Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsTerugval in benzo's, controleverlies.

Terugval in benzo's, controleverlies.

1105 antwoorden
160 weergaven
18-5-2026
N
N3K0Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Raver zei:
ik er 1 rook kan ik niet stoppen en rook ik zo meerdere grammen weg per dag.
Klik om te vergroten...
Rook je puur of met tabak? Meestal is de Nicotine die het veroorzaakt dat je meer wil roken//achter elkaar blijft draaien..
D
DamiusLid
01-01-2024, 00:00
#2
@Raver wat vervelend dat je je zo voelt. Zelf heb ik geen ervaring met benzo afkick. Ik las uit 1 van je berichten dat je elke dag sport. Je lichaam heeft ook rust nodig. Hoewel sporten natuurlijk van fundamenteel belang is in een herstelproces, is balans dat evenzeer. Misschien helpt het om een wekelijks schema te maken met bijvoorbeeld vier dagen in de week intensieve sport en drie dagen in de week rust (afwisselend). Door rust te nemen gun je je lichaam ook een tijd herstel van de (nor)adrenaline en dopamine die je telkens laat vrij komen. Een rustdag mag je jezelf ook gerust gunnen. Toon vooral ook zelfcompassie en wees lief voor jezelf op dat soort dagen. Dat brengt je hopelijk in een wat positievere spiraal.
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#3
Damius zei:
@Raver wat vervelend dat je je zo voelt. Zelf heb ik geen ervaring met benzo afkick. Ik las uit 1 van je berichten dat je elke dag sport. Je lichaam heeft ook rust nodig. Hoewel sporten natuurlijk van fundamenteel belang is in een herstelproces, is balans dat evenzeer. Misschien helpt het om een wekelijks schema te maken met bijvoorbeeld vier dagen in de week intensieve sport en drie dagen in de week rust (afwisselend). Door rust te nemen gun je je lichaam ook een tijd herstel van de (nor)adrenaline en dopamine die je telkens laat vrij komen. Een rustdag mag je jezelf ook gerust gunnen. Toon vooral ook zelfcompassie en wees lief voor jezelf op dat soort dagen. Dat brengt je hopelijk in een wat positievere spiraal.
Klik om te vergroten...

Hmm dit is ook inderdaad wel iets om over na te denken.

Ik ben namelijk echt doodop. Voel het aan alles. Naar m'n mening neem ik genoeg rust dat wel, maar eigenlijk voel ik me niet rustig op de momenten dat ik rust pak. Als je begrijpt wat ik bedoel. Sta dus altijd AAN. Behalve als ik slaap.
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#4
Hey allemaal.

Pfoe. Wat heb ik een flinke rekening betaald toen voor die alcohol en extra diazepam.

Gelukkig heb ik ruim de tijd gekregen van m'n arts om daarvan te herstellen. Bleef nog een tijdje last houden van slaapproblemen bijvoorbeeld. Die heftige onrust bij ontwaken is gelukkig snel weer weg gegaan sinds m'n laatste posts.

Glycine heeft me zeker geholpen! :) @RnB_fan

Ben gisteren weer verder gezakt. Van 20mg naar 18mg. 10% reductie. Tabletten zijn nu van 5mg naar 2mg gegaan.

Ik vraag me toch af of dat verschil maakt. De dosering is gewoon hetzelfde alleen maakt het uit dat ze los van elkaar worden opgenomen ivm snelle opname in vetweefsel van diazepam. Arts zegt van niet dus ga ik daar maar vanuit.

Probeer er niet teveel mee bezig te zijn sowieso, daarom deel ik niet zo heel veel op t moment. We zijn er bijna, maar nog zo ver weg. Kan je nagaan waar ik vandaan kom. Begonnen op 65mg. Nu 18mg. Heeft lang geduurd maar ben toch ook wel trots op mezelf.

Raver (:
R
RnB_fanLid
01-01-2024, 00:00
#5
Raver zei:
Hey allemaal.

Pfoe. Wat heb ik een flinke rekening betaald toen voor die alcohol en extra diazepam.

Gelukkig heb ik ruim de tijd gekregen van m'n arts om daarvan te herstellen. Bleef nog een tijdje last houden van slaapproblemen bijvoorbeeld. Die heftige onrust bij ontwaken is gelukkig snel weer weg gegaan sinds m'n laatste posts.

