Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsTerugval in benzo's, controleverlies.

Terugval in benzo's, controleverlies.

1105 antwoorden
162 weergaven
18-5-2026
A
AntiBenzo1312Lid
01-01-2024, 00:00
#1
@Raver trots op je kerel!
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#2
Wat goed @Raver! Gaat snel nu!
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#3
Hallo allemaal!

Hoe is t met jou @Alinde ?

Met mij gaat het echt wel beter. Waar ik dat aan merk is dat m'n slechte dagen niet meer zo slecht zijn als 2 weken geleden. Daarnaast kan ik gewoon mijn werk uitvoeren terwijl ik een slechte dag heb.

Wat ik wel bijzonder vind is dat ondanks dat het beter gaat ik alsnog nieuwe klachten krijgt. Nieuwe uitingen van de chemische schade in m'n brein.

Vandaag zat ik bij m'n arts aan de tafel en mijn hele visuele perceptie was zo bizar. Het leek net alsof m'n arts 10 meter van me af zat. Alsof ze veel kleiner was dan "normaal". Ik weet heel goed dat dit kenmerkend is voor benzodiazepine afkick. Maar toch , het is alles behalve prettig. 😂

Verder heb ik voor het eerst sinds het begin van de afkick 's middags kunnen ontspannen en even geslapen zelfs. Ik heb in de detox ook wel geslapen in de middag maar dat was vooral omdat ik compleet uitgeput was door de afkick. Nu was het gewoon even lekker ontspannen. Ook weer een stapje vooruit. Nu is het vooral de vraag hoelang ik last blijf houden van de PAWS.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#4
Raver zei:
....... Nu is het vooral de vraag hoelang ik last blijf houden van de PAWS.
Klik om te vergroten...

Proficiat! Je bent goed op weg, @Raver !
Je zult nog even de tanden op elkaar moeten houden, ik weet niet hoelang en hoeveel benzo's je gebruikt hebt, ik denk dat je nog enkele weken last hebt van ontwenningsverschijnselen. Toen ik stopte duurde deze echt lastige periode ongeveer 6 weken, klinische ontwenningsverschijnselen meegerekend.
Ik zat 6 weken in de kliniek.
Houd vol, kerel, je leven wordt zoveel beter straks!
Alle sterkte toegewenst!
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#5
Raver zei:
Pfff terugval gehad. Uitzichtloze situatie. Het is in me hoofd gaan zitten dat benzo's eenmalig wel een optie zijn als dat nodig is.

Vandaag me laatste meeloopavond op me nieuwe werk. Ik had het nodig dacht ik. Benzo's geregeld paar dagen geleden onder het mom van "zo nodig".

Nu is de kunst om het weer weg te gooien en door te gaan.. Eng hoe verslaving ondanks die hel toch een weg vind in m'n brein.

Heb wel meetings etc bijgewoond maar het komt gewoon niet binnen zoals het vroeger deed.
Klik om te vergroten...
Zoek professionele hulp kerel. Je bent door een hel gegaan en je gaat 't weer helemaal opnieuw doen.
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#6
Zo zo zo zonde van mezelf dat ik weer de beslissing genomen heb om benzo's te gaan slikken. En überhaupt weer te gaan gebruiken..

Jullie raden het al. De ontwenningsverschijnselen zijn weer volle bak aanwezig. Vorige weken meermaals alcohol gedronken, Lorazepam genomen etc.

Nu ingesteld op 15mg Diazepam verdeeld over 3 inname momenten. Ik heb inmiddels bijna geen vertrouwen meer in mezelf. Dat is misschien wel een beetje te begrijpen.

