Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsMijn weg naar herstel (en andere dingetjes)

Mijn weg naar herstel (en andere dingetjes)

3499 antwoorden
454 weergaven
18-5-2026
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#1
dupont zei:
Da’s een goed begin. Heb je nog drugs in huis?
Klik om te vergroten...
nee gelukkig niet
X
XMRLid
01-01-2024, 00:00
#2
Tip voor de volgende keer dat je drugs wilt gebruiken (die sowieso gaat komen).
Lees dit topic eens van pagina 1 tot 35 door en besluit dan of je zeker weet dat je die zooi in je lichaam wilt stoppen.
L
LionXLid
01-01-2024, 00:00
#3
OtherShore zei:
Ik vond je respons gister wel een beetje onvriendelijk, maar echt beledigd ben ik niet. Misschien was ik ook iets te hard voor je zonet.

Verder snap ik wel wat je zegt, maar dit is een veilige plek voor jou (hoop ik) en als iemand oprecht interesse toont in hoe het met je gaat dan is dat toch een mooi moment om je voornemen om meer over je emoties te praten uit te voeren? Oefening baart kunst 🙂 En verder was ik gewoon nieuwsgierig, dus er zat niet direct een therapeutische gedachte achter.
Klik om te vergroten...
Ik ga toch nog een ding tegen je zeggen, en ik zeg het met de beste bedoelingen:
MrChip, stop met draaien en get your act together. De enige persoon die echt de dupe is van je gedrag ben je zelf.
a
annihilationLid
01-01-2024, 00:00
#4
dit heb ik ook al eerder gezegd maar je leeft nu nogal een doelloos leven. Geen werk geen ritme. Ga eens kijken of je ergens vrijwilligerswerk kan doen. Ergens verwacht worden en iets om handen hebben voelt vaak wel goed. Ik denk dat jou dit ook wel voordelen oplevert. En ja je zit niet thuis omdat je gewoon thuis wilt zitten eerder noodgedwongen maar dan alsnog. 1/2 dagen per week iets doen daar wordt jij vast niet minder van. En misschien valt het allemaal wel mee en krijg je positieve energie ervan.

ik zou zeggen denk er eens over na.
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#5
annihilation zei:
dit heb ik ook al eerder gezegd maar je leeft nu nogal een doelloos leven. Geen werk geen ritme. Ga eens kijken of je ergens vrijwilligerswerk kan doen. Ergens verwacht worden en iets om handen hebben voelt vaak wel goed. Ik denk dat jou dit ook wel voordelen oplevert. En ja je zit niet thuis omdat je gewoon thuis wilt zitten eerder noodgedwongen maar dan alsnog. 1/2 dagen per week iets doen daar wordt jij vast niet minder van. En misschien valt het allemaal wel mee en krijg je positieve energie ervan.

ik zou zeggen denk er eens over na.
Klik om te vergroten...
lol ik heb zeker wel een ritme oordeel lekker niet als je niet weet wat er wel of niet in mijn leven speelt
U
UlixesLid
01-01-2024, 00:00
#6
MR_CHIP zei:
lol ik heb zeker wel een ritme oordeel lekker niet als je niet weet wat er wel of niet in mijn leven speelt
Klik om te vergroten...
Waarom stel je jezelf de laatste tijd zo op 🤣 ben ik oprecht benieuwd naar.
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ulixes zei:
Waarom stel je jezelf de laatste tijd zo op 🤣 ben ik oprecht benieuwd naar.
Klik om te vergroten...
omdat ik een beetje klaar ben met mensen die oordelen terwijl ze de inside info nooit volledig zullen weten
U
UlixesLid
01-01-2024, 00:00
#8
MR_CHIP zei:
omdat ik een beetje klaar ben met mensen die oordelen terwijl ze de inside info nooit volledig zullen weten
Klik om te vergroten...
Wij zijn een beetje klaar met het feit dat je hier zielig loopt te doen over het feit dat het allemaal kut is, maar letterlijk dezelfde dag nog de dingen doet die ervoor zorgen dat het kut is. Maarja daar luister je ook niet naar dus wat boeit het 😋 De zon schijnt echt mooi vandaag.
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#9
Mijn post zal ongetwijfeld aanvoelen als een aanval, ookal is die niet zo bedoeld. ❤️

MR_CHIP zei:
omdat ik een beetje klaar ben met mensen die oordelen terwijl ze de inside info nooit volledig zullen weten
Klik om te vergroten...

