Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsTerugval in benzo's, controleverlies.

Terugval in benzo's, controleverlies.

1105 antwoorden
138 weergaven
18-5-2026
M
MezelfLid
01-01-2024, 00:00
#1
Raver zei:
Dag 12 inmiddels. Nog 2 dagen en dan zijn we aangekomen bij de allerlaatste stap

7.5mg naar 5mg gaat echt onverwachts goed eigenlijk. Ik ben helemaal een beetje verbaasd dat het sinds vrijdag best te doen is. Het lukt me elke keer om naar me werk te gaan. De glutamaat pieken die zo hevig waren eerder deze afbouw heb ik maar enkele momenten gevoeld. En me algehele stemming is echt beter ook. Ik voel dat ik nuchter begin te worden in de zin van dat ik nu voel dat de Diazepam toch meer deed nog dan ik dacht.

Ik voel bepaalde gevoelens meer intens ; licht is wat feller in t oog dan eerder , ik voel meer een empathie weer naar me cliënten.

Wel ben ik nog erg stoffig en lukken echte begeleidende gesprekken nog niet helemaal. Dat was me zo eigen was altijd is nu nergens te bekennen. Dus in die zin weet ik zeker dat ik nog aan het ontwennen ben. Alleen idk ik beleef het heel anders.

Soms kan je het dus ook niet voorspellen. Ik zat er spreekwoordelijk echt klaar voor. Vastgeriemd en al.. Onbegrijpelijk toch?

Afgelopen donderdag de zwaarste dag gehad. Dat was dag 7. Vanaf dag 7 tot nu beter geworden ipv nóg slechter.

Ik geniet er nog maar van zolang het zo is. Iemand een idee of verklaring voor de afgelopen dagen? Ik snap het niet echt.
Klik om te vergroten...
Dat is bij iedereen zo anders en kan aan van alles liggen. Ik had dan weer totaal geen moeite om van 20 a 25mg diazepam af te bouwen tot een mg of 6 a 7. Daarna werd het bij mij pas hels. Echt mega veel meer last gehad van de laatste enkele mg's dan van 20mg naar 15mg bijvoorbeeld. Ik bouwde dan wel wat sneller af want werd in de detox in 3 weken van 20 a 25mg naar nul gebracht. Dit zal ook vast meegespeeld hebben.
Maar de rede dat je er nu zo weinig (of minder) last hebt kan aan heel veel factoren liggen. Geniet er maar van en wie weet heb je het zwaarste al achter de rug. Het einde is in ieder geval in zicht dus daar kan je alvast trots op en blij mee zijn :)
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#2
In de detox krijg je bijna alles in anderhalve week ongeveer over je heen qua ontwenning. Dat maakt die laatste mg zo loei en loei zwaar. Eerder dat alle metabolieten zijn uitgewerkt en uitgescheiden ben je alweer meer afgebouwd. Zo stapelt het zich op. @Mezelf dus dat het invloed heeft gehad is een feit .

Ik ging pas echt afkicken rond de 25mg van een 80mg dosis. Vanaf 25mg ging t elke dag een beetje slechter.

Sowieso respect dat je de detox doorstaan hebt! Dat moet echt een hel zijn geweest ja.. Detox en benzo's vind ik geen fijne combinatie. Maar het biedt wel een uitweg en een lesje afkicken.. (:

Als je dat hebt doorstaan verhoogd dat ook aardig je verdraagzaamheid.

Zou mooi zijn als ik het zwaarste gehad heb. Misschien is mijn tolerantie zo hoog dat deze dosering voor mij even veel is als 1mg voor een ander? Idk of zoiets bestaat. Soort omgekeerde tolerantie.

De komende dagen zullen het uitwijzen. 🤞🤞

Topic bijna op zijn einde.
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#3
Okey.

Dag 3 2.5mg en het begint 'n beetje. Ik ben behoorlijk hypersensitief. Het is net alsof ik elke slag van m'n hart compleet voel.
Constant zo'n hyperventilatie spanning op me borst, schouders en nek, duizelig en super vermoeid. Dit voelt echt als de laatste loodjes. En het begint pas net dus we gaan zien hoe het zich gaat ontwikkelen.

Morgen gewoon naar kantoor proberen te gaan. Dat zal me goed doen.
V
Vinidi84Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Raver zei:
Okey.

Dag 3 2.5mg en het begint 'n beetje. Ik ben behoorlijk hypersensitief. Het is net alsof ik elke slag van m'n hart compleet voel.
Constant zo'n hyperventilatie spanning op me borst, schouders en nek, duizelig en super vermoeid. Dit voelt echt als de laatste loodjes. En het begint pas net dus we gaan zien hoe het zich gaat ontwikkelen.

Morgen gewoon naar kantoor proberen te gaan. Dat zal me goed doen.
Klik om te vergroten...
Goed bezig, ik dit op 1,5 mg ochtend, 1 mg middag en 2,5 mg voor de nacht. Gaat redelijk goed, beter dan afgelopen weken. Intrusies zijn bijna weg, eetlust weer beter. Slapen gaat ook wat beter. Maar het is grillig, eind is inzicht.
D
DamiusLid
01-01-2024, 00:00
#5
Raver zei:
Vandaag weer even dieper gezakt dan gisteren. Poah dit gevoel herriner ik me weer uit de detox.

Echt fysieke ontwenningsklachten.

