Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsMijn weg naar herstel (en andere dingetjes)

Mijn weg naar herstel (en andere dingetjes)

3499 antwoorden
305 weergaven
18-5-2026
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#1
deze zin:
maar liever niet ivm dat het dan heel moeilijk is om de dingen die je daar leert toe te passen in je eigen omgeving weer


was vanuit hulpverlening niet vanuit mijzelf ikzelf heb heel graag een opname
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#2
met goede moed ga ik aankomend weekend weer een keer nuchter blijven , de afgelopen 3 weken hakte er wel in
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#3
robinjoo1 zei:
deze zin:
maar liever niet ivm dat het dan heel moeilijk is om de dingen die je daar leert toe te passen in je eigen omgeving weer


was vanuit hulpverlening niet vanuit mijzelf ikzelf heb heel graag een opname
Klik om te vergroten...
Met goede nazorg is dat geen enkel probleem hoor. Zonder nazorg wordt het inderdaad lastig, maar dat geldt voor iedereen en echt niet specifiek voor jou.

En ‘t is niet lullig bedoeld naar iemand maar jouw begeleiding verzint wel erg vaak smoesjes.
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#4
dupont zei:
Je maakt het veel te makkelijk om aan je verslaving toe te geven door bij een RC handelaar te gaan werken. Bovendien is de RC handel een doodlopende weg. Over een paar jaar is het allemaal verboden.
Klik om te vergroten...
ik doe het ook niet voor het geld dit gaat allemaal zwart natuurlijk (hoop niet dat de belastingdienst mee lees ) maar ook Antes was het er totaal niet mee eens zeker niet meet wat ik nu allemaal meemaak
Z
ZeehondLid
01-01-2024, 00:00
#5
robinjoo1 zei:
ik doe het ook niet voor het geld dit gaat allemaal zwart natuurlijk (hoop niet dat de belastingdienst mee lees ) maar ook Antes was het er totaal niet mee eens zeker niet meet wat ik nu allemaal meemaak
Klik om te vergroten...
Maar waarom doe je dit jezelf aan?
Antes heeft gelijk hoor!

Je doet dit voor gratis drugs.

Zeg eerst ff eerlijk hoe graag je wilt stoppen.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#6
robinjoo1 zei:
ik doe het ook niet voor het geld dit gaat allemaal zwart natuurlijk (hoop niet dat de belastingdienst mee lees ) maar ook Antes was het er totaal niet mee eens zeker niet meet wat ik nu allemaal meemaak
Klik om te vergroten...
Antes heeft gelijk. Een alcoholist moet toch ook niet in een slijterij gaan werken?
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#7
ik vind dit best wel confronterend (in de juiste zin ) op de vraag of ik ooit echt wil stoppen, heb ik altijd wel ja op geantwoord met een kleine maar (hier komt de verslaving ) dat ik ooit zou willen zien dat ik gecontroleerd kan gebruiken en ik de zinswijze (terugvallen horen erbij ) nu maar als excuus gebruik (ik wil niet meer elke week gebruiken maar helemaal niet meer , nee zeg ik nu ik weiger voor nu nog dat gevoel op te geven voor altijd )
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#8
ik weet dat ik er doorheen zal moeten ooit

ik voelde heel erg verdriet opkomen bij jou verhaal, al binnen een paar seconden werdt dat gevoel voor nu dan volledig onderdrukt ergens hoop ik dat mijn gevoel wat mij zo kwetsbaar is uitgezet voorlopig dan

en weet dat dit niet de weg is , maar de andere potentieel dodelijke weg naar het ondergaan van mijn gevoelens durf ik niet aan te gaan
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Die baas van jouw is denk ik alleen wel misleidend. Als je geld en vrouwen wilt, moet je echt iets anders gaan doen denk ik.. Volgens mij verspeel je juist je kansen op de middellange termijn.
En dat je nu bang bent voor verandering is normaal, maar ergens weet je wel beter. Je verslaving heeft je gevangen en hoe langer je jezelf voor de gek houdt, hoe meer je gaat verliezen.
Maar, we gaan allemaal dood, dus er is volgens mij ook geen specifieke goede manier, maar die van jouw lijkt me wel pijnlijk en zwaar zo.
Zet hem op, en meer dan veel hulp is een hypnotherapie misschien de oplossing bij jou.
Spring is in the air!
Z
ZeehondLid
01-01-2024, 00:00
#10
robinjoo1 zei:
lol heb ik ergens "gejank" dacht het niet
Klik om te vergroten...
Nog niet nee, dat komt nog.
Heel veel sterkte vooral.

