Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Gewoon lekker op je af laten komen. De eerste week ben je behoorlijk wappie van het afkicken en zal je niet al te veel van het geheel mee krijgen. Maar dan zal je al snel opknappen en ook gaan opvallen waar je nou eigenlijk zit. Dan moet je aan jezelf blijven denken. Al vallen ze allemaal terug en gaat het met iedereen fout, denk alleen aan jezelf. Na een week of drie zal je het al snel saai gaan vinden en het kompleet zat zijn en denken dat je alweer gezond en genezen bent. En wil je heel graag weg. Dan begint het pas echt. Maar maak je geen zorgen, de eerste week is waar dan ook een aparte ervaring en overal hetzelfde, je bent dan te wappie om het echt goed te kunnen volgen. (ook door misschien wat medicatie die je suffer maakt)"
"Koffieb00n zei: Het alleen doen is een van de slechste keuzes voor een verslaafde. Klik om te vergroten... Welnee, je doet het eindelijk helemaal zelf. En die anderen kunnen je mee in hun val meenemen. Ik vind het maar een slecht idee, contact te blijven houden met andere verslaafden. Ze vallen toch terug, ik weet niet of je daar bij wil zijn. Krijg je iemand te spreken die zwaar onder invloed is en totaal in paniek."
"Koffieb00n zei: Jammer dat jij het zo inziet, maar jouw keus! Klik om te vergroten... Dat is de realiteit, je kan gaan struisvogelen, maar je weet best wat voor een gigantisch percentage gewoon weer terugvalt. En liegt."
"Koffieb00n zei: Ik struisvogel niet, wij denken er gewoon anders over. Klik om te vergroten... Ja, ik heb geen zin in iemand die, onder invloed is tijdens mijn herstel. Je kan denken, we gaan er voor het gaat lukken, maar de cijfers zeggen iets heel anders. Het lukt vaak niet en dat kan ook niet want je hebt meerdere pogingen nodig."
"Koffieb00n zei: Prima kerel, je hoeft me niet te overtuigen ofzo. Bewandel je weg, zoals jij het wilt. Klik om te vergroten... We zijn niet pad-afhankelijk. Er zijn verschillende wegen die naar rome leiden en een paar naar valhalla."
"N3K0 zei: Mijn vader is na 15 jaar ook weer begonnen met drinken ( dus ook 15 jaar gestopt geweest) Hij heeft nooit geen hulp daarvoor gehad. Hij was vroeger gok verslaafde daar is hij nu zeker 25 jaar mee gestopt en nooit meer mee begonnen.. Zonder hulp. Hij is gestopt met roken zonder hulp. Mijn tante is nu 5 maanden gestopt met drinken (van 10 halve liters per dag naar niks) Ook zonder hulp. Mijn oom was gokverslaafde en verslaafd aande coke//alcohol Hij heeft wel hulp gehad naar Zuid-Afrika geweest en gaat regelmatig naar NA//AA Hij is zker 6 jaar clean ik spreek hem nu niet meer dus hoe het nu met hem gaat weet ik niet. Goeie vriend van mij heeft ook hulp gehad en ook naar de kliniek geweest voor o.a Benzo verslaving, (poly gebruiker) hij was 2 jaar clean. Hulp is natuurlijk (in mijn mening) ook niet zo vanzelfsprekend ik reken hulpverlening even niet mee. Want uiteindelijk moet je het zelf doen.. Met je gezonde sociale omgeving//netwerk als je die al hebt... Het is niet voor iedereen vanzelfsprekend dat er een goeie sociale omgeving is. En natuurlijk lijden er meer wegen naar herstel en is er denk ik niet 1 oplossing maar gelukkig meerdere 😍 Klik om te vergroten... Gelukkig maar , zijn er figuren zoals jij."
"Ik weet nog steeds niet of je nou echt ook een echte psychose kan krijgen door wiet, of dat die psychose al aan de gang was en of iemand daar gevoelig voor is. En zwaar aanleg voor heeft. Maar paranoia, kan zeer zeker, echte para paranoia, alleen is het een aantal uur, na slapen trekt dat weer bij. Ik weet niet of een psychose ook moment opnames totale para van een paar uur zijn, of dat een psychose toch echt dat, is maar dan 24 uur????? Ik weet eigenlijk ook niet of een delirium door alcohol misbruik net zo vaak voorkomt."
"De Zandman zei: Van cannabis kan je echte, langer durende psychoses krijgen als je er gevoelig voor bent. Niet iedere gebruiker krijgt dit gelukkig. Die paranoia heb ikzelf ook weleens ervaren. Dat ging na enige tijd ( een uurtje of twee) vanzelf weer over. Leuk is het beslist niet, nee. Even minder gebruik helpt! Klik om te vergroten... Ik weet het niet, ik heb er eigenlijk nog nooit zo 1 meegemaakt. Ik heb in de 20 a 30 klinische opname's, alleen mensen die echt psychotisch werden meegemaakt, die al bekend waren met hun psychoses. En dat zo onderdrukten. En dat werd door wiet keihard getriggerded. Maar zelf nog nooit, dat er een echt puur door wiet psychotisch werd, ze waren het al."
"De Zandman zei: Je moet er denk ik enige gevoeligheid voor hebben. Oftewel aanleg. Ik heb in mijn kliniek tijd meerdere mede cliënten ontmoet die helemaal de weg kwijt waren door veel cannabis te gebruiken, en deze mensen hadden allemaal " aanleg" voor psychoses. De psychose kan idd keihard getriggerd worden door thc.... Klik om te vergroten... Ik maakte eens mee dat er eentje naast me, katatonisch in een standbeeld veranderde en in een zware psychose terecht kwam. Schrok me rot. Later bleek ie schizofreen te zijn, en dat ie last kreeg van wiet , wist ie allang volgens zijn ouders en behandelaars. Wist ik toen veel."
"Afbouwschema, voor drank is 1 glas per dag. En dat is al heel veel. Je kan dat het makkelijkste doen door elke dag een uurtje ofzo later te gaan drinken. Maar echt niet sneller, want anders krijg je ongemerkt na een paar dagen extreem veel zin. Of 1 glas in de gootsteen en terugaanvullen met 1 glas water. En zo verdunnen."