Glycine heeft me zeker geholpen! :) @RnB_fan

Ben gisteren weer verder gezakt. Van 20mg naar 18mg. 10% reductie. Tabletten zijn nu van 5mg naar 2mg gegaan.

Ik vraag me toch af of dat verschil maakt. De dosering is gewoon hetzelfde alleen maakt het uit dat ze los van elkaar worden opgenomen ivm snelle opname in vetweefsel van diazepam. Arts zegt van niet dus ga ik daar maar vanuit.

Probeer er niet teveel mee bezig te zijn sowieso, daarom deel ik niet zo heel veel op t moment. We zijn er bijna, maar nog zo ver weg. Kan je nagaan waar ik vandaan kom. Begonnen op 65mg. Nu 18mg. Heeft lang geduurd maar ben toch ook wel trots op mezelf.

Raver (:
Klik om te vergroten...
Heel fijn om te horen, kerel! Echt fijn spul voor tijdens de ontwenning inderdaad!
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#6
Raver zei:
Hey allemaal.

Pfoe. Wat heb ik een flinke rekening betaald toen voor die alcohol en extra diazepam.

Gelukkig heb ik ruim de tijd gekregen van m'n arts om daarvan te herstellen. Bleef nog een tijdje last houden van slaapproblemen bijvoorbeeld. Die heftige onrust bij ontwaken is gelukkig snel weer weg gegaan sinds m'n laatste posts.

Glycine heeft me zeker geholpen! :) @RnB_fan

Ben gisteren weer verder gezakt. Van 20mg naar 18mg. 10% reductie. Tabletten zijn nu van 5mg naar 2mg gegaan.

Ik vraag me toch af of dat verschil maakt. De dosering is gewoon hetzelfde alleen maakt het uit dat ze los van elkaar worden opgenomen ivm snelle opname in vetweefsel van diazepam. Arts zegt van niet dus ga ik daar maar vanuit.

Probeer er niet teveel mee bezig te zijn sowieso, daarom deel ik niet zo heel veel op t moment. We zijn er bijna, maar nog zo ver weg. Kan je nagaan waar ik vandaan kom. Begonnen op 65mg. Nu 18mg. Heeft lang geduurd maar ben toch ook wel trots op mezelf.

Raver (:
Klik om te vergroten...

Zomaar uit nieuwsgierigheid. Moet je dan echt 9 pilletjes van 2mg nemen?
Niet 2x 5mg en 4x 2mg?

Nu ik dit opschrijf bedenk ik: Ohja, dit is je dagdosering.
Hoeveel inname momenten heb je momenteel per dag? 2?
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#7
LucidLucy zei:
Zomaar uit nieuwsgierigheid. Moet je dan echt 9 pilletjes van 2mg nemen?
Niet 2x 5mg en 4x 2mg?

Nu ik dit opschrijf bedenk ik: Ohja, dit is je dagdosering.
Hoeveel inname momenten heb je momenteel per dag? 2?
Klik om te vergroten...

2 maal daags. 08.00 8mg in 4 2mg tabletten. 23.00 10mg in 2 5mg tabletten.
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#8
Dag 5 op 18mg vandaag.

Ontwenningsverschijnselen beginnen heel licht op te komen.

Wiet verslaving zit me alleen zo verschrikkelijk in de weg echt. Ik deel wel altijd leuk wat ik rook enzo. Alsof het lang zal zijn leven is. Maar dat is het niet.

Schulden stijgen me boven me hoofd, ik ben zo lui, moe, futloos en depressief door het vele blowen. Ben t echt zat gewoon. Maar terwijl ik dit typ ben ik alweer bezig met welke wiet ik vanavond wil roken. En ik rook gewoon op wat ik koop. Dus gemiddeld 2 gram a 3 gram per dag.

Iemand tips !? Detox gaat hem gewoon niet worden nu. Anders ben ik blut.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#9
Raver zei:
Dag 5 op 18mg vandaag.

Ontwenningsverschijnselen beginnen heel licht op te komen.

Wiet verslaving zit me alleen zo verschrikkelijk in de weg echt. Ik deel wel altijd leuk wat ik rook enzo. Alsof het lang zal zijn leven is. Maar dat is het niet.

Schulden stijgen me boven me hoofd, ik ben zo lui, moe, futloos en depressief door het vele blowen. Ben t echt zat gewoon. Maar terwijl ik dit typ ben ik alweer bezig met welke wiet ik vanavond wil roken. En ik rook gewoon op wat ik koop. Dus gemiddeld 2 gram a 3 gram per dag.