Over een tijdje dit topic nog eens teruglezen.

Ik heb ook geen ervaring met verslaving.
Heb wel het beste met je voor.
Z
ZeehondLid
01-01-2024, 00:00
#11
robinjoo1 zei:
ik vind dit best wel confronterend (in de juiste zin ) op de vraag of ik ooit echt wil stoppen, heb ik altijd wel ja op geantwoord met een kleine maar (hier komt de verslaving ) dat ik ooit zou willen zien dat ik gecontroleerd kan gebruiken en ik de zinswijze (terugvallen horen erbij ) nu maar als excuus gebruik (ik wil niet meer elke week gebruiken maar helemaal niet meer , nee zeg ik nu ik weiger voor nu nog dat gevoel op te geven voor altijd )
Klik om te vergroten...
Het is wel eerlijk.
Goed om te weten voor me, maar vooral voor jou.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#12
robinjoo1 zei:
ik vind dit best wel confronterend (in de juiste zin ) op de vraag of ik ooit echt wil stoppen, heb ik altijd wel ja op geantwoord met een kleine maar (hier komt de verslaving ) dat ik ooit zou willen zien dat ik gecontroleerd kan gebruiken en ik de zinswijze (terugvallen horen erbij ) nu maar als excuus gebruik (ik wil niet meer elke week gebruiken maar helemaal niet meer , nee zeg ik nu ik weiger voor nu nog dat gevoel op te geven voor altijd )
Klik om te vergroten...
Dat is hoe het proces van stoppen werkt. Eerst wil je wel stoppen, maar is het als je eerlijk bent tegen jezelf een "al gestopt willen zijn". Oftewel, al bij het doel willen zijn, zonder nog volledig het proces te willen doorlopen. Oftewel, als er een skip knop was om het zwaarste gedeelte over te slaan, dan had je hem ingedrukt. Maar je wilt (nog) niet echt door het daadwerkelijke proces van stoppen gaan.

Dus blijf je in die loop van vallen en opstaan: even een paar weken/maanden succes en dan weer terugvallen, vaak dat hele patroon vaak herhalend. Met opbouwende frustratie van: waarom kom ik niets verder?

En dan moet er op een moment het besef komen (wat je overigens niet kunt afdwingen, het komt wanneer het komt, je ziet het wanneer je het ziet) dat je daadwerkelijk door het hele proces van stoppen wílt gaan en dat de ingang van dit proces ligt op punten zoals deze, waar je bewust kiest voor verbetering op langere termijn, in plaats van verlichting (van je lijden) op korte termijn.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#13
robinjoo1 zei:
ik vind dit best wel confronterend (in de juiste zin ) op de vraag of ik ooit echt wil stoppen, heb ik altijd wel ja op geantwoord met een kleine maar (hier komt de verslaving ) dat ik ooit zou willen zien dat ik gecontroleerd kan gebruiken en ik de zinswijze (terugvallen horen erbij ) nu maar als excuus gebruik (ik wil niet meer elke week gebruiken maar helemaal niet meer , nee zeg ik nu ik weiger voor nu nog dat gevoel op te geven voor altijd )
Klik om te vergroten...
Je bent gewoon nog niet diep genoeg gegaan. Pas als je verslagen bent kun je je volledig in gaan zetten en alles op alles zetten voor he herstel.

