Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsMijn weg naar herstel (en andere dingetjes)

Mijn weg naar herstel (en andere dingetjes)

3499 antwoorden
346 weergaven
18-5-2026
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#1
annihilation zei:
Maar als je morgen of volgende week wel zucht heb dan ga je toch gebruiken?

Snap jij het concept clean worden/zijn/herstel wel?

eigenlijk zouden ze je nu al op straat moeten gooien misschien snap je het dan? Maar jij koopt drugs zonder het te gaan gebruiken zeker. Dan ben je de eerste 😂
Klik om te vergroten...
uitzetten voor wat ik koop dingen die niet illegaal zijn ik laat het niet hier leveren en ik gebruik het hier niet , ook niet ergens anders
je bent wel erg fel in je reacties maar goed daar heb ik altijd al een hekel aan gehad aan die toon vanmede forumgebruikers sommige in het bijzonder doet me vrij weinig ik weet van mezelf wat ik wel/niet kan en wat ik wel/niet doe wat andere daar van vinden kan me aan me reet roesten
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#2
MR_CHIP zei:
uitzetten voor wat ik koop dingen die niet illegaal zijn ik laat het niet hier leveren en ik gebruik het hier niet , ook niet ergens anders
Klik om te vergroten...
Waarom heb je het dan?
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#3
MR_CHIP zei:
uitzetten voor wat ik koop dingen die niet illegaal zijn ik laat het niet hier leveren en ik gebruik het hier niet , ook niet ergens anders
Klik om te vergroten...
Als je niet van plan bent het te gebruiken, waarom koop je het dan? In hoeverre ben je 'in herstel' als je ondertussen gewoon bezig bent je volgende gebruik mogelijk te maken?

En je hebt inmiddels meermaals laten zien dat je ontzettend gemotiveerd bent clean te blijven, totdat je dat niet meer bent. En dat die switch in 10 minuten om kan gaan.
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#4
Spyro zei:
Waarom heb je het dan?
Klik om te vergroten...
zoals je hierboven duidelijk kan lezen is het bedoeld als voorraad voor in de toekomst (ik wil voorlopig clean blijven zeker paar maanden ga ik echt proberen me volledig voor inzetten ) zeker met dat gesprek van 29 jan
voor ook als die eventuele ban komt (waarvan niemand echt met zekerheid hoe snel die komt )
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#5
MR_CHIP zei:
zoals je hierboven duidelijk kan lezen is het bedoeld als voorraad voor in de toekomst (ik wil voorlopig clean blijven zeker paar maanden ga ik echt proberen me volledig voor inzetten ) zeker met dat gesprek van 29 jan
voor ook als die eventuele ban komt (waarvan niemand echt met zekerheid hoe snel die komt )
Klik om te vergroten...
Klinkt als een paar goede smoesjes 😁

Je kunt dan beter zeggen dat je niet clean wilt blijven.

Ontzettend dom om als verslaafde drugs te gaan kopen als je de komende maanden clean wilt zijn.

Iets met achterdeurtjes open houden.
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#6
Spyro zei:
Klinkt als een paar goede smoesjes 😁

Je kunt dan beter zeggen dat je niet clean wilt blijven.

Ontzettend dom om als verslaafde drugs te gaan kopen als je de komende maanden clean wilt zijn.

Iets met achterdeurtjes open houden.
Klik om te vergroten...
Dit.

Plus dat er een nuanceverschil zit tussen 'clean' en 'in herstel'.

Je wil ff een paar maanden clean zijn omdat je anders op straat staat (en dan zit je met je driejarig koffiemachine-abonnement maar geen stopcontact om je machine in te pluggen 🤷🏼‍♀️). Over een paar maanden mag je wel weer gebruiken op je woonvorm?

Als je nu een begeleider vertelt dat je een voorraad aan het aanleggen bent, wat zegt die dan?

