Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsTerugval in benzo's, controleverlies.

Terugval in benzo's, controleverlies.

1105 antwoorden
163 weergaven
18-5-2026
R
RnB_fanLid
01-01-2024, 00:00
#1
Raver zei:
Pfff. Wat is dit verdomme heftig en intens zeg. Máár ik sleep mezelf erdoorheen. Nu voel ik echt wat benzos voor troep zijn.

Vandaag op 25mg inmiddels al. Hardcore manier van benzo afbouwen. Ik wist het van te voren maar kan natuurlijk nooit echt inschatten hoe het is.

Maar in feite ben ik geïmobiliseerd. Niet de gehele dag door maar het zijn aanvallen/momenten van die glutamaat stormen. Waar ik van geschrokken ben is hoe agressief ik ben geworden gisteren tegen een staflid. Officiële waarschuwing gekregen. Verbaal agressief. Ik kon me achteraf niet zoveel herinneren van wat ik allemaal gezegd heb. Zwart voor me ogen. Daarnaast ook heftige angsten.

Verder als ik me inspan tijdens de wandeling en me lang heb geconcentreerd voor een gesprek bijvoorbeeld ben ik echt compleet gesloopt. Zó duizelig, zwak en misselijk. Moet echt even gaan liggen dan. Vlekken in me ooghoeken, zweten en tot slot zelfs trillen. Deze intensere manier van trillen heb ik nog nooit ervaren van benzo afkick.

@Alinde Inmiddels de angst voor een insult los gelaten. Ik kan eigenlijk niks extra's qua stress nu erbij hebben. Als het gebeurd gebeurd het; zo niet dan niet. Whatever.

Ik kon het weten vooraf he. Is verder geen zielig zijn praatje. Dit is de pure horror van benzo afkickverschijnselen en dan sta ik nog theoretisch gezien vrij ver van de 0 af. 25mg is een hoge dosering Diazepam nog steeds.

Maar goed. Ik trek mezelf erdoorheen; heb veel steun aan de staf maar veel kunnen ze ook niet doen. De structuur hier helpt me ook goed. Dus ja.

Thats it weer fftjes.
Klik om te vergroten...
Sterkte pik! Ik voel je helemaal..
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#2
Sinds m'n laatste bericht is het elke dag alleen maar erger geworden. Geen sprake van dat ik langzamer mocht afbouwen. "Hoe sneller bij de 0 hoe eerder je glutamaat zich kan herstellen".

Nooit een insult gehad. Tot deze opname.

Ik ben echt op het scherpst van m'n snede nu ook. Overal pijn, koppijn als de tyfus. Krijg overdag nu Quetiapine ook. Maar goed ik ga er dwars doorheen joh.

80mg naar 15mg in 16 dagen. Goed idee. Achteraf echt. Spijt dat ik ooit een stap hier de detox in gezet heb om benzos af te bouwen. Kan het nu niet meer terug draaien. Opname verlengd met onbepaalde tijd. Dat hoor ik maandag. Lekkere extra diazepam via de onderkant toegediend gekregen dus uhhh en nu!?
h
hansie24Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Raver zei:
Pfff. Wat is dit verdomme heftig en intens zeg. Máár ik sleep mezelf erdoorheen. Nu voel ik echt wat benzos voor troep zijn.

Vandaag op 25mg inmiddels al. Hardcore manier van benzo afbouwen. Ik wist het van te voren maar kan natuurlijk nooit echt inschatten hoe het is.

Maar in feite ben ik geïmobiliseerd. Niet de gehele dag door maar het zijn aanvallen/momenten van die glutamaat stormen. Waar ik van geschrokken ben is hoe agressief ik ben geworden gisteren tegen een staflid. Officiële waarschuwing gekregen. Verbaal agressief. Ik kon me achteraf niet zoveel herinneren van wat ik allemaal gezegd heb. Zwart voor me ogen. Daarnaast ook heftige angsten.

Verder als ik me inspan tijdens de wandeling en me lang heb geconcentreerd voor een gesprek bijvoorbeeld ben ik echt compleet gesloopt. Zó duizelig, zwak en misselijk. Moet echt even gaan liggen dan. Vlekken in me ooghoeken, zweten en tot slot zelfs trillen. Deze intensere manier van trillen heb ik nog nooit ervaren van benzo afkick.

@Alinde Inmiddels de angst voor een insult los gelaten. Ik kan eigenlijk niks extra's qua stress nu erbij hebben. Als het gebeurd gebeurd het; zo niet dan niet. Whatever.

Ik kon het weten vooraf he. Is verder geen zielig zijn praatje. Dit is de pure horror van benzo afkickverschijnselen en dan sta ik nog theoretisch gezien vrij ver van de 0 af. 25mg is een hoge dosering Diazepam nog steeds.

Maar goed. Ik trek mezelf erdoorheen; heb veel steun aan de staf maar veel kunnen ze ook niet doen. De structuur hier helpt me ook goed. Dus ja.