Wat. Een. Troep.
Klik om te vergroten...
Sterkte. Wat merkte je? En hoe gaat het vandaag?
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#6
Vinidi84 zei:
Goed bezig, ik dit op 1,5 mg ochtend, 1 mg middag en 2,5 mg voor de nacht. Gaat redelijk goed, beter dan afgelopen weken. Intrusies zijn bijna weg, eetlust weer beter. Slapen gaat ook wat beter. Maar het is grillig, eind is inzicht.
Klik om te vergroten...

Jij ook goed bezig man. Gun jezelf die tijd terug op baseline te komen. Het einde is echt in zicht ja!

Het is mij niet gelukt naat kantoor te gaan vandaag helaas. Morgen een nieuwe dag , nieuwe kansen.

Ik neem nu 1 maal daags 2.5mg meestal rond het middaguur.
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#7
5 4 3 2 1mg in 5 dagen. Bumpy ride is coming. 🫠

Laatste keer. Benzooi.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#8
Je bent er bijna!@Raver
Nog even op de tanden bijten en dan ben je helemaal vrij van die rotzooi!
Houd vol en alle sterkte toegewenst!
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#9
Het is nog even 1 keer ervaren wat voor troep het is. Nog 14 dagen acute ontwenningsverschijnselen. Dan vooruit kijken. Ik kan dit aan.
O
OtherShoreLid
01-01-2024, 00:00
#10
Raver zei:
Gisteren eenmalig magnetron gekregen.
Klik om te vergroten...
Magnesium?
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#11
Jazz35 zei:
Wow, 5 mg in 5 dagen?!?! Wat snel, Raver! Holy shit.
Klik om te vergroten...

Ik krijg ze niet overtuigd om het langzamer te doen. Mag wel een pauze dag inlassen maar goed. Wat maakt dat nog uit als het zo snel gaat. In mijn ogen niets meer.

Ik ga DF even laten voor wat het is. Updates als ik eruit ben.
J
Jazz35Lid
01-01-2024, 00:00
#12
Raver zei:
Ik krijg ze niet overtuigd om het langzamer te doen. Mag wel een pauze dag inlassen maar goed. Wat maakt dat nog uit als het zo snel gaat. In mijn ogen niets meer.

Ik ga DF even laten voor wat het is. Updates als ik eruit ben.
Klik om te vergroten...
Snap ik man. Sterkte!
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#13
Dat vind ik dus ook.
Veel te snelle afbouw m.i.
R
RnB_fanLid
01-01-2024, 00:00
#14
Heel veel sterkte, pik! En ik weet ook dat je het kan, zet hem op!
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#15
Poah kan het niet laten toch even een update eruit te gooien. Inmiddels op 2mg aangekomen. Vanavond nog 1mg en morgen ochtend en dan ben ik CLEAN.

Het is sinds vandaag begonnen. Kon het niet opbrengen bij het ontbijt en middageten te zijn. Enige wat kan is op bed in het donker liggen en op me ademhaling focussen.

Ik ben zo dankbaar dat het alleen het laatste stukje is. Maar gemakkelijk is het absoluut niet.

Sommige stafleden zijn zo ongelofelijk slecht hier. Ik reflecteer het natuurlijk constant op mezelf aangezien ik ook mensenwerk doe. Maar de termen die ik naar me hoofd geslingerd krijg is tenenkrommend. Als het aan hun zou liggen voel ik hier niets van weet je wel.

Maar goed ik ben assertief genoeg nu om gewoon me grens aan te geven. Het voelt iig wel veilig dat er in ieder geval altijd verpleging aanwezig is.

In vergelijking met begin dit jaar is dit gelukkig (nog) niet zo heftig. De verwachting is wel dat het nog erger gaat worden maar dat bekijk ik gewoon dag voor dag. Ik kan in ieder geval nu nog wel de rust vinden om dit hier te typen.

Er zitten hier nog 2 andere mensen hier die in recordtempo worden afgebouwd. Het is zo fijn om elkaar te begrijpen. Maar wat heb ik t met hun te doen; 20mg in 4 dagen. 5mg per dag. 🫨


Tot zover.

Raver.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#16
5 mg per dag.....Dat is pittig te noemen!
Dat is bijna niet voor te stellen!
Ik vraag me af of dit wel te doen is.
H
Hippie LangwausLid
01-01-2024, 00:00
#17
Heftig @Raver. Hopelijk kom je er zonder nog ondraaglijkere ontwenning dan je nu al hebt volledig van af. Sterkte gozer!
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#18
De Zandman zei:
5 mg per dag.....Dat is pittig te noemen!
Dat is bijna niet voor te stellen!
Ik vraag me af of dit wel te doen is.
Klik om te vergroten...

Dat is niet mijn schema gelukkig hoor! Ik kom van 5 naar 0 in 5 dagen.

Maar even als voorbeeld; zulke schema's worden gebruikt hier.

En telkens worden mijn klachten op m'n angst en paniekstoornis gegooid!

Hippie Langwaus zei:
Heftig @Raver. Hopelijk kom je er zonder nog ondraaglijkere ontwenning dan je nu al hebt volledig van af. Sterkte gozer!
Klik om te vergroten...

Dat zou prettig zijn!
R
RelmuisLid
01-01-2024, 00:00
#19
Nog effe doorbijten!
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#20
Raver zei:
Dat is niet mijn schema gelukkig hoor! Ik kom van 5 naar 0 in 5 dagen.

Maar even als voorbeeld; zulke schema's worden gebruikt hier.

En telkens worden mijn klachten op m'n angst en paniekstoornis gegooid!



Dat zou prettig zijn!
Klik om te vergroten...
Poe, dat is haast onmenselijk te noemen.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...1112131415...56
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."