Iemand tips !? Detox gaat hem gewoon niet worden nu. Anders ben ik blut.
Klik om te vergroten...
Zet jezelf op max 1 gram per dag. Haal goedkopere hash of wiet. Kijk of je het blowen ook af kunt bouwen. En als dat niet werkt ga naar de huisarts en leg je situatie op het moment uit.

En "lui, moe, futloos en depressief" herken ik precies van mijn Benzo afbouw. En ik blowde niet. Nou is daarmee niet gezegd dat je van blowen deze klachten niet kan krijgen, maar ik denk dat het ook zeer zeker te wijten is aan de afbouw.

En als ik je nog ongevraagd advies mag geven: ga alvast verslavingszorg regelen voor als je Benzo afbouw ten einde is. Er zijn wachtlijsten dus als je nu wat regelt voor over een paar maanden heb je minder wachttijd.
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#10
Raver zei:
Iemand tips !? Detox gaat hem gewoon niet worden nu. Anders ben ik blut.
Klik om te vergroten...

Overschakelen op lichtere wiet, en minder blowen.
Vergelijk het met benzo's afbouwen.
Als je abrupt stopt met een normale of hoge dosering ga je automatisch merkbare ontwenning voelen.
Als je de wiet een soort van tapert gaat de detox later iets makkelijker.
Zo werkte dat bij mij toch.
Heb bv. 15 jaar geblowt en 3 x proberen stoppen.
Deze met afbouw was de succesvolste.
Je begint bijvoorbeeld met een indicasoort die een stuk minder thc bevat.
Je rookt geen 2 a 3 gram meer per dag maar bouwt af naar 1 gram tot zelfs 1 joint.
Het moment dat je een joint wil rollen telkens uitstellen.
Niet willekeurig joints rollen tot alles op is maar plannen.
Ook de dosering steeds minderen.
Het doel is dat je net genoeg op hebt om niet volledig in detox te gaan maar toch merkt dat het amper nog wat doet met je.
Z
ZanzaLid
01-01-2024, 00:00
#11
LucidLucy zei:
Moet je dan echt 9 pilletjes van 2mg nemen?
Klik om te vergroten...
Dit doen ze ook deels voor de bewustwording, naast dat het makkelijk doseren is wanneer je op een punt komt dat je laag in de dosis zit. Zo zijn ooit blisters ontworpen. Voorheen zat medicatie gewoon in een potje. Het doordrukken van de strips maakte dat de handeling ervoor zorgde dat je bewust was van het nemen van (de hoeveelheid) tabletten (naast dat blisters ook dienen voor versheid, gebruiksgemak, makkelijk te zien wat de voorraad is).

Toen ik afbouwde van hoge doses benzo's, stond ik 2x per dag hele doosjes kleine tabletten door te drukken en een handvol naar binnen te kloeken. Kan me herinneren dat dat wel indruk maakte, enigszins dan. Het is niet het hoofddoel, maar wel onderdeel van het afbouwen.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#12
Σανσα zei:
Dit doen ze ook deels voor de bewustwording, naast dat het makkelijk doseren is wanneer je op een punt komt dat je laag in de dosis zit. Zo zijn ooit blisters ontworpen. Voorheen zat medicatie gewoon in een potje. Het doordrukken van de strips maakte dat de handeling ervoor zorgde dat je bewust was van het nemen van (de hoeveelheid) tabletten (naast dat blisters ook dienen voor versheid, gebruiksgemak, makkelijk te zien wat de voorraad is).

Toen ik afbouwde van hoge doses benzo's, stond ik 2x per dag hele doosjes kleine tabletten door te drukken en een handvol naar binnen te kloeken. Kan me herinneren dat dat wel indruk maakte, enigszins dan. Het is niet het hoofddoel, maar wel onderdeel van het afbouwen.
Klik om te vergroten...
Zo ging het bij mij ook inderdaad, alleen begon ik maar op 5 x 2mg. Met pilletjes van 2mg kun je de voortgang visualiseren plus de arts is flexibeler mocht de dosis even terug omhoog moeten of sneller omlaag. Stel dat ik een paar strips met 5mg had gehad en ik 1mg omhoog moest, dan was dat lastig geworden zonder nieuw recept, terwijl je met een 2mg pilletje een halfje extra kunt nemen (en dan alsnog een extra recept nodig hebt maar dan niet acuut). Ik heb altijd geleerd dat je alleen pillen die over de breuklijnen gedeeld zijn wat dosis betreft kunt vertrouwen. Als de nood hoog is zou een kwart van een 5mg pilletje dus ook wel kunnen hoor maar dan is niet gegarandeerd dat je ook daadwerkelijk 1,25mg binnenkrijgt als ze 1 breuklijn hebben.
H
Hippie LangwausLid
01-01-2024, 00:00
#13
Raver zei:
Dag 5 op 18mg vandaag.

