Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsMijn weg naar herstel (en andere dingetjes)

Mijn weg naar herstel (en andere dingetjes)

3499 antwoorden
458 weergaven
18-5-2026
N
N3K0Lid
01-01-2024, 00:00
#1
MR_CHIP zei:
moet wat als je clean bent (nu 4de week )
Klik om te vergroten...
Nog niet zo lang geleden (11 oktober) :twohearts: Je hebt jezelf eigenlijk al bewezen dat je het kan !!
a
annihilationLid
01-01-2024, 00:00
#2
Je moet toch eens je verantwoordelijkheid nemen en pakken man. Je sukkelt mooi door doet het af en toe goed maar dan ineens ga je weer de mist in.
Jij beheert je eigen geld? Geef dit eens uit handen en gooi alle nummers weg van dealers en maak die beslissing nu eens om echt te stoppen.
Dat die kut instantie jou de gelegenheid geeft om nog een keer te mogen gebruiken is toch van de zotte! Maar jij pakt deze kant natuurlijk met beide benen aan. Je ziet zelf toch ook wel in dat je een probleem hebt waarbij je geholpen moet worden maar jij saboteert dit keer op keer voor jezelf. Er komt een dag dan zijn instanties er ook klaar mee en wat ga je dan doen? Klagen dat ze jou niet goed geholpen hebben terwijl je er zelf elke keer een potje van maakt.
En ja je hebt een probleem je moet geholpen worden en nee het is niet makkelijk. Maar ik lees bij jou de wil om te stoppen niet echt. Of laat ik het zo zeggen jij houdt de deur naar verslaving op een kier en daar moet je gewoon duidelijk in zijn voor jezelf naar jezelf toe dat je clean wilt worden en geen drugs meer wilt gebruiken.

Ik heb het met alcohol en ik heb ook al ontelbaren keren geprobeerd te stoppen. Maar altijd tijdelijk stoppen of even twee weken niet. En als vrienden dan vroegen drink je dan zei ik nee even niet in plaats van nee ik ben gestopt. Daarmee geef ik hun alweer een mogelijkheid om mij over te halen en ik ben niet besluitvaardig genoeg geweest om hun die mogelijkheid te ontnemen. Nu is het gewoon van IK DRINK NIET MEER! En daarmee is het hele gesprek of kleine opening die hun vroeger wel zagen om het even ouderwets gezellig te maken al in de kiem gesmoord.
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#3
ik beheer niet mijn eigen geld curatele
ik realliseer me opeens wat ik gisteren allemaal heb gedaan zal wel kopen door 2x7.5mg zopiclon 10 x bromazelam 3mg each echt ik herinner me niks meer nadat 1 groot zwart gat
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#4
MR_CHIP zei:
ik beheer niet mijn eigen geld curatele
ik realliseer me opeens wat ik gisteren allemaal heb gedaan zal wel kopen door 2x7.5mg zopiclon 10 x bromazelam 3mg each echt ik herinner me niks meer nadat 1 groot zwart gat
Klik om te vergroten...
Mevrouw Pløp zei:
Misschien is het tijd om wat minder te kijken naar wat je wil en wat meer naar wat nodig is om jou op een betere plek te krijgen.
Klik om te vergroten...
👆

Tussen 6 plankjes heb je niks meer te willen.
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#5
tbh als ik nu een hartstilstand zou krijgen please give me er een zonder kasplantje worden want dan kan je net zo goed alle stekkers uit trekken
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#6
1700404999556.png
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#7
MR_CHIP zei:
dit gaat heel goed raar klinken maar ik deed het express in zoan grote hoeveelheid ook de uppers 100mg 4f-phip + 50mg mdphp
(@LucidLucy ) hoeveel plugged jij 1x
ik heb heb eindelijk waar gekregen waarvoor ik het deed een complete psychose waarin alles om me heen veranderen eindelijk terug naar vroeger waabij ik mijn moeders (en toen nog vader toen ze bij elkaar waren ) sprak van voor alle shit, gesprekkken mee gehad van uren lang
en hun antwoord : je hoort niet thuis in deze herinnering kijk wat je nu nog an veranderen in het hier en nu om het zo aangenaam mogelijk te maken (zonder drugs ) heb ik ook erg veel gehuild daarin die herinnering en daarna maar denk echt wel dat dit laatste keer soort van laatste halleluja en denk zeker mentaal gezien dit mijn forum was ben ik er blij mee tuurlijk niet alleen is het echte beter dan die fake/fatanstie wereld
Klik om te vergroten...

Ik plugde genoeg om ook weleens in dat soort hallucinaties te belanden. De dosissen die daarvoor nodig zijn, zijn extreem. En de aanslag op je lichaam daarmee ook.

Wat doe je jezelf aan kerel.... Ik hoop dat je iets leert van de ervaring die je hebt meegemaakt. En dat je inziet dat jouw eigen hoofd dus al lang wist wat die hallucinaties je probeerden te vertellen. Je hebt geen drugs nodig om die inzichten boven te halen. Wel een hoop zelfonderzoek. Want die info, die zat dus al in je kop.

