#1
@Raver trots op je kerel!
....... Nu is het vooral de vraag hoelang ik last blijf houden van de PAWS.
Zoek professionele hulp kerel. Je bent door een hel gegaan en je gaat 't weer helemaal opnieuw doen.Pfff terugval gehad. Uitzichtloze situatie. Het is in me hoofd gaan zitten dat benzo's eenmalig wel een optie zijn als dat nodig is.
Vandaag me laatste meeloopavond op me nieuwe werk. Ik had het nodig dacht ik. Benzo's geregeld paar dagen geleden onder het mom van "zo nodig".
Nu is de kunst om het weer weg te gooien en door te gaan.. Eng hoe verslaving ondanks die hel toch een weg vind in m'n brein.
Heb wel meetings etc bijgewoond maar het komt gewoon niet binnen zoals het vroeger deed.
Ohja dat deed ik ook maar ik heb het liever in het weekendDat is toch niet erg? Maar meer of het in overstemt met de plannen. Als ik iedere dag half jointje kon roken met plezier rond 21h, dan zou ik er weinig moeite mee hebben, maar dat lukt me zeker ook niet.
Hij blowed wel bijna elke dag
Ik vraag me toch wel af of elke dag blowen gezond is, lichamelijk en geestelijk. Daar kunnen we over discussiëren, maar ik heb in ieder geval wel het idee dat er bij @Raver sprake is van misbruik, omdat er vaak geen rem is (zo lijkt het tenminste) en ook omdat de intentie, zoals hij zelf zegt ‘ontsnappen uit de realiteit’ is. Dan gaat het niet meer over een verrijking van het leven. Dat is gewoon verslaving.Dat is toch niet erg? Maar meer of het in overstemt met de plannen.
Herstel is ook niet makkelijk. Maar het kan wel, alleen niet alleen zoals je 't steeds hebt gedaan als ik het me goed herinner.De verslavingszorg wilt ook dat ik stop met blowen. Maar dat is gewoon erg lastig. Alsof t een soort keuze is. Mwah zo gemakkelijk zou ik dat niet classificeren. Anders had t me wel al gelukt.
Ik mag ook niet blowen maar er zit een verschil tussen blowen en blowenIk vraag me toch wel af of elke dag blowen gezond is, lichamelijk en geestelijk. Daar kunnen we over discussiëren, maar ik heb in ieder geval wel het idee dat er bij @Raver sprake is van misbruik, omdat er vaak geen rem is (zo lijkt het tenminste) en ook omdat de intentie, zoals hij zelf zegt ‘ontsnappen uit de realiteit’ is. Dan gaat het niet meer over een verrijking van het leven. Dat is gewoon verslaving.
Verder snap ik wel dat het niet zomaar even gefixt is @Raver Van een verslaving ben je niet zomaar even af. Maar ik hoop toch wel dat het jouw langetermijnvisie is om te stoppen met alles, want anders blijf je denk ik toch het ene middel vervangen met het andere.
Gekke henkie? Allesbehalve. Je toont veerkracht en neemt jezelf serieus. Je doet wat je moet doen. En ik hoor geen enkele twijfel. Ontwikkeling van persoonlijk leiderschap is geen lineair proces.Ik lijk gekke henkie wel, ik blijf afbouwen. Maar goed.
Herstel is ook niet makkelijk. Maar het kan wel, alleen niet alleen zoals je 't steeds hebt gedaan als ik het me goed herinner.
Lijkt me ook beter dan je stopt, maar alles in één keer maakt het wel extra lastig. Aan de andere kant ben je stoned waarschijnlijk niet op z'n weerbaarst... en zou je zomaar wat anders kunnen gaan gebruiken, want ahhh joh, relaxed man! Sowieso vind ik blowen geen al te beste strategie om te ontspannen. Dat kan ook prima zonder middelen. Uiteindelijk is het jouw keuze, maar ik zou je van harte aanbevelen om te gaan luisteren en de adviezen op te volgen, want het beste dat jouw hoofd tot nu toe heeft kunnen bedenken is waar je nu op uitgekomen bent.
