Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsMijn weg naar herstel (en andere dingetjes)

Mijn weg naar herstel (en andere dingetjes)

3499 antwoorden
457 weergaven
18-5-2026
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#1
MR_CHIP zei:
zo voelt het al deze BW is mijn alles ookal laat ik dat echt heel erg vaak niet merken ik uit mijn diepste emoties/gevoelens bijna nooit
Klik om te vergroten...
Nee, jij bent nog lang bij de overgave dat je bereid bent om alles te doen wat nodig is om clean te worden. Veel te veel mitsen en maren en angsten waar je niet doorheen gaat.
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#2
_shikantaza zei:
Nee, jij bent nog lang bij de overgave dat je bereid bent om alles te doen wat nodig is om clean te worden. Veel te veel mitsen en maren en angsten waar je niet doorheen gaat.
Klik om te vergroten...
die opname gaat door liefst op een locatie die fivoor zelf heeft ( maar das een heel gedoe , want dan moet er een juridische titel worden aangevraagd)
en bw wil me naar een bw sturen waar gebruik is toegestaan fivoor gaat er alles aan doet dat ik niet naar zo'n soort bw gaat
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#3
MR_CHIP zei:
die opname gaat door liefst op een locatie die fivoor zelf heeft ( maar das een heel gedoe , want dan moet er een juridische titel worden aangevraagd)
en bw wil me naar een bw sturen waar gebruik is toegestaan fivoor gaat er alles aan doet dat ik niet naar zo'n soort bw gaat
Klik om te vergroten...
Opname heeft weinig zin als jij nog in de weerstand zit.
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#4
_shikantaza zei:
Opname heeft weinig zin als jij nog in de weerstand zit.
Klik om te vergroten...
die er niet is
dat ik niet naar meetings ga wil niet zeggen dat er weerstand is
N
N3K0Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Ik lees alleen maar weerstand en wat er allemaal niet kan en wat je allemaal niet wil.
En alles ligt inde handen vande een ander.

Eigenlijk doe je nikssss.
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#6
bedankt mods voor de titel wijziging dit is wat beter kijkend naar hoe het nu gaat en wat ik allemaal bespreek dat effe van me af praten was geen effe meer
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#7
MR_CHIP zei:
die er niet is
dat ik niet naar meetings ga wil niet zeggen dat er weerstand is
Klik om te vergroten...
Het gaat pas werken als je alles op alles zet. En dat zie ik bij jou niet. Ook lees ik dat Fivoor een klinische Detox is. Daar ga je het absoluut niet mee redden als dat je enige behandeling wordt.
N
N3K0Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Als ze daar met het 12 stappenplan werken kun je voor nu dus al naar een meeting gaan.

Ben je mooi voorbereid

Maar ik geloof dat je het liefst de weg vande minste weerstand wil bewandelen en die is er niet als je wil herstellen//clean wil worden.
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#9
_shikantaza zei:
Het gaat pas werken als je alles op alles zet. En dat zie ik bij jou niet. Ook lees ik dat Fivoor een klinische Detox is. Daar ga je het absoluut niet mee redden als dat je enige behandeling wordt.
Klik om te vergroten...
de link die ik heb gedeeld geeft genoeg weer dat ze meer doen dan alleen dat maar goed

Verslavingszorg FPA Utrecht​

Verslavingsproblematiek en dubbele diagnoses zijn een groot en ingewikkeld probleem waar lang en intensief aan gewerkt moet worden. Vanwege de complexiteit ervan hebben wij in de FPA Utrecht een breed aanbod van verslavingszorg, waarbij ervaringsdeskundigen samenwerken met alle disciplines binnen de instelling.

Het 12 Stappen Minnesota Model​

Binnen de FPA Utrecht werken we met het 12 Stappen Minnesota Model, een basisgroep en individuele ondersteuning. Wij kiezen voor het 12 Stappen Model, omdat het aansluit op het verslavingszorgaanbod buiten de kliniek en zijn werking heeft bewezen in de hulp aan miljoenen verslaafden wereldwijd. Het model is aangepast op het verblijf in onze FPA. In de bijeenkomsten bespreken we onderwerpen uit het NA-werkboek (het boek van Narcotics Anonymous dat gebruikt wordt in het 12 Stappen-programma). Ook behandelen we vragen en vieren we samen ‘cleantijd’. Een ervaringsdeskundige begeleidt de groep samen met een behandelaar.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#10
MR_CHIP zei:
de link die ik heb gedeeld geeft genoeg weer dat ze meer doen dan alleen dat maar goed

Verslavingszorg FPA Utrecht​

Verslavingsproblematiek en dubbele diagnoses zijn een groot en ingewikkeld probleem waar lang en intensief aan gewerkt moet worden. Vanwege de complexiteit ervan hebben wij in de FPA Utrecht een breed aanbod van verslavingszorg, waarbij ervaringsdeskundigen samenwerken met alle disciplines binnen de instelling.

