Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsMijn weg naar herstel (en andere dingetjes)

Mijn weg naar herstel (en andere dingetjes)

3499 antwoorden
295 weergaven
18-5-2026
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#1
MyLittlePonyPack zei:
Ja precies, alleen detox zonder therapie schiet ook helemaal niet op. Maar ik hoop dat @MR_CHIP het nou idd snel weer oppakt en dit een korte uitglijder is en geen echte terugval wordt. En dat hij gewoon met die traumabehandeling mag beginnen. Want dan kan hij echt zijn problemen aanpakken.
En ik ben benieuwd hoe zijn BW reageert, want die zullen het vast wel aan hem merken en je moet ook nog UC's doen toch @MR_CHIP ?
Klik om te vergroten...
Uc worden niet gedaan wordt niet noodzakelijk geacht door Fivoor ambulant
M
MyLittlePonyPackLid
01-01-2024, 00:00
#2
MR_CHIP zei:
Uc worden niet gedaan wordt niet noodzakelijk geacht door Fivoor ambulant
Klik om te vergroten...

Maar ga je het dan eerlijk vertellen?
Als je het verzwijgt en ze erachter komen ben je verder van huis denk ik 🙈
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#3
MyLittlePonyPack zei:
Maar ga je het dan eerlijk vertellen?
Als je het verzwijgt en ze erachter komen ben je verder van huis denk ik 🙈
Klik om te vergroten...
Idk zie wel hoe de lach loopt
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#4
Slapen ging opzich wel ok
Ik voel me alleen meer down dat normaal ook voelde de ervaring zelf meh


na de nodige slaap medicatie vandaar de drop in hartslag


1000040849.jpg
O
OtherShoreLid
01-01-2024, 00:00
#5
_shikantaza zei:
Detox zonder therapie is ook waardeloos. Bedacht door iemand die een boek over verslavibg heeft gelezen ofzo.
Klik om te vergroten...
Ik denk dat een detox zonder therapie gewoon bedoeld is voor mensen die in dagelijks gebruik zitten. Voor iemand die sporadisch gebruikt levert het weinig op.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#6
OtherShore zei:
Ik denk dat een detox zonder therapie gewoon bedoeld is voor mensen die in dagelijks gebruik zitten. Voor iemand die sporadisch gebruikt levert het weinig op.
Klik om te vergroten...
Clean blijven is nog geen herstel. Er zit van alles onder het gebruik dat aangepakt moet worden. Zolang dat niet gebeurt zal het gebruik blijven en steeds verder uit de hand lopen.

Het heeft zin om die behandeling clean aan te kunnen gaan en een gevaarlijke afkick veilig te kunnen doen maar levert op zichzelf niks op.

Het gaat echt niet zo zeer over dagelijks of wekelijks maar over controleverlies. Maar dat wist jij toch wel?
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#7
MR_CHIP zei:
Ik heb het 2 dagen geleden besteld
Ik heb veel onrust ondanks de escitalopram die verlicht het iets al gaat de klap zwaar zijn en lijkt alsof ik minder voel dankzij de ssri
Klik om te vergroten...
Tijd om te accepteren dat anderen aan je gedrag kunnen merken dat het eraan zit te komen en daar dan wat mee te doen, hulplijnen in te schakelen etc. Je was zo goed bezig.

MR_CHIP zei:
Uc worden niet gedaan wordt niet noodzakelijk geacht door Fivoor ambulant
Klik om te vergroten...
'neejoh, deze verslaafde die al 200 kansen heeft verkloot vertrouwen we wel'

Mooi dom van ze.
O
OtherShoreLid
01-01-2024, 00:00
#8
_shikantaza zei:
Het gaat echt niet zo zeer over dagelijks of wekelijks maar over controleverlies. Maar dat wist jij toch wel?
Klik om te vergroten...
Verslaving gaat naast controleverlies ook over afhankelijkheid. Bij sporadisch gebruik zou je kunnen beargumenteren dat er geen sprake is van (lichamelijke) afhankelijkheid en dat vraagt om een andere aanpak.

Iemand die afhankelijk is moet eerst lichamelijk afkicken voordat je kan gaan werken aan herstel. Daar is een detox voor nodig. Voor iemand die sporadisch gebruikt is dat niet zinvol.
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Jammer
H
Hippie LangwausLid
01-01-2024, 00:00
#10
Hoe voel je je er zelf onder @MR_CHIP? Denk je dat het een incident blijft?
a
annihilationLid
01-01-2024, 00:00
#11
MR_CHIP zei:
Idk zie wel hoe de lach loopt
Klik om te vergroten...
Dit brengt alleen maar schade toe aan jullie vertrouwensrelatie.
a
annihilationLid
01-01-2024, 00:00
#12
Hippie Langwaus zei:
Hoe voel je je er zelf onder @MR_CHIP? Denk je dat het een incident blijft?
Klik om te vergroten...
Hoevaak kan je zoiets hebben. Spreken we dan nog over een incident?
O
OunbuRaLLid
01-01-2024, 00:00
#13
MR_CHIP zei:
Slapen ging opzich wel ok
Ik voel me alleen meer down dat normaal ook voelde de ervaring zelf meh


na de nodige slaap medicatie vandaar de drop in hartslag


Bekijk bijlage 61742
Klik om te vergroten...
Wat heeft je er toe gezet om toch te gebruiken ? succes de komende dagen!
P
PlexLid
01-01-2024, 00:00
#14
Beste @MR_CHIP,