Je weet zelf donders goed dat dit gewoon stomme acties zijn @MR_CHIP, stop met jezelf voor de gek houden :)
a
annihilationLid
01-01-2024, 00:00
#7
Mevrouw Pløp zei:
Dit.

Plus dat er een nuanceverschil zit tussen 'clean' en 'in herstel'.

Je wil ff een paar maanden clean zijn omdat je anders op straat staat (en dan zit je met je driejarig koffiemachine-abonnement maar geen stopcontact om je machine in te pluggen 🤷🏼‍♀️). Over een paar maanden mag je wel weer gebruiken op je woonvorm?
Klik om te vergroten...
Maar ook gewoon de plekken die hij inneemt bij een zorginstelling keer op keer wetende dat hij gewoon weer gaat en wil gebruiken vind ik best wel triest. Dat hij dit wil doen moet hij helemaal zelf weten. Maar laat dan alles mooi op de loop gaan want zo kom je geen steek verder.

Dat hij zoiets mag kopen is weer een voorbeeld dat hij niet capabel genoeg is en hiervoor eigenlijk toestemming zou moeten vragen aan zijn begeleider. Zelfde als het verkopen van zijn fiets. De vrijheid die hij heeft om online dingen te kopen daar kan hij gewoon niet mee omgaan. Dat geeft ook niet maar voor zijn eigen bestwil lijkt het mij verstandig dat hij daar geen vrije toegang toe heeft. Dat hij abonnementen mag afsluiten vind ik al heel raar gezien zijn mentale gebreken. Maar goed fluwelen handschoenen dat gaat hem verder helpen denk ik :)

Mevrouw Pløp zei:
Als je nu een begeleider vertelt dat je een voorraad aan het aanleggen bent, wat zegt die dan?

Je weet zelf donders goed dat dit gewoon stomme acties zijn @MR_CHIP, stop met jezelf voor de gek houden :)
Klik om te vergroten...
a
annihilationLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ik ben alcoholist en ik wil graag stoppen met drinken alleen eens in de twee weken dan drink ik in het weekend!

Gaat dit werken?

Succes verder man ik hoop dat jij de uitzondering op de regel bent.
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#9
Mevrouw Pløp zei:
Dit.

Plus dat er een nuanceverschil zit tussen 'clean' en 'in herstel'.

Je wil ff een paar maanden clean zijn omdat je anders op straat staat (en dan zit je met je driejarig koffiemachine-abonnement maar geen stopcontact om je machine in te pluggen 🤷🏼‍♀️). Over een paar maanden mag je wel weer gebruiken op je woonvorm?

Als je nu een begeleider vertelt dat je een voorraad aan het aanleggen bent, wat zegt die dan?

Je weet zelf donders goed dat dit gewoon stomme acties zijn @MR_CHIP, stop met jezelf voor de gek houden :)
Klik om te vergroten...
die weten het al lol alsof ik het niet eerst aan hun verteld heb
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#10
MR_CHIP zei:
aangezien de tekst editor
alle zinsopbouw weghaalt hierbij een foto
Bekijk bijlage 57037
Klik om te vergroten...

Duidelijke taal.
Maak je je nu zorgen? Of vrij gelaten?

Ik begrijp hen wel. Je hebt het bont gemaakt. Zowel qua gebruik als ook qua betrouwbaarheid naar hen. Maar ik vraag me af of het goed om je diazepam te stoppen.
O
OtherShoreLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ik vind het eigenlijk niet zo tof dat er steeds gedreigd wordt met “Als je gebruikt zetten we je het huis uit”. Ik begrijp de redenering daarachter niet.
a
annihilationLid
01-01-2024, 00:00
#12
OtherShore zei:
Ik vind het eigenlijk niet zo tof dat er steeds gedreigd wordt met “Als je gebruikt zetten we je het huis uit”. Ik begrijp de redenering daarachter niet.
Klik om te vergroten...
Nou ik wel. Hij wil hulp krijgt hulp en verknalt het keer op keer.
O
OtherShoreLid
01-01-2024, 00:00
#13
De vraag is denk ik toch: “Wat is het alternatief?” Laatst hebben ze volgens mij heel duidelijk gezegd dat zelfstandig wonen voor @MR_CHIP geen optie is, maar als je nog één keer gebruikt zetten we je wel op straat. Tja, dat voelt dan toch een beetje dubbel. Dat dreigen niet werkt is volgens mij wel duidelijk

