#1
Tja zo fucken alle soorten drugs met je brein. Ze lokken je in de val met een goed gevoel en houden je daarna in de greep, diep het donker in. Tot je beseft dat je de weg terug niet meer kan vinden en de hopeloosheid de overhand neemt.
Ja, maar eigenlijk is het jezelf die je in de val lokt. We zijn geen weerloze slachtoffers. We kiezen keer op keer middelen te gebruiken waarvan we al weten dat we onszelf ermee saboteren. De wetenschap dat je daarmee moet stoppen is er wel, er moet alleen naar geluisterd gaan worden.Tja zo fucken alle soorten drugs met je brein. Ze lokken je in de val met een goed gevoel en houden je daarna in de greep, diep het donker in. Tot je beseft dat je de weg terug niet meer kan vinden en de hopeloosheid de overhand neemt.
Wat is het ook een demonisch spul he10mg nog steeds. Interval tussen afbouwen is verlengd van 1 week naar 2 weken. Dus nóg een weekje op 10mg en dan naar 7.5mg enzovoort.
Ergens baal ik ervan maar ik moet realistisch blijven. Sneller gaat me echt niet helpen. Al wil ik er zo graag vanaf. Maar ben er bijna zoals al eerder gezegd.
Raver
Wat is het ook een demonisch spul he
Zet hem op verder @Raver !! Ik ben nu ff meer dan 2 maanden van de benzo af en durf langzaam te zeggen dat ik me beter begin te voelen. Het duurt allemaal (veeeel te) lang maar het gaat echt beter worden. Hoe cliché dat ook klinkt.
Inderdaad, wat een toeval.Bekijk bijlage 61280
Hoe toepasselijk: een topic over benzo's met 666 reacties
Ik noem het demonisch spul precies met bericht 666 😁Wat is het ook een demonisch spul he
Zet hem op verder @Raver !! Ik ben nu ff meer dan 2 maanden van de benzo af en durf langzaam te zeggen dat ik me beter begin te voelen. Het duurt allemaal (veeeel te) lang maar het gaat echt beter worden. Hoe cliché dat ook klinkt.
Het is ook demonisch spul, die benzo's.Inderdaad, wat een toeval.
Ik noem het demonisch spul precies met bericht 666 😁
Het is ook demonisch spul, die benzo's.
Mijn klinische ontwenningsverschijnselen die ik bij het afkicken heb ervaren, zal ik van mijn leven niet vergeten!
Dit zorgt ervoor dat ik er niet meer aan zal beginnen....
Vreselijk voor je dat je die ontwenningsverschijnselen hebt moeten doorstaan !! Hoelang heb je het gebruikt en welke benzos eigenlijk?
ik zei in de kliniek nooit meer maar
ik zag voor mezelf geen andere keuze dan weer te gebruiken. Ik werkte voor mezelf en de PAWS waren zo heftig dat ik me werk niet meer kon uitvoeren. Met al dik in de schulden zou ik op straat raken. Ik zal nooit een terugval goedpraten maar dit keer heb ik bewust de keuze gemaakt. Ondanks de hel van de detox. Dat zal ik nooit vergeten; wat een trauma is dat hey.
80mg in 3 weken. 40mg in de 1e week. Naja de hel staat beschreven.
Daardoor valt deze afbouw met alle respect toch een beetje mee tot nu toe als in het in perspectief plaats van de hel in de kliniek. Dat geeft me dus juist kracht om door te zetten. Écht de laatste keer. Never meer benzo's. Het beheerst me leven letterlijk al 2 jaar.
Wat ik me echt afvraag; ik ben in echt pittige paws terug gevallen. Als ik straks op 0 sta, keer ik dan terug daarnaartoe? Of is een langzame afbouw nu een degelijk verschil ondanks die terugval?
Zo even spuwen. Demonische troep.
Een langzame afbouw maakt alle verschil. Als ik jou was zou ik de stap van 2,5mg terugbrengen naar 1mg per 2 weken. Dan weet je 99% zeker dat je geen narigheid krijgt nadat je op 0 belandt.Vreselijk voor je dat je die ontwenningsverschijnselen hebt moeten doorstaan !! Hoelang heb je het gebruikt en welke benzos eigenlijk?
ik zei in de kliniek nooit meer maar
ik zag voor mezelf geen andere keuze dan weer te gebruiken. Ik werkte voor mezelf en de PAWS waren zo heftig dat ik me werk niet meer kon uitvoeren. Met al dik in de schulden zou ik op straat raken. Ik zal nooit een terugval goedpraten maar dit keer heb ik bewust de keuze gemaakt. Ondanks de hel van de detox. Dat zal ik nooit vergeten; wat een trauma is dat hey.
80mg in 3 weken. 40mg in de 1e week. Naja de hel staat beschreven.
Daardoor valt deze afbouw met alle respect toch een beetje mee tot nu toe als in het in perspectief plaats van de hel in de kliniek. Dat geeft me dus juist kracht om door te zetten. Écht de laatste keer. Never meer benzo's. Het beheerst me leven letterlijk al 2 jaar.