De kenmerken die je noemt:

MR_CHIP zei:
  • je vindt het moeilijk om je aan regels te houden
  • je handelt vaak uit eigenbelang
  • je kunt je niet inleven in de emoties en behoeftes van andere mensen
  • je bent gewelddadig of agressief
  • je brengt jezelf of anderen in de problemen door je roekeloze levensinstelling
  • je kent geen schuldgevoelens wanneer je iemand benadeelt
  • je kunt de consequenties van jouw handelingen niet overzien
Klik om te vergroten...

Zijn ook veel voorkomend bij reguliere verslaving. De 12 stappen zijn erop gericht om precies aan deze kenmerken te werken. Om meer bewust te worden van de gevolgen van je gedrag op jezelf en op anderen.

Wie weet werkt het voor jou ook wel!
Als je echt dingen in het hier en nu wilt veranderen om het zo aangenaam mogelijk te maken, leer dan om in het hier en nu te leven.

Je bent niet verantwoordelijk voor jouw ziekte, voor jouw diagnoses. Je bent wèl verantwoordelijk voor jouw herstel. Ofwel het leren leven met die diagnoses. Verschuil er dus ook niet achter!

Pak een meeting. Misschien is het je laatste strohalm.
(Ohja, en blijf natuurlijk ook gewoon doorgaan met de professionele hulpverlening)

Deze doseringen zijn levensgevaarlijk. Dat weet je zelf ook denk ik wel.

www.nanederland.nl

Narcotics Anonymous Nederland

Ontdek Narcotics Anonymous Nederland, een wereldwijde gemeenschap van herstellende verslaafden. Met 400 wekelijkse bijeenkomsten in Nederland biedt NA een veilige, anonieme plek voor herstel en steun. Gratis en open voor iedereen die worstelt met verslaving.
www.nanederland.nl www.nanederland.nl
N
N3K0Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Misschien als je nu naar meetings gaat dat de begeleiding bij de BW ook ziet dat je dingen anders wil ipv alleen maar mooie praatjes. Want die kennen ze onderhand van jou ookwel
N
N3K0Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Nie dood gaan he Chipje. 😭😭😭
O
OtherShoreLid
01-01-2024, 00:00
#10
Oh my. Ik dacht “even vragen hoe het @MR_CHIP zaterdag vergaan is”, kom ik deze sloot aan berichten tegen 😅 Blijkbaar helemaal gemist dit weekend.

Hoe gaat ie nu?
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#11
meh
alles deed niet veel meer
ketamine
2cb
mdphp pellets

geen idee meer op welke tijdstippen maar heb vannacht eindelijk geslapen
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#12
De Zandman zei:
Ben je nu toch weer met drugs bezig?
Klik om te vergroten...
nee dat was vrijdag op zaterdag
O
OtherShoreLid
01-01-2024, 00:00
#13
MR_CHIP zei:
nee dat was vrijdag op zaterdag
Klik om te vergroten...
Ik ben nu ook in de war. Had je het over vrijdag/zaterdag? Maar je kon pas gister weer slapen?
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#14
MR_CHIP zei:
jep
wat denk je dat al dat gebruik voor stress mee brengt
heb van vrijdag op zaterdag die dingen door elkaar gebruik en kon afgelopen nacht pas slapen
Klik om te vergroten...
En de oplossing is?
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#15
OtherShore zei:
Ik ben nu ook in de war. Had je het over vrijdag/zaterdag? Maar je kon pas gister weer slapen?
Klik om te vergroten...
jep
wat denk je dat al dat gebruik voor stress mee brengt
heb van vrijdag op zaterdag die dingen door elkaar gebruik en kon afgelopen nacht pas slapen
a
annihilationLid
01-01-2024, 00:00
#16
Mevrouw Pløp zei:
En de oplossing is?
Klik om te vergroten...
Ja niet gebruiken 🫠
U
UlixesLid
01-01-2024, 00:00
#17
MR_CHIP zei:
jep
wat denk je dat al dat gebruik voor stress mee brengt
heb van vrijdag op zaterdag die dingen door elkaar gebruik en kon afgelopen nacht pas slapen
Klik om te vergroten...
“Wat denk je dat al dat gebruik voor stress mee brengt”, gap je doet alsof iemand je letterlijk vastbindt en drugs toedient 🤣 jij bindt jezelf atm vast
a
annihilationLid
01-01-2024, 00:00
#18
Aan een dood paard moet je niet trekken.
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#19
dupont zei:
Wat zijn je plannen? Wat ga je anders doen?
Klik om te vergroten...
emoties aangaan met mensen praten erover nu ik ze meer ervaar
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#20
Ulixes zei:
Maar hij is zo zielig. 🤨
Klik om te vergroten...
heb ik dat ergens gezegd ik weet waar de oorzaak zot en in het verleden 4 weken clean geweest , hier ga ik weer volledig voor

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...8081828384...175
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."