Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
ยฉ 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsTerugval in benzo's, controleverlies.

Terugval in benzo's, controleverlies.

1105 antwoorden
141 weergaven
18-5-2026
T
TorchicLid
01-01-2024, 00:00
#1
Succes Raver!

Je bent sterk!
M
MyLittlePonyPackLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik heb jouw dagboek verder niet gevolgd tot nu toe maar las in het benzotopic dat je nou in de detox zit. Alleen dan niet voor het begin maar voor het laatste stukje. Echt rot dat je zoveel ontweningsverschijnselen hebt op zo'n lage dosis. Maar elk lichaam reageert anders. Goed dat je het zelf zo serieus neemt en het laatste gedeelte klinisch gaat doen. Alleen jammer dat ze het bij de detox zelf zo bagatelliseren naar jou toe. Hoe gaat het nu met het afkicken van de wiet? En is er al meer duidelijk over hoe ze het willen aanpakken vanaf morgen qua afbouwen? Ik wil je in ieder geval heel veel succes wensen ๐Ÿ‘
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#3
Zeker vervelend die ontwenningsverschijnselen. Het hangt ook sterk in verband met het inactieve leven wat ik leidde doordat ik zoveel wiet rookte. Ongezond eten; social media verslaafd; weinig bewegen; niet veel werken. De spanning is gewoon te hoog opgelopen.

Laatste loodjes zijn het zwaarste; ik heb het waarschijnlijk ook wel heftiger omdat kindling heb. Ben al meerdere keren afgebouwd van benzo's. Daar waar de eerste keren ook niet zo heftig waren als vandaag de dag.

Afkicken van wiet is ook best pittig. Zweten, vlagen van misselijkheid, nerveus en onrust.

Wat betreft het benzo afbouwen; waarschijnlijk zal dat gewoon in 2 keer gaan. Iig tรฉ snel maar goed het is het laatste stukje dus dat durf ik aan. Ik ben het zo verschrikkelijk zat. Wil er vanaf en ik zag mezelf niet buiten de detox die laatste jump maken. Hier kan ik me volledig focussen op de ontwenningsverschijnselen en de rest word voor me geregeld.
J
Jazz35Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Wow, 5 mg in 5 dagen?!?! Wat snel, Raver! Holy shit.
M
MyLittlePonyPackLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ja zo'n inactieve levensstijl helpt niet mee dan. Maar ja ik lag voordat ik werd opgenomen in de detox al bijna 3 maanden als een zombie in bed zonder ook maar wat te kunnen doen. Alleen jij hebt wel een stuk langer geblowd natuurlijk. Dus daarom extra knap dat je dat ook meteen aanpakt ๐Ÿ’ช
Maar dat maakt het wel extra zwaar. Wel fijn dat jij daar in de kliniek je volledig op de ontwenningsverschijnselen kunt richten en verder alles voor je geregeld wordt. In de kliniek waar ik zat had je echt ontzettend veel taken die in de groep moesten gebeuren en die verdeelt werden onder de groepsleden.

Ik ben vanwege privรฉ-omstandigheden eerder weggegaan toen, maar ik weet niet of ik het anders wel had volgehouden. Want ik was het echt niet gewend meer om wat te doen en om dan meteen voor 10 mensen alles te moeten doen is heel anders dan wanneer je thuis bent met alleen je partner.

Maar goed het is bij mij gelukkig goed gekomen met de ambulante detox daarna die nog 5 maanden geduurd heeft. Maar dat is achteraf gezien ook veel te snel gegaan met veel te grote stappen. Maar wat jullie ook al zeggen er wordt al heel snel gedacht dat er sprake is van junkgedrag als je aangeeft dat het te snel gaat en je even wilt stabiliseren.

