Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsSchreeuw je cravings en frustratie eruit!

Schreeuw je cravings en frustratie eruit!

1856 antwoorden
239 weergaven
18-5-2026
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ei-Salade zei:
Pff. Al nachten nachtmerries en m'n rug begint nu echt strak te staan nu ik weer 0.25mg Clonazepam minder neem. Van 1mg > 0.75 6 weken goed, dus weer 0.25 omlaag dus 0.5 nu aantal dagen en merk nu wel hardere klappen zeg maar. Toch ga ik niet meer nemen. Wil van deze rotzooi af want het helpt toch niet waarvoor ik het neem, althans dat idee heb ik.
Klik om te vergroten...
Dat zijn fikse stappen. Verbaast me niet dat je het merkt.
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#2
Thanks.
Vind eigenlijk dat je alleen mensen kunt aansporen om af te bouwen als er ook voldoende hulp is bij evt crisis. En dat is er niet.
Dat zeg ik niet voor mijzelf, ik zit hier goed. Dat zeg ik om anderen te behoeden.

De buitenkans die ik nu heb om klinisch af te bouwen krijgt niet iedereen. En dit is door Brijder geregeld, niet door GGZ.

Er zijn vast mensen die minder brokken maken bij de afbouw maar bij mij is het flink mis gegaan dus.
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#3
Overigens zit ik nu op lage doseringen en wat mij betreft kan dat er ook nog af.

Probleem is eerder emotie-regulatie en gebrek aan uitdaging in het leven. Daar kun je aan werken.
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Ei-Salade zei:
Pff. Al nachten nachtmerries en m'n rug begint nu echt strak te staan nu ik weer 0.25mg Clonazepam minder neem. Van 1mg > 0.75 6 weken goed, dus weer 0.25 omlaag dus 0.5 nu aantal dagen en merk nu wel hardere klappen zeg maar. Toch ga ik niet meer nemen. Wil van deze rotzooi af want het helpt toch niet waarvoor ik het neem, althans dat idee heb ik.
Klik om te vergroten...
Klinkt een beetje als mijn verhaal van de laatste jaren! Al neem ik iets vaker een stapje naar beneden, maar wel kleinere stappen. En stel ik ga van 0,75 naar 0,5 (met 1 of 2 tussen stappen) dan kan ik na een aantal dagen of een weekje wel 1 dagje mijn oude hoeveelheid nemen, als ik teveel hoofdpijn, stress of angsten voel.
Vindt de psychiater/ voorschrijver het een goed plan?
Ik zit nu op minimale pil van Brintellix 5mg die ik nu in 4 bijt en in 4 dagen neem. Dag 2 en gaat nog redelijk. Vorige stap was dat ik de pil in 3 beet voor 3 dagen en 21 dagen die hoeveelheden gepakt. Van 1,67 mg naar 1,25 mg als het waren.
B
BrieMetDeBrilLid
01-01-2024, 00:00
#5
Manu76 zei:
Klinkt een beetje als mijn verhaal van de laatste jaren! Al neem ik iets vaker een stapje naar beneden, maar wel kleinere stappen. En stel ik ga van 0,75 naar 0,5 (met 1 of 2 tussen stappen) dan kan ik na een aantal dagen of een weekje wel 1 dagje mijn oude hoeveelheid nemen, als ik teveel hoofdpijn, stress of angsten voel.
Vindt de psychiater/ voorschrijver het een goed plan?
Ik zit nu op minimale pil van Brintellix 5mg die ik nu in 4 bijt en in 4 dagen neem. Dag 2 en gaat nog redelijk. Vorige stap was dat ik de pil in 3 beet voor 3 dagen en 21 dagen die hoeveelheden gepakt. Van 1,67 mg naar 1,25 mg als het waren.
Klik om te vergroten...
Ik doe dit op eigen initiatief en de HA weet dit.
Ik heb eerder op 0 gestaan aantal weken, wat ik terug te vinden is in een topic die hier op het forum te vinden is.
Echter ging dat dus te snel en ben ik nu met een andere aanpak bezig op de hoop dat ik nu wel succesvol kan afstappen van dit middel.
Ik ervaar momenteel alleen lichamelijke verschijnselen en slapen/nachtmerries.
Ik houd me hoofd koel en besef goed dat dit een verschijnsel is.
M
MyLittlePonyPackLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik heb echt zin in alcohol, had ik al na het gesprek vanmiddag met behandelaar wat kut was. Maar niet gehaald💪
En nou ik me beroerd voel door afbouwen Diazepam helemaal trek. Maarja morgenochtend naar de psychiater, hopelijk keurt hij mijn vernieuwde afbouwschema goed. En ik ga zo maar al naar bed denk ik😩
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#7
Die ik nu in mijn woonplaats heb is wel oke. Remke van Staveren vond ik ook aardig en zij heeft wel iets eigenzinnigs.
Maar heb er ook (gehad) die dan glashard beweren dat je autistisch bent of manisch en helemaal overtuigd zijn van hun eigen gelijk. Of die je ongemerkt meer en meer pillen geven totdat je 5 dempers naast elkaar slikt.
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Perenijsje zei:
Ik heb echt zin in alcohol, had ik al na het gesprek vanmiddag met behandelaar wat kut was. Maar niet gehaald💪
En nou ik me beroerd voel door afbouwen Diazepam helemaal trek. Maarja morgenochtend naar de psychiater, hopelijk keurt hij mijn vernieuwde afbouwschema goed. En ik ga zo maar al naar bed denk ik😩
Klik om te vergroten...
Schrijf het van je af in je eigen dagboekje als je commentaar wilt :), anders vooral succes toegewenst! En alcohol maakt het proces alleen maar veel zwaarder hoor, dus niet doen is mijn aanraden!
m
milesLid
01-01-2024, 00:00
#9
Perenijsje zei:
Ik heb echt zin in alcohol, had ik al na het gesprek vanmiddag met behandelaar wat kut was. Maar niet gehaald💪
En nou ik me beroerd voel door afbouwen Diazepam helemaal trek. Maarja morgenochtend naar de psychiater, hopelijk keurt hij mijn vernieuwde afbouwschema goed. En ik ga zo maar al naar bed denk ik😩
Klik om te vergroten...
Goed dat je t niet gehaald heb, alcohol blijft een gigantische valkuil, 3 glaasjes er in en alles lijkt een goed idee, heeft mij in t verleden al fortuinen gekost aan rare akkefietjes, en dit later weer af moeten kopen om te voorkomen dat er politie bij kwam, laatste jaren gaat het redelijk gelukkig, omdat ik buiten de deur vrijwel nooit meer sterke drank drink, maar ik trap er af en toe nog zeker in met alle gevolgen van dien
M
MyLittlePonyPackLid
01-01-2024, 00:00
#10
Manu76 zei:
Schrijf het van je af in je eigen dagboekje als je commentaar wilt :), anders vooral succes toegewenst! En alcohol maakt het proces alleen maar veel zwaarder hoor, dus niet doen is mijn aanraden!
Klik om te vergroten...

