Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsMijn weg naar herstel (en andere dingetjes)

Mijn weg naar herstel (en andere dingetjes)

3499 antwoorden
311 weergaven
18-5-2026
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#1
MR_CHIP zei:
@Mezelf @Roze Olifant
hopelijk kan iemand van jullie dit topic sluiten ik ben er beetje klaar mee misschien zal ik later weer verder gaan met posten van updates maar effe niet , is dat mogelijk een tijdelijke sluiting ?
Klik om te vergroten...
Dit is nou juist wat je altijd doet, en wat je altijd terug naar verslaving zal brengen. Je kop in 't zand steken, jezelf isoleren en vluchten van de buitenwereld. Je hoofd vertelt je dat dit veilig is maar het is het allergevaarlijkste wat je kunt doen - in je comfort zone bubble gaan zitten.

Ga het eens anders doen Robin :(
Z
ZeehondLid
01-01-2024, 00:00
#2
dupont zei:
Ga het eens anders doen Robin :(
Klik om te vergroten...
Dit dus @MR_CHIP.
Ik lees het als buitenstaander alsof alles je overkomt.

Dat is niet zo, JIJ staat aan het roer en niemand anders.

Alleen jij kunt het anders doen.
DOEN ja, als je niks doet leef je morgen net als gisteren (tot dat je niet meer leeft…).
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#3
ik zal morgen effe wat uitgebreider vertellen wat er in me omgaat

gebruik wordt weer steeds erger , door verschillende dingen mijn leven , en steeds minder motivatie om te stoppen
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#4
@MR_CHIP als je het echt wil kan ik je topic wel sluiten, maar ik denk dat dat doodzonde is.

Er is hier namelijk een groepje mensen enorm betrokken bij je, en een aantal van die mensen hebben veel ervaring met afkicken èn met alles wat daaraan vooraf kan gaan.

Ik snap dat dingen moeilijk zijn en enorm confronterend om te lezen. Ze houden je een spiegel voor, en wat je in die spiegel ziet op dit moment is geen mooi plaatje. Daarvoor wegduiken is aantrekkelijk, snappen we allemaal.

Maar lees de tips van @LucidLucy eens heel rustig door. Hij geeft je hier hele 'kleine' stapjes aan. Haalbare stapjes, ook in de klem waar je in zit tussen curatele, begeleid wonen en je eigen gedrag. Stapjes die je enorm kunnen helpen. Stapjes waarvan het logisch is dat je verslaafde brein zegt 'yo, flikker op en heel gauw'.

Maar je verdient het om over een tijd in de spiegel te kijken en een plaatje te zien waarin herstel zichtbaar is. Waarin het liegen, bedriegen/bedreigen en gebruik minder kan zijn. Waarin je aan jezelf mag werken, met alles wat er bij jou hoort.

Daar is één ding voor nodig: pak het roer vast, zet stapjes die je wél zelf kan zetten. Maak een screenshot van de post van LucidLucy en ga daarmee met begeleiding om de tafel: kunnen we deze dingen implementeren?

Laat je helpen. Dat verdien je.
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#5
Topic op verzoek TS weer geopend
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#6
de laatste paar weken zijn echt een mentale hel

steeds meer discussies met bepaald mensen waar ik steeds minder mee om kan gaan opname kan nog wel echt een paar weken duren eerdat dat gevonden/geregeld is, aangezien het om een detox zou gaan met ook gelijk een stukje begin traumabehandeling

inmiddels heb ik bepaalde uitspraken gedaan over dat ik mensen wou vermoorden ( deze psychotische gedachten komen vooral als ik teveel drugs heb gebruikt, de dag(en) daarna )
en hebben ook te maken met bepaalde situaties in de familiesfeer die niet echt goed zijn (denk aan foute vriend van mijn moeder die haar gegijzeld hield in haar eigen huis, waarbij ik samen met een andere vriend van haar daar heb gestaan met politie om hem daar weg te laten halen )

inmiddels is mijn lijst met diagnoses nog langer geworden aanschouw

1682853219210.png


veel nieuwe dingen ook ontdekt die me ook waar uitlokken naar drugs
en dan blijft de hamvraag "wil je echt stoppen met drugs voor de volle 100%"

diep van binnen is het antwoord : ja
maar steeds meer daar buiten om is het antwoord : nee ik kan toch alles hebben wat ik mijn lichaam aandoe
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#7
MR_CHIP zei:
de laatste paar weken zijn echt een mentale hel

