Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsTerugval in benzo's, controleverlies.

Terugval in benzo's, controleverlies.

1105 antwoorden
142 weergaven
18-5-2026
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#1
OtherShore zei:
Ik vraag me toch wel af of elke dag blowen gezond is, lichamelijk en geestelijk. Daar kunnen we over discussiëren, maar ik heb in ieder geval wel het idee dat er bij @Raver sprake is van misbruik, omdat er vaak geen rem is (zo lijkt het tenminste) en ook omdat de intentie, zoals hij zelf zegt ‘ontsnappen uit de realiteit’ is. Dan gaat het niet meer over een verrijking van het leven. Dat is gewoon verslaving.

Verder snap ik wel dat het niet zomaar even gefixt is @Raver Van een verslaving ben je niet zomaar even af. Maar ik hoop toch wel dat het jouw langetermijnvisie is om te stoppen met alles, want anders blijf je denk ik toch het ene middel vervangen met het andere.
Klik om te vergroten...

Mwah blowen is sowieso niet gezond en het veroorzaakt ook passief gedrag met alle irritant gevolgen van dien.

Misbruik kun je het wel noemen want ik kan het niet in de hand houden. Verlies de controle erin.

Uiteindelijk is de lange termijn visie de route terugvinden naar herstel uiteraard en dat betekend abstinentie. Want 1 is teveel..
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#2
Raver zei:
Ik bouw gewoon nog teveel op die tijd. Ik denk nu alleen nog steeds dat ik het alleen aan kan.
Klik om te vergroten...

Ook na vier jaar herstel kunnen we het niet alleen! Dat is een beetje de truc denk ik ook. Het moet geen doel worden om naartoe te werken ofzo.

Nieuwe manier van leven it is...
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#3
Damius zei:
Sterkte. Wat merkte je? En hoe gaat het vandaag?
Klik om te vergroten...

Thnx !

Uhm spierspanningen, zweten, hoge hartslag, misselijk, stoelgangproblemen, evenwichtsproblemen (duizelig , wankel). Ik voel me er tot slot altijd een soort ziek van gewoon.

Zoals ook staat beschreven in de Ashton Manual. Benzo's verdoven je centrale zenuwstelsel; er is weinig waar benzos geen invloed op hebben. Dus heb je ook veel klachten als je er van moet ontwennen.

Vandaag ietsjes beter dan gisteren. Alleen kantoor is op dit moment teveel gevraagd helaas. Komt wel weer! Dag 5 vandaag op 2.5mg. Nog 5 daagjes en dan zijn we de 10 dagen alweer gepasseerd.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#4
Raver zei:
Reageer even éénmalig op het stukje wiet. Wiet is voor mij een stukje ontsnapping uit de realiteit tegenwoordig. Alleen na het werk, en overdag alleen als ik daarna 2 dagen vrij ben.
Klik om te vergroten...
En hoe zul je de realiteit kunnen gaan handelen als je er elke dag van ontsnapt? Elke keer als de realiteit van je gevoelens omhoog komt, druk je het met (onder andere) wiet weer weg: uit het zicht, maar zeker niet wég.

Raver zei:
Alleen ik merk dat ik er neveneffecten door krijg. Dat is hoogstwaarschijnlijk oorzaak doordat ik het eerder misbruik dan gebruik als ik eenmaal begin.
Klik om te vergroten...
Het ding met wiet is, die merk je dus lang niet allemaal. Zeker niet bij dagelijks gebruik, ook al is dat alleen 's avonds. Op het moment dat je lichaam met verwerking bezig wil, wil jij het niet voelen en druk je het weg. Hoe kun je op die manier groeien/genezen? Er is geen weg eromheen. Je moet er recht doorheen.

Raver zei:
De verslavingszorg wilt ook dat ik stop met blowen.
Klik om te vergroten...
Luister naar ze.