Ontwenningsverschijnselen beginnen heel licht op te komen.

Wiet verslaving zit me alleen zo verschrikkelijk in de weg echt. Ik deel wel altijd leuk wat ik rook enzo. Alsof het lang zal zijn leven is. Maar dat is het niet.

Schulden stijgen me boven me hoofd, ik ben zo lui, moe, futloos en depressief door het vele blowen. Ben t echt zat gewoon. Maar terwijl ik dit typ ben ik alweer bezig met welke wiet ik vanavond wil roken. En ik rook gewoon op wat ik koop. Dus gemiddeld 2 gram a 3 gram per dag.

Iemand tips !? Detox gaat hem gewoon niet worden nu. Anders ben ik blut.
Klik om te vergroten...
Wiet/hasj verslaving kan echt heel lastig zijn. Ik hoopte eigenlijk dat de druppels wietolie je genoeg zouden bieden om niet meer zoveel te hoeven blowen.

Dan heb je helaas alsnog wiet nodig om het te maken of moet je ergens illegaal olie kopen, dus blijft het geld kosten. Zelf kweken is helaas verboden, maar zou kunnen helpen om de kosten te drukken.

Minder per gebruiksmoment nemen of het aantal gebruiksmomenten verminderen blijft dan over, maar dat probeer je waarschijnlijk al.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#14
PsyTekz zei:
Overschakelen op lichtere wiet, en minder blowen.
Vergelijk het met benzo's afbouwen.
Als je abrupt stopt met een normale of hoge dosering ga je automatisch merkbare ontwenning voelen.
Als je de wiet een soort van tapert gaat de detox later iets makkelijker.
Zo werkte dat bij mij toch.
Heb bv. 15 jaar geblowt en 3 x proberen stoppen.
Deze met afbouw was de succesvolste.
Je begint bijvoorbeeld met een indicasoort die een stuk minder thc bevat.
Je rookt geen 2 a 3 gram meer per dag maar bouwt af naar 1 gram tot zelfs 1 joint.
Het moment dat je een joint wil rollen telkens uitstellen.
Niet willekeurig joints rollen tot alles op is maar plannen.
Ook de dosering steeds minderen.
Het doel is dat je net genoeg op hebt om niet volledig in detox te gaan maar toch merkt dat het amper nog wat doet met je.
Klik om te vergroten...
Misschien is het anders voor mij omdat ik nooit een zware wiet gebruiker ben geweest, maar het probleem voor mij met (jarenlang proberen te) minderen met wiet, was dat vanaf het moment dat ik de rook eenmaal inademde en de ontspanning voelde opkomen, het me allemaal simpelweg niet meer kon schelen. "Ik voel me nu fijn, eigenlijk is het ook helemaal niet zo erg wiet gebruiken, misschien dat ik eigenlijk juist wel beter functioneer door geregeld wiet te gebruiken".

Kortom, allemaal leugens die ik mezelf aanpraatte. Ook nog lang na het eigenlijke effect van de wiet zelf: "ik vind het allemaal wel best zo".

Nogmaals, misschien dat het niet helemaal hetzelfde is voor iemand die echt vaak en/of veel gebruikt, maar ik ben heel sceptisch over minderen met wiet. Het neemt zo je gedachtegang (tenminste, die van mij wel) weer over en voor je het weet zijn je plannen om écht te stoppen verdwenen.

Er is toch geen echt gevaar met "cold turkey" in 1 keer kappen met wiet? Sure, leuk is anders, maar dat "minderen" gaat gewoon jaren en jaren ongemerkt door en daarnaast geloof ik dus niet dat je op die manier bij je eigen plannen blijft. De wiet gaat dan voor jou denken.
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#15
Het is een lastige situatie denk ik. Als verslaafde met jezelf afspraken maken over de hoeveelheid en frequentie van gebruik is echt niet makkelijk.