Wat ik me echt afvraag; ik ben in echt pittige paws terug gevallen. Als ik straks op 0 sta, keer ik dan terug daarnaartoe? Of is een langzame afbouw nu een degelijk verschil ondanks die terugval?
Zo even spuwen. Demonische troep.
En toch houd je vol! Ik heb meerdere cold-turkey en later geplande benzo-detoxen mee moeten maken. De eerste jaren van overmatig benzo-misbruik ging ik uit angst voor de douane doodleuk zonder benzo's op vakantie. Als het een midweekje was bleef het bij angstige en onzekere periodes. Maar ook heb ik een week op mijn hotelkamer doorgebracht, niet wetend waarom ik nergens zin in had en mij zo rot voelde... En vaak zelfs weerstand en/of angst had om iets te doen. Na een week was het over.Nu 11 dagen op 7.5mg vanaf 10mg.
Normaliter zakt het wel na een dag of 10. Vandaag de dag nog steeds echt zo ellendig. Depressief, lig het liefste in bed en constant een soort grieperig gevoel met nervositeit. Was ook een erg verwarrende stap dit keer. Derealisatie en depersonalisatie is / was flink aanwezig. Vergeetachtig, geen gesprekken kunnen voeren en daadwerkelijk het gevoel alsof me persoonlijkheid vervlakt is op dit moment.
Ik ga morgen op vakantie. Ik kijk er niet eens naar uit. Als het ineens niet door zou gaan zou ik er niet eens een gevoel bij hebben denk ik.
Je komt er door. Angsten komen door de ontwenning. Een vreemde omgeving zoals vakantie overleef je wel. Misschien is het net de break die je nodig hebt.Nu 11 dagen op 7.5mg vanaf 10mg.
Normaliter zakt het wel na een dag of 10. Vandaag de dag nog steeds echt zo ellendig. Depressief, lig het liefste in bed en constant een soort grieperig gevoel met nervositeit. Was ook een erg verwarrende stap dit keer. Derealisatie en depersonalisatie is / was flink aanwezig. Vergeetachtig, geen gesprekken kunnen voeren en daadwerkelijk het gevoel alsof me persoonlijkheid vervlakt is op dit moment.
Ik ga morgen op vakantie. Ik kijk er niet eens naar uit. Als het ineens niet door zou gaan zou ik er niet eens een gevoel bij hebben denk ik.
Misschien kun je wat langzamer gaan afbouwen als je binnenkort gestabiliseerd bent. Want volgende daling van 2,5 mg zou wel echt een hoog percentage worden gezien je gevoeligheid. Half pilletje minder is aan te raden, of beginnen met watertaper of zoiets..Nu 11 dagen op 7.5mg vanaf 10mg.
Normaliter zakt het wel na een dag of 10. Vandaag de dag nog steeds echt zo ellendig. Depressief, lig het liefste in bed en constant een soort grieperig gevoel met nervositeit. Was ook een erg verwarrende stap dit keer. Derealisatie en depersonalisatie is / was flink aanwezig. Vergeetachtig, geen gesprekken kunnen voeren en daadwerkelijk het gevoel alsof me persoonlijkheid vervlakt is op dit moment.
Ik ga morgen op vakantie. Ik kijk er niet eens naar uit. Als het ineens niet door zou gaan zou ik er niet eens een gevoel bij hebben denk ik.
Misschien kun je wat langzamer gaan afbouwen als je binnenkort gestabiliseerd bent. Want volgende daling van 2,5 mg zou wel echt een hoog percentage worden gezien je gevoeligheid. Half pilletje minder is aan te raden, of beginnen met watertaper of zoiets..
Maar het einde begint in zicht te komen.
Ben je gaan sporten sinds je begonnen bent met afbouwen misschien?
Succes en multivitamines voor de moraal kan geen kwaad!
Een heel erg herkenbaar verhaal, dit!En toch houd je vol! Ik heb meerdere cold-turkey en later geplande benzo-detoxen mee moeten maken. De eerste jaren van overmatig benzo-misbruik ging ik uit angst voor de douane doodleuk zonder benzo's op vakantie. Als het een midweekje was bleef het bij angstige en onzekere periodes. Maar ook heb ik een week op mijn hotelkamer doorgebracht, niet wetend waarom ik nergens zin in had en mij zo rot voelde... En vaak zelfs weerstand en/of angst had om iets te doen. Na een week was het over.
Dat we toen op een heerlijk eiland zaten hielp misschien mee, maar ik werd té zelfverzekerd, achteraf gezien. Nam overhaaste beslissingen, was onnodig onaardig tegen anderen. Eénmaal thuis ging ik meteen weer snoepen. (Dit was vóórdat ik doorhad dat ik een fikse verslaving had... ) Zoals veel lotgenoten hier zeggen: het is een vreselijke afhankelijkheid.
Geniet van de vakantie Raver, grote kans dat het je helpt bij je herstel!
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."