Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsVier hier je clean-tijd mijlpalen

Vier hier je clean-tijd mijlpalen

1200 antwoorden
147 weergaven
18-5-2026
J
Jazz35Lid
01-01-2024, 00:00
#1
miles zei:
Nog steeds gestopt met roken, 10 dagen nu, valt me tot nu toe alles mee, wel waak ik er erg voor om niet te veel te drinken nu, daar ging t vorige keer mis
Klik om te vergroten...
Wat knap zeg!!
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#2
25 maanden 🤗
a
annihilationLid
01-01-2024, 00:00
#3
IMG_1836.jpeg

En drugsvrij 👌
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Alcohol nu bijna 6 volle maanden geen druppel
Nicotine 34 maanden
Pregabaline 14 maanden
SSRI (teller gaat over een maandje of twee van start)

En last but not least, vandaag:

1000012243.jpg
J
Jazz35Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Lekker bezig jullie!!! 🥰💥
E
Eve's dropLid
01-01-2024, 00:00
#6
Dag 50!!!
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#7
Alcohol bijna 4 maanden.
Voorgeschreven benzo´s.... ja... die krijg ik nog voorgeschreven. Neem niet alles wat er ´zo nodig´ ligt en heb er eentje afgeslagen die ik buiten de kliniek (goedbedoeld) kreeg aangeboden.
Dus ik tel nu vanaf maart en mocht ik ooit van die benzo's af zijn dan neem ik een nieuwe cleandatum.

Was laatst cold turkey gestopt met de zo nodig hier, maar toen kreeg ik psychose.
C
C. UbensisLid
01-01-2024, 00:00
#8
Nu reeds 6 weken abstinent van cannabis; en tevens in de kliniek. Therapieën gaan nu starten, en ik merk daardoor wel dat ik emotioneel in een wat moeilijker vaarwater beland. De laatste 2,weken was ik met name nogal onrustig en had ik veel pieken en dalen in mijn stemming.

Ik merk nu echter een geleidelijke overgang in een toestand van, laten we zeggen, milde anhedonie/depressie. Ik praat gelukkig wel veel met de leiding hier, en de sessies met de psycholoog zijn toch best wel intensief tot nu toe. Het is met name het terugblikken op/realiseren van de absurditeit van mijn levensstijl van pakweg de laatste vijf jaar dat me af en toe diep raakt.

Ik ben nog steeds zeer gemotiveerd, maar die motivatie komt wel vanuit mijn hoofd en gezonde verstand..ik ervaar toch nog steeds wel enige craving helaas. Maar goed, langzaam maar zeker krijg ik hier ook steeds meer handvaten voor om mee om te gaan. Afleiding lukt wel, maar het veranderen van mijn leven zal mij wel de meeste moeite gaan kosten.

Positief is echter wel dat ik binnen de afdeling nu verhuisd ben naar een andere leefgroep, waar mensen zitten waarbij ik me beter op mijn gemak voel. Ik vertrouw er op dat dat mijn herstelfase in elk geval wel zal vergemakkelijken.😊
J
Jazz35Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Gisteren een half jaar nicotinevrij zie ik! Totaaaaaal geen issue meer. Fijn zeg!!!💃
U
UlixesLid
01-01-2024, 00:00
#10
11 maanden ❤️
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ulixes zei:
11 maanden ❤️
Klik om te vergroten...
Gefeliciteerd! Volhouden nu!
U
UlixesLid
01-01-2024, 00:00
#12
De Zandman zei:
Gefeliciteerd! Volhouden nu!
Klik om te vergroten...
Yes 💪🏽
M
MezelfLid
01-01-2024, 00:00
#13
C. Ubensis zei:
Nu reeds 6 weken abstinent van cannabis; en tevens in de kliniek. Therapieën gaan nu starten, en ik merk daardoor wel dat ik emotioneel in een wat moeilijker vaarwater beland. De laatste 2,weken was ik met name nogal onrustig en had ik veel pieken en dalen in mijn stemming.

