Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsMijn weg naar herstel (en andere dingetjes)

Mijn weg naar herstel (en andere dingetjes)

3499 antwoorden
337 weergaven
18-5-2026
U
UlixesLid
01-01-2024, 00:00
#1
FredKroket zei:
Sterk staaltje whataboutism.

@Ulixes wat heeft elke dag drugs gebruiken hier mee te maken? Het gaat om vitaminen nemen en dat dat schadelijk is in te hoge doseringen. Of simpelweg niet effectief.
Klik om te vergroten...
Ik zie je edit nu pas. Ik vind het ironisch dat er mensen zijn die frequent drugs nemen en die schadelijkheid voor lief nemen maar een probleem maken van supplementen. Ik haal dat aan om te relativeren.

Veel dingen zijn schadelijk in te hoge doseringen. Of jij een supplement nodig hebt moet je altijd eerst nagaan door middel van bloedonderzoek en een consult bij de huisarts. Maar domweg zeggen dat het kwakzalverij is, is echt te kort door de bocht. Uiteindelijk forceer ik haar niet om het te nemen, maar ik vind het bijzonder hoe ze zich opstelt in dit topic. Verder ga ik er zelf ook geen woorden meer vuil aan maken. Ik neem zo mijn Omega 3 capsule, pompoenzaadolie en multivitamine tablet in en ga verder met mijn werk! Geniet van jullie dag allemaal.
H
Hippie LangwausLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ulixes zei:
Maar mensen maken zich druk om vitamines maar kunnen wel dagelijks drugs gebruiken.
Klik om te vergroten...
Dat zijn vaak supplementen waarvan ik snel effect merk en waar ik blijkbaar een tekort aan had. 😉 Ik merk dat elke dag weer.
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ulixes zei:
Inderdaad, ik slik altijd vit d in de winter. Maar mensen maken zich druk om vitamines maar kunnen wel dagelijks drugs gebruiken 🤣 Fucking grappig. Uiteindelijk moet iedereen het zelf weten maar noem iets niet klakkeloos kwakzalverij want dat slaat gewoon nergens op imho.
Klik om te vergroten...
Sterk staaltje whataboutism.

@Ulixes wat heeft elke dag drugs gebruiken hier mee te maken? Het gaat om vitaminen nemen en dat dat schadelijk is in te hoge doseringen. Of simpelweg niet effectief.
D
De pen is van je zusLid
01-01-2024, 00:00
#4
En het was nog lang onrustig bij de bingo club
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ulixes zei:
Ik vind het ironisch dat er mensen zijn die frequent drugs nemen en die schadelijkheid voor lief nemen maar een probleem maken van supplementen. Ik haal dat aan om te relativeren
Klik om te vergroten...
Daar gaat het hier niet om. Zo kan ik er nog wel 100 bedenken. Je moet die twee zaken los van elkaar zien.
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#6
nu snap ik waarom ik me zo down voel 15sept voor laatst gebruikt (bijna 3 weken clean )
dit is het moment dat mijn brein zo iets heb van oooh shit ik moet de neurotransmitter levels zelf gaan regelen , en dat process gaat tergend langzaam waardoor soms de neiging/zucht naar een easy "fix" groot wordt maar ik blijf sterk en ik ben en zal clean blijven , dan maar een wat saaier leven heb ik in ieder geval geen waanideeen die ik van de drugs krijg 😅 🥰
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#7
niet veel te zeggen , nog steeds clean dankzij oefeningen van antes
T
TorchicLid
01-01-2024, 00:00
#8
MR_CHIP zei:
niet veel te zeggen , nog steeds clean dankzij oefeningen van antes
Klik om te vergroten...
Voornamelijk dankzij jezelf!
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#9
Torchic zei:
Voornamelijk dankzij jezelf!
Klik om te vergroten...
ja das wel waar ja ik voer ze uit , ik , die clean wilt blijven
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#10
en nog steeds clean vandaag bij moeders geweest terwijl ze alcohol dronk waar ik bij aan tafel zat gelukkig kan ik steeds meer denken van ik ga voor mijn herstel laat ik zorgen dat ik clean blijf ik doe dat voor mezelf , best vaak effe in me hoofd tot mezelf moeten komen maar het is toch echt zo dat zucht komt en gaat , nu ben ik heel erg blij dat ik nog steeds nuchter ben en mensen om me heen ook positiever tegen me gaan doen weer
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#11
wat ik ook wel mooi vind is dat ik vandaag toen ik bij moeders was wel 1 uur lang met de katten heb gespeeld en daarbij voeld ik diepe blijdschap (ik was ooit bang dat ik mijn dopamine receptoren compleet had vernield permanent ) alleen na vandaag weet ik dat ze kunnen herstellen alleen gaan dit een stuk minder snel dan dat van drugs af zou komen alleen deze blijfschap voelt veel echter en er gierde echt adrenaline/goede spanning door me lichaam
dat ik het af en toe somber inzien hoort bij het leven en daar moet ik als persoon mee leren omgaan de wereld en daarmee emoties zijn nog niet zo slecht (vervelend soms dat wel maar het leven bestaat gewoon uit up an down )

