Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsTerugval in benzo's, controleverlies.

Terugval in benzo's, controleverlies.

1105 antwoorden
159 weergaven
18-5-2026
T
TorchicLid
01-01-2024, 00:00
#1
Raver zei:
Dus dilemma.. Filmpje maken dat ik hem weggooi misschien? 😅 Dat komt echt random nu in me op. Dat is denk de way to go.
Klik om te vergroten...
Goede oplossing! Door de gootsteen bijvoorbeeld zodat je hem ook niet meer terug kan pakken in een moeilijke situatie 😊
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#2
Er zaten vanmiddag 3 5mg tabletten in de baxter die er 2 had moeten bevatten.

Ik weet even niet wat ik moet doen. Ik wil hem het liefste gewoon weggooien alleen dan denkt de arts dalijk van hij heeft hem gewoon zelf geslikt.

Ik wil het vertrouwen niet schaden bij deze arts. Gaat juist zo goed.

Ik moet t namelijk wel aangeven omdat het een fout is van de apotheek die de baxters maakt. Dus ja, ze komt het wel te weten.

Ik zie haar pas over anderhalve week geloof ik. Wil niet een extra 5mg tablet hebben liggen die ik niet wil en mag gebruiken tijdens dit proces. Maar idk iets zegt me dat het beste is als ik hem bewaar en terug geef aan m'n arts. Alleen er kan veel gebeuren in anderhalve week en met mijn verslaving weet je t maar nooit.

Dus dilemma.. Filmpje maken dat ik hem weggooi misschien? 😅 Dat komt echt random nu in me op. Dat is denk de way to go.

Raver (:
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#3
2 wekelijkse bezoek aan de arts vandaag gehad.

Vanaf morgen zakken naar 45mg Diazepam. Nog maar 5mg te gaan dan en dan is de middag dosering afgebouwd. 😍😍.

Er is echt een slogan die is blijven hangen bij mij;

"De langste weg ergens omheen is vaak de snelste of makkelijkste route naar huis."

Momenteel gaat me leven best goed. Werk weer regelmatig samen met collega's. Sport veel en daardoor ga ik ook bewuster om met voeding. Die combinatie zorgt ervoor dat ik de ontwenningsverschijnselen veel beter heb kunnen opvangen deze week. De stap van 55 naar 50mg vond ik minder zwaar dan de stap van 60 naar 55.

Zo zie je maar dat mindset echt zo belangrijk is. Ga ik erin zitten of ga ik bekijken hoe ik er naar me beste kunnen mee om kan gaan. Heb voor het 2e gekozen.

Blowen doe ik nog steeds maar minder en minder sterke jointjes. Derealisatie neemt ook echt af daardoor. Wellicht staat dat zoals eerder al besproken in verband met elkaar. Alleen echt 100% zeker kun je daar nooit van zijn.

Greetz
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#4
Heyy allemaal.

Afkickverschijnselen zijn echt aanwezig de laatste dagen.

Overmatig zweten, nervositeit, knetter vaag in me kop, paniekaanvallen (2 al), derealisatie, griepachtige verschijnselen. Soms echt heftig dissociëren.

Kan ze aardig couperen met sport en activiteiten maar soms zijn ze echt knap frusterend.

Ik blow echt significant minder. Dit voelt wel echt aan als benzo afkick. Merk zelfs dat wiet me ontspanning geeft en het me even verlicht van de klachten.

Update eventjes kort.

45mg nu. Niet verwacht dat ik afkickverschijnselen zou hebben op zo'n hoge dosering nog. Zo zie je maar dat kindling echt heftig kan zijn. Eerdere verslavingen maken t denk nu extra moeilijk.

Maar de motivatie is nog steeds even hoog als aant begin van dit proces.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#5
Raver zei:
Heyy allemaal.

Afkickverschijnselen zijn echt aanwezig de laatste dagen.

Overmatig zweten, nervositeit, knetter vaag in me kop, paniekaanvallen (2 al), derealisatie, griepachtige verschijnselen. Soms echt heftig dissociëren.

Kan ze aardig couperen met sport en activiteiten maar soms zijn ze echt knap frusterend.

