Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsMijn weg naar herstel (en andere dingetjes)

Mijn weg naar herstel (en andere dingetjes)

3499 antwoorden
339 weergaven
18-5-2026
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#1
Mevrouw Pløp zei:
Het gaat om de effectiviteit voor jezelf, niet om de eisen van antes.
Klik om te vergroten...
daar ben ik me van bewust
morgen gaan ze daarom klein starten de vorige keer hield ik het af doordat ik niet bij mw gevoel kon komen
D
De pen is van je zusLid
01-01-2024, 00:00
#2
MR_CHIP zei:
die eis heeft antes laten vallen
Klik om te vergroten...
Tja ze krijgen toch wel betaald. En zo kunnen ze vaker die therapie geven.

Er staan lange wachttijden dan kunnen in mijn opzicht mensen die er meer baat aan hebben voorang krijgen. Klinkt misschien hard.

Ik heb het beste met je voor, Ik gun je oprecht juiste zorg en gezondheid!
MR_CHIP zei:
daar ben ik me van bewust
Klik om te vergroten...
Als je daar van bewust bent waarom doe je het dan als nog. Het is als proberen weg te rijden in een auto terwijl die nog op de handrem staat.
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#3
ik heb anderhalf jaar gewacht op traumatherapie in totaal
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#4
en waarom ik toch gebruik als ik trauma behandeling heb is omdat ik bang ben voor wat ik voel als ik weken nuchter zou zijn
D
De pen is van je zusLid
01-01-2024, 00:00
#5
MR_CHIP zei:
ik heb anderhalf jaar gewacht op traumatherapie in totaal
Klik om te vergroten...
Ja dan is het zonde dat je zo de kans verspilt. En dat komt ook door anderen die zo het traject in gaan zonder het serieus te nemen.
MR_CHIP zei:
en waarom ik toch gebruik als ik trauma behandeling heb is omdat ik bang ben voor wat ik voel als ik weken nuchter zou zijn
Klik om te vergroten...
Begrijp ik. Ik oordeel niet ik ben gewoon objectief.
J
Jane MargolisLid
01-01-2024, 00:00
#6
MR_CHIP zei:
en waarom ik toch gebruik als ik trauma behandeling heb is omdat ik bang ben voor wat ik voel als ik weken nuchter zou zijn
Klik om te vergroten...
Ik kan niet geloven wat ik lees, meen je deze?
D
De pen is van je zusLid
01-01-2024, 00:00
#7
MR_CHIP zei:
ik heb anderhalf jaar gewacht op traumatherapie in totaal
Klik om te vergroten...
Je speelt nu slachtoffer rol maar ik geloof niet dat je toen wel er klaar voor was kwa gebruik.

Dat is een aanname dus kan het mis hebben maar het is zonde dat mensen een intensief traject ingaan terwijl ze weten dat het veel minder effectief gaat zijn.

Verder ga ik me er niet meer mee bemoeien ik wens je het beste toe.
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#8
Jane Margolis zei:
Ik kan niet geloven wat ik lees, meen je deze?
Klik om te vergroten...
Vooral dit.👌
Ik wou er eerst niet op reageren, maar blijkbaar denken we hetzelfde.
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#9
Jane Margolis zei:
Ik kan niet geloven wat ik lees, meen je deze?
Klik om te vergroten...
tuurlijk hoe lang ik nuchter ben hoe meer ik voel qua emoties en hoe dieper ik bij me gevoel kan komen om over trauma's te praten , dat voelt als een heel eng iets maar het is de weg die ik moet nemen

nuchter blijven , emoties voelen, trauma's bespreken
J
Jane MargolisLid
01-01-2024, 00:00
#10
MR_CHIP zei:
tuurlijk hoe lang ik nuchter ben hoe meer ik voel qua emoties en hoe dieper ik bij me gevoel kan komen om over trauma's te praten , dat voelt als een heel eng iets maar het is de weg die ik moet nemen

nuchter blijven , emoties voelen, trauma's bespreken
Klik om te vergroten...
MR_CHIP zei:
en waarom ik toch gebruik als ik trauma behandeling heb is omdat ik bang ben voor wat ik voel als ik weken nuchter zou zijn
Klik om te vergroten...
Spreek je jezelf hier niet een beetje tegen? Of begrijp ik je verkeerd?
N
N3K0Lid
01-01-2024, 00:00
#11
Voelen is de weg naar een beter leven.
Voelen is de weg naar verwerking van alle ellende die jou is overkomen.
Voelen is loslaten van ellende doe jou is overkomen.
Voelen is zijn.

