#1
Dat is bij iedereen zo anders en kan aan van alles liggen. Ik had dan weer totaal geen moeite om van 20 a 25mg diazepam af te bouwen tot een mg of 6 a 7. Daarna werd het bij mij pas hels. Echt mega veel meer last gehad van de laatste enkele mg's dan van 20mg naar 15mg bijvoorbeeld. Ik bouwde dan wel wat sneller af want werd in de detox in 3 weken van 20 a 25mg naar nul gebracht. Dit zal ook vast meegespeeld hebben.Dag 12 inmiddels. Nog 2 dagen en dan zijn we aangekomen bij de allerlaatste stap
7.5mg naar 5mg gaat echt onverwachts goed eigenlijk. Ik ben helemaal een beetje verbaasd dat het sinds vrijdag best te doen is. Het lukt me elke keer om naar me werk te gaan. De glutamaat pieken die zo hevig waren eerder deze afbouw heb ik maar enkele momenten gevoeld. En me algehele stemming is echt beter ook. Ik voel dat ik nuchter begin te worden in de zin van dat ik nu voel dat de Diazepam toch meer deed nog dan ik dacht.
Ik voel bepaalde gevoelens meer intens ; licht is wat feller in t oog dan eerder , ik voel meer een empathie weer naar me cliënten.
Wel ben ik nog erg stoffig en lukken echte begeleidende gesprekken nog niet helemaal. Dat was me zo eigen was altijd is nu nergens te bekennen. Dus in die zin weet ik zeker dat ik nog aan het ontwennen ben. Alleen idk ik beleef het heel anders.
Soms kan je het dus ook niet voorspellen. Ik zat er spreekwoordelijk echt klaar voor. Vastgeriemd en al.. Onbegrijpelijk toch?
Afgelopen donderdag de zwaarste dag gehad. Dat was dag 7. Vanaf dag 7 tot nu beter geworden ipv nóg slechter.
Ik geniet er nog maar van zolang het zo is. Iemand een idee of verklaring voor de afgelopen dagen? Ik snap het niet echt.
Maar de rede dat je er nu zo weinig (of minder) last hebt kan aan heel veel factoren liggen. Geniet er maar van en wie weet heb je het zwaarste al achter de rug. Het einde is in ieder geval in zicht dus daar kan je alvast trots op en blij mee zijn