#1
Rook je puur of met tabak? Meestal is de Nicotine die het veroorzaakt dat je meer wil roken//achter elkaar blijft draaien..ik er 1 rook kan ik niet stoppen en rook ik zo meerdere grammen weg per dag.
Rook je puur of met tabak? Meestal is de Nicotine die het veroorzaakt dat je meer wil roken//achter elkaar blijft draaien..ik er 1 rook kan ik niet stoppen en rook ik zo meerdere grammen weg per dag.
@Raver wat vervelend dat je je zo voelt. Zelf heb ik geen ervaring met benzo afkick. Ik las uit 1 van je berichten dat je elke dag sport. Je lichaam heeft ook rust nodig. Hoewel sporten natuurlijk van fundamenteel belang is in een herstelproces, is balans dat evenzeer. Misschien helpt het om een wekelijks schema te maken met bijvoorbeeld vier dagen in de week intensieve sport en drie dagen in de week rust (afwisselend). Door rust te nemen gun je je lichaam ook een tijd herstel van de (nor)adrenaline en dopamine die je telkens laat vrij komen. Een rustdag mag je jezelf ook gerust gunnen. Toon vooral ook zelfcompassie en wees lief voor jezelf op dat soort dagen. Dat brengt je hopelijk in een wat positievere spiraal.
Heel fijn om te horen, kerel! Echt fijn spul voor tijdens de ontwenning inderdaad!Hey allemaal.
Pfoe. Wat heb ik een flinke rekening betaald toen voor die alcohol en extra diazepam.
Gelukkig heb ik ruim de tijd gekregen van m'n arts om daarvan te herstellen. Bleef nog een tijdje last houden van slaapproblemen bijvoorbeeld. Die heftige onrust bij ontwaken is gelukkig snel weer weg gegaan sinds m'n laatste posts.
Glycine heeft me zeker geholpen!@RnB_fan
Ben gisteren weer verder gezakt. Van 20mg naar 18mg. 10% reductie. Tabletten zijn nu van 5mg naar 2mg gegaan.
Ik vraag me toch af of dat verschil maakt. De dosering is gewoon hetzelfde alleen maakt het uit dat ze los van elkaar worden opgenomen ivm snelle opname in vetweefsel van diazepam. Arts zegt van niet dus ga ik daar maar vanuit.
Probeer er niet teveel mee bezig te zijn sowieso, daarom deel ik niet zo heel veel op t moment. We zijn er bijna, maar nog zo ver weg. Kan je nagaan waar ik vandaan kom. Begonnen op 65mg. Nu 18mg. Heeft lang geduurd maar ben toch ook wel trots op mezelf.
Raver (:
Hey allemaal.
Pfoe. Wat heb ik een flinke rekening betaald toen voor die alcohol en extra diazepam.
Gelukkig heb ik ruim de tijd gekregen van m'n arts om daarvan te herstellen. Bleef nog een tijdje last houden van slaapproblemen bijvoorbeeld. Die heftige onrust bij ontwaken is gelukkig snel weer weg gegaan sinds m'n laatste posts.
Glycine heeft me zeker geholpen!@RnB_fan
Ben gisteren weer verder gezakt. Van 20mg naar 18mg. 10% reductie. Tabletten zijn nu van 5mg naar 2mg gegaan.
Ik vraag me toch af of dat verschil maakt. De dosering is gewoon hetzelfde alleen maakt het uit dat ze los van elkaar worden opgenomen ivm snelle opname in vetweefsel van diazepam. Arts zegt van niet dus ga ik daar maar vanuit.
Probeer er niet teveel mee bezig te zijn sowieso, daarom deel ik niet zo heel veel op t moment. We zijn er bijna, maar nog zo ver weg. Kan je nagaan waar ik vandaan kom. Begonnen op 65mg. Nu 18mg. Heeft lang geduurd maar ben toch ook wel trots op mezelf.
Raver (:
Zomaar uit nieuwsgierigheid. Moet je dan echt 9 pilletjes van 2mg nemen?
Niet 2x 5mg en 4x 2mg?
Nu ik dit opschrijf bedenk ik: Ohja, dit is je dagdosering.
Hoeveel inname momenten heb je momenteel per dag? 2?
Zet jezelf op max 1 gram per dag. Haal goedkopere hash of wiet. Kijk of je het blowen ook af kunt bouwen. En als dat niet werkt ga naar de huisarts en leg je situatie op het moment uit.Dag 5 op 18mg vandaag.
Ontwenningsverschijnselen beginnen heel licht op te komen.
Wiet verslaving zit me alleen zo verschrikkelijk in de weg echt. Ik deel wel altijd leuk wat ik rook enzo. Alsof het lang zal zijn leven is. Maar dat is het niet.
Schulden stijgen me boven me hoofd, ik ben zo lui, moe, futloos en depressief door het vele blowen. Ben t echt zat gewoon. Maar terwijl ik dit typ ben ik alweer bezig met welke wiet ik vanavond wil roken. En ik rook gewoon op wat ik koop. Dus gemiddeld 2 gram a 3 gram per dag.
Iemand tips !? Detox gaat hem gewoon niet worden nu. Anders ben ik blut.
Iemand tips !? Detox gaat hem gewoon niet worden nu. Anders ben ik blut.
Dit doen ze ook deels voor de bewustwording, naast dat het makkelijk doseren is wanneer je op een punt komt dat je laag in de dosis zit. Zo zijn ooit blisters ontworpen. Voorheen zat medicatie gewoon in een potje. Het doordrukken van de strips maakte dat de handeling ervoor zorgde dat je bewust was van het nemen van (de hoeveelheid) tabletten (naast dat blisters ook dienen voor versheid, gebruiksgemak, makkelijk te zien wat de voorraad is).Moet je dan echt 9 pilletjes van 2mg nemen?
