Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsMijn weg naar herstel (en andere dingetjes)

Mijn weg naar herstel (en andere dingetjes)

3499 antwoorden
334 weergaven
18-5-2026
V
Vincent ALid
01-01-2024, 00:00
#1
MR_CHIP zei:
het enige nieuwe dat ze hebben gezegd dat als het gebruik nu nog zo vaak blijft doorgaan dan de behandeling stopt
Klik om te vergroten...
Als je nou eens jezelf op de eerste plek zet en hardop zegt dat jij van jezelf houd, je ambities en wensen voor de toekomst uitspreekt en daar naar toe werkt?
in behandeling en blijven gebruiken dat gaat dus niet, al maak je jezelf wijs dat dat best kan.
dus kop op en je demonen onder ogen zien, uiteindelijk kom je d’r wel
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#2
In weze heeft een behandeling pas zin als de verslaving eruit is.
Daarom wordt er meestal in een kliniek een zero tolerance beleid gevolgd.
Gebruik betekent daar direct ontslagen worden. Ik weet niet of je zover moet gaan, maar als je gebruikt heeft therapie weinig zin omdat alles wat er besproken wordt, niet echt goed binnen komt.
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#3
De Zandman zei:
In weze heeft een behandeling pas zin als de verslaving eruit is.
Daarom wordt er meestal in een kliniek een zero tolerance beleid gevolgd.
Gebruik betekent daar direct ontslagen worden. Ik weet niet of je zover moet gaan, maar als je gebruikt heeft therapie weinig zin omdat alles wat er besproken wordt, niet echt goed binnen komt.
Klik om te vergroten...

Mee eens! En ja, vaak is het nodig om zover te gaan om een realistische grens aan te geven en de verslaving een halt toe te roepen.

Al zal een goede instantie dan wel meekijken naar welke hulp je wel eerst nodig hebt. In dat geval dan vaak een klinische opname voor verslaving omdat thuis clean blijven klaarblijkelijk niet lukt.

Yes We Can zou bijvoorbeeld wel een goede oplossing zijn. Die doen niet aan halfbakken maatregelen 😂😅
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#4
yes we can ben ik de te oud voor fyi
verder niet veel te zeggen
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#5
MR_CHIP zei:
yes we can ben ik de te oud voor fyi
verder niet veel te zeggen
Klik om te vergroten...

Tot 27 jaar. Je was 26 toch?
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#6
MR_CHIP zei:
yes we can ben ik de te oud voor fyi
verder niet veel te zeggen
Klik om te vergroten...
Andere opties genoeg. Je moet het alleen wel willen en daar lijkt het nogal aan te schorten.

Had je mijn post over dubbeldiagnose nog gelezen?
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#7
LucidLucy zei:
Tot 27 jaar. Je was 26 toch?
Klik om te vergroten...
ik heb me eerder jaren geleden aangemeld , afgewezen ivm leeftijd
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#8
Mevrouw Pløp zei:
Andere opties genoeg. Je moet het alleen wel willen en daar lijkt het nogal aan te schorten.

Had je mijn post over dubbeldiagnose nog gelezen?
Klik om te vergroten...
geen idee wat ik daarmee moet heb genoeg diagnoses
adhd pddnos ptss ,
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#9
en ik ga geen opname in ik ga aan traumas werken ze zijn nog geen eens echt echt begonnen , het was toen een probeer ding bij een naar gevoel echt begin , begin december volgende 2 gesprekken met behandelaar verslaving zijn om te kijken hoe ik wel clean kan blijven in de toekomst
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ik denk dat je niet op elk vlak de waarheid vertelt, maar dat maakt ook niet uit.

De hoofdvraag is of jij voor jezelf een betere toekomst wil (of, zoals je nu bezig bent: een toekomst)? En zo ja, wat JIJ daar aan gaat doen.

Want zolang je elke hulp saboteert is het nutteloos over de balk smijten van gemeenschapsgeld.
T
TorchicLid
01-01-2024, 00:00
#11
LucidLucy zei:
De leeftijd is dan ook een tijdje terug verhoogd van 23 naar 27
Klik om te vergroten...
Klopt!