Ofja, de afspraken maken wel. Maar die ook nakomen terwijl het actieve verslaafde brein in volle gang is. Wel tricky.

Ik zou dan bijna zeggen dat edibles een 'makkelijkere' optie zijn. Duurt lang om in te werken, dus instant relief kan je er niet mee bereiken. Helpt dan toch om ontwenning en slapeloosheid tegen te gaan. En die zou je denk ik wat eenvoudiger kunnen taperen.

Maar dan heb je niet meer het ontspanningsmomentje waarom je in eerste instantie überhaupt weer bent gaan blowen.

Maar met edibles zijn afspraken met jezelf denk ik wel makkelijker na te komen. Juist omdat je die instant relief niet hebt.

Aan de andere kant als je helemaal zou stoppen met blowen. Ik weet niet hoe dat voor Raver is. Maar voor mij duren dat soort klachten vaak 'slechts' een week. Bovenop de al lopende benzo afbouw is dat zeker geen pretje. Maar dan zou je er wèl vanaf zijn.

Ik ben even vergeten @Raver krijg je nou ook medicatie om te helpen slapen? Bijvoorbeeld seroquel?

Σανσα zei:
Dit doen ze ook deels voor de bewustwording, naast dat het makkelijk doseren is wanneer je op een punt komt dat je laag in de dosis zit. Zo zijn ooit blisters ontworpen. Voorheen zat medicatie gewoon in een potje. Het doordrukken van de strips maakte dat de handeling ervoor zorgde dat je bewust was van het nemen van (de hoeveelheid) tabletten (naast dat blisters ook dienen voor versheid, gebruiksgemak, makkelijk te zien wat de voorraad is).

Toen ik afbouwde van hoge doses benzo's, stond ik 2x per dag hele doosjes kleine tabletten door te drukken en een handvol naar binnen te kloeken. Kan me herinneren dat dat wel indruk maakte, enigszins dan. Het is niet het hoofddoel, maar wel onderdeel van het afbouwen.
Klik om te vergroten...

Hmm interessant, zo had ik er nog nooit naar gekeken.

Ik vond het zelf in de detox wel indrukwekkend toen ik de eerste keer mijn ochtend medicatie kreeg. Was echt een handjevol pillen en ik moest ze zichtbaar innemen. En daarna braaf de tong uitsteken om te laten zien dat alles weg was haha

Maar ik kreeg er in eerste instantie geen uitleg bij. Toch eerst maar eens gevraagd wat alles nou bleek te zijn. Buiten mijn normale medicatie (allergie tablet en destijds nog Concerta) waren het meerdere tabletten vitamines. En dan m'n dosis benzo's in 2m, maar die kreeg ik enkel savonds.

Dat was pas de volgende dag trouwens. De arts hd mij gezegd, je mag indien nodig 10mg diazepam nemen. Terwijl ik in afbouw zat en al op 6mg ofzo zat toen ik de detox binnen kwam. Maar daar luisterde ze niet echt duidelijk naar in de intake. En ik dacht, dat komt nog wel. Maar toen in de avond waren alleen de zusters er en die hebben niets te zeggen over medicatie. En toen was die 10mg ineens verplicht en niet 'indien nodig'. Waren twee tabletten van 5mg. Kwaad dat ik was 😂
Ik mocht ze niet weigeren. Toen heb ik gezegd, ik neem die 5mg en meer niet. Al moet je ze door m'n strot duwen, ik doe het niet...
De volgende dag had ik met de psychiater een beter gesprek. Toen was het in elk geval netjes opgelost.

Ik word nog steeds kwaad als ik er al aan terugdenk 😂
Het was dat ik er heel erg graag vanaf wilde. Want elke verslaafde die een beetje een zwak moment heeft, had vast die 10mg niet erg gevonden.

De volgende dag kon ik er met de zuster wel om lachen. "Dat gebeurt vast niet vaak hè, dat ze om minder vragen?"
L
LennonleaLid
01-01-2024, 00:00
#16
Hoi allemaal, sinds 3 weken gestopt met benzo en blowen. Nu lijkt het alsof de afkickverschijnselen steeds heviger worden hoe kan dit toch.. extreme vermoeidheid gehad en nu loopt de angst al een aantal dagen steeds hoger..
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#17
Raver zei:
Heb vandaag wel weer een fellow gesproken. Maar poah wat voel ik een schaamte en angst om weer terug te keren. Ik weet dat de oplossing daar ligt. Alleen ook lastig aangezien m'n verslaving actief blijft zolang ik die diazepam slik. Ik kijk daar toch naar uit elke keer. Ondanks dat ik er vanaf wil.