steeds meer discussies met bepaald mensen waar ik steeds minder mee om kan gaan opname kan nog wel echt een paar weken duren eerdat dat gevonden/geregeld is, aangezien het om een detox zou gaan met ook gelijk een stukje begin traumabehandeling

inmiddels heb ik bepaalde uitspraken gedaan over dat ik mensen wou vermoorden ( deze psychotische gedachten komen vooral als ik teveel drugs heb gebruikt, de dag(en) daarna )
en hebben ook te maken met bepaalde situaties in de familiesfeer die niet echt goed zijn (denk aan foute vriend van mijn moeder die haar gegijzeld hield in haar eigen huis, waarbij ik samen met een andere vriend van haar daar heb gestaan met politie om hem daar weg te laten halen )

inmiddels is mijn lijst met diagnoses nog langer geworden aanschouw

Bekijk bijlage 50931


veel nieuwe dingen ook ontdekt die me ook waar uitlokken naar drugs
en dan blijft de hamvraag "wil je echt stoppen met drugs voor de volle 100%"

diep van binnen is het antwoord : ja
maar steeds meer daar buiten om is het antwoord : nee ik kan toch alles hebben wat ik mijn lichaam aandoe
Klik om te vergroten...
Je belandt vanzelf op een punt dat je niet meer verder kunt en moet gaan veranderen. Als je dat dieptepunt hebt gehad zul je de motivatie wel krijgen en gaan herstellen. Ik ben benieuwd hoeveel van die diagnoses er dan na een jaar nog overeind blijven. Ik gok vrij weinig.
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#8
dankjewel voor jullie lieve woorden 🤩 :handshake:
doen me goed , tranen van vreugde 🥰
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#9
Dan heb je iig iets om naar vooruit te kijken.
Goede zaak, je bent goed bezig!
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#10
dankjewel al voelt het nog wel erg onwennig en eng maar diep van binnen ga ik ervoor
diegene bij antes zei ook : de weg naar herstel is een hele zware met vallen en opstaan, je zal nu echt wel meer gaan gebruiken, houd in je achterhoofd dat het niet jij is die die handelingen doet maar je verslaafde ik
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#11
MR_CHIP zei:
dankjewel al voelt het nog wel erg onwennig en eng maar diep van binnen ga ik ervoor.
Klik om te vergroten...

Dit is echt de belangrijkste stap!
Realiseer je dat je een verslaving hebt, en accepteer dat je hulp nodig hebt en dat je daar echt helemaal achter staat, om daarvan af te komen.
Als je er niet voor de volle 110 procent achter staat, dan zijn alle detox en alle therapieën volkomen zinloos, dan ga je het niet redden.
Vecht ervoor!
Alle sterkte toegewenst!
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#12
onderstaand bericht gestuurd via whatsapp naar behandelaar ik hou het niet vol om 2 maanden te wachten met mijn frequentie van gebruiken nu :


hey denk dat het toch het beste is om die opname het detox gedeelte zsm toch te laten gebeuren ookal sluit traumabehandeling er niet gelijk op aan dan , zoals het nu gaat qua doseringen gaat het ook niet goed zeker niet omdat het nu wekelijks is ,en dan heb ik in ieder geval de ervaring hoe het is om het zijn dan niet anders 3/4 weken nuchter te zijn, denk dat dat de motivatie ook wel ten goede zou komen , hoor graag van je
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#13
MR_CHIP zei:
onderstaand bericht gestuurd via whatsapp naar behandelaar ik hou het niet vol om 2 maanden te wachten met mijn frequentie van gebruiken nu :


hey denk dat het toch het beste is om die opname het detox gedeelte zsm toch te laten gebeuren ookal sluit traumabehandeling er niet gelijk op aan dan , zoals het nu gaat qua doseringen gaat het ook niet goed zeker niet omdat het nu wekelijks is ,en dan heb ik in ieder geval de ervaring hoe het is om het zijn dan niet anders 3/4 weken nuchter te zijn, denk dat dat de motivatie ook wel ten goede zou komen , hoor graag van je
Klik om te vergroten...
‘t Is wel een goed idee om even clean te zijn voordat je kliniek / behandeling in gaat.

Zoek anders een NA meeting in de buurt op. Baat hetniet dan schaadt het niet.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#14
dupont zei:
‘t Is wel een goed idee om even clean te zijn voordat je kliniek / behandeling in gaa
Klik om te vergroten...

