Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsVier hier je clean-tijd mijlpalen

Vier hier je clean-tijd mijlpalen

1200 antwoorden
149 weergaven
18-5-2026
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#1
Dank jullie wel!

Van alcohol ben ik clean sinds 13 maart toen ik in (zware) crisis bij Brijder terecht kwam. Niet in mijn woonplaats maar andere Brijder deze keer waar ik FANTASTISCH verpleegd ben. Nu in andere kliniek, eerste drie weken droomde ik van drank, dacht ik aan drank en ook aan de flessen die nog in mijn huis waren achter gebleven waarvan mijn verslaafde brein het zonde vond om er niets mee te doen.
Ik kreeg vrijheden maar deed er niks mee en op een dag gaf ik toe dat ik eigenlijk niet naar de winkel wilde. Terwijl ik wel wat dingen nodig had.
Een afdelingsgenoot bood aan om mee te gaan, heel fijn.
Lang verhaal kort nog steeds clean, kan ik nu alleen naar de winkel en is de betreffende afdelingsgenoot nu mijn geliefde.
J
Jazz35Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Ook de kleine succesjes mogen gevierd worden. Toch?

Exact twee maanden zonder 3mmc!

Exact drie weken zonder alcohol (begint nu al te voelen als 'zonde' dat ik in juli nog een feestje gepland heb staan waarop ik van mezelf mag drinken. Wie weet kies ik ervoor om het niet te doen).

En over anderhalve week tik ik een half jaar aan zonder nicotine. 🥳 Gaat snel zeg, wow!
a
annihilationLid
01-01-2024, 00:00
#3
O naar een jaar 😎💪IMG_0799.jpeg
H
HappyMindLid
01-01-2024, 00:00
#4
annihilation zei:
O naar een jaar 😎💪Bekijk bijlage 59499
Klik om te vergroten...
Trots op jou!
a
annihilationLid
01-01-2024, 00:00
#5
HappyMind zei:
Trots op jou!
Klik om te vergroten...
Dankjewel lieverd 😌
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#6
Goed zo. Je bent op de goede weg

Houd vol!
J
Jazz35Lid
01-01-2024, 00:00
#7
OtherShore zei:
Vandaag één jaar clean.
Klik om te vergroten...
Geweldig! Gefeliciteerd! ♥️
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#8
Gefeliciteerd, goed bezig!
M
MyLittlePonyPackLid
01-01-2024, 00:00
#9
Vandaag 3 maanden geleden ging ik de kliniek in en ben ik dus 3 maanden clean van de Bromozolam 💪
En Lorazepam en Oxazepam 👍

Screenshot_20240512_090330_Clean Time App.jpg
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#10
3 weken.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ik zal er mijn belangrijkste verslaving bij zetten;

27 jaar geen druppel alcohol En geen benzo meer. Gelijktijdig gestopt met taperen van diazepam.
Daar heb ik iedere dag nog plezier van! Ook al speelt het al erg lang!
Dat hierna nog weleens iets geresearched werd, moge duidelijk zijn.
Waarvan akte!
Maar de hoofdzaak is geen weed en drank. In principle niets meer.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#12
2 jaar 🥳
H
HappyMindLid
01-01-2024, 00:00
#13
_shikantaza zei:
2 jaar 🥳
Klik om te vergroten...
Bewonderingswaardig, van harte met deze enorme mijlpaal! Je mag trots op jezelf zijn.
K
Koffieb00nLid
01-01-2024, 00:00
#14
_shikantaza zei:
2 jaar 🥳
Klik om te vergroten...
Gefeliciteerd maat ! 🙏🏻
D
DamiusLid
01-01-2024, 00:00
#15
_shikantaza zei:
2 jaar 🥳
Klik om te vergroten...
Van harte! Knap en inspirerend te zien hoe jij serieus aan je herstel werkt. En ook anderen probeert te helpen.
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#16
Alcohol bijna 4 maanden.
Voorgeschreven benzo´s.... ja... die krijg ik nog voorgeschreven. Neem niet alles wat er ´zo nodig´ ligt en heb er eentje afgeslagen die ik buiten de kliniek (goedbedoeld) kreeg aangeboden.
Dus ik tel nu vanaf maart en mocht ik ooit van die benzo's af zijn dan neem ik een nieuwe cleandatum.

Was laatst cold turkey gestopt met de zo nodig hier, maar toen kreeg ik psychose.
C
C. UbensisLid
01-01-2024, 00:00
#17
Nu reeds 6 weken abstinent van cannabis; en tevens in de kliniek. Therapieën gaan nu starten, en ik merk daardoor wel dat ik emotioneel in een wat moeilijker vaarwater beland. De laatste 2,weken was ik met name nogal onrustig en had ik veel pieken en dalen in mijn stemming.

Ik merk nu echter een geleidelijke overgang in een toestand van, laten we zeggen, milde anhedonie/depressie. Ik praat gelukkig wel veel met de leiding hier, en de sessies met de psycholoog zijn toch best wel intensief tot nu toe. Het is met name het terugblikken op/realiseren van de absurditeit van mijn levensstijl van pakweg de laatste vijf jaar dat me af en toe diep raakt.

Ik ben nog steeds zeer gemotiveerd, maar die motivatie komt wel vanuit mijn hoofd en gezonde verstand..ik ervaar toch nog steeds wel enige craving helaas. Maar goed, langzaam maar zeker krijg ik hier ook steeds meer handvaten voor om mee om te gaan. Afleiding lukt wel, maar het veranderen van mijn leven zal mij wel de meeste moeite gaan kosten.

Positief is echter wel dat ik binnen de afdeling nu verhuisd ben naar een andere leefgroep, waar mensen zitten waarbij ik me beter op mijn gemak voel. Ik vertrouw er op dat dat mijn herstelfase in elk geval wel zal vergemakkelijken.😊
J
Jazz35Lid
01-01-2024, 00:00
#18
Gisteren een half jaar nicotinevrij zie ik! Totaaaaaal geen issue meer. Fijn zeg!!!💃
U
UlixesLid
01-01-2024, 00:00
#19
11 maanden ❤️
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#20
Ulixes zei:
11 maanden ❤️
Klik om te vergroten...
Gefeliciteerd! Volhouden nu!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...5253545556...61
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."