Dat is dan ook wel een beetje het gevolg van het niet delen wat er werkelijk speelt in je leven.

Ook in de tijden dat het wat beter gaat, vermeld je dan vaak dat het goed gaat en die dag clean bent gebleven. Maar wat er nu echt in je leven speelt, wat je raakt, waar je mee struggelt. Dat zien wij vaak niet terug in de berichten. Ik hoop dat je dat inderdaad wel real life met mensen deelt, maar dat zien wij hier niet terug.

We kunnen enkel tips geven over het gedrag dat wij hier zien.

MR_CHIP zei:
emoties aangaan met mensen praten erover nu ik ze meer ervaar
Klik om te vergroten...

Persoonlijk vind ik dit ook weinig concreet. Ook dit is iets dat je je al eerder voorgenomen hebt, maar als een doel zo vaag blijft, kan je er ook lastig aan werken is mijn ervaring.

Voor mij voelt het als een sociaal wenselijk antwoord op de mensen die zo 'oordelen'. Maar ik vraag me af wat het werkelijke, meer uitgebreide antwoord zou zijn als die sociaal wenselijke filter er af wordt getrokken.

Je moet het niet voor ons willen doen, maar voor jezelf.

Verder ben ik het echt heel erg eens met:
XMR zei:
Tip voor de volgende keer dat je drugs wilt gebruiken (die sowieso gaat komen).
Lees dit topic eens van pagina 1 tot 35 door en besluit dan of je zeker weet dat je die zooi in je lichaam wilt stoppen.
Klik om te vergroten...

Misschien sowieso eens goed om het hele topic terug te lezen zodat je misschien je eigen patronen gaat doorzien en de tips tot je neemt die tot dusver allemaal gegeven zijn.

Misschien een harde post van mij deze keer, maar ik gun je een beter leven dan dit! ❤️


PS. Als het helpt om het minder spannend te maken, wil ik best met je mee naar je eerste NA meeting hoor. Of een ander programma, mij om het even.
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#10
MR_CHIP zei:
omdat ik een beetje klaar ben met mensen die oordelen terwijl ze de inside info nooit volledig zullen weten
Klik om te vergroten...
Mensen proberen je te helpen en met je mee te denken vanuit de informatie die jij geeft. Volgens mij heb je, afgezien van een periode van leugens over werken voor een RC-vendor en uitspraken over het oplichten van mensen en bedrijven nooit iets gedeeld over je daginvulling. Terwijl daar wel naar gevraagd is.

Dan is het niet zo raar dat ingevuld wordt dat er waarschijnlijk geen daginvulling in de zin van dagbesteding, vrijwilligerswerk oid is. Een daginvulling waarbij er een verwachting, hoe klein ook, van anderen is over je aanwezigheid en mogelijk een stukje inzet.

Daginvulling is zowel bij mentale problemen als bij verslavingsproblematiek heel belangrijk.
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#11
Ik begrijp het even niet, maar @MR_CHIP heeft nu toch eindelijk zijn laatste tripjes genomen? Nu eindelijk klaar met de drugs en tijd voor een nieuwe stap in het leven!
Houd vol en ben benieuwd of je het waar gaat maken.
You got this!
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#12
Spyro zei:
Sommige mensen willen niet geholpen worden jongens.

