#1
Het gaat niet om hoe vaak je valt maar om hoe vaak je opstaat. Pak de kans en geef je over. De aanhouder wint 😘Bedankt allemaal voor jullie reacties en steun.
Afgelopen dinsdag gesprek gehad bij mijn verslavingsarts. Was een erg moeizaam gesprek voor me gevoel omdat ik veel meer wilde zeggen dan me eigenlijk lukte. Wel gewoon kunnen vertellen hoe mijn dagelijkse leven er nu uit ziet, en hoeveel ik gebruik etc. Haar advies was eigenlijk vrijwel meteen om voor een langere opname te gaan kiezen. Detox en dan daarna direct een 12 stappen kliniek van bijna 2 maanden. Ik ben daar al eens geweest, dus zei in het gesprek wel van oke misschien is dat het beste. Dus nu heb ik 2 juni een intake.
Alleen ik vind het echt verschrikkelijk moeilijk om dat nu aan te gaan pakken. Ik wil eigenlijk echt niet weer een nieuwe start maken, ben zo bang om het dan weer kwijt te raken. Schaam me echt super erg naar me omgeving om dan met de boodschap aan te komen 'hey man ik ga naar de kliniek'. Terwijl ik de schijn juist al maandenlang ophou. Naar mijn beste kunnen maar nog steeds krijg ik de opmerking; je ziet er goed uit man! Daar put ik dan super veel kracht uit. Want ik probeer op de momenten dat ik iemand ga zien die om me geeft er zo goed en gezond mogelijk uit te zien.
Dit komt gewoon voort uit het niet onder ogen willen komen in welke situatie ik zit. Want je zou haast vergeten dat ik eigenlijk in een terugval zit.. Ik was immers al meerdere jaren in herstel bij NA met meerdere serviceposities toen ik langzaamaan ben teruggevallen.. Gewoon zo ongelofelijk moeilijk om weer terug te gaan. Ik heb daar eerlijk gezegd echt geen trek meer in. Maar blijven gebruiken is ook geen optie.