Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsMijn weg naar herstel (en andere dingetjes)

Mijn weg naar herstel (en andere dingetjes)

3499 antwoorden
461 weergaven
18-5-2026
N
N3K0Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Ja waarschijnlijk zal jij daar een hoop balblabla chocolade vla verkopen en die mensen daar zullen heel veel met jou te doen hebben en niks met jou kunnen doen want jij doet zelf ook niks en gedraagt je zo te lezen zelf als een klein kind.

Verschuilen achter mensen, instanties, en trauma's en diagnoses heeft echt geen nut en helpt ook niet want hoe vervelend dat ook allemaal is jij bent zelf verantwoordelijk in hoe je jou eigen shit gaat oplossen en je hebt 1001 hulplijnen daar, neem die dan ook aan. IPV maar beetje blijven aankloten en jezelf en iedereen voorliegen.

Vandaar mijn vragen wat wil jij.....
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#2
MR_CHIP zei:
aangezien de tekst editor
alle zinsopbouw weghaalt hierbij een foto
Bekijk bijlage 57037
Klik om te vergroten...

Duidelijke taal.
Maak je je nu zorgen? Of vrij gelaten?

Ik begrijp hen wel. Je hebt het bont gemaakt. Zowel qua gebruik als ook qua betrouwbaarheid naar hen. Maar ik vraag me af of het goed om je diazepam te stoppen.
O
OtherShoreLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik vind het eigenlijk niet zo tof dat er steeds gedreigd wordt met “Als je gebruikt zetten we je het huis uit”. Ik begrijp de redenering daarachter niet.
a
annihilationLid
01-01-2024, 00:00
#4
OtherShore zei:
Ik vind het eigenlijk niet zo tof dat er steeds gedreigd wordt met “Als je gebruikt zetten we je het huis uit”. Ik begrijp de redenering daarachter niet.
Klik om te vergroten...
Nou ik wel. Hij wil hulp krijgt hulp en verknalt het keer op keer.
O
OtherShoreLid
01-01-2024, 00:00
#5
De vraag is denk ik toch: “Wat is het alternatief?” Laatst hebben ze volgens mij heel duidelijk gezegd dat zelfstandig wonen voor @MR_CHIP geen optie is, maar als je nog één keer gebruikt zetten we je wel op straat. Tja, dat voelt dan toch een beetje dubbel. Dat dreigen niet werkt is volgens mij wel duidelijk

Ik weet ook niet wat nu de juist tactiek is, maar ik zou er toch wat voor voelen om een beetje coulant te zijn. Een woning is toch echt een basisbehoefte en ik denk niet dat @MR_CHIP uit zijn woning zetten iets positiefs bijdraagt aan de situatie.

Mevrouw Pløp zei:
daar heeft de rest van de woonvorm last van
Klik om te vergroten...
Dat is wel een sterk argument natuurlijk, als anderen er last van hebben, maar ik vraag me een beetje af of dat zo is. Met stimfappen op je kamer doe je andere mensen niet direct kwaad toch? Behalve dan dat je met een chagrijnig hoofd rondloopt waarschijnlijk 😅
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#6
OtherShore zei:
De vraag is denk ik toch: “Wat is het alternatief?” Laatst hebben ze volgens mij heel duidelijk gezegd dat zelfstandig wonen voor @MR_CHIP geen optie is, maar als je nog één keer gebruikt zetten we je wel op straat. Tja, dat voelt dan toch een beetje dubbel. Dat dreigen niet werkt is volgens mij wel duidelijk
Klik om te vergroten...
Zelfstandig wonen is geen optie, maar dat betekent niet dat regels en afspraken voor één persoon niet gelden. Iedereen om Chip heen kan keihard werken, maar zolang Chip zich nergens aan houdt en maar gewoon doet, heeft dat geen zin. Dan moet je grenzen stellen. En de hele hele hele kleine kans pakken dat de externe prikkel dat als Chip zo door blijft gaan, hij op straat staat misschien iets van verandering teweeg brengt. Dreigen werkt idd niet, dus maar een keer doen dan.
OtherShore zei:
Ik weet ook niet wat nu de juist tactiek is, maar ik zou er toch wat voor voelen om een beetje coulant te zijn. Een woning is toch echt een basisbehoefte en ik denk niet dat @MR_CHIP uit zijn woning zetten iets positiefs bijdraagt aan de situatie.
Klik om te vergroten...
'Een beetje coulant' zijn ze volgens mij al geruime tijd geweest. Hoe vaak Chip hier al heeft gezegd dat hij eruit gezet zal worden als hij nog een keer gebruikt is niet op twee handen te tellen. Met coulant blijven en de regels en afspraken op blijven rekken bereik je voor Chip niks. En voor de rest van de woonvorm ook niet. Want hoezo zijn de regels voor Chip zo anders? Zit je straks met de hele woonvorm aan de drugs, want begeleiding kan er toch niks tegen beginnen.