Nee ik hoef er verder geen commentaar op, voelde me vanavond toch al te beroerd om nog naar de winkel te gaan om te halen en ik ga gewoon naar bed nu👍
Dankjulliewel ook @miles
m
milesLid
01-01-2024, 00:00
#11
Perenijsje zei:
Nee ik hoef er verder geen commentaar op, voelde me vanavond toch al te beroerd om nog naar de winkel te gaan om te halen en ik ga gewoon naar bed nu👍
Dankjulliewel ook @miles
Klik om te vergroten...
Weltrusten!
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#12
Ik en psychiaters is geen combinatie. Psychiaters en ik. Of ik dacht dat ik God was. Ehm, meestal denken psychiaters toch dat ze God zijn?
Daarna even naar t dorp maar voelde me niet fijn op zo’n plein met zuipende mensen. Juist het besef dat het vroeger na een paar drankjes wel ging. Het was hele slechte muziek namelijk. Gelukkig begreep mijn wandelmaatje dat wel. Snel doorgelopen.
M
MiemsLid
01-01-2024, 00:00
#13
Hoi allemaal.

Ik zal kort proberen te blijven.

Tijdje terug was ik hier voor mijn oxycodon verslaving. Ik krijg hier nu elke maand een partij suboxone voor. Nu al zeker 2 jr. Nu is het probleem dat ik ook mentale problemen heb waardoor de drang tot mezelf verdoven aanzienlijk groot is. Ik heb zoveel ellende meegemaakt. Zoveel dierbaren verloren en daarnaart ook ook 3 kindjes gekregen in 3 jr wat mij echt kapot heeft gemaakt want hoeveel ik ook van ze houd ik kan ze niet aan. Ik ben mijn gezondheid na een operatie verloren. Ik leef op yougart en siroop. Meer kan ik niet eten.

Nu krijg ik dus suboxone tegen opiaten verslaving en oxazepam voor mn angst en paniek. Ik merk niet dat ik minder trek heb in opiaten helaas. Het enige waar ik naar verlang is oxycodon omdat dat het enige middel is die mij verdoofd maar niet van de wereld brengt. Ik voel gewoon even geen verdriet. Mijn leven bestaat van de ene trauma naar de andere. Nooit rust gekent in mijn leven en ik ben zo vreselijk moe. Ik gebruik benzos soms maanden/jaren maar zonder afhankelijkheid ik kan dan in een keer stoppen. Waarom met opiaten niet. Ik vraag hier echt niet om iets maar wel advies voor een middel waar ik gewoon in de avond even ontspannen van raak zoals ik dat had met opiaten/oxycodon. Ben echt levensmoe en bang dat ik het niet meer ga zie zitten om zo door het leven te gaan. De pijn in mijn hart is ondraagelijk.
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#14
Alinde zei:
Ehm, meestal denken psychiaters toch dat ze God zijn?
Klik om te vergroten...