ook fijn dat ik veel support om me heen heb van begeleiding (en niet meer de gedachten : ooh die gaat naar zijn moeder, geen idee of die nog wel clean zal zijn de volgende dag... vanochtend ook de goedbedoelde vraag "je gaat toch niet drugs halen bij je moeder ? " die vraag voelde als een steek maar bevat een kern van waarheid, ik kan dingen dag voor dag steeds beter met al dan niet kleine stapjes


we komen er wel het is een helse strijd voor mij gevoel dan , zeker met 17okt (wat al over 10 dagen is gaat best snel ) met een intakegesprek om eindelijk diep in te gaan op het geen waardoor mijn gebruik om is gegaan tot verslaving namelijk : TRAUMA'S al sta ik hier dubbel tegen over
1 ik ben blij dat het eindelijk gaat beginnen
2 ik ben heel bang met wat er allemaal omhoog gaat komen, maar ik kan er niet eeuwig voor weg blijven lopen die trauma's zitten er en erover praten uiteindelijk is de enige uitweg


en ohja ook leuk ding ik heb dus al de tijd dat ik clean ben geen porno meer gekeken
hooguit 1x per dag fappen maar zelfs dat sla ik soms 1 dagen over ivm dat een trigger voor craving naar drugs is
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#12
dag 23 nog steeds clean 👑
S
StraatPiraatLid
01-01-2024, 00:00
#13
FredKroket zei:
Ik neem alleen frituurolie gek
Daarnaast is het volgens mij niet wetenschappelijk aantoonbaar daar dergelijke supplementen helpen. Wellicht als de huisarts het voorschrijft maar die vitamine via voeding en gezonde levensstijl binnen krijgen is veel beter voor je (naast de andere voordelen die daar bij komen kijken).
Klik om te vergroten...
Ik denk dat de aanbevolen dagelijkse hoeveelheid en de LD50 van frituurolie wel dicht bij elkaar liggen.
Heb je wel eens geprobeerd in de airfryer te stappen?
Misschien dat dat een gezonder alternatief is maar ja, wie is hier nou de snackbar, gij of ik?
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#14
StraatPiraat zei:
Ik denk dat de aanbevolen dagelijkse hoeveelheid en de LD50 van frituurolie wel dicht bij elkaar liggen.
Heb je wel eens geprobeerd in de airfryer te stappen?
Misschien dat dat een gezonder alternatief is maar ja, wie is hier nou de snackbar, gij of ik?
Klik om te vergroten...
Das allemaal gebakken lucht
R
RnB_fanLid
01-01-2024, 00:00
#15
MR_CHIP zei:
vandaag moeder op bezoek gehad weer , en nog steeds clean , :grin: echt blij mee met hoe ik mijn cravings minder de baas over me kan laten zijn ,
Klik om te vergroten...
Zo goed om te lezen dat het nog steeds goed met je gaat en je iedere dag sterker wordt!

Ook omdat je destijds ongeveer tegelijk met mij een terugval hebt gehad.
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#16
RnB_fan zei:
Zo goed om te lezen dat het nog steeds goed met je gaat en je iedere dag sterker wordt!

Ook omdat je destijds ongeveer tegelijk met mij een terugval hebt gehad.
Klik om te vergroten...
dankje doet me goed
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#17
uitslag van bloedtest

leverwaardes zijn op dit moment nu ik niet zo druk meer in gebruik zit tov vorig jaar
licht verhoogd ipv sterk verhoogd
advies van arts : blijft gestopt met drugs en je lichaam zal zich herstellen, fysiek en mentaal , er waren heel veel stoffen/waardes in mijn bloed gevonden die aangeven dat mijn lichaam nu nog 24x7 in recovery mode. actief is

volgende week 17 okt trauma behandeling/kennismakingsgesprek heel eng want dan komen allemaal dingen (waarvan ik denk ik lang niet alles meer weet ) naar boven
nog steeds clean btw en we kunnen het die spirit blijf ik dan maar in gedachte hebben
a
annihilationLid
01-01-2024, 00:00
#18
je bent super goed bezig. 💪👍
O
OtherShoreLid
01-01-2024, 00:00
#19
MR_CHIP zei:
ik ga weer posten elke dag of ik nog clean ben
Klik om te vergroten...
Alles nog okay @MR_CHIP ?
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#20
Kijk toch uit. Straks beland je weer op de spoedeisende hulp :(

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...2122232425...175
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."