spanning, tinnitus, angstgevoelens, moodswings. Ben super gevoelig voor hiervoor."
"Ei-Salade zei: Ja. 5mg. Was toendertijd nogal losgeslagen en dacht helemaal niet aan de consequenties, ze gingen als snoepjes in de maag in. En ja, de kortwerkende zijn veel lastiger om eraf te komen. Klik om te vergroten... Heb 1x 0,25 mg fluni gehad, was met 15 minuten ko. Werd anderhalf uur later wakker gemaakt en wist niet meer waar ik was. Heb toen alles in de kliko gegooid. Nooit meer die rc troep!"