Zucht verdwijnt uiteindelijk. Als je helemaal clean bent en blijft tenminste.
Klik om te vergroten...

Ik vraag dat me af of je verslaving zo actief blijft terwijl je de diazepam slikt in afbouw. Zelf had ik dat idee niet zo toen ik eenmaal in de detox zat en verder niets gebruikte dan mijn afbouw dosis diazepam. Geen idee hoe dat voor jou gaat zijn. Voor mij voelde het gewoon als het normale medicatie rondje. Zoals ik ook m'n niet verslavende allergie medicatie neem.

Ik stond er verder ook niet echt veel meer bij stil ofzo. Niet dat ik de gedachte of het gevoel had van: oh yes, ik mag mn diazepam weer nemen.
De momenten dat ik er wèl meer bij stilstond is als de dosis weer omlaag ging.

Ik heb toen in Zuid Afrika met mijn psycholoog ook wel een gesprek gevoerd van wanneer ik nou mijn clean datum zou rekenen. Hij is zelf ook verslaafd, 10 jaar clean en in het programma. Hij zij me dat een gecontroleerde detox in zijn ogen niet per se betekende dat je niet clean bent.

Je bent immers niet bezig om high te worden, maar om van de zooi af te komen. Maar het hangt inderdaad wel samen met hoe je je er zelf bij voelt. Als je echt toeleeft naar je dosis momenten en er een soort mentale relief van krijgt wanneer je weer 'mag', dan zou ik zeker zeggen dat je verslaving nog wel actief is.

Misschien scheelde het voor mij ook dat ik mijn gehele afbouw de diazepam niet zelf in beheer had idk.

Wel goed dat je weer met iemand contact gezocht hebt! Die schaamte ken ik maar al te goed 😅

Ookal is het nergens voor nodig. Je weet dat je altijd weer welkom bent, maar toch.... 😂

De eerste stap zetten in contact is vaak het lastigst. Hopelijk kan je wat positiefs halen uit het contact!
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#18
Succes @Raver!

Ik zag dat je ook niet mocht roken daar. Zal ff pittig zijn waarschijnlijk, maar is het ongetwijfeld waard. Hopelijk voel je je binnenkort weer bevrijd van de dwang van verslaving!

❤️
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#19
Detox dag 2.

Hele andere mentale instelling dan de vorige opname. Ik wil stoppen. Al voelt dat nog wel een beetje onrealistisch aan, maar dat gevoel ken ik van m'n vorige opnames.

Vanavond ga ik weer een NA meeting bezoeken na een hele hele lange tijd. Op naar herstel en betere tijden.

Beslissing is ook genomen dat mijn cleandatum vandaag is. Benzodiazepine afbouw is op medische indicatie en slik het niet meer om mezelf te bedwelen en heb het verder niet in eigen beheer. Krijg wekelijks baxters en zolang ik me eraan hou zie ik het niet als recreatief gebruik.

Vanacht zeer slecht geslapen. Elke paar uur wakker geschrokken door heftige lucide dromen. Elke keer volledig bezweet haha. Maar goed, afkickverschijnselen hé. Maar ik mag niet klagen. Er zitten hier 2 mensen voor benzodiazepines. Damn, van 50mg Diazepam naar 0 in 3 weken enzo. 🫣🫠

Stoppen met roken komt er ook even bij inderdaad. Maar dat is redelijk te couperen met nicotine pleisters en zuigtabletten. Ik krijg normaal last van hele heftige agressie als ik stop met roken. Op zoek naar ruzie gewoon. Nu heb ik dat totaal niet. Alleen soms dat het me even aanvliegt, AHHH EEN PEUK! Maar dat is vooral als ik een trigger zie of hoor.


Raver. :)
H
Hippie LangwausLid
01-01-2024, 00:00
#20
Herkenbare afkickverschijnselen van cannabis @Raver. Goed te lezen dat je mindset anders is dan vorige keer. Ik wens je echt een goede detox toe en hoop dat het nu veel beter gaat.

Ik ben zelf (nog) niet zover en blijf nog cannabis gebruiken. Zelfs het stoppen met het roken ervan lukt me niet goed. Mijn mindset heeft nog wat werk nodig.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...2223242526...56
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."