Thats it weer fftjes.
Klik om te vergroten...
Waarom spijt dat je in de detox ben gegaan?
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Raver zei:
Nooit een insult gehad. Tot deze opname.
Klik om te vergroten...
Wat hield dat in? Flauw gevallen of epileptische aanval is dat toch?
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#5
Manu76 zei:
Wat hield dat in? Flauw gevallen of epileptische aanval is dat toch?
Klik om te vergroten...

Ja epilepsie. Tonisch/clonisch insult.
Z
ZeebatsLid
01-01-2024, 00:00
#6
dupont zei:
@Raver wat verrot man. Name & shame? Mag dat hier?
Klik om te vergroten...
Ik heb nooit in een detox gezeten, maar als ik het zo lees wordt in een detox zoveel mogelijk afgebouwd in zeer korte tijd onder medisch toezicht. Aangezien dit overal op dezelfde manier gaat, heeft name & shame dan wel zin? En hoort het hebben van een insult er niet gewoon bij?

Snap natuurlijk dat het heel vervelend is en stel ook mn vraagtekens bij de behandelmethode. Maar in een detox gaan ze niet de Ashton manual volgen.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#7
Zeebats zei:
En hoort het hebben van een insult er niet gewoon bij?
Klik om te vergroten...
Ik mag toch hopen van niet.

Ja, de Detoxcentra staan onder druk en kunnen inderdaad geen Ashton-based traject aanbieden bij hoeveelheden zoals @Raver die gebruikt, maar "zo snel mogelijk naar 0" vind ik absoluut niet passend bij een Benzo detox.
Z
ZeebatsLid
01-01-2024, 00:00
#8
dupont zei:
Ik mag toch hopen van niet.
Klik om te vergroten...
Het hebben van een insult kan bij de ontwenningsverschijnselen van benzos horen, vooral als je snel afbouwt of cold turkey stopt. Raver gaf eerder al aan dat het geen zeldzaamheid was op de detox, dus vandaar mijn opmerking dat het er bij hoort.
C
Coffeecup2Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Vreselijk om te lezen. Heb je al eens grondig naar je onderliggende problematiek laten kijken ?
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#10
AntiBenzo1312 zei:
@Raver je kan misschien wel melatonine proberen om toch te kunnen slapen
Klik om te vergroten...

Vraag me af of melatonine zin heeft ik 50mg Quetiapine slik dagelijks. Wellicht kan iemand daar toelichting op geven.

Verder nu dag 2 thuis. Vind het lastig om invulling te geven in de dag. Vind het toch lastig de drukte op te zoeken aangezien me dat juist overprikkeld maakt en ik weer verslagen in me bed beland. Wat is nu de juiste aanpak om hier mee om te gaan!?
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#11
Raver zei:
Wat is nu de juiste aanpak om hier mee om te gaan!?
Klik om te vergroten...
Geen haast hebben en niet teveel verwachten van de dagen.
En met de Quetiapine slaap je waarschijnlijk wel wat in de nachten toch? Dan heb je geen melatonine nodig.

Ik kijk wel eens van die drama interviews en verhalen van mensen in withdrawal/ ontwenning om eerste dagen alleen door te komen.
Blokje omlopen kan zeker geen kwaad en misschien kun je aan gezond eten denken ofzo.

Take it easy, day by day!
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#12
Raver zei:
Vraag me af of melatonine zin heeft ik 50mg Quetiapine slik dagelijks. Wellicht kan iemand daar toelichting op geven.

Verder nu dag 2 thuis. Vind het lastig om invulling te geven in de dag. Vind het toch lastig de drukte op te zoeken aangezien me dat juist overprikkeld maakt en ik weer verslagen in me bed beland. Wat is nu de juiste aanpak om hier mee om te gaan!?
Klik om te vergroten...
Rustig aan. Prima om de drukte op te zoeken, prima om dat niet te doen. Zorg dat je altijd weg kunt en veilig blijft. Bij voorkeur niet overdag slapen of in bed liggen. Middagdutje van 45 mins mag.
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#13
Raver zei:
Vraag me af of melatonine zin heeft ik 50mg Quetiapine slik dagelijks. Wellicht kan iemand daar toelichting op geven.

Verder nu dag 2 thuis. Vind het lastig om invulling te geven in de dag. Vind het toch lastig de drukte op te zoeken aangezien me dat juist overprikkeld maakt en ik weer verslagen in me bed beland. Wat is nu de juiste aanpak om hier mee om te gaan!?
Klik om te vergroten...
Ik reageer niet meer noemenswaardig op quetiapine. Melatonine doet echt helemaal niks meer hier.
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#14
Alinde zei:
Ik reageer niet meer noemenswaardig op quetiapine. Melatonine doet echt helemaal niks meer hier.
Klik om te vergroten...

Balen. Hoe slaap jij nu dan?