Ik had ook te doen met je, eerlijk gezegd. Maar nu ik een bulk aan berichten heb terug zitten lezen met je oplichting shit, zoek het lekker uit.
Klik om te vergroten...
waarom ga ik anders ondanks alles naar due gesprekken met je niet geholpen willen worden
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#13
mdo is geweest
antes kapt ermee en daarmee ook per direct de diazepam krijg het per direct niet meer zucht.... naja zelf naar gemaakt
P
PlexLid
01-01-2024, 00:00
#14
Manu76 zei:
Ik begrijp het even niet, maar @MR_CHIP heeft nu toch eindelijk zijn laatste tripjes genomen? Nu eindelijk klaar met de drugs en tijd voor een nieuwe stap in het leven!
Houd vol en ben benieuwd of je het waar gaat maken.
You got this!
Klik om te vergroten...
Dit topic is al anderhalf jaar aan de gang, en zoals het nu gaat is ook niet de eerste keer. Hoop dat het nu lukt @MR_CHIP ❤️
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#15
MR_CHIP zei:
waarom ga ik anders ondanks alles naar due gesprekken met je niet geholpen willen worden
Klik om te vergroten...
Je slaat ieder advies in de wind, hoor. Denk dat je vooral aan jezelf moet bewijzen dat je wél graag wilt.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#16
MR_CHIP zei:
lol ik heb zeker wel een ritme oordeel lekker niet als je niet weet wat er wel of niet in mijn leven speelt
Klik om te vergroten...
Wat je bpniet vertelt daar kunnen we ook geen rekening mer houden. Ga eens een maand luisteren naar de mensen hier en de adviezen ter harte nemen.
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#17
plex zei:
Dit topic is al anderhalf jaar aan de gang, en zoals het nu gaat is ook niet de eerste keer. Hoop dat het nu lukt @MR_CHIP ❤️
Klik om te vergroten...
alleen verschil met toen is dat er nu gesprekken zijn en straks ook over trauma's
a
annihilationLid
01-01-2024, 00:00
#18
Maar jij kreeg dit voorgeschreven met een reden toch? En nu ineens krijg je het niet meer? Was je het in eerste instantie wel nodig dan? Heb trouwens geen flauw benul wat diazepam is. Maar ik vind dit dan wel weer gek.
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#19
@MR_CHIP heb je mijn aanbod gelezen?

LucidLucy zei:
PS. Als het helpt om het minder spannend te maken, wil ik best met je mee naar je eerste NA meeting hoor. Of een ander programma, mij om het even.
Klik om te vergroten...
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#20
MR_CHIP zei:
al ben ik wel bang
maar wat me extreem veel motivatie geeft om het clean zijn door te zetten is dat ik vanaf 5 dec elke week anderhalf uur traumatherapie heb
op 5 , 12 ,19
en hun zeggen echt dat dat niet gaat als je tussendoor gebruikt , en je dan de effectiviteit van de behandeling naar bijna 0% keldert daar schrok ik van en wil ik echt niet ik heb genoeg jaren geleefd met deze mentale issues heb ze lang genoeg verdoofd met drugs niet langer meer ! , eens is het tijd om de mentale problemen aan te gaan ipv weg te willen drukken

moe maar voldaan ergens
Klik om te vergroten...
Ik hoop dat het voldoende motivatie voor je is. Bij mij had het niet geholpen. En ik vrees dat als je niet dingen anders gaat doen dat jij ook de mist in zult gaan. Verslaving wint het altijd van goede voornemens en motivatie.

Ik gun het je zo kerel, en vermoed dat het lastig kan zijn om dingen anders te doen maar dat is wel de uitweg. Bewegen, dagbesteding, verbinding, dagboek bijhouden, meeting bezoeken. De eerste stappen heb je gezet, blijf kleine stapjes zetten. Dan zul je over een tijd terugkijken en je realiseren dat je heel veel hebt kunnen veranderen. Kom in actie in plaats van in de verdediging 😘.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...7980818283...175
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."