Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsMijn weg naar herstel (en andere dingetjes)

Mijn weg naar herstel (en andere dingetjes)

3499 antwoorden
347 weergaven
18-5-2026
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#1
Zoo vandaag wel doorstaan ben er wel trots op ergens en op naar 1 maand clean zijn en op naar a.s 5de week
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#2
jippie weer een droom over drugs naja heurt erbij al was deze wel bevrijdend , in de droom was ik deels robot deels mens inmiddels door al mijn drugs gebruik en ik maakte een klapper /overdosis en opeens verscheen in me scherm : total system failure imminent start emergency procedures and backup protocol ? , , en na dat alles was gebeurd bezoek aan SEH met een volledige hartstilstand , werd ik met heel veel zweet en verdriet wakker maar toen besefte ik dat het zo niet hoef te eindigen (minus het robot gedeelte ofc :P ) en alle reden om clean te blijven sorry heel verhaal
M
MyLittlePonyPackLid
01-01-2024, 00:00
#3
MR_CHIP zei:
Ik maakte 1 foutje het zijn fentanyl pleister dacht dat dat hetzelfde was als morfine
Klik om te vergroten...

Ja klopt, die heeft mn schoonmoeder van de week ook gehad. Zijn hele kleine pleistertjes en de werking begint na 8-12 uur en dan werken ze 3 dagen idd. Sterkte!

Ik dacht trouwens dat je zaak geseponeerd was omdat je psychotisch was? Waarom staat er in dat berichtje dan dat je vanzelf wat van justitie hoort?
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#4
Perenijsje zei:
Ja klopt, die heeft mn schoonmoeder van de week ook gehad. Zijn hele kleine pleistertjes en de werking begint na 8-12 uur en dan werken ze 3 dagen idd. Sterkte!

Ik dacht trouwens dat je zaak geseponeerd was omdat je psychotisch was? Waarom staat er in dat berichtje dan dat je vanzelf wat van justitie hoort?
Klik om te vergroten...
dat is mijn zaak tegen politie zelf

en om precies te zijn is het dit
FENTANYL PLEISTER 12UG/UUR (GEN+DUROGESIC)
M
MyLittlePonyPackLid
01-01-2024, 00:00
#5
MR_CHIP zei:
dat is mijn zaak tegen politie zelf

en om precies te zijn is het dit
FENTANYL PLEISTER 12UG/UUR (GEN+DUROGESIC)
Klik om te vergroten...

Oke.
Ja die had zij idd ook. Werkt wel goed👍
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#6
Perenijsje zei:
Oke.
Ja die had zij idd ook. Werkt wel goed👍
Klik om te vergroten...
gelukkig is het in beheer van begeleiding en plakken hun de pleisters alles voor het niet triggeren van iets in mijn verslavingsgevoeligheid ook goed om te weten dat 1 pleister wel 3 dagen werkt
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#7
Paar dagen niet gepost maar ben gewoon clean hoor :wink:
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#8
last van hydrocele niks helpt
paracetamol
ibuprofen
naproxen
doen alle 3 helemaal niks
begeleiding gaat vandaag bellen naar huisarts om te overleggen ( na 2 verschillende merken fentanyl pleisters geprobeerd te hebben, wat een ware hel was overal jeukend en branderig/tintelend gevoel )

ben benieuwd wat ze nog meer kunnen bedenken ivm verslavingsgevoeligheid was de h.a niet happig om wat anders/sterkers voor te schrijven
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ik zal hier posten zodra ik meer weet begeleiding zou me op de hoogte houden
Hun konden beter het contact doen vonden ze omdat ze het idee hebben dat hun de noodzaak beter kunnen toelichten en overbrengen dan ikzelf ( mede omdat ze dan als zorginstelling zijnde om advies vragen en niet als patient , met verslavingsproblematiek) al was dat niet negatief bedoeld vanuit begeleiding richting mij
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#10
@_shikantaza

ze hebben toch iets weten voor te schrijven vandaag


1719248825918.png
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#11
bummer begeleiding werkt vanaf 14:30 maar huisarts had geen tijd om telefonisch nog te overleggen vandaag dus dat wordt overgedragen aan de ochtend dienst van morgen
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#12
@Mezelf (ik tag je omdat je onlangs opname heb gehad )
en ik zou graag jullie mening willen horenn

, ik heb te horen gekregen dat mijn plek op AFZ beschikbaar is ik ben nu 9 weken clean is het zinvol om dat traject nu alsnog ook in te gaan (opname voor max 7 weken gericht op detox/ hoe ermee om te gaan )

hoor graag jullie mening
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#13
MR_CHIP zei:
@Mezelf (ik tag je omdat je onlangs opname heb gehad )
en ik zou graag jullie mening willen horenn

, ik heb te horen gekregen dat mijn plek op AFZ beschikbaar is ik ben nu 9 weken clean is het zinvol om dat traject nu alsnog ook in te gaan (opname voor max 7 weken gericht op detox/ hoe ermee om te gaan )

hoor graag jullie mening
Klik om te vergroten...
Ik zou 't zeker gaan doen. Je kunt er veel leren, je hebt nu een helder hoofd en er begint rond jouw huidige cleantijd een lastige fase (de muur) waar je baat zult hebben bij een veilige plek om het clean zijn vol te houden. Het zal (in het begin) niet makkelijk zijn maar je komt er altijd beter uit.