Ik slaap nu "goed" voor iemand in deze periode van benzo afkick denk ik. Ik slaap denk 4 a 5 uurtjes vast en daarna rommelig en licht. Maar niet uren wakker liggen.
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#15
Veel nachten helemaal niks. Doodeng.

Ze zei gisteren, het alternatief voor benzo's is quetiapine en daar reageer je niet meer op.
Ik dacht steeds dat er nog wel een of ander andere optie was maar ik krijg echt geen nieuw medicijn meer. Meeste mensen die ik ken maken best nog wel wat uurtjes hoor.
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#16
Alinde zei:
Veel nachten helemaal niks. Doodeng.

Ze zei gisteren, het alternatief voor benzo's is quetiapine en daar reageer je niet meer op.
Ik dacht steeds dat er nog wel een of ander andere optie was maar ik krijg echt geen nieuw medicijn meer. Meeste mensen die ik ken maken best nog wel wat uurtjes hoor.
Klik om te vergroten...

Promethazine? Als je dat niet krijgt misschien Droomsap proberen?

Wel echt balen hey! Dat maakt t allemaal nog ellendiger dan het al is joh slapeloosheid.
A
AntiBenzo1312Lid
01-01-2024, 00:00
#17
Raver zei:
Vraag me af of melatonine zin heeft ik 50mg Quetiapine slik dagelijks. Wellicht kan iemand daar toelichting op geven.

Verder nu dag 2 thuis. Vind het lastig om invulling te geven in de dag. Vind het toch lastig de drukte op te zoeken aangezien me dat juist overprikkeld maakt en ik weer verslagen in me bed beland. Wat is nu de juiste aanpak om hier mee om te gaan!?
Klik om te vergroten...
Geen haast was bij mij niet anders. Probeer met kleine dingen, wandelen buiten. Je favo netflix serie kijken. Afleiding zoeken werkte het beste voor mij.
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#18
Raver zei:
Promethazine? Als je dat niet krijgt misschien Droomsap proberen?

Wel echt balen hey! Dat maakt t allemaal nog ellendiger dan het al is joh slapeloosheid.
Klik om te vergroten...
Als quetiapine niet meer werkt doet promethazine dat ook niet volgens mij.
Maar in mijn geval.... heb ik ooit ook al gehad.

Droomsap niet geprobeerd. Kan me bijna niet voorstellen dat dat een zwaardere werking heeft dan de chemische middelen maar wie weet.
Het is echt heel ellendig. Maargoed met benzo's sliep ik ook al geen rustige nachten meer. Zet droomsap even op t lijstje.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#19
Alinde zei:
Als quetiapine niet meer werkt doet promethazine dat ook niet volgens mij.
Maar in mijn geval.... heb ik ooit ook al gehad.

Droomsap niet geprobeerd. Kan me bijna niet voorstellen dat dat een zwaardere werking heeft dan de chemische middelen maar wie weet.
Het is echt heel ellendig. Maargoed met benzo's sliep ik ook al geen rustige nachten meer. Zet droomsap even op t lijstje.
Klik om te vergroten...
Laat je niks wijs maken. Droomsap = Doxylamine en wat andere ingredienten om je af te leiden :wink:
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#20
Alinde zei:
Ja was ik al bang voor. Is het drugs of gewoon een verkooppraatje? Even geen zin om te googlen.
Klik om te vergroten...
Ik las ook dat er Alcohol in zit, dus als je nog op de Antabus zit misschien geen strak plan. Het is maar 3%, maar toch. Ook voor Benzo-afgekickten niet slim aangezien Alcohol op GABA werkt. Ik zou het eerder medicijn dan drug noemen, maar als ik de beschrijving zie van de plantenextracten die er aan toegevoegd worden, dan gaan de alarmbellen rinkelen hoor. Let op gebruik van het woord "kan" in iedere zin, en de rest van de formulering van de claims. En dan ook nog honing. Wat je daar mee zou moeten voor je nachtrust, geen idee :)

De unieke DroomSap tinctuur met een mix van 7 biologisch geteelde kruiden bevat:

  • Haver: kan een onderhoudend effect hebben op het zenuwstelsel: het voedt en revitaliseert het systeem.
  • Hop: kan ontspannende effecten hebben en kan mild sedatief werken. Het kan ook helpen bij overgangsklachten.
  • Maretak: kan de bloedsomloop ondersteunen voor een gezonde bloeddruk, kan krampverminderend en kalmerend werken.
  • Meidoorn: kan het hart ondersteunen en kan voor het behoud van een gezonde bloeddruk werken.
  • Paardenkastanje: kan helpen om malende gedachten beter van je af te zetten.
  • Passiebloem: kan werken op de rustgeving en ontspanning bij innerlijke onrust en kan de slaapbereidheid stimuleren.
  • Slaapmutsje: kan worden gebruikt bij nervositeit, zenuwpijnen en prikkelbaarheid. Het kan helpen om balans te vinden en kan een angst-remmende eigenschap hebben.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...2425262728...56
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."