Zo ging het bij mij ook inderdaad, alleen begon ik maar op 5 x 2mg. Met pilletjes van 2mg kun je de voortgang visualiseren plus de arts is flexibeler mocht de dosis even terug omhoog moeten of sneller omlaag. Stel dat ik een paar strips met 5mg had gehad en ik 1mg omhoog moest, dan was dat lastig geworden zonder nieuw recept, terwijl je met een 2mg pilletje een halfje extra kunt nemen (en dan alsnog een extra recept nodig hebt maar dan niet acuut). Ik heb altijd geleerd dat je alleen pillen die over de breuklijnen gedeeld zijn wat dosis betreft kunt vertrouwen. Als de nood hoog is zou een kwart van een 5mg pilletje dus ook wel kunnen hoor maar dan is niet gegarandeerd dat je ook daadwerkelijk 1,25mg binnenkrijgt als ze 1 breuklijn hebben.Dit doen ze ook deels voor de bewustwording, naast dat het makkelijk doseren is wanneer je op een punt komt dat je laag in de dosis zit. Zo zijn ooit blisters ontworpen. Voorheen zat medicatie gewoon in een potje. Het doordrukken van de strips maakte dat de handeling ervoor zorgde dat je bewust was van het nemen van (de hoeveelheid) tabletten (naast dat blisters ook dienen voor versheid, gebruiksgemak, makkelijk te zien wat de voorraad is).
Toen ik afbouwde van hoge doses benzo's, stond ik 2x per dag hele doosjes kleine tabletten door te drukken en een handvol naar binnen te kloeken. Kan me herinneren dat dat wel indruk maakte, enigszins dan. Het is niet het hoofddoel, maar wel onderdeel van het afbouwen.
Wiet/hasj verslaving kan echt heel lastig zijn. Ik hoopte eigenlijk dat de druppels wietolie je genoeg zouden bieden om niet meer zoveel te hoeven blowen.Dag 5 op 18mg vandaag.
Ontwenningsverschijnselen beginnen heel licht op te komen.
Wiet verslaving zit me alleen zo verschrikkelijk in de weg echt. Ik deel wel altijd leuk wat ik rook enzo. Alsof het lang zal zijn leven is. Maar dat is het niet.
Schulden stijgen me boven me hoofd, ik ben zo lui, moe, futloos en depressief door het vele blowen. Ben t echt zat gewoon. Maar terwijl ik dit typ ben ik alweer bezig met welke wiet ik vanavond wil roken. En ik rook gewoon op wat ik koop. Dus gemiddeld 2 gram a 3 gram per dag.
Iemand tips !? Detox gaat hem gewoon niet worden nu. Anders ben ik blut.
Misschien is het anders voor mij omdat ik nooit een zware wiet gebruiker ben geweest, maar het probleem voor mij met (jarenlang proberen te) minderen met wiet, was dat vanaf het moment dat ik de rook eenmaal inademde en de ontspanning voelde opkomen, het me allemaal simpelweg niet meer kon schelen. "Ik voel me nu fijn, eigenlijk is het ook helemaal niet zo erg wiet gebruiken, misschien dat ik eigenlijk juist wel beter functioneer door geregeld wiet te gebruiken".Overschakelen op lichtere wiet, en minder blowen.
Vergelijk het met benzo's afbouwen.
Als je abrupt stopt met een normale of hoge dosering ga je automatisch merkbare ontwenning voelen.
Als je de wiet een soort van tapert gaat de detox later iets makkelijker.
Zo werkte dat bij mij toch.
Heb bv. 15 jaar geblowt en 3 x proberen stoppen.
Deze met afbouw was de succesvolste.
Je begint bijvoorbeeld met een indicasoort die een stuk minder thc bevat.
Je rookt geen 2 a 3 gram meer per dag maar bouwt af naar 1 gram tot zelfs 1 joint.
Het moment dat je een joint wil rollen telkens uitstellen.
Niet willekeurig joints rollen tot alles op is maar plannen.
Ook de dosering steeds minderen.
Het doel is dat je net genoeg op hebt om niet volledig in detox te gaan maar toch merkt dat het amper nog wat doet met je.
Dit doen ze ook deels voor de bewustwording, naast dat het makkelijk doseren is wanneer je op een punt komt dat je laag in de dosis zit. Zo zijn ooit blisters ontworpen. Voorheen zat medicatie gewoon in een potje. Het doordrukken van de strips maakte dat de handeling ervoor zorgde dat je bewust was van het nemen van (de hoeveelheid) tabletten (naast dat blisters ook dienen voor versheid, gebruiksgemak, makkelijk te zien wat de voorraad is).
Toen ik afbouwde van hoge doses benzo's, stond ik 2x per dag hele doosjes kleine tabletten door te drukken en een handvol naar binnen te kloeken. Kan me herinneren dat dat wel indruk maakte, enigszins dan. Het is niet het hoofddoel, maar wel onderdeel van het afbouwen.
Heb vandaag wel weer een fellow gesproken. Maar poah wat voel ik een schaamte en angst om weer terug te keren. Ik weet dat de oplossing daar ligt. Alleen ook lastig aangezien m'n verslaving actief blijft zolang ik die diazepam slik. Ik kijk daar toch naar uit elke keer. Ondanks dat ik er vanaf wil.
Zucht verdwijnt uiteindelijk. Als je helemaal clean bent en blijft tenminste.
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."