Je gaat pas echt "beter" worden zodra je door de emoties gaat en dingen een plekje kan geven. (Los kan laten/kan accepteren)

Zal niet makkelijk zijn gezien waar je allemaal last van hebt.
En misschien zullen sommige dingen wel nooit "beter" worden.

Drugs onderdrukt natuurlijk de gevoelens/emoties.
Er zal nog een hoop vast zitten wat nog verwerkt "moet" worden.

Voelen kan eng zijn, spannend en overweldigend en veel.
Maar van gevoelens voelen/toelaten/ervaren word je intern sterker van.
Ik denk dat je dat wel aan kan. Je hebt al je andere ellende al doorstaan.

Nu is het tijd dat jij de volwassen persoon word die je eigenlijk nodig had toen je klein was.
Dat jij kleine MR-chipje bij zijn handje neemt en gaat strijden voor hem. (Hem geeft wat hij nodig heeft, hem behandeld op een liefdevolle manier)

Soms overkomen ons dingen in het leven waar we niks aan kunnen doen. En waar we mee zitten en last van kunnen hebben zodra we volwassen zijn.
Dan is het onze taak om de shit te gaan opruimen die we niet zelf hebben gecreëerd hoe kut//oneerlijk dat ook is.
(Opruimen is voelen/verwerken en door de emoties gaan zonder oordeel)

Geloof in jouzelf!! Je bent niet je problemen//trauma's//verleden

Je bent krachtiger dan je denk en sterker dan je misschien zelf gelooft.

❤❤❤
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#12
wat een ontroerende tekst moest er effe van huilen
a
annihilationLid
01-01-2024, 00:00
#13
Ik weet zo niet hoe het fysiek met je gaat aangezien je zegt 100% afgekeurd te zijn. Is er niets in de buurt waar jij misschien een halve dag of dag zou kunnen meedraaien als vrijwilliger? En hopelijk kan je dit uitbreiding naar twee dagen per week? Dan heb je ook mooi wat afleiding en het doet een mens ook altijd goed. Maar goed ik weet niet of dit een optie is voor jou. Maar mocht dat wel zo zijn zou je hier over na kunnen denken.

Je hebt ook mensen die zoeken een maatje voor 1/2 uur of halve dag. Spelletje spelen of buiten wandelen. Zo zijn er verschillende dingen wat je eventueel zou kunnen doen. Hoeft niet perse echt fysiek werk te zijn als vrijwilliger.
🙂
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#14
Ik had dit topic alweer even niet meer gelezen. En sorry dat ik het zeg, maar wat een shitshow is dit weer geworden zeg...

Ik hoop dat je die patronen gaat doorzien en daar wat tegenover kan zetten om wèl in herstel te blijven.

@N3K0 heeft al een heel mooi stuk geschreven hierboven.

Voor mij is er geen leven zonder voelen. Als ik niet voel, dan leef ik niet. Dan ben ik meer een zombie die z'n tijd uitzit.
Ja, soms zijn die gevoelens kut. Maar soms zijn ze ook geweldig fijn. En het mooiste van alles is dat ze elkaar afwisselen, zodat je je nooit hoeft te vervelen. Dat heeft tijd nodig voor je dat punt bereikt. Nu zullen je negatieve gevoelens soms lang aanhouden. Dit wordt beter.

Als ik kutnieuws kreeg, kon ik daar dagenlang last van hebben. Inmiddels is het misschien een uurtje of twee. En dat is omdat ik daar dingen tegenover kan zetten. Fellows bellen, uitspreken, een stukje lezen, wandelen, whatever ik op dat moment nodig heb om me daarin te helpen.