Lees de berichten in deze thread maar eens terug. Ik heb 't zelf niet gedaan maar ik denk dat veel van de waarschuwingen die je hebt gekregen uiteindelijk ook zijn uitgekomen... Zoals weer terug aan het werk met alleen een detox zonder je verslaving aan te pakken. En vast nog wel wat andere dingen. Probeer er eens objectief naar te kijken, dan weet je ook naar wie je kunt gaan luisteren![]()
Gekke henkie? Allesbehalve. Je toont veerkracht en neemt jezelf serieus. Je doet wat je moet doen. En ik hoor geen enkele twijfel. Ontwikkeling van persoonlijk leiderschap is geen lineair proces.
Ik vraag me toch wel af of elke dag blowen gezond is, lichamelijk en geestelijk. Daar kunnen we over discussiëren, maar ik heb in ieder geval wel het idee dat er bij @Raver sprake is van misbruik, omdat er vaak geen rem is (zo lijkt het tenminste) en ook omdat de intentie, zoals hij zelf zegt ‘ontsnappen uit de realiteit’ is. Dan gaat het niet meer over een verrijking van het leven. Dat is gewoon verslaving.
Verder snap ik wel dat het niet zomaar even gefixt is @Raver Van een verslaving ben je niet zomaar even af. Maar ik hoop toch wel dat het jouw langetermijnvisie is om te stoppen met alles, want anders blijf je denk ik toch het ene middel vervangen met het andere.
Ik bouw gewoon nog teveel op die tijd. Ik denk nu alleen nog steeds dat ik het alleen aan kan.
Sterkte. Wat merkte je? En hoe gaat het vandaag?
En hoe zul je de realiteit kunnen gaan handelen als je er elke dag van ontsnapt? Elke keer als de realiteit van je gevoelens omhoog komt, druk je het met (onder andere) wiet weer weg: uit het zicht, maar zeker niet wég.Reageer even éénmalig op het stukje wiet. Wiet is voor mij een stukje ontsnapping uit de realiteit tegenwoordig. Alleen na het werk, en overdag alleen als ik daarna 2 dagen vrij ben.
Het ding met wiet is, die merk je dus lang niet allemaal. Zeker niet bij dagelijks gebruik, ook al is dat alleen 's avonds. Op het moment dat je lichaam met verwerking bezig wil, wil jij het niet voelen en druk je het weg. Hoe kun je op die manier groeien/genezen? Er is geen weg eromheen. Je moet er recht doorheen.Alleen ik merk dat ik er neveneffecten door krijg. Dat is hoogstwaarschijnlijk oorzaak doordat ik het eerder misbruik dan gebruik als ik eenmaal begin.
Luister naar ze.De verslavingszorg wilt ook dat ik stop met blowen.
Het is een keuze, die alleen nog niet is gemaakt. Goed duidelijk zien hoe je jezelf saboteert met je gebruik helpt de keuze te maken ermee te stoppen.Maar dat is gewoon erg lastig. Alsof t een soort keuze is. Mwah zo gemakkelijk zou ik dat niet classificeren. Anders had t me wel al gelukt.
Ja, maar eigenlijk is het jezelf die je in de val lokt. We zijn geen weerloze slachtoffers. We kiezen keer op keer middelen te gebruiken waarvan we al weten dat we onszelf ermee saboteren. De wetenschap dat je daarmee moet stoppen is er wel, er moet alleen naar geluisterd gaan worden.Tja zo fucken alle soorten drugs met je brein. Ze lokken je in de val met een goed gevoel en houden je daarna in de greep, diep het donker in. Tot je beseft dat je de weg terug niet meer kan vinden en de hopeloosheid de overhand neemt.
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."