En het rare bij mij was ook dat ik van tevoren mijn hele afbouwschema zelf moest opstellen terwijl ik niet eerder op deze manier afgekickt was. En ik wist toen nog helemaal niet van die Ashton manual helaas. Anders had ik het echt heel anders aangepakt. Maar ja ik wist niet beter en onderweg was er dus helaas niet echt bijsturing meer mogelijk. En aan het eind overleed nog mijn schoonmoeder heel plotseling binnen 2 weken nadat ze te horen kreeg dat ze kanker had. Maar ben ik toch maar stug doorgegaan nog twee weken omdat ik toch bijna klaar was.
H
Hippie LangwausLid
01-01-2024, 00:00
#6
Wat een overwinning! Nu die finish streep achter je laten.
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ik val wellicht wat in herhaling. Inmiddels al 21 pagina's aan dit topic besteed.

Het is logisch dat ik me klote voel atm.

Even een peiling of het nog zinvol is om hier te sharen. Let me know.

Greetz
R
RelmuisLid
01-01-2024, 00:00
#8
Die beslissing is geheel aan jou.
Ik blijf wel lezen.
J
Jazz35Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Raver zei:
Ik val wellicht wat in herhaling. Inmiddels al 21 pagina's aan dit topic besteed.

Het is logisch dat ik me klote voel atm.

Even een peiling of het nog zinvol is om hier te sharen. Let me know.

Greetz
Klik om te vergroten...
Als dat jou helpt, Raver, lekker blijven posten. Blijven wij gewoon lekker aanmoedigen, al duurt het nog honderd dagen!

You!
Will!
Feel!
Better!

โ™ฅ๏ธ
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ik blijf graag op de hoogte hoe het je vergaat!
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#11
Raver zei:
Ik val wellicht wat in herhaling. Inmiddels al 21 pagina's aan dit topic besteed.

Het is logisch dat ik me klote voel atm.

Even een peiling of het nog zinvol is om hier te sharen. Let me know.

Greetz
Klik om te vergroten...
Tuurlijk heeft het zin. Jij kunt je hart luchten en een belangrijke boodschap doorgeven - hoe lastig het is om van Benzo's af te komen. Ik ben echt met je begaan en dat zijn er meer. ๐Ÿ˜˜
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#12
Klinkt heftig allemaal en bij mij heeft ook niemand dit verteld. Een window of een waveโ€ฆ en volgens mij las ik meer termen.

Ik hoop dat er weer een paar goede dagen aan komen voor je.
B
BelowTheFlowLid
01-01-2024, 00:00
#13
Blijf vooral delen ! Als het jou goed gaat valt er de komende weken en maanden op dit valk weinig te delen, maar hou het vooral open voor moeilijke momenten.
Enorm gaaf dat je tot de grote NUL bent gekomen !
Enorm gaaf dat er ook op het vlak van benzo ontwenning en herovering van vrijheid een keer GOED nieuws is !

Voor jouw lichaam sta je er alleen voor.
Maar voor het luchten van jouw hart en steun, als is het maar een enkele ๐Ÿ‘ of ..., kun je hier terecht.
R
RnB_fanLid
01-01-2024, 00:00
#14
Raver zei:
Ik val wellicht wat in herhaling. Inmiddels al 21 pagina's aan dit topic besteed.

Het is logisch dat ik me klote voel atm.

Even een peiling of het nog zinvol is om hier te sharen. Let me know.

Greetz
Klik om te vergroten...
Zeker blijven delen, kerel! Ik reageer niet altijd meer in berichten, maar ik lees alles met je mee. Ik ben erg met je begaan, je doet het hartstikke goed en je hebt nog een hele weg te gaan!
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#15
Duidelijk. Bedankt allemaal.

Inmiddels op dag 3 benzovrij.

Lig op dit moment totaal vermoeid op bed. Slaap al dagen beroerd en ik begin echt last te krijgen van "flanellen benen".

In andere woorden; slappe benen en een zeurend gevoel. Waarschijnlijk door de spierspanning en uitputting. Daarnaast kan ik dat gewoon niet loslaten; ik blijf maar piekeren erover haha.

Anxiety is hoog, veel zweten, derealisatie, spierspanningen, net alsof me hoofd in een vissenkom zit.

Het is ontzettend zwaar.

Gelukkig wel goed nieuws gekregen; ik mag nog wat langer blijven. Ik zal op me 13e dag clean de detox verlaten. En dan bijna 20 dagen van de wiet af.