Ik blow echt significant minder. Dit voelt wel echt aan als benzo afkick. Merk zelfs dat wiet me ontspanning geeft en het me even verlicht van de klachten.

Update eventjes kort.

45mg nu. Niet verwacht dat ik afkickverschijnselen zou hebben op zo'n hoge dosering nog. Zo zie je maar dat kindling echt heftig kan zijn. Eerdere verslavingen maken t denk nu extra moeilijk.

Maar de motivatie is nog steeds even hoog als aant begin van dit proces.
Klik om te vergroten...
Hey, dat is rot voor je. Toch een te grote stap gemaakt. Kan gebeuren en kon je ook niet van te voren weten, maar neem 't mee voor je volgende gesprek. Extra week op 45mg blijven en de volgende stap wat kleiner maken.

Supergoed dat je minder blowt, volhouden!
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#6
dupont zei:
Hey, dat is rot voor je. Toch een te grote stap gemaakt. Kan gebeuren en kon je ook niet van te voren weten, maar neem 't mee voor je volgende gesprek. Extra week op 45mg blijven en de volgende stap wat kleiner maken.

Supergoed dat je minder blowt, volhouden!
Klik om te vergroten...

Precies wat ik ook dacht! (:

Thnx! Volhouden wil en ga ik zeker.
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#7
Update eventjes.

Qua verslaving gaat t even wat slechter. Komt mede doordat ik veel vrije tijd op een verkeerde manier ben gaan invullen. Wat resulteerde in een toename van blowen; meer dan 10 gram in een week gerookt ofzo. En dan echt gordijnen dicht en de enige die ik zie is de dealer en thuisbezorgd of flink. Wel een gave tatoeage laten zetten in deze periode waar ik erg trots op ben. Maar had daar toch liever met een wat helderder hoofd gezeten. 😂

Ik zit nu nog op 45mg maar ga a.s dinsdag naar 40mg. Het is nu iets langer dan 2 weken geleden dat ik naar 45mg ben gegaan.

Heb alleen 3 dagen geleden en 2 dagen geleden alcohol gedronken. 1 keer 2 biertjes en 1 keer 4 biertjes. Wat me opviel is dat ik er erg weinig van merkte eigenlijk. Iets rustiger maar niet perse het gevoel wat ik kende. Alsof ik een enorme tolerantie heb voor alcohol. Dat terwijl ik echt totaal geen tolerantie voor alcohol zou horen te hebben. Kruistolerantie dus.

Want sinds die keren van alcohol drinken is de gaba ontwenning toegenomen. Ik noem het maar even zo omdat ik het idee heb dat de alcohol ervoor heeft gezorgd dat ik echt die ontwenning weer voel. Krijg het maar niet warm, paniekaanvallen, zweten, wazig in me hoofd, griepachtige verschijnselen, zwabber benen, tintelingen in me armen. Echt no joke gewoon.

Twijfel een beetje wat ik moet doen nu. Het is ook zo moeilijk om écht aan te wijzen wat nu de oorzaak is voor de klachten. Ik weet zeker dat afkick voel van de diazepam/gaba. Maar de "terugval" in m'n gedrag heeft er ongetwijfeld ook een aandeel in.

Ik ga binnenkort weer de stap maken. De arts wil toch graag stapjes blijven maken van 5mg bij deze dosering. Ben hiermee akkoord gegaan. Het is tot nu toe met momenten zwaar geweest maar heb ook zeker goede periodes gehad.

Alleen ja, alcohol dus echt een no go (wist ik al maar goed). De rekening die ik daarvoor betaal nu is het me echt niet waard. Probeer ook wel minder te blowen nu maar dat blijft toch moeilijk.

Voor nu ff update.

Raver (:
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#8
Torchic zei:
Vervelend dat het nu eventjes wat slechter gaat. Is het een idee om een weekje langer op 40mg te blijven zodat de klachten wat minder worden en je even kort kunt herstellen daarvan?
Klik om te vergroten...