Het 12 Stappen Minnesota Model​

Binnen de FPA Utrecht werken we met het 12 Stappen Minnesota Model, een basisgroep en individuele ondersteuning. Wij kiezen voor het 12 Stappen Model, omdat het aansluit op het verslavingszorgaanbod buiten de kliniek en zijn werking heeft bewezen in de hulp aan miljoenen verslaafden wereldwijd. Het model is aangepast op het verblijf in onze FPA. In de bijeenkomsten bespreken we onderwerpen uit het NA-werkboek (het boek van Narcotics Anonymous dat gebruikt wordt in het 12 Stappen-programma). Ook behandelen we vragen en vieren we samen ‘cleantijd’. Een ervaringsdeskundige begeleidt de groep samen met een behandelaar.
Klik om te vergroten...
Als je die behandeling gaat volgen zul je een aantal meetings in de week moeten bezoeken.
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#11
_shikantaza zei:
Als je die behandeling gaat volgen zul je een aantal meetings in de week moeten bezoeken.
Klik om te vergroten...
dat weet ik maar dan is het binnen dezelfde gebouw/afdeling maar goed heel gedoe want het is een FPA
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#12
MR_CHIP zei:
dat weet ik maar dan is het binnen dezelfde gebouw/afdeling maar goed heel gedoe want het is een FPA
Klik om te vergroten...
Ook na je behandeling gozer.
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#13
Je kunt zeggen wat je wilt, ik weet dat er een moment komt morgen, over een week of over een maand, of misschien een jaar.., dat je zegt: "het boeit me niks" of "Ik hoop dat ik morgen niet meer leef" of ... , .... Etc.
Dat wetende, hoop ik toch, dat je vanaf morgen naar de sportschool gaat en een andere manier van leven de kans kunt geven!
De wonderen zijn de wereld nog niet uit en je bent zeker niet dom!
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#14

6 maart Ons herstel wegredeneren

‘Vanwege de Twaalf Stappen kan ik me niet meer vastklampen aan oude gewoonten waarmee ik mijzelf voor de gek hield.’
*Basistekst , blz. 176*

Ieder van ons beredeneert. Soms weten wij heel goed dat we aan het beredeneren zijn en zullen we dit ook voor onszelf erkennen. Desondanks laten we ons in ons gedrag toch leiden door zulke redeneringen! Herstellen kan een zeer pijnlijke aangelegenheid worden als wij, om welke reden dan ook, besluiten dat de eenvoudige principes van het programma niet op ons van toepassing zijn.

Met behulp van onze sponsor en anderen bij NA, kunnen we eens goed kijken naar de smoesjes die we voor ons gedrag bedenken. Zijn we van mening dat wij meer weten dan wie dan ook bij NA, zelfs degenen die al vele jaren clean zijn? Wat laat ons denken dat wij zo bijzonder zijn?
We zullen ongetwijfeld een aardig eind in herstel kunnen komen door zaken weg te redeneren. Toch zullen wij uiteindelijk de waarheid onder ogen moeten zien - en daarnaar handelen. De principes van de Twaalf Stappen leiden ons naar een nieuw leven van herstel, waarin weinig ruimte is voor wegredeneren.

Alleen voor vandaag: Ik kan niet aan de Stappen werken en mezelf voor de gek blijven houden. Ik zal op zoek gaan naar redeneringen in mijn denken, ze voorleggen aan mijn sponsor en ervan afkomen.
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#15
N3K0 zei:
Misschien als je nu naar meetings gaat dat de begeleiding bij de BW ook ziet dat je dingen anders wil ipv alleen maar mooie praatjes. Want die kennen ze onderhand van jou ookwel
Klik om te vergroten...
de beslissing is definitief

en ik weet niet wat ik de komende tijd moet doen genieten van de tijd die ik nog heb en zoveel mogelijk socializen terwijl ik weet dat dat ooit over is
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#16
maar goed hoofd behandelaar van fivoor gaat contact leggen met interne verslavings arts die weer contact gaat leggen met openbaar ministerie misschien kan er toch wat gedaan worden met de strafbare dingen die ik doe waardoor ik een forensische zorgtitel krijg zonder strafrecht
mijn behandelaar zei weet wel wat er gebeurt als je zon titel krijgt : je wordt binnen 24 uur aangehouden waar je dan ook bent met een aanhoudingsbevel en er volgt een gedwongen opname
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#17
_shikantaza zei:
Met regelmaat zie ik rapportages en e-mails van anderen. Maar wat wil je nou eigenlijk zelf?
Klik om te vergroten...
weg uit deze bw zal ik moeten dus daarinn heb ik niks te willen
en de keuze om nu echt voor een klinische opname te gaan als fivoor dat kan regelen komt uit me eigen en is niet opgelegd door andere
en het idee van een bw waar je mag gebruiken is inmiddels bij iedereen van de baan
T
TorchicLid
01-01-2024, 00:00
#18
MR_CHIP zei:
Bekijk bijlage 57953
Klik om te vergroten...
Klopt, wat je bijverdiend word deels ingehouden op je uitkering maar je mag een klein percentage houden.

Maar typisch dat je alleen hier weer op in gaat.

En laat het UWV het niet horen dat je zwart 300,- per maand bijverdiend want dan ben je de sjaak😉
N
N3K0Lid
01-01-2024, 00:00
#19
th-20.jpeg Hier speciaal voor jullie.
a
annihilationLid
01-01-2024, 00:00
#20
MR_CHIP zei:
al die mensen die klagen over dat ik niks doe
long live de mensen die wel zien dat ik dingen doe medebewoners begeleiders ouders etc niet een of ander klagend volk forum mensen wat mij echt 0.0 iets doet
dat het allemaal niet hier te zien is niet goed is volgens jullie standaarden etc........

ennne @annihilation ik doe het enige werk wat ik mag doen genaamd vrijwilligerswerk (notabene bij de zorginstelling waar ik woon) , echt werk kan en mag ik nooit doen
long live wajong en 100% afgekeurd zijn door uwv als je dat eenmaal hebt , dan kom je daar niet vanaf, al zou ik dat ook niet willenn
Klik om te vergroten...
Slachtofferrol zo blijf je er wel in

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...8182838485...175
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."