OtherShore zei:
Dat is wel een sterk argument natuurlijk, als anderen er last van hebben, maar ik vraag me een beetje af of dat zo is. Met stimfappen op je kamer doe je andere mensen niet direct kwaad toch? Behalve dan dat je met een chagrijnig hoofd rondloopt waarschijnlijk 😅
Klik om te vergroten...
De zorg die Chip vraagt van begeleiding oa door zijn gebruik, is dus zorg die voor anderen niet beschikbaar is omdat Chip die plek inneemt. Daarnaast zal Chip na 3 dagen gebruik vast niet een lekker gezellig mannetje zijn (hebben we hier ook wel het een en ander van gemerkt), nog los van eventuele (over)last die veroorzaakt wordt door zijn 3 nachten wakker zijn. Zich onttrekken aan groepsmomenten waardoor de dynamiek in huis continu wisselt. Hij is al een of meerdere keren in het ziekenhuis beland, psychoses liggen op de loer, etc.

Dat is allemaal extra zorg die bij begeleiding terecht komt. Die daar waarschijnlijk niet op berekend is.

Uiteindelijk draait gewoon niet de hele wereld om Chip en zijn de opties om te proberen hem in beweging te krijgen een beetje uitgemolken denk ik.

Overigens lees ik in de rapportage over een time out van 12u. Dan lijkt 12 uur op straat me eerlijk gezegd zinvoller dan 12u opvang door ma, met alle risico's van dien.
N
N3K0Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Waarschijnlijk omdat Chip onder curatele staat dat ze hem meer kansen geven dan iemand die dat niet heeft.

Curatele is een rechterlijke maatregel ter bescherming van een meerderjarige die als gevolg van een lichamelijke of geestelijke toestand, dan wel een gewoonte van drank- of drugsmisbruik, niet in staat is om zijn of haar belangen behoorlijk waar te nemen of de eigen veiligheid of die van anderen in gevaar brengt.

Ik vraag me dan ook idd af of dat dreigen allemaal wel nut heeft en werkt (blijkbaar niet)

De vraag is dan. Wat werkt wel.
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#8
OtherShore zei:
Ik vind het eigenlijk niet zo tof dat er steeds gedreigd wordt met “Als je gebruikt zetten we je het huis uit”. Ik begrijp de redenering daarachter niet.
Klik om te vergroten...
Ik snap vooral niet waarom het bij dreigen blijft, dan verliezen woorden namelijk hun waarde.

Of het voor Chippie nou goed is of niet: ze zullen een beleid hebben waarbij het gebruik van drugs niet is toegestaan, en Chippie blijft die regel met voeten treden, daar heeft de rest van de woonvorm last van en uiteindelijk moet je dan gewoon terugvallen op de regels.
a
annihilationLid
01-01-2024, 00:00
#9
Stoppen met drugs gaat al een heleboel helpen.
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#10
annihilation zei:
Stoppen met drugs gaat al een heleboel helpen.
Klik om te vergroten...
Stoppen met drugs gaat niet lukken als je geen zin hebt om een nieuw doel te bepalen.
Het gaat niet op stoppen, maar starten met iets nieuws en dat zie ik bij @MR_CHIP niet gebeuren. Ik weet niet waarom, maar knokken voor iets nieuws lijkt hij niet te willen/kunnnen.

Ik denk dat meditatie-cursus een mogelijkheid biedt en misschien een kook-cursus!

Zet hem op Bro, de dood komt toch wel eens, hoeven we niet direct op te zoeken!
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#11
OtherShore zei:
De vraag is denk ik toch: “Wat is het alternatief?” Laatst hebben ze volgens mij heel duidelijk gezegd dat zelfstandig wonen voor @MR_CHIP geen optie is, maar als je nog één keer gebruikt zetten we je wel op straat. Tja, dat voelt dan toch een beetje dubbel. Dat dreigen niet werkt is volgens mij wel duidelijk

Ik weet ook niet wat nu de juist tactiek is, maar ik zou er toch wat voor voelen om een beetje coulant te zijn. Een woning is toch echt een basisbehoefte en ik denk niet dat @MR_CHIP uit zijn woning zetten iets positiefs bijdraagt aan de situatie.


Dat is wel een sterk argument natuurlijk, als anderen er last van hebben, maar ik vraag me een beetje af of dat zo is. Met stimfappen op je kamer doe je andere mensen niet direct kwaad toch? Behalve dan dat je met een chagrijnig hoofd rondloopt waarschijnlijk 😅
Klik om te vergroten...
niemand heeft er last van tho
N
N3K0Lid
01-01-2024, 00:00
#12
MR_CHIP zei:
niemand heeft er last van tho
Klik om te vergroten...
Niemand? :lolol: :lolol:

Jij zelf ook niet. En al die andere mensen om jou heen ook niet? En je moeder ook niet?