Raver zei:
Maar dat is gewoon erg lastig. Alsof t een soort keuze is. Mwah zo gemakkelijk zou ik dat niet classificeren. Anders had t me wel al gelukt.
Klik om te vergroten...
Het is een keuze, die alleen nog niet is gemaakt. Goed duidelijk zien hoe je jezelf saboteert met je gebruik helpt de keuze te maken ermee te stoppen.
S
SnookyLid
01-01-2024, 00:00
#5
Tja zo fucken alle soorten drugs met je brein. Ze lokken je in de val met een goed gevoel en houden je daarna in de greep, diep het donker in. Tot je beseft dat je de weg terug niet meer kan vinden en de hopeloosheid de overhand neemt.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#6
Indy007 zei:
Tja zo fucken alle soorten drugs met je brein. Ze lokken je in de val met een goed gevoel en houden je daarna in de greep, diep het donker in. Tot je beseft dat je de weg terug niet meer kan vinden en de hopeloosheid de overhand neemt.
Klik om te vergroten...
Ja, maar eigenlijk is het jezelf die je in de val lokt. We zijn geen weerloze slachtoffers. We kiezen keer op keer middelen te gebruiken waarvan we al weten dat we onszelf ermee saboteren. De wetenschap dat je daarmee moet stoppen is er wel, er moet alleen naar geluisterd gaan worden.
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#7
Het lijkt of je opname als een soort zwaktebod ziet, of lees ik dat verkeerd?
Het hoeft ook niet werk of opname te zijn, je kunt na de opname weer werken.
Bij ons deden ze ook wel eens klinisch een stuk afbouwen, een tijdje naar huis (plateau) en dan weer de kliniek in en afbouwen tot 0. Bij detox is de tijd zeer beperkt en t zo voorkom je dat t te snel gaat voor je lichaam.
Bij jou zou t gat qua werk dan minder groot zijn.

Het is geen kattenpis. Logisch dat je je wilt verdoven want er komt veel gevoel vrij natuurlijk. Na jaren verdoving.
M
MezelfLid
01-01-2024, 00:00
#8
Raver zei:
10mg nog steeds. Interval tussen afbouwen is verlengd van 1 week naar 2 weken. Dus nóg een weekje op 10mg en dan naar 7.5mg enzovoort.

Ergens baal ik ervan maar ik moet realistisch blijven. Sneller gaat me echt niet helpen. Al wil ik er zo graag vanaf. Maar ben er bijna zoals al eerder gezegd.

Raver
Klik om te vergroten...
Wat is het ook een demonisch spul he :sleepy:

Zet hem op verder @Raver !! Ik ben nu ff meer dan 2 maanden van de benzo af en durf langzaam te zeggen dat ik me beter begin te voelen. Het duurt allemaal (veeeel te) lang maar het gaat echt beter worden. Hoe cliché dat ook klinkt.
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#9
Mezelf zei:
Wat is het ook een demonisch spul he :sleepy:

Zet hem op verder @Raver !! Ik ben nu ff meer dan 2 maanden van de benzo af en durf langzaam te zeggen dat ik me beter begin te voelen. Het duurt allemaal (veeeel te) lang maar het gaat echt beter worden. Hoe cliché dat ook klinkt.
Klik om te vergroten...

Zeker!!

Het geeft me veel vertrouwen om te lezen dar het beter zal worden. En daar werk ik hard voor.

Zo knap dat je er vanaf bent gekomen. 👌
X
XMRLid
01-01-2024, 00:00
#10
1000020990.jpg
Hoe toepasselijk: een topic over benzo's met 666 reacties
M
MezelfLid
01-01-2024, 00:00
#11
XMR zei:
Bekijk bijlage 61280
Hoe toepasselijk: een topic over benzo's met 666 reacties
Klik om te vergroten...
Inderdaad, wat een toeval.
Mezelf zei:
Wat is het ook een demonisch spul he :sleepy:

Zet hem op verder @Raver !! Ik ben nu ff meer dan 2 maanden van de benzo af en durf langzaam te zeggen dat ik me beter begin te voelen. Het duurt allemaal (veeeel te) lang maar het gaat echt beter worden. Hoe cliché dat ook klinkt.
Klik om te vergroten...
Ik noem het demonisch spul precies met bericht 666 😁
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#12
Mezelf zei:
Inderdaad, wat een toeval.

Ik noem het demonisch spul precies met bericht 666 😁
Klik om te vergroten...
Het is ook demonisch spul, die benzo's.
Mijn klinische ontwenningsverschijnselen die ik bij het afkicken heb ervaren, zal ik van mijn leven niet vergeten!
Dit zorgt ervoor dat ik er niet meer aan zal beginnen....
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#13
De Zandman zei:
Het is ook demonisch spul, die benzo's.
Mijn klinische ontwenningsverschijnselen die ik bij het afkicken heb ervaren, zal ik van mijn leven niet vergeten!
Dit zorgt ervoor dat ik er niet meer aan zal beginnen....
Klik om te vergroten...