Ik merk nu echter een geleidelijke overgang in een toestand van, laten we zeggen, milde anhedonie/depressie. Ik praat gelukkig wel veel met de leiding hier, en de sessies met de psycholoog zijn toch best wel intensief tot nu toe. Het is met name het terugblikken op/realiseren van de absurditeit van mijn levensstijl van pakweg de laatste vijf jaar dat me af en toe diep raakt.

Ik ben nog steeds zeer gemotiveerd, maar die motivatie komt wel vanuit mijn hoofd en gezonde verstand..ik ervaar toch nog steeds wel enige craving helaas. Maar goed, langzaam maar zeker krijg ik hier ook steeds meer handvaten voor om mee om te gaan. Afleiding lukt wel, maar het veranderen van mijn leven zal mij wel de meeste moeite gaan kosten.

Positief is echter wel dat ik binnen de afdeling nu verhuisd ben naar een andere leefgroep, waar mensen zitten waarbij ik me beter op mijn gemak voel. Ik vertrouw er op dat dat mijn herstelfase in elk geval wel zal vergemakkelijken.😊
Klik om te vergroten...
Zeer herkenbaar wat je schrijft. Emotioneel schommelt het ongelofelijk ook met mij. Emotioneel en lichte vorm van depressie/somberheid was eind vorige week en begin deze week wel behoor aanwezig.

Maar ik kan zeggen nu +- 30 dagen clean te zijn van alles. Langste periode sinds bijna 25 jaar. Vooral het blowen is moeilijk wat ik al die jaren dagelijks deed plus vele andere middelen dat vaak het weekend erbij gepakt werd.

Gister en vandaag ervaar ik dan wel een lichte up in me gemoedstoestand maar ik heb geen illusies. Het zal strijden blijven aankomende tijd. Mocht het aankomende weken niet verbeteren denk ik ook om verdere therapie aan te gaan dan de ambulante hulp die ik nu wekelijks een uurtje heb.

Maar nogmaals vandaag gaat het redelijk goed. Heb zelfs me psychedelische mindfulness muzieklijstje opgezet waar ik me vorige week echt niet toe kon zetten dat te luisteren.

Het is doorzetten maar de lichte puntjes blijven zien en de downs ook blijven accepteren is een grote stap denk ik. Het mag er allemaal zijn.

Gefeliciteerd voor alle mijlpalen hier!!!
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#14
Vier maanden clean vandaag.

We doen hier helemaal niks met cleantijd in de kliniek. Ik wilde er zelf wat aandacht aan besteden met taart maar het regende zo hard dat ik niet naar de winkel ben gegaan.... Misschien kan het morgen alsnog.
a
annihilationLid
01-01-2024, 00:00
#15
Ik ga straks toch op bed dus een jaar clean morgen. 🙌🙌

Van gemiddeld 40 liter bier per maand en sos naar de nuchtere leef 💪
a
annihilationLid
01-01-2024, 00:00
#16
Af en toe drink ik nog een 0.0 gewoon voor het gevoel. In het begin tankte ik ze net zo weg als normaal bier. Nu kan ik gewoon 1 drinken op een avond 😂IMG_2033.jpeg
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#17
annihilation zei:
Ik ga straks toch op bed dus een jaar clean morgen. 🙌🙌

Van gemiddeld 40 liter bier per maand en sos naar de nuchtere leef 💪
Klik om te vergroten...
Lekker man!
H
HighonlifeLid
01-01-2024, 00:00
#18
annihilation zei:
Ik ga straks toch op bed dus een jaar clean morgen. 🙌🙌

Van gemiddeld 40 liter bier per maand en sos naar de nuchtere leef 💪
Klik om te vergroten...
Keep it up strijder 💪🏻 Heb grote bewondering voor alle mensen zoals jij
K
KaalkoppieLid
01-01-2024, 00:00
#19
10 weken en een dag!!!! Nooit durven denken
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#20
32 maanden clean van alles. Mijn herstel gaat inmiddels niet meer om niet gebruiken maar om spiritueel te groeien met de 12 stappen en een meditatiecursus. Dan komt de zin in drugs helemaal niet meer. Wel af en toe nog gedachten aan gebruik maar die zijn B.S. :)

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...5354555657...61
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."