@MR_CHIP als je het echt wil kan ik je topic wel sluiten, maar ik denk dat dat doodzonde is.
Er is hier namelijk een groepje mensen enorm betrokken bij je, en een aantal van die mensen hebben veel ervaring met afkicken èn met alles wat daaraan vooraf kan gaan.
Ik snap dat dingen moeilijk zijn en enorm confronterend om te lezen. Ze houden je een spiegel voor, en wat je in die spiegel ziet op dit moment is geen mooi plaatje. Daarvoor wegduiken is aantrekkelijk, snappen we allemaal.
Maar lees de tips van
@LucidLucy eens heel rustig door. Hij geeft je hier hele 'kleine' stapjes aan. Haalbare stapjes, ook in de klem waar je in zit tussen curatele, begeleid wonen en je eigen gedrag. Stapjes die je enorm kunnen helpen. Stapjes waarvan het logisch is dat je verslaafde brein zegt 'yo, flikker op en heel gauw'.
Maar je verdient het om over een tijd in de spiegel te kijken en een plaatje te zien waarin herstel zichtbaar is. Waarin het liegen, bedriegen/bedreigen en gebruik minder kan zijn. Waarin je aan jezelf mag werken, met alles wat er bij jou hoort.
Daar is één ding voor nodig: pak het roer vast, zet stapjes die je wél zelf kan zetten. Maak een screenshot van de post van LucidLucy en ga daarmee met begeleiding om de tafel: kunnen we deze dingen implementeren?
Laat je helpen. Dat verdien je.