Iemand herkenning in de flanellen benen? Gevoel van zwakte, slapte? Brrr ; het staat wel beschreven in de Ashton maar toch. Het voelt eng. Het verlies van conditie. Ik kan ondertussen wel voelen dat ik ook geen 18 meer ben en dat benzo afkick echt roofbouw op het lijf plegen is.
H
Hippie LangwausLid
01-01-2024, 00:00
#16
Raver zei:
Ik val wellicht wat in herhaling. Inmiddels al 21 pagina's aan dit topic besteed.

Het is logisch dat ik me klote voel atm.

Even een peiling of het nog zinvol is om hier te sharen. Let me know.

Greetz
Klik om te vergroten...
Als wij onze steun en begrip kunnen delen. โค๏ธ
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#17
Raver zei:
Iemand herkenning in de flanellen benen? Gevoel van zwakte, slapte? Brrr ; het staat wel beschreven in de Ashton maar toch. Het voelt eng. Het verlies van conditie. Ik kan ondertussen wel voelen dat ik ook geen 18 meer ben en dat benzo afkick echt roofbouw op het lijf plegen is.
Klik om te vergroten...
Verlies van conditie / vermoeidheid zeker. Ik heb nog een hele tijd middagdutjes gedaan, zeker na fysieke of mentale inspanning.

Derealisatie ook. Het gevoel dat ik continu naar buiten kijk door een raam ipv rechtstreeks. Vond ik erg irritant maar ging over.

Flanellen benen ken ik niet. Wel restless legs. Ook echt naar.

Kalm an. ๐Ÿ‘
J
Jazz35Lid
01-01-2024, 00:00
#18
_shikantaza zei:
Verlies van conditie / vermoeidheid zeker. Ik heb nog een hele tijd middagdutjes gedaan, zeker na fysieke of mentale inspanning.

Derealisatie ook. Het gevoel dat ik continu naar buiten kijk door een raam ipv rechtstreeks. Vond ik erg irritant maar ging over.

Flanellen benen ken ik niet. Wel restless legs. Ook echt naar.

Kalm an. ๐Ÿ‘
Klik om te vergroten...
Restless legs heb ik ook megaveel lastig van. Flanellen benen ken ik niet. Eerder 'overspanning' dan 'onderspanning' hier. Lijkt me erg irritant.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#19
Jazz35 zei:
Restless legs heb ik ook megaveel lastig van. Flanellen benen ken ik niet. Eerder 'overspanning' dan 'onderspanning' hier. Lijkt me erg irritant.
Klik om te vergroten...
Hmm, nu je het zegt ben ik wel eens midden in de nacht wakker geworden na veel te veel Benzo's en toen had ik echt spierslapte. Ik was toen uit bed gekropen of gevallen en kon mezelf er maar met moeite weer in hijsen. Maar tijdens m'n afbouw nooit gehad. Wel heel eng trouwens, niet dat het toen midden in de nacht binnen kwam. Ik werd wel onder de blauwe plekken wakker en m'n wasrek lag op mysterieuze wijze in de kreukels... ๐Ÿค”
J
Jazz35Lid
01-01-2024, 00:00
#20
_shikantaza zei:
Hmm, nu je het zegt ben ik wel eens midden in de nacht wakker geworden na veel te veel Benzo's en toen had ik echt spierslapte. Ik was toen uit bed gekropen of gevallen en kon mezelf er maar met moeite weer in hijsen. Maar tijdens m'n afbouw nooit gehad. Wel heel eng trouwens, niet dat het toen midden in de nacht binnen kwam. Ik werd wel onder de blauwe plekken wakker en m'n wasrek lag op mysterieuze wijze in de kreukels... ๐Ÿค”
Klik om te vergroten...
Oei! En dat die herinnering dan nu zo komt opborrelen... Had je anders nooit meer aan gedacht waarschijnlijk. ๐Ÿค๐Ÿ˜… Ja, ik ken รณรณk wel behoorlijke slapte na benzomisbruik, maar in de afbouw niet (afkloppen).

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...1314151617...56
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."