Yes zeker goed idee. Ga dat met de dokter bespreken zodra ik haar weer zie. Voor nu even tanden op elkaar. 😅
T
TorchicLid
01-01-2024, 00:00
#9
Raver zei:
Update eventjes.

Qua verslaving gaat t even wat slechter. Komt mede doordat ik veel vrije tijd op een verkeerde manier ben gaan invullen. Wat resulteerde in een toename van blowen; meer dan 10 gram in een week gerookt ofzo. En dan echt gordijnen dicht en de enige die ik zie is de dealer en thuisbezorgd of flink. Wel een gave tatoeage laten zetten in deze periode waar ik erg trots op ben. Maar had daar toch liever met een wat helderder hoofd gezeten. 😂

Ik zit nu nog op 45mg maar ga a.s dinsdag naar 40mg. Het is nu iets langer dan 2 weken geleden dat ik naar 45mg ben gegaan.

Heb alleen 3 dagen geleden en 2 dagen geleden alcohol gedronken. 1 keer 2 biertjes en 1 keer 4 biertjes. Wat me opviel is dat ik er erg weinig van merkte eigenlijk. Iets rustiger maar niet perse het gevoel wat ik kende. Alsof ik een enorme tolerantie heb voor alcohol. Dat terwijl ik echt totaal geen tolerantie voor alcohol zou horen te hebben. Kruistolerantie dus.

Want sinds die keren van alcohol drinken is de gaba ontwenning toegenomen. Ik noem het maar even zo omdat ik het idee heb dat de alcohol ervoor heeft gezorgd dat ik echt die ontwenning weer voel. Krijg het maar niet warm, paniekaanvallen, zweten, wazig in me hoofd, griepachtige verschijnselen, zwabber benen, tintelingen in me armen. Echt no joke gewoon.

Twijfel een beetje wat ik moet doen nu. Het is ook zo moeilijk om écht aan te wijzen wat nu de oorzaak is voor de klachten. Ik weet zeker dat afkick voel van de diazepam/gaba. Maar de "terugval" in m'n gedrag heeft er ongetwijfeld ook een aandeel in.

Ik ga binnenkort weer de stap maken. De arts wil toch graag stapjes blijven maken van 5mg bij deze dosering. Ben hiermee akkoord gegaan. Het is tot nu toe met momenten zwaar geweest maar heb ook zeker goede periodes gehad.

Alleen ja, alcohol dus echt een no go (wist ik al maar goed). De rekening die ik daarvoor betaal nu is het me echt niet waard. Probeer ook wel minder te blowen nu maar dat blijft toch moeilijk.

Voor nu ff update.

Raver (:
Klik om te vergroten...
Vervelend dat het nu eventjes wat slechter gaat. Is het een idee om een weekje langer op 40mg te blijven zodat de klachten wat minder worden en je even kort kunt herstellen daarvan?
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Ik zou proberen om zoveel mogelijk routine in je komende maanden in te bouwen. Dus gewoon iedere dag twee, drie jointjes is waarschijnlijk makkelijker voor je dan één dag één joint en volgende 5.. succes
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#11
Manu76 zei:
Ik zou proberen om zoveel mogelijk routine in je komende maanden in te bouwen. Dus gewoon iedere dag twee, drie jointjes is waarschijnlijk makkelijker voor je dan één dag één joint en volgende 5.. succes
Klik om te vergroten...

Daar zit zeker wat in. Heb ook de switch gemaakt naar hasj. Wiet vind ik te intens en demotiverend. Hasj daarintegen Heb ik die bijwerkingen minder.

Proberen een max aantal voor mezelf te hebben en pas na een bepaalde tijd blowen. Of pas wanneer ik de dingen gedaan heb die ik moet doen.

Helpt ook bij het isoleren. Want die joint in de ochtend gelijk is een dag isolement voor mij.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#12
Raver zei:
Daar zit zeker wat in. Heb ook de switch gemaakt naar hasj. Wiet vind ik te intens en demotiverend. Hasj daarintegen Heb ik die bijwerkingen minder.

Proberen een max aantal voor mezelf te hebben en pas na een bepaalde tijd blowen. Of pas wanneer ik de dingen gedaan heb die ik moet doen.