Ik weet ook niet wat nu de juist tactiek is, maar ik zou er toch wat voor voelen om een beetje coulant te zijn. Een woning is toch echt een basisbehoefte en ik denk niet dat @MR_CHIP uit zijn woning zetten iets positiefs bijdraagt aan de situatie.

Mevrouw Pløp zei:
daar heeft de rest van de woonvorm last van
Klik om te vergroten...
Dat is wel een sterk argument natuurlijk, als anderen er last van hebben, maar ik vraag me een beetje af of dat zo is. Met stimfappen op je kamer doe je andere mensen niet direct kwaad toch? Behalve dan dat je met een chagrijnig hoofd rondloopt waarschijnlijk 😅
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#14
OtherShore zei:
De vraag is denk ik toch: “Wat is het alternatief?” Laatst hebben ze volgens mij heel duidelijk gezegd dat zelfstandig wonen voor @MR_CHIP geen optie is, maar als je nog één keer gebruikt zetten we je wel op straat. Tja, dat voelt dan toch een beetje dubbel. Dat dreigen niet werkt is volgens mij wel duidelijk
Klik om te vergroten...
Zelfstandig wonen is geen optie, maar dat betekent niet dat regels en afspraken voor één persoon niet gelden. Iedereen om Chip heen kan keihard werken, maar zolang Chip zich nergens aan houdt en maar gewoon doet, heeft dat geen zin. Dan moet je grenzen stellen. En de hele hele hele kleine kans pakken dat de externe prikkel dat als Chip zo door blijft gaan, hij op straat staat misschien iets van verandering teweeg brengt. Dreigen werkt idd niet, dus maar een keer doen dan.
OtherShore zei:
Ik weet ook niet wat nu de juist tactiek is, maar ik zou er toch wat voor voelen om een beetje coulant te zijn. Een woning is toch echt een basisbehoefte en ik denk niet dat @MR_CHIP uit zijn woning zetten iets positiefs bijdraagt aan de situatie.
Klik om te vergroten...
'Een beetje coulant' zijn ze volgens mij al geruime tijd geweest. Hoe vaak Chip hier al heeft gezegd dat hij eruit gezet zal worden als hij nog een keer gebruikt is niet op twee handen te tellen. Met coulant blijven en de regels en afspraken op blijven rekken bereik je voor Chip niks. En voor de rest van de woonvorm ook niet. Want hoezo zijn de regels voor Chip zo anders? Zit je straks met de hele woonvorm aan de drugs, want begeleiding kan er toch niks tegen beginnen.

OtherShore zei:
Dat is wel een sterk argument natuurlijk, als anderen er last van hebben, maar ik vraag me een beetje af of dat zo is. Met stimfappen op je kamer doe je andere mensen niet direct kwaad toch? Behalve dan dat je met een chagrijnig hoofd rondloopt waarschijnlijk 😅
Klik om te vergroten...
De zorg die Chip vraagt van begeleiding oa door zijn gebruik, is dus zorg die voor anderen niet beschikbaar is omdat Chip die plek inneemt. Daarnaast zal Chip na 3 dagen gebruik vast niet een lekker gezellig mannetje zijn (hebben we hier ook wel het een en ander van gemerkt), nog los van eventuele (over)last die veroorzaakt wordt door zijn 3 nachten wakker zijn. Zich onttrekken aan groepsmomenten waardoor de dynamiek in huis continu wisselt. Hij is al een of meerdere keren in het ziekenhuis beland, psychoses liggen op de loer, etc.