Maar die gezonde dingen moeten wel aangeleerd worden. En dat gaat het beste als je een tijdje niet gebruikt en dus ook niet die drugskater krijgt waardoor je in de zelfmedelijden zwelgt, de slachtofferrol inschiet en alles en iedereen zich tegen jou keert (of beter gezegd, in jouw beleven tegen je lijkt te keren).

Ik hoop echt dat je het weer op kan pakken. Dat kan jij wel! ❤️
Hoppa ga ervoor!


Leven is het meervoud van lef!


Ohja en ik zou ik niet zijn als ik deze nog even hier drop: https://www.nanederland.nl/
N
N3K0Lid
01-01-2024, 00:00
#15
MR_CHIP zei:
moet wat als je clean bent (nu 4de week )
Klik om te vergroten...
Nog niet zo lang geleden (11 oktober) :twohearts: Je hebt jezelf eigenlijk al bewezen dat je het kan !!
a
annihilationLid
01-01-2024, 00:00
#16
Je moet toch eens je verantwoordelijkheid nemen en pakken man. Je sukkelt mooi door doet het af en toe goed maar dan ineens ga je weer de mist in.
Jij beheert je eigen geld? Geef dit eens uit handen en gooi alle nummers weg van dealers en maak die beslissing nu eens om echt te stoppen.
Dat die kut instantie jou de gelegenheid geeft om nog een keer te mogen gebruiken is toch van de zotte! Maar jij pakt deze kant natuurlijk met beide benen aan. Je ziet zelf toch ook wel in dat je een probleem hebt waarbij je geholpen moet worden maar jij saboteert dit keer op keer voor jezelf. Er komt een dag dan zijn instanties er ook klaar mee en wat ga je dan doen? Klagen dat ze jou niet goed geholpen hebben terwijl je er zelf elke keer een potje van maakt.
En ja je hebt een probleem je moet geholpen worden en nee het is niet makkelijk. Maar ik lees bij jou de wil om te stoppen niet echt. Of laat ik het zo zeggen jij houdt de deur naar verslaving op een kier en daar moet je gewoon duidelijk in zijn voor jezelf naar jezelf toe dat je clean wilt worden en geen drugs meer wilt gebruiken.

Ik heb het met alcohol en ik heb ook al ontelbaren keren geprobeerd te stoppen. Maar altijd tijdelijk stoppen of even twee weken niet. En als vrienden dan vroegen drink je dan zei ik nee even niet in plaats van nee ik ben gestopt. Daarmee geef ik hun alweer een mogelijkheid om mij over te halen en ik ben niet besluitvaardig genoeg geweest om hun die mogelijkheid te ontnemen. Nu is het gewoon van IK DRINK NIET MEER! En daarmee is het hele gesprek of kleine opening die hun vroeger wel zagen om het even ouderwets gezellig te maken al in de kiem gesmoord.
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#17
ik beheer niet mijn eigen geld curatele
ik realliseer me opeens wat ik gisteren allemaal heb gedaan zal wel kopen door 2x7.5mg zopiclon 10 x bromazelam 3mg each echt ik herinner me niks meer nadat 1 groot zwart gat
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#18
MR_CHIP zei:
ik beheer niet mijn eigen geld curatele
ik realliseer me opeens wat ik gisteren allemaal heb gedaan zal wel kopen door 2x7.5mg zopiclon 10 x bromazelam 3mg each echt ik herinner me niks meer nadat 1 groot zwart gat
Klik om te vergroten...
Mevrouw Pløp zei:
Misschien is het tijd om wat minder te kijken naar wat je wil en wat meer naar wat nodig is om jou op een betere plek te krijgen.
Klik om te vergroten...
👆

Tussen 6 plankjes heb je niks meer te willen.
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#19
tbh als ik nu een hartstilstand zou krijgen please give me er een zonder kasplantje worden want dan kan je net zo goed alle stekkers uit trekken
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#20
sure jij kan het weten ofc , leuke kut opmerking btw

niet dat het me iets doen , eerst wel voor effe nu doet het me geen tering

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...1920212223...175
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."