Als je clean wilt worden en jezelf beter wilt begrijpen wanneer je achteruit gaat en wanneer je vooruit gaat: kijk dan terug in je eigen topic. Kijk naar hoe jouw taalgebruik en manier van denken veranderd rondom periode dat je terug valt. Kijk naar wat andere mensen zeggen rondom die periodes. Zo kan je zelf zien hoe jij bent in verscheidene situaties en wat de mensen hier zeggen. Als je beter snapt wat hier in dit topic gebeurd rondom beide goede, en slechte periodes kan je jezelf, en de mensen hier beter gaan begrijpen.

Je hebt nu een rijke geschiedenis aan documentie materiaal in dit topic. Hier kan je veel aan hebben. Ik zou zeggen, als je dit nog niet doet, gebruik dit topic ook daarvoor!

Als je kijkt naar wanneer mensen kritisch tegenover je waren en zegde dat je in oude patronen valde. Zie je dan daar een patroon in van wanneer je ook terugviel? Hoe praatte je wanneer het goed ging en hoe rondom terugval/gebruik. Hier kan je veel kennis uit halen en ik hoop dat dat je kan helpen.

Veel succes verder
B
Brakka MangLid
01-01-2024, 00:00
#15
Een advocaat van de rechtsbijstand gaat echt helemaal niks doen in deze anders dan zijn vergoeding incasseren. Wat al gezegd is, je stond met een mes in je hand en oogde verward. De politie mag dan (fysiek) geweld gebruiken. Er is al geoordeeld dat het geweld rechtmatig is geweest. Daarnaast, als we het dan toch over principes gaan hebben, verspil je kostbare tijd van zowel het OM en de rechtbank waar ze al extreme achterstanden hebben en daders van misdrijven lagere straffen krijgen vanwege het verstrijken van de redelijke termijn waarbinnen zaken behandeld moeten worden. Dit komt med ook door zaken van mensen met net zulke principes als jij. Wees blij dat het voor jou met een sisser is afgelopen en laat het gewoon voor wat het is. Je verantwoordelijkheid nemen is ook herstel. 🙏
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#16
Was je maar net zo vastberaden en fanatiek met je herstel 😘
S
SpeedbootLid
01-01-2024, 00:00
#17
Wat is eigenlijk je eigen idee wat betreft een topic als deze die je gestart bent ooit? Wat wilde je hier vinden? Je luistert nergens naar ondanks honderden goed bedoelde adviezen en doet toch wat je zelf wilt. Gaat het je om de aandacht? Zit volgens mij echt 0 motivatie achter.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#18
Speedboot zei:
Wat is eigenlijk je eigen idee wat betreft een topic als deze die je gestart bent ooit? Wat wilde je hier vinden? Je luistert nergens naar ondanks honderden goed bedoelde adviezen en doet toch wat je zelf wilt. Gaat het je om de aandacht? Zit volgens mij echt 0 motivatie achter.
Klik om te vergroten...
Ach ja. Het heeft bij mij ook jaren geduurd voorsat ik m’n eigen wil los kon gaan laten en in ging zien dat mijn hoofd me onzin vertelde en dus beter naar anderen kon gaan luisteren en dat wat er dan werd gezegd geen kritiek was maar dat het gezegd werd omdat ze om mij gaven. Daar is @MR_CHIP nog niet. Daar zit helaas wel de oplossing.
Z
ZeebatsLid
01-01-2024, 00:00
#19
Gaat dit topic ook weer gesloten worden? 🤔

Place your bets
M
MyLittlePonyPackLid
01-01-2024, 00:00
#20
_shikantaza zei:
Detox zonder therapie is ook waardeloos. Bedacht door iemand die een boek over verslavibg heeft gelezen ofzo. Ik vind dat ‘ie ‘t nog lang volgehouden heeft.
Klik om te vergroten...

Ja precies, alleen detox zonder therapie schiet ook helemaal niet op. Maar ik hoop dat @MR_CHIP het nou idd snel weer oppakt en dit een korte uitglijder is en geen echte terugval wordt. En dat hij gewoon met die traumabehandeling mag beginnen. Want dan kan hij echt zijn problemen aanpakken.
En ik ben benieuwd hoe zijn BW reageert, want die zullen het vast wel aan hem merken en je moet ook nog UC's doen toch @MR_CHIP ?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345...175
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."