Dat is allemaal extra zorg die bij begeleiding terecht komt. Die daar waarschijnlijk niet op berekend is.

Uiteindelijk draait gewoon niet de hele wereld om Chip en zijn de opties om te proberen hem in beweging te krijgen een beetje uitgemolken denk ik.

Overigens lees ik in de rapportage over een time out van 12u. Dan lijkt 12 uur op straat me eerlijk gezegd zinvoller dan 12u opvang door ma, met alle risico's van dien.
N
N3K0Lid
01-01-2024, 00:00
#15
Waarschijnlijk omdat Chip onder curatele staat dat ze hem meer kansen geven dan iemand die dat niet heeft.

Curatele is een rechterlijke maatregel ter bescherming van een meerderjarige die als gevolg van een lichamelijke of geestelijke toestand, dan wel een gewoonte van drank- of drugsmisbruik, niet in staat is om zijn of haar belangen behoorlijk waar te nemen of de eigen veiligheid of die van anderen in gevaar brengt.

Ik vraag me dan ook idd af of dat dreigen allemaal wel nut heeft en werkt (blijkbaar niet)

De vraag is dan. Wat werkt wel.
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#16
OtherShore zei:
Ik vind het eigenlijk niet zo tof dat er steeds gedreigd wordt met “Als je gebruikt zetten we je het huis uit”. Ik begrijp de redenering daarachter niet.
Klik om te vergroten...
Ik snap vooral niet waarom het bij dreigen blijft, dan verliezen woorden namelijk hun waarde.

Of het voor Chippie nou goed is of niet: ze zullen een beleid hebben waarbij het gebruik van drugs niet is toegestaan, en Chippie blijft die regel met voeten treden, daar heeft de rest van de woonvorm last van en uiteindelijk moet je dan gewoon terugvallen op de regels.
a
annihilationLid
01-01-2024, 00:00
#17
Stoppen met drugs gaat al een heleboel helpen.
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#18
annihilation zei:
Stoppen met drugs gaat al een heleboel helpen.
Klik om te vergroten...
Stoppen met drugs gaat niet lukken als je geen zin hebt om een nieuw doel te bepalen.
Het gaat niet op stoppen, maar starten met iets nieuws en dat zie ik bij @MR_CHIP niet gebeuren. Ik weet niet waarom, maar knokken voor iets nieuws lijkt hij niet te willen/kunnnen.

Ik denk dat meditatie-cursus een mogelijkheid biedt en misschien een kook-cursus!

Zet hem op Bro, de dood komt toch wel eens, hoeven we niet direct op te zoeken!
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#19
OtherShore zei:
De vraag is denk ik toch: “Wat is het alternatief?” Laatst hebben ze volgens mij heel duidelijk gezegd dat zelfstandig wonen voor @MR_CHIP geen optie is, maar als je nog één keer gebruikt zetten we je wel op straat. Tja, dat voelt dan toch een beetje dubbel. Dat dreigen niet werkt is volgens mij wel duidelijk

Ik weet ook niet wat nu de juist tactiek is, maar ik zou er toch wat voor voelen om een beetje coulant te zijn. Een woning is toch echt een basisbehoefte en ik denk niet dat @MR_CHIP uit zijn woning zetten iets positiefs bijdraagt aan de situatie.


Dat is wel een sterk argument natuurlijk, als anderen er last van hebben, maar ik vraag me een beetje af of dat zo is. Met stimfappen op je kamer doe je andere mensen niet direct kwaad toch? Behalve dan dat je met een chagrijnig hoofd rondloopt waarschijnlijk 😅
Klik om te vergroten...
niemand heeft er last van tho
N
N3K0Lid
01-01-2024, 00:00
#20
MR_CHIP zei:
niemand heeft er last van tho
Klik om te vergroten...
Niemand? :lolol: :lolol:

Jij zelf ook niet. En al die andere mensen om jou heen ook niet? En je moeder ook niet?

Nee niemand :lolol:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...146147148149150...175
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."