Helpt ook bij het isoleren. Want die joint in de ochtend gelijk is een dag isolement voor mij.
Klik om te vergroten...
Goeie inzichten en mooie voornemens als je je er aan kunt houden. Ik vond de wiet 30 jaar geleden al te heftig worden.

Succes met de afbouw man, hopelijk ben je de alcohol-klap al weer een beetje te boven.
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#13
dupont zei:
Goeie inzichten en mooie voornemens als je je er aan kunt houden. Ik vond de wiet 30 jaar geleden al te heftig worden.

Succes met de afbouw man, hopelijk ben je de alcohol-klap al weer een beetje te boven.
Klik om te vergroten...

Minder blowen gaat goed. Maar heb gisteren wel 1 wiet jointje gerookt. Verder bij hasj gehouden en max 3 per dag.

Gelukkig voel ik me vandaag echt veel beter dan gisteren. Bleeehhh wat voelde ik me klote hey. Gewoon fysiek ziek voelen door die afkick. Pijn door me lijf, zweten en echt vreselijke cognitieve functies. Boodschappen doen, ik lijk net een kip zonder kop joh. Slecht geheugen kort en lange termijn. Ik heb ineens moeite om Engelse teksten te schrijven. Ik ben normaal goed in Engels schrijven namelijk. Kom er gewoon niet op in me hoofd. Maar even een voorbeeld hoor.. Zo warrig dus, en dan nog niet gesproken over de derealisatie. Ik leef dan gewoon in een soort andere dimensie ofzo. Niet dat ik dat écht denk maar zo voelt het wel aan. Alles voelt zo vreemd aan dan.

Echt no joke nogmaals. Hopelijk is dit mijn laatste benzo afbouw traject ooit. Want dit wil ik echt niet nogmaals meemaken. Al gaan er vast en zeker nog wel moeilijke momenten aankomen. Zit immers pas of al op 45mg. Het is maar hoe je het bekijkt haha.
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#14
Dankjewel allemaal. 🍀
H
Hippie LangwausLid
01-01-2024, 00:00
#15
Hoe lang duurt zo'n detox van cannabis?
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#16
Bij mij bij de dagbehandeling zeiden ze dat supermarkten voor heel veel mensen veel stress geven.

Misschien was rondje park beter geweest maar daar heb je nu niets aan.

Ik probeer nu zelf soms naar losse bakker/slager etc te gaan, gelukkig kan dat hier. Voor shag kun je je redden bij de infobalie en verder inderdaad niet te snel willen.
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#17
Hippie Langwaus zei:
Hoe lang duurt zo'n detox van cannabis?
Klik om te vergroten...

2 weken
H
Hippie LangwausLid
01-01-2024, 00:00
#18
Raver zei:
2 weken
Klik om te vergroten...
Dat is niet eens zo lang. Het voelt voor mij zelf wel lang hoor als ik twee weken zonder cannabis moet.

Succes ermee en ik hoop dat je daarmee weer meer kan genieten van andere dingen.
H
Hippie LangwausLid
01-01-2024, 00:00
#19
N3K0 zei:
Ik heb laatst ook 3 weken niet gerookt en eerlijk gezegd merkte ik er niet zoveel van.
1 dag niet zo goed geslapen in combinatie met een Jetlag en een reis van 24 uur.

Voelde me verder helemaal prima✌🏻
Klik om te vergroten...
Jaren geleden ben ik 3 weken in een buitenland geweest waar ik niet wilde blowen. Nergens last van gehad, behalve de wilde dromen en wat moeilijker in slaap komen.

De dag dat ik terug was verviel ik direct weer in het dagelijks gebruik.

Thuis twee weken stoppen voelt anders dan in een nieuwe boeiende omgeving.
K
Koffieb00nLid
01-01-2024, 00:00
#20
Hebben jullie mazzel, ik krijg altijd wel aardige afkick van wiet. Duurt ook meestal 2 weken, maar heftigheid neemt wel af met de tijd.

Is wel afhankelijk van hoe lang ik heb geblowed en hoe veel.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...2324252627...56
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."