Vreselijk voor je dat je die ontwenningsverschijnselen hebt moeten doorstaan !! Hoelang heb je het gebruikt en welke benzos eigenlijk?

ik zei in de kliniek nooit meer maar
ik zag voor mezelf geen andere keuze dan weer te gebruiken. Ik werkte voor mezelf en de PAWS waren zo heftig dat ik me werk niet meer kon uitvoeren. Met al dik in de schulden zou ik op straat raken. Ik zal nooit een terugval goedpraten maar dit keer heb ik bewust de keuze gemaakt. Ondanks de hel van de detox. Dat zal ik nooit vergeten; wat een trauma is dat hey.

80mg in 3 weken. 40mg in de 1e week. Naja de hel staat beschreven.

Daardoor valt deze afbouw met alle respect toch een beetje mee tot nu toe als in het in perspectief plaats van de hel in de kliniek. Dat geeft me dus juist kracht om door te zetten. Écht de laatste keer. Never meer benzo's. Het beheerst me leven letterlijk al 2 jaar.

Wat ik me echt afvraag; ik ben in echt pittige paws terug gevallen. Als ik straks op 0 sta, keer ik dan terug daarnaartoe? Of is een langzame afbouw nu een degelijk verschil ondanks die terugval?

Zo even spuwen. Demonische troep.
B
Brakka MangLid
01-01-2024, 00:00
#14
Raver zei:
Vreselijk voor je dat je die ontwenningsverschijnselen hebt moeten doorstaan !! Hoelang heb je het gebruikt en welke benzos eigenlijk?

ik zei in de kliniek nooit meer maar
ik zag voor mezelf geen andere keuze dan weer te gebruiken. Ik werkte voor mezelf en de PAWS waren zo heftig dat ik me werk niet meer kon uitvoeren. Met al dik in de schulden zou ik op straat raken. Ik zal nooit een terugval goedpraten maar dit keer heb ik bewust de keuze gemaakt. Ondanks de hel van de detox. Dat zal ik nooit vergeten; wat een trauma is dat hey.

80mg in 3 weken. 40mg in de 1e week. Naja de hel staat beschreven.

Daardoor valt deze afbouw met alle respect toch een beetje mee tot nu toe als in het in perspectief plaats van de hel in de kliniek. Dat geeft me dus juist kracht om door te zetten. Écht de laatste keer. Never meer benzo's. Het beheerst me leven letterlijk al 2 jaar.

Wat ik me echt afvraag; ik ben in echt pittige paws terug gevallen. Als ik straks op 0 sta, keer ik dan terug daarnaartoe? Of is een langzame afbouw nu een degelijk verschil ondanks die terugval?

Zo even spuwen. Demonische troep.
Klik om te vergroten...

Ik geloof niet dat als je netjes afbouwt je nog klachten zou moeten overhouden anders dan dat je echte herstel daarna nog wel een tijd gaat duren gezien de periode van gebruik. Zou je ook niet weer meetings willen gaan oppakken, of als je weer op 0 zit, en ook toch ambulante begeleiding voor de periode nadat je bent afgebouwd zoeken. Toen je 4 jaar in herstel was had je toen nog last van angstproblematiek?
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#15
Raver zei:
Vreselijk voor je dat je die ontwenningsverschijnselen hebt moeten doorstaan !! Hoelang heb je het gebruikt en welke benzos eigenlijk?

ik zei in de kliniek nooit meer maar
ik zag voor mezelf geen andere keuze dan weer te gebruiken. Ik werkte voor mezelf en de PAWS waren zo heftig dat ik me werk niet meer kon uitvoeren. Met al dik in de schulden zou ik op straat raken. Ik zal nooit een terugval goedpraten maar dit keer heb ik bewust de keuze gemaakt. Ondanks de hel van de detox. Dat zal ik nooit vergeten; wat een trauma is dat hey.

80mg in 3 weken. 40mg in de 1e week. Naja de hel staat beschreven.

Daardoor valt deze afbouw met alle respect toch een beetje mee tot nu toe als in het in perspectief plaats van de hel in de kliniek. Dat geeft me dus juist kracht om door te zetten. Écht de laatste keer. Never meer benzo's. Het beheerst me leven letterlijk al 2 jaar.

Wat ik me echt afvraag; ik ben in echt pittige paws terug gevallen. Als ik straks op 0 sta, keer ik dan terug daarnaartoe? Of is een langzame afbouw nu een degelijk verschil ondanks die terugval?