Wat vaak gebeurt, is dat degene die de afkick kliniek in gaat, de dag van tevoren nog eens stevig aan de roll gaat.
Een soort van " laatste keer "" en een afscheidsritueel neemt.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#15
De Zandman zei:
Wat vaak gebeurt, is dat degene die de afkick kliniek in gaat, de dag van tevoren nog eens stevig aan de roll gaat.
Een soort van " laatste keer "" en een afscheidsritueel neemt.
Klik om te vergroten...
Yup. Daarom benadruk ik 't nog maar even :) Ik ben zelf in de eindfase van een Benzo afbouw de kliniek in gegaan, ook niet handig :/
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#16
Begint me op te vallen: mensen hier met topics en plannen beter te worden en alle mensen die er steeds hun tijd en energie in blijven steken ze te helpen en dat er dan vervolgens niks mee wordt gedaan.

Wil niet te cynisch zijn, want ik denk dat helpen in principe goed is, maar ik zou er op passen dat je er niet teveel van je kostbare tijd en energie in gaat steken. Als iemand van zichzelf geen wil heeft om iets te overkomen en het allemaal van buitenaf af moet komen. Tja... Misschien pessimistisch, maar ik zie dat nergens heen gaan.

Denk ook aan jezelf mensen. Je zorgen gaan zitten maken over mensen online en dat die mensen het allemaal blijkbaar zelf niet eens genoeg kan schelen. Dat is imo een teken dat er iets scheef zit.
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#17
goed ik maak nog 1 maal uitzondering om een reactie te geven maak alsjeblieft mee met waar ik allemaal tegen aan loop met alles wat er wordt beloofd vanuit instanties en dat je daar dan daadwerkelijk komt en alles is anders, dan zou je wel een andere toon aanslaan

voor de rest kan iederen opbokken en mag dit topic weg (wat hard maar zo sta ik er wel in hier in het echte leven gebeurt er van alles met de adviezen die hier gegeven worden , dat ik dat niet allemaal deel is omdat dit maar een forum is )
cc @Mevrouw Pløp
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#18
Zeker een gemiste kans, en ik vind het een vreemd verhaal met vervalsingen erbij. Je kunt zo niet doorgaan en alleen red je het niet. Zet nou eens iets in actie wat je wel af maakt. Maar ga eerst maar eens een paar goede nachten slapen achter elkaar zonder middelen want volgens mij ben je in de war aan het raken.
L
LifeIsAlmostGreatAgainLid
01-01-2024, 00:00
#19
MR_CHIP zei:
goed ik maak nog 1 maal uitzondering om een reactie te geven maak alsjeblieft mee met waar ik allemaal tegen aan loop met alles wat er wordt beloofd vanuit instanties en dat je daar dan daadwerkelijk komt en alles is anders, dan zou je wel een andere toon aanslaan

voor de rest kan iederen opbokken en mag dit topic weg (wat hard maar zo sta ik er wel in hier in het echte leven gebeurt er van alles met de adviezen die hier gegeven worden , dat ik dat niet allemaal deel is omdat dit maar een forum is )
cc @Mevrouw Pløp
Klik om te vergroten...

Denk je, dat het voor ons makkelijk is/was?

Ik zal je 't sterker vertellen, ik ben uit de kliniek gegooid omdat ik positief bleef testen op coke, terwijl ik sinds opname niks had gebruikt. Hoe denk je dat ik me voelde? Maar ondanks dat zat ik daar voor mezelf en wou ik dit echt zo graag, dat ik het tot nu toe volhoud. Maar ik kon ze daar allemaal wel afschieten. Nu loop ik nog steeds ambulant bij dezelfde organisatie, ondanks mijn boosheid tegen hun.

Of de wachtlijsten, denken dat ze je willen helpen maar uiteindelijk puur hun eigen straatje schoon willen houden.

Jouw situatie is echt niet uniek, iedereen zijn weg naar herstel heeft hobbels, vaak zelfs bergen waar we overheen moeten. Te maken krijgen met valse beloftes of een traject wat er anders uit zag dan vooraf gedacht is, er daar een van.

Verschil is dat als je echt wilt, je dat voor lief neemt. Nu had je simpelweg een excuus om er onderuit te komen. Je kan het nu goed praten tegenover jezelf dat je niet bent gegaan. Maar zeg zelf, wie, houd je daarmee voor de gek?

Ik snap het wel het is de verslaving in je die dat doet, maar dat geeft dus aan dat je er nog niet klaar voor bent.
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#20
de reden dat de waag niet doorging is dat ghb een exclusie criteria is dus dan mogen ze niet iemand helpen

voor de rest hoop ik dan dat er uiteindelijk in een kliniek wel iemand gaat komen die iets kan en wil doen in de medicatie zoals gezegd doet de huisarts niks hierin

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...7891011...175
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."