Ik slaap weer beroerd, de chemische spanning in m'n buik is bijna ondragelijk, ik voel me misselijk, moe, warrig. Echt HEL op aarde. En ik ga er gewoon vrolijk nog een keer doorheen.
A
AntiBenzo1312Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Manu76 zei:
Dat is toch niet erg? Maar meer of het in overstemt met de plannen. Als ik iedere dag half jointje kon roken met plezier rond 21h, dan zou ik er weinig moeite mee hebben, maar dat lukt me zeker ook niet.
Klik om te vergroten...
Ohja dat deed ik ook maar ik heb het liever in het weekend
O
OtherShoreLid
01-01-2024, 00:00
#8
AntiBenzo1312 zei:
Hij blowed wel bijna elke dag
Klik om te vergroten...
Manu76 zei:
Dat is toch niet erg? Maar meer of het in overstemt met de plannen.
Klik om te vergroten...
Ik vraag me toch wel af of elke dag blowen gezond is, lichamelijk en geestelijk. Daar kunnen we over discussiëren, maar ik heb in ieder geval wel het idee dat er bij @Raver sprake is van misbruik, omdat er vaak geen rem is (zo lijkt het tenminste) en ook omdat de intentie, zoals hij zelf zegt ‘ontsnappen uit de realiteit’ is. Dan gaat het niet meer over een verrijking van het leven. Dat is gewoon verslaving.

Verder snap ik wel dat het niet zomaar even gefixt is @Raver Van een verslaving ben je niet zomaar even af. Maar ik hoop toch wel dat het jouw langetermijnvisie is om te stoppen met alles, want anders blijf je denk ik toch het ene middel vervangen met het andere.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#9
Raver zei:
De verslavingszorg wilt ook dat ik stop met blowen. Maar dat is gewoon erg lastig. Alsof t een soort keuze is. Mwah zo gemakkelijk zou ik dat niet classificeren. Anders had t me wel al gelukt.
Klik om te vergroten...
Herstel is ook niet makkelijk. Maar het kan wel, alleen niet alleen zoals je 't steeds hebt gedaan als ik het me goed herinner.

Lijkt me ook beter dan je stopt, maar alles in één keer maakt het wel extra lastig. Aan de andere kant ben je stoned waarschijnlijk niet op z'n weerbaarst... en zou je zomaar wat anders kunnen gaan gebruiken, want ahhh joh, relaxed man! Sowieso vind ik blowen geen al te beste strategie om te ontspannen. Dat kan ook prima zonder middelen. Uiteindelijk is het jouw keuze, maar ik zou je van harte aanbevelen om te gaan luisteren en de adviezen op te volgen, want het beste dat jouw hoofd tot nu toe heeft kunnen bedenken is waar je nu op uitgekomen bent.

Lees de berichten in deze thread maar eens terug. Ik heb 't zelf niet gedaan maar ik denk dat veel van de waarschuwingen die je hebt gekregen uiteindelijk ook zijn uitgekomen... Zoals weer terug aan het werk met alleen een detox zonder je verslaving aan te pakken. En vast nog wel wat andere dingen. Probeer er eens objectief naar te kijken, dan weet je ook naar wie je kunt gaan luisteren :wink:
A
AntiBenzo1312Lid
01-01-2024, 00:00
#10
OtherShore zei:
Ik vraag me toch wel af of elke dag blowen gezond is, lichamelijk en geestelijk. Daar kunnen we over discussiëren, maar ik heb in ieder geval wel het idee dat er bij @Raver sprake is van misbruik, omdat er vaak geen rem is (zo lijkt het tenminste) en ook omdat de intentie, zoals hij zelf zegt ‘ontsnappen uit de realiteit’ is. Dan gaat het niet meer over een verrijking van het leven. Dat is gewoon verslaving.

Verder snap ik wel dat het niet zomaar even gefixt is @Raver Van een verslaving ben je niet zomaar even af. Maar ik hoop toch wel dat het jouw langetermijnvisie is om te stoppen met alles, want anders blijf je denk ik toch het ene middel vervangen met het andere.
Klik om te vergroten...
Ik mag ook niet blowen maar er zit een verschil tussen blowen en blowen
D
DamiusLid
01-01-2024, 00:00
#11
Raver zei:
Ik lijk gekke henkie wel, ik blijf afbouwen. Maar goed.
Klik om te vergroten...
Gekke henkie? Allesbehalve. Je toont veerkracht en neemt jezelf serieus. Je doet wat je moet doen. En ik hoor geen enkele twijfel. Ontwikkeling van persoonlijk leiderschap is geen lineair proces.
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#12
_shikantaza zei:
Herstel is ook niet makkelijk. Maar het kan wel, alleen niet alleen zoals je 't steeds hebt gedaan als ik het me goed herinner.