Zo even spuwen. Demonische troep.
Klik om te vergroten...
Een langzame afbouw maakt alle verschil. Als ik jou was zou ik de stap van 2,5mg terugbrengen naar 1mg per 2 weken. Dan weet je 99% zeker dat je geen narigheid krijgt nadat je op 0 belandt.

Ga je eigenlijk nog in therapie of anderszins aan jezelf werken? Meetings zoals @Brakka Mang voorstelt lijkt me zinvol
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#16
Ik heb een paar jaar aan de benzo's gezeten, @Raver , dat was temesta, seresta en temazepam. In grotere hoeveelheden kan ik wel zeggen......
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#17
Nu 11 dagen op 7.5mg vanaf 10mg.

Normaliter zakt het wel na een dag of 10. Vandaag de dag nog steeds echt zo ellendig. Depressief, lig het liefste in bed en constant een soort grieperig gevoel met nervositeit. Was ook een erg verwarrende stap dit keer. Derealisatie en depersonalisatie is / was flink aanwezig. Vergeetachtig, geen gesprekken kunnen voeren en daadwerkelijk het gevoel alsof me persoonlijkheid vervlakt is op dit moment.

Ik ga morgen op vakantie. Ik kijk er niet eens naar uit. Als het ineens niet door zou gaan zou ik er niet eens een gevoel bij hebben denk ik.
C
CeSterLid
01-01-2024, 00:00
#18
Raver zei:
Nu 11 dagen op 7.5mg vanaf 10mg.

Normaliter zakt het wel na een dag of 10. Vandaag de dag nog steeds echt zo ellendig. Depressief, lig het liefste in bed en constant een soort grieperig gevoel met nervositeit. Was ook een erg verwarrende stap dit keer. Derealisatie en depersonalisatie is / was flink aanwezig. Vergeetachtig, geen gesprekken kunnen voeren en daadwerkelijk het gevoel alsof me persoonlijkheid vervlakt is op dit moment.

Ik ga morgen op vakantie. Ik kijk er niet eens naar uit. Als het ineens niet door zou gaan zou ik er niet eens een gevoel bij hebben denk ik.
Klik om te vergroten...
En toch houd je vol! Ik heb meerdere cold-turkey en later geplande benzo-detoxen mee moeten maken. De eerste jaren van overmatig benzo-misbruik ging ik uit angst voor de douane doodleuk zonder benzo's op vakantie. Als het een midweekje was bleef het bij angstige en onzekere periodes. Maar ook heb ik een week op mijn hotelkamer doorgebracht, niet wetend waarom ik nergens zin in had en mij zo rot voelde... En vaak zelfs weerstand en/of angst had om iets te doen. Na een week was het over.
Dat we toen op een heerlijk eiland zaten hielp misschien mee, maar ik werd té zelfverzekerd, achteraf gezien. Nam overhaaste beslissingen, was onnodig onaardig tegen anderen. Eénmaal thuis ging ik meteen weer snoepen. (Dit was vóórdat ik doorhad dat ik een fikse verslaving had... ) Zoals veel lotgenoten hier zeggen: het is een vreselijke afhankelijkheid.
Geniet van de vakantie Raver, grote kans dat het je helpt bij je herstel!
B
Brakka MangLid
01-01-2024, 00:00
#19
Vakantie kan erg positieve uitwerking hebben zou er niet teveel mee bezig zijn, mooie afleiding. Wat je nu ervaart kan ook pre-occupatie zijn wat het nu heel negatief maakt en als je er eenmaal bent omslaat in positiviteit :wink:
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#20
Raver zei:
Nu 11 dagen op 7.5mg vanaf 10mg.

Normaliter zakt het wel na een dag of 10. Vandaag de dag nog steeds echt zo ellendig. Depressief, lig het liefste in bed en constant een soort grieperig gevoel met nervositeit. Was ook een erg verwarrende stap dit keer. Derealisatie en depersonalisatie is / was flink aanwezig. Vergeetachtig, geen gesprekken kunnen voeren en daadwerkelijk het gevoel alsof me persoonlijkheid vervlakt is op dit moment.

Ik ga morgen op vakantie. Ik kijk er niet eens naar uit. Als het ineens niet door zou gaan zou ik er niet eens een gevoel bij hebben denk ik.
Klik om te vergroten...
Je komt er door. Angsten komen door de ontwenning. Een vreemde omgeving zoals vakantie overleef je wel. Misschien is het net de break die je nodig hebt.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...1213141516...56
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."