De kliniek is tot en met 23 jaar maar de dagbehandeling is tot en met 27 jaar geworden een tijdje terug.
T
TorchicLid
01-01-2024, 00:00
#12
MR_CHIP zei:
verder niet veel te zeggen
Klik om te vergroten...
En hoezo verder niet veel te zeggen? Er zijn ontzettend veel leden die goede ideeën aandragen en je proberen te helpen en jij reageert zo laconiek en opstandig?

Wil je wel écht beter worden? Ik denk diep vanbinnen wel maar met deze houding ga je het niet redden en maak je er nog meer een shitzooi van.
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#13
MR_CHIP zei:
geen idee wat ik daarmee moet heb genoeg diagnoses
adhd pddnos ptss ,
Klik om te vergroten...
Dubbeldiagnose gaat om een aanpak waarbij verslaving en psychische problematiek in samenhang worden aangepakt, omdat ze elkaar negatief beïnvloeden en los van elkaar aanpakken voor sommigen niet werkt.

Een tijd terug ging je voor verslavingsbehandeling: daar klapte je binnen no time uit. Nu ga je voor traumabehandeling, maar loopt je gebruik weer uit de klauwen.

Misschien is het tijd om wat minder te kijken naar wat je wil en wat meer naar wat nodig is om jou op een betere plek te krijgen.
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#14
Mevrouw Pløp zei:
Dubbeldiagnose gaat om een aanpak waarbij verslaving en psychische problematiek in samenhang worden aangepakt, omdat ze elkaar negatief beïnvloeden en los van elkaar aanpakken voor sommigen niet werkt.

Een tijd terug ging je voor verslavingsbehandeling: daar klapte je binnen no time uit. Nu ga je voor traumabehandeling, maar loopt je gebruik weer uit de klauwen.

Misschien is het tijd om wat minder te kijken naar wat je wil en wat meer naar wat nodig is om jou op een betere plek te krijgen.
Klik om te vergroten...
ik ben voor verslaving en trauma onder behandeling tegelijkertijd bij antes dordrecht
die 2 personen hebben contact met elkaar
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#15
Eerst die verslaving eruit.
Dan is therapie pas zinvol.
Twee dingen tegelijk gaat vlgs mij niet goed werken.
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#16
dupont zei:
Da’s een goed begin. Heb je nog drugs in huis?
Klik om te vergroten...
nee gelukkig niet
X
XMRLid
01-01-2024, 00:00
#17
Tip voor de volgende keer dat je drugs wilt gebruiken (die sowieso gaat komen).
Lees dit topic eens van pagina 1 tot 35 door en besluit dan of je zeker weet dat je die zooi in je lichaam wilt stoppen.
L
LionXLid
01-01-2024, 00:00
#18
OtherShore zei:
Ik vond je respons gister wel een beetje onvriendelijk, maar echt beledigd ben ik niet. Misschien was ik ook iets te hard voor je zonet.

Verder snap ik wel wat je zegt, maar dit is een veilige plek voor jou (hoop ik) en als iemand oprecht interesse toont in hoe het met je gaat dan is dat toch een mooi moment om je voornemen om meer over je emoties te praten uit te voeren? Oefening baart kunst 🙂 En verder was ik gewoon nieuwsgierig, dus er zat niet direct een therapeutische gedachte achter.
Klik om te vergroten...
Ik ga toch nog een ding tegen je zeggen, en ik zeg het met de beste bedoelingen:
MrChip, stop met draaien en get your act together. De enige persoon die echt de dupe is van je gedrag ben je zelf.
a
annihilationLid
01-01-2024, 00:00
#19
dit heb ik ook al eerder gezegd maar je leeft nu nogal een doelloos leven. Geen werk geen ritme. Ga eens kijken of je ergens vrijwilligerswerk kan doen. Ergens verwacht worden en iets om handen hebben voelt vaak wel goed. Ik denk dat jou dit ook wel voordelen oplevert. En ja je zit niet thuis omdat je gewoon thuis wilt zitten eerder noodgedwongen maar dan alsnog. 1/2 dagen per week iets doen daar wordt jij vast niet minder van. En misschien valt het allemaal wel mee en krijg je positieve energie ervan.

ik zou zeggen denk er eens over na.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#20
@robinjoo1 welkom terug. Herstel is een groeiproces. Het gaat met vallen en opstaan. Hoort er allemaal bij. Ben je al naar een meeting geweest?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...2021222324...175
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."