Lijkt me ook beter dan je stopt, maar alles in één keer maakt het wel extra lastig. Aan de andere kant ben je stoned waarschijnlijk niet op z'n weerbaarst... en zou je zomaar wat anders kunnen gaan gebruiken, want ahhh joh, relaxed man! Sowieso vind ik blowen geen al te beste strategie om te ontspannen. Dat kan ook prima zonder middelen. Uiteindelijk is het jouw keuze, maar ik zou je van harte aanbevelen om te gaan luisteren en de adviezen op te volgen, want het beste dat jouw hoofd tot nu toe heeft kunnen bedenken is waar je nu op uitgekomen bent.

Lees de berichten in deze thread maar eens terug. Ik heb 't zelf niet gedaan maar ik denk dat veel van de waarschuwingen die je hebt gekregen uiteindelijk ook zijn uitgekomen... Zoals weer terug aan het werk met alleen een detox zonder je verslaving aan te pakken. En vast nog wel wat andere dingen. Probeer er eens objectief naar te kijken, dan weet je ook naar wie je kunt gaan luisteren :wink:
Klik om te vergroten...

Mooi punt. Kritisch ook maar dat is oké. Want je hebt gewoon gelijk.

Ik weet als geen ander dat herstel niet gemakkelijk is. Ik ben jarenlang NA lid geweest, service posities bekleed, de stappen doorlopen en bijna 4 jaar herstel gehaald. Met 1 oxazepammetje in die 4 jaar tijd bijna. Tot een terugval in 2022 waar ik tot de dag van vandaag mee struggle.

Ik bouw gewoon nog teveel op die tijd. Ik denk nu alleen nog steeds dat ik het alleen aan kan. Sterker nog, spreek behalve me moeder niemand meer binnen de familie. Hier contact en wat benzo buddy's.

Maar de verslaving is zo sterk. Ik weet dat de kliniek de allerbeste optie is. Maar omdat ik dan weer ineens zoveel plezier in me werk heb denk ik van oké ik ga het nogmaals ambulant proberen. Met de beste bedoelingen. Al weet ik gewoon hoe verleidelijk de benzos zijn. Soms voelt het eerlijk gezegd alsof ik er nog niet klaar voor ben. Ik kijk teveel uit naar m'n Lorazepammen, blowen is sterk toegenomen. Tja je kent het verhaal.

Meetings nu heb ik de afgelopen weken hier en daar wel gevolgd maar de schaamte en het ego verlies is zo pijnlijk dat ik er het liefste weer weg loop. En dan weer verdoven.
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#13
Damius zei:
Gekke henkie? Allesbehalve. Je toont veerkracht en neemt jezelf serieus. Je doet wat je moet doen. En ik hoor geen enkele twijfel. Ontwikkeling van persoonlijk leiderschap is geen lineair proces.
Klik om te vergroten...

Dankjewel man! Zo kun je het natuurlijk ook bekijken. Was meer metaforisch maar toch voelt het soms alsof ik bezig blijf zo haha.
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#14
OtherShore zei:
Ik vraag me toch wel af of elke dag blowen gezond is, lichamelijk en geestelijk. Daar kunnen we over discussiëren, maar ik heb in ieder geval wel het idee dat er bij @Raver sprake is van misbruik, omdat er vaak geen rem is (zo lijkt het tenminste) en ook omdat de intentie, zoals hij zelf zegt ‘ontsnappen uit de realiteit’ is. Dan gaat het niet meer over een verrijking van het leven. Dat is gewoon verslaving.

Verder snap ik wel dat het niet zomaar even gefixt is @Raver Van een verslaving ben je niet zomaar even af. Maar ik hoop toch wel dat het jouw langetermijnvisie is om te stoppen met alles, want anders blijf je denk ik toch het ene middel vervangen met het andere.
Klik om te vergroten...

Mwah blowen is sowieso niet gezond en het veroorzaakt ook passief gedrag met alle irritant gevolgen van dien.

Misbruik kun je het wel noemen want ik kan het niet in de hand houden. Verlies de controle erin.

Uiteindelijk is de lange termijn visie de route terugvinden naar herstel uiteraard en dat betekend abstinentie. Want 1 is teveel..
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#15
Raver zei:
Ik bouw gewoon nog teveel op die tijd. Ik denk nu alleen nog steeds dat ik het alleen aan kan.
Klik om te vergroten...