Nee niemand :lolol:
I
Immersive.Lid
01-01-2024, 00:00
#13
Tja, vroeger heel, heel lang geleden, ergens in voor 2009, kon je nog vrienden worden met mensen tijdens t uitgaan, op t strand, en in t park, bijvoorbeeld, en die bleef je dan jaren kennen
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#14
N3K0 zei:
Dat het niet slim is weten wij allemaal maar @MR_CHIP moet toch zelf weten of hij drugs koopt tijdens zijn herstel.

Laten we er gewoon om lachen en 🍿 eten. :cheerpompom:
Just watch the show. Met een toepasselijk muziekje.
Klik om te vergroten...
Het ironische van dat lied is dat de voorbeelden van zogenaamde "ironie" waar ze over zingt niet ironisch zijn, maar meer gewoon toeval.

"A traffic jam, when you're already late."

Ja da's inderdaad balen Alanis, maar dat is gewoon dikke pech, geen ironie.

"A no-smoking sign, on your cigarette break."

Nee dat is niet ironisch, dat bordje hangt er altijd al, jij moet daar gewoon niet roken.

"It’s meeting the man of my dreams
And then meeting his beautiful wife"


Hoezo is dat ironisch Alanis? Als je je man van je dromen ontmoet, heeft hij waarschijnlijk vele goede kwaliteiten die andere vrouwen ook begeren.

"And isn’t it ironic … don’t you think?"

Nee. Nee dat denk ik niet...

Ik denk dat jij - Alanis - ofwel niet weet wat ironie is, of ons allemaal voor de gek houdt door ironisch genoeg een lied over ironie te maken met geen ironie erin.

Ugh...
a
annihilationLid
01-01-2024, 00:00
#15
Je bent er nu wel over uit dat je beter geen drugs meer kan doen? Of is het een tijdelijk iets?
Je gaat vanzelf andere leuke dingen in het leven krijgen 💪👍
N
N3K0Lid
01-01-2024, 00:00
#16
Mindless zei:
Het ironische van dat lied is dat de voorbeelden van zogenaamde "ironie" waar ze over zingt niet ironisch zijn, maar meer gewoon toeval.

"A traffic jam, when you're already late."

Ja da's inderdaad balen Alanis, maar dat is gewoon dikke pech, geen ironie.

"A no-smoking sign, on your cigarette break."

Nee dat is niet ironisch, dat bordje hangt er altijd al, jij moet daar gewoon niet roken.

"It’s meeting the man of my dreams
And then meeting his beautiful wife"


Hoezo is dat ironisch Alanis? Als je je man van je dromen ontmoet, heeft hij waarschijnlijk vele goede kwaliteiten die andere vrouwen ook begeren.

"And isn’t it ironic … don’t you think?"

Nee. Nee dat denk ik niet...

Ik denk dat jij - Alanis - ofwel niet weet wat ironie is, of ons allemaal voor de gek houdt door ironisch genoeg een lied over ironie te maken met geen ironie erin.

Ugh...
Klik om te vergroten...
Sorry....

Kan jij dan voorbeelden geven over wat het dan wel is?
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#17
N3K0 zei:
Sorry....

Kan jij dan voorbeelden geven over wat het dan wel is?
Klik om te vergroten...
Ik begrijp de vraag denk ik niet.

Ik heb het puur alleen over dat liedje zelf hè.
N
N3K0Lid
01-01-2024, 00:00
#18
Mindless zei:
Ik begrijp de vraag denk ik niet.

Ik heb het puur alleen over dat liedje zelf hè.
Klik om te vergroten...
Jij zegt dat ik niet begrijp wat ironie is..
En dat de tekst in het liedje ook geen ironie bevat. ( en dat dat dus de ironie is???)

Dus kan jij dan wel uitleggen wat het is met voorbeelden?
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#19
N3K0 zei:
Jij zegt dat ik niet begrijp wat ironie is..
En dat de tekst in het liedje ook geen ironie bevat.

Dus kan jij dan wel uitleggen wat het is met voorbeelden?
Klik om te vergroten...
Ooo heet jij toevallig zelf ook Alanis? :tonguewink: Misverstand dan, want ik had het alleen over de Alanis die het liedje zingt. :wink:

Ik heb hierboven net gezegd wat het dan wel is.
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#20
annihilation zei:
Je bent er nu wel over uit dat je beter geen drugs meer kan doen? Of is het een tijdelijk iets?
Je gaat vanzelf andere leuke dingen in het leven krijgen 💪👍
Klik om te vergroten...
ik ben nog steeds nuchter dus op dat vlak gaat het goed
emoties zijn alleen een rollercoaster , ik vind dat niet heel leuk maar probeer er open over te zijn met mensen om me heen

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...8384858687...175
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."