Het is wellicht overkill t.o.v. een reguliere kliniek maar je bent niet voor niets aangemeld en als je op zoek gaat naar een reguliere behandeling dan begint er weer een wachttijd. Je bent nu gemotiveerd om clean te blijven maar dat is waarschijnlijk op de lange termijn onvoldoende. Voor langdurig herstel zul je echt hard aan jezelf moeten werken. Je bent al begonnen met nieuwe gewoontes en gedrag, pak dat door. Je kunt dingen opruimen waar je de rest van je leven profijt van zult hebben.

Het gevaarlijkste dat je voorlopig (d.w.z. de komende jaren) kunt denken is "ik ben nu voorgoed hersteld". Blijf er aan werken. En daar zul je in een klinische opname veel kennis over opdoen.
a
annihilationLid
01-01-2024, 00:00
#14
Ik zou dit ook zeer zeker aannamen en aanpakken! Misschien denk jij nu het gaat wel goed dit is niet nodig. Maar omdat het goed gaat nu ga jij hier nog sterker uitkomen! En wat stellen die 7 weken nu voor? Je zit nu lekker in een winnende flow dus hou dit vast en pak deze extra kans aan!
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#15
1000031810.jpg
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#16
MR_CHIP zei:
Bekijk bijlage 60506
Klik om te vergroten...
Ga het doen kerel!
O
OtherShoreLid
01-01-2024, 00:00
#17
MR_CHIP zei:
ik heb te horen gekregen dat mijn plek op AFZ beschikbaar is ik ben nu 9 weken clean is het zinvol om dat traject nu alsnog ook in te gaan (opname voor max 7 weken gericht op detox/ hoe ermee om te gaan )
Klik om te vergroten...
Ik twijfel een beetje. Ik ken de kliniek in kwestie niet, maar veel klinieken in Nederland zijn vooral gericht op detox. Als je al 9 weken clean bent heb je geen detox nodig. Daarnaast is het stukje therapie vaak erg mager. Ik vind het nogal wat om een plek in een kliniek bezet te houden alleen voor twee uurtjes CRA of wat dan ook per dag. Dan zijn er mensen die het harder nodig hebben.

Aan de andere kant: het is een mooie manier om nog 7 weken cleantijd te pakken en je kan wel aan je verslaving werken (hoewel dat ambulant ook kan). Dus nogmaals: ik twijfel wat ik je het beste kan adviseren 😅 Voor jou is het waarschijnlijk beter om gewoon te gaan, dat denk ik wel. Dus misschien toch maar doen.
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#18
deze uitleg effe van de site gehaald
ik zal al jullie meningen meenemen in mijn besluiten ik heb nu nog geen definitief besluit genomen (en moet ook nog gebeld gaan worden )

Detoxificatie
Op de afdeling voor detoxificatie is het doel voornamelijk detoxificeren en stabiliseren. Patiënten verblijven hier met een indicatie voor maximaal 7 weken. We bieden dagstructuur. Daarnaast krijgen de patiënten modules en groepsmomenten die met praktische handvatten met betrekking tot het omgaan met verslaving en bijkomende problemen. De toezichthouder reclassering en ambulante hulpverleners zijn leidend in het traject. De kliniek kan gezien worden als een middel in een langdurig, ambulant traject. Het streven is dat het natraject en de doelen van opname bij start bekend zijn. Er is toegang tot een huisarts, psychiater, maatschappelijk werk en een psycholoog.
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#19
Detox lijkt nu ook niet meer nodig, dus ik twijfel ook. Volgens mij kom je er ook niet meer in als je eerlijk meldt dat je al zo lang niets genomen hebt.
Maar je kunt zeker nog wel wat therapie gebruiken lijkt me.
Moeilijke vraag. Je kunt niet gelijk in het natraject van de detox beginnen neem ik aan?

Of misschien kun je starten en mag je na een week eruit en met natraject beginnen..
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#20
MR_CHIP zei:
deze uitleg effe van de site gehaald
ik zal al jullie meningen meenemen in mijn besluiten ik heb nu nog geen definitief besluit genomen (en moet ook nog gebeld gaan worden )

Detoxificatie
Op de afdeling voor detoxificatie is het doel voornamelijk detoxificeren en stabiliseren. Patiënten verblijven hier met een indicatie voor maximaal 7 weken. We bieden dagstructuur. Daarnaast krijgen de patiënten modules en groepsmomenten die met praktische handvatten met betrekking tot het omgaan met verslaving en bijkomende problemen. De toezichthouder reclassering en ambulante hulpverleners zijn leidend in het traject. De kliniek kan gezien worden als een middel in een langdurig, ambulant traject. Het streven is dat het natraject en de doelen van opname bij start bekend zijn. Er is toegang tot een huisarts, psychiater, maatschappelijk werk en een psycholoog.
Klik om te vergroten...
Detox lijkt me inderdaad niet meer nodig voor jou. Misschien kun je jouw situatie voorleggen en samen met de instelling uitzoeken of er nog iets te halen valt voor jou.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...147148149150151...175
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."