Ook na vier jaar herstel kunnen we het niet alleen! Dat is een beetje de truc denk ik ook. Het moet geen doel worden om naartoe te werken ofzo.

Nieuwe manier van leven it is...
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#16
Damius zei:
Sterkte. Wat merkte je? En hoe gaat het vandaag?
Klik om te vergroten...

Thnx !

Uhm spierspanningen, zweten, hoge hartslag, misselijk, stoelgangproblemen, evenwichtsproblemen (duizelig , wankel). Ik voel me er tot slot altijd een soort ziek van gewoon.

Zoals ook staat beschreven in de Ashton Manual. Benzo's verdoven je centrale zenuwstelsel; er is weinig waar benzos geen invloed op hebben. Dus heb je ook veel klachten als je er van moet ontwennen.

Vandaag ietsjes beter dan gisteren. Alleen kantoor is op dit moment teveel gevraagd helaas. Komt wel weer! Dag 5 vandaag op 2.5mg. Nog 5 daagjes en dan zijn we de 10 dagen alweer gepasseerd.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#17
Raver zei:
Reageer even éénmalig op het stukje wiet. Wiet is voor mij een stukje ontsnapping uit de realiteit tegenwoordig. Alleen na het werk, en overdag alleen als ik daarna 2 dagen vrij ben.
Klik om te vergroten...
En hoe zul je de realiteit kunnen gaan handelen als je er elke dag van ontsnapt? Elke keer als de realiteit van je gevoelens omhoog komt, druk je het met (onder andere) wiet weer weg: uit het zicht, maar zeker niet wég.

Raver zei:
Alleen ik merk dat ik er neveneffecten door krijg. Dat is hoogstwaarschijnlijk oorzaak doordat ik het eerder misbruik dan gebruik als ik eenmaal begin.
Klik om te vergroten...
Het ding met wiet is, die merk je dus lang niet allemaal. Zeker niet bij dagelijks gebruik, ook al is dat alleen 's avonds. Op het moment dat je lichaam met verwerking bezig wil, wil jij het niet voelen en druk je het weg. Hoe kun je op die manier groeien/genezen? Er is geen weg eromheen. Je moet er recht doorheen.

Raver zei:
De verslavingszorg wilt ook dat ik stop met blowen.
Klik om te vergroten...
Luister naar ze.

Raver zei:
Maar dat is gewoon erg lastig. Alsof t een soort keuze is. Mwah zo gemakkelijk zou ik dat niet classificeren. Anders had t me wel al gelukt.
Klik om te vergroten...
Het is een keuze, die alleen nog niet is gemaakt. Goed duidelijk zien hoe je jezelf saboteert met je gebruik helpt de keuze te maken ermee te stoppen.
S
SnookyLid
01-01-2024, 00:00
#18
Tja zo fucken alle soorten drugs met je brein. Ze lokken je in de val met een goed gevoel en houden je daarna in de greep, diep het donker in. Tot je beseft dat je de weg terug niet meer kan vinden en de hopeloosheid de overhand neemt.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#19
Indy007 zei:
Tja zo fucken alle soorten drugs met je brein. Ze lokken je in de val met een goed gevoel en houden je daarna in de greep, diep het donker in. Tot je beseft dat je de weg terug niet meer kan vinden en de hopeloosheid de overhand neemt.
Klik om te vergroten...
Ja, maar eigenlijk is het jezelf die je in de val lokt. We zijn geen weerloze slachtoffers. We kiezen keer op keer middelen te gebruiken waarvan we al weten dat we onszelf ermee saboteren. De wetenschap dat je daarmee moet stoppen is er wel, er moet alleen naar geluisterd gaan worden.
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#20
Het lijkt of je opname als een soort zwaktebod ziet, of lees ik dat verkeerd?
Het hoeft ook niet werk of opname te zijn, je kunt na de opname weer werken.
Bij ons deden ze ook wel eens klinisch een stuk afbouwen, een tijdje naar huis (plateau) en dan weer de kliniek in en afbouwen tot 0. Bij detox is de tijd zeer beperkt en t zo voorkom je dat t te snel gaat voor je lichaam.
Bij jou zou t gat qua werk dan minder groot zijn.

Het is geen kattenpis. Logisch dat je je wilt verdoven want er komt veel gevoel vrij natuurlijk. Na jaren verdoving.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...2627282930...56
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."