#1
Ik vraag me toch wel af of elke dag blowen gezond is, lichamelijk en geestelijk. Daar kunnen we over discussiëren, maar ik heb in ieder geval wel het idee dat er bij @Raver sprake is van misbruik, omdat er vaak geen rem is (zo lijkt het tenminste) en ook omdat de intentie, zoals hij zelf zegt ‘ontsnappen uit de realiteit’ is. Dan gaat het niet meer over een verrijking van het leven. Dat is gewoon verslaving.
Verder snap ik wel dat het niet zomaar even gefixt is @Raver Van een verslaving ben je niet zomaar even af. Maar ik hoop toch wel dat het jouw langetermijnvisie is om te stoppen met alles, want anders blijf je denk ik toch het ene middel vervangen met het andere.
Mwah blowen is sowieso niet gezond en het veroorzaakt ook passief gedrag met alle irritant gevolgen van dien.
Misbruik kun je het wel noemen want ik kan het niet in de hand houden. Verlies de controle erin.
Uiteindelijk is de lange termijn visie de route terugvinden naar herstel uiteraard en dat betekend abstinentie. Want 1 is teveel..