Ja. Zelfde mening.
Spookt nu weer zo'n "god" door mijn hoofd. Was echt een zeer aparte heer.
Zowel zijn innerlijk, uiterlijk en kleding
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#15
Na mijn overplaatsing voelde ik wel de zucht. Vijfde plekje in een half jaar, weer wennen. Geen mooie tuin meer maar een veldje met een zeer aanwezig hek en de deur mag hier 7.30 open ipv 6 uur.
Anyway als ik thuis was geweest weet ik niet wat er gebeurd was. Het was ook allemaal onverwacht. Ik kwam thuis van dagje weg en dacht ‘even niks’ en daarna gebeurden nog 100 dingen. Ik kreeg dorst maar uiteraard niet naar gehandeld.
W
Willem-AlexanderLid
01-01-2024, 00:00
#16
Die kk methadon wil me oxy en fent terug, en elke dag die kk crystal meth op het moment. Wil stoppen maar elke ochtend al is het maar 0.01 gr is genoeg zonder lukt het me gwn niet. Ik moet dan door die crash heen ☠️
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#17
Willem-Alexander zei:
Die kk methadon wil me oxy en fent terug, en elke dag die kk crystal meth op het moment. Wil stoppen maar elke ochtend al is het maar 0.01 gr is genoeg zonder lukt het me gwn niet. Ik moet dan door die crash heen ☠️
Klik om te vergroten...
Vandaag lekker naar Emmen met Max. Chill kerel.
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#18
Alinde zei:
Ehm, meestal denken psychiaters toch dat ze God zijn?
Klik om te vergroten...

Kordie zei:
Ja. Zelfde mening.
Spookt nu weer zo'n "god" door mijn hoofd. Was echt een zeer aparte heer.
Zowel zijn innerlijk, uiterlijk en kleding
Klik om te vergroten...

Oh die ervaring heb ik absoluut niet. Heb drie verschillende psychiaters gehad. Alle drie zeer meegaande mensen met wie ik goed overleg kon hebben over mijn medicatie. (En vooral hoe die tot een minimum te beperken, thank god)

Willem-Alexander zei:
Die kk methadon wil me oxy en fent terug, en elke dag die kk crystal meth op het moment. Wil stoppen maar elke ochtend al is het maar 0.01 gr is genoeg zonder lukt het me gwn niet. Ik moet dan door die crash heen ☠️
Klik om te vergroten...

Wat deed je in die periode om 7 maanden clean te blijven? Wat is er gebeurd dat je er toch voor koos om te gaan gebruiken?
M
MyLittlePonyPackLid
01-01-2024, 00:00
#19
Kordie zei:
Precies. Bij mij gelukkig ook.
Toch de snelle motor ... ook bij cravings :wink:
Klik om te vergroten...

Pooohhhhh nou ik had net toch weer enorme trek opeens. Want we gingen geen motor maar een scooter kopen via MP. Maar stond dus wel bij de pinautomaat met een hand vol briefjes daarvoor. Dus ik zei al tegen mn vriend dat dat wel echt een trigger voor me was.

We moesten er tussen 20 en 20.30 uur zijn. Komen we er, zijn ze niet thuis. Mn vriend meteen gefrustreerd dan en bang dat het niet door ging. En op zulke momenten krijgt hij dan juist trek. Dus hij meteen weer "ja als ze niet thuis zijn dan ga ik wel gewoon wat te snuiven halen ervan".

Maar goed, toch nog even gewacht en toen kwamen ze gelukkig. Dus nu zijn we een scooter rijker en hebben we geen coke ervan gehaald. Hier hebben we toch langer plezier van👍
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#20
Perenijsje zei:
Pooohhhhh nou ik had net toch weer enorme trek opeens. Want we gingen geen motor maar een scooter kopen via MP. Maar stond dus wel bij de pinautomaat met een hand vol briefjes daarvoor. Dus ik zei al tegen mn vriend dat dat wel echt een trigger voor me was.

We moesten er tussen 20 en 20.30 uur zijn. Komen we er, zijn ze niet thuis. Mn vriend meteen gefrustreerd dan en bang dat het niet door ging. En op zulke momenten krijgt hij dan juist trek. Dus hij meteen weer "ja als ze niet thuis zijn dan ga ik wel gewoon wat te snuiven halen ervan".

Maar goed, toch nog even gewacht en toen kwamen ze gelukkig. Dus nu zijn we een scooter rijker en hebben we geen coke ervan gehaald. Hier hebben we toch langer plezier van👍
Klik om te vergroten...

Goed dat jullie er niet aan toe hebben gegeven. Geniet van de scooter. Stuk goedkoper dan een auto :)

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...6263646566...93
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."