Probeer eens in te gaan zien dat dergelijke gedachten van je verslaving zijn en niet van jou. Jouw verslaafde hoofd vertelt je sprookjes. Geloof er niet in!
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#14
dan ben ik wel benieuwd wat er nog allemaal moet gaan gebeuren voordat de wil om te stoppen echt 100% wordt en blijft
ik ben tot nu toen 3x op de SEH beland met extreem hoge hartslag en allemaal infuus dingen in me arm/hand
(alle lof voor die ziekenhuismensen ondanks dat het mijn eigen domme schuld wordt er alles aan doen op mijn leven te redden)
Z
ZeehondLid
01-01-2024, 00:00
#15
robinjoo1 zei:
dan ben ik wel benieuwd wat er nog allemaal moet gaan gebeuren voordat de wil om te stoppen echt 100% wordt en blijft
ik ben tot nu toen 3x op de SEH beland met extreem hoge hartslag en allemaal infuus dingen in me arm/hand
Klik om te vergroten...
Ben ik ook wel benieuwd naar.
Kennelijk wil je nog veel dieper gaan dan dit.
Denk dat bij iedereen alle alarmbellen wel af gaan.
Hier niet janken dan als er wat gebeurt , je hebt genoeg tips, adviezen en vooral heel veel medeleven gekregen.
Jij maakt de keuze, niemand anders.
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#16
lol heb ik ergens "gejank" dacht het niet
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#17
ik weet nog 1 keer heel goed ik beefde met heel me lichaam
knijper op mijn finger om zuurstof te meten
en heel veel infuus dingen hartslag was 200bpm iets in die richting telkens allemaal mensen om me heen

en opeens kreeg ik het door alle stress heel benauwd ik zweete heel erg en opeens een grote blauw waarschuwing in beeld met zuurtstof saturatie 90 % !
toen begon ik te hyperventileren en toen een nog grotere waarschuwing(waarschuwing zuurtstof saturatie 80% ! )
in beeld waarbij ik ook een kapje op me mond kreeg en de instructie om heel rustig proberen te ademen

maar echt hoe die mensen er nog steeds ondanks dat het hun werk ik toch alles aan doen om je leven te redden is echt bewonderswaardig

dat was ook wel echt schrikken maar dat ik er telkens bovenop kwam creeert ook een gevoel van mijn lichaam kan alles aan
goed genoeg geschreven weer
S
SpatsenLid
01-01-2024, 00:00
#18
@MR_CHIP nog even “ hamsteren “ een bekend fenomeen inderdaad.

zie dat overmorgen je opname start! Heel veel succes! 🙏
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#19
robinjoo1 zei:
dan ben ik wel benieuwd wat er nog allemaal moet gaan gebeuren voordat de wil om te stoppen echt 100% wordt en blijft
ik ben tot nu toen 3x op de SEH beland met extreem hoge hartslag en allemaal infuus dingen in me arm/hand
(alle lof voor die ziekenhuismensen ondanks dat het mijn eigen domme schuld wordt er alles aan doen op mijn leven te redden)
Klik om te vergroten...
Je kunt dat moment niet met wilskracht afdwingen. Wat je wel kunt doen is zoveel mogelijk bewustheid brengen in al je gedachten en acties. Als je dan tóch de keuze maakt waarmee je je toekomstige zelf (remember, jij zult dat zijn. Jij zult gaan oogsten wat je nu zaait) opzadelt met meer pijn en moeilijkheden, doe dat dan tenminste zo bewust mogelijk.

Dat betekent niet dat je bewust de keuze nu maakt om toch terug te vallen en dan daarna jezelf te vertellen: ik heb nu toch al de keuze gemaakt, dus geef ik me eraan over dat dit nu eenmaal is wat het is. Want dat laatste is alweer terugvallen in onbewustheid. Het is onbewustheid, oftewel niet kijken naar jezelf/je acties, die je in het patroon houdt.

Als je zoveel mogelijk steeds weer terugkomt naar kijken naar jezelf, zul je zien dat je eigenlijk elk moment keuzes aan het maken bent. Met zulke bewustheid komt er op een gegeven moment een punt waarop je jezelf niet meer voor de gek kunt houden. Wanneer dat precies is kun je niet weten, maar de kans dat het gebeurt neemt toe met meer bewustheid. Niet om een of andere vage reden, maar omdat meer bewustheid inhoudt: een directere beleving van je pijn en een beter kunnen zien hoe je jezelf vasthoudt in dit patroon. Het wordt simpelweg te pijnlijk om zo door te gaan.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#20
Succes in de kliniek @MR_CHIP Vergeet niet om ook lol te hebben :wink: Ik denk aan je 😘

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...56789...175
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."