Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsMijn weg naar herstel (en andere dingetjes)

Mijn weg naar herstel (en andere dingetjes)

3499 antwoorden
351 weergaven
18-5-2026
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#1
_shikantaza zei:
Het gaat pas werken als je alles op alles zet. En dat zie ik bij jou niet. Ook lees ik dat Fivoor een klinische Detox is. Daar ga je het absoluut niet mee redden als dat je enige behandeling wordt.
Klik om te vergroten...
de link die ik heb gedeeld geeft genoeg weer dat ze meer doen dan alleen dat maar goed

Verslavingszorg FPA Utrecht​

Verslavingsproblematiek en dubbele diagnoses zijn een groot en ingewikkeld probleem waar lang en intensief aan gewerkt moet worden. Vanwege de complexiteit ervan hebben wij in de FPA Utrecht een breed aanbod van verslavingszorg, waarbij ervaringsdeskundigen samenwerken met alle disciplines binnen de instelling.

Het 12 Stappen Minnesota Model​

Binnen de FPA Utrecht werken we met het 12 Stappen Minnesota Model, een basisgroep en individuele ondersteuning. Wij kiezen voor het 12 Stappen Model, omdat het aansluit op het verslavingszorgaanbod buiten de kliniek en zijn werking heeft bewezen in de hulp aan miljoenen verslaafden wereldwijd. Het model is aangepast op het verblijf in onze FPA. In de bijeenkomsten bespreken we onderwerpen uit het NA-werkboek (het boek van Narcotics Anonymous dat gebruikt wordt in het 12 Stappen-programma). Ook behandelen we vragen en vieren we samen ‘cleantijd’. Een ervaringsdeskundige begeleidt de groep samen met een behandelaar.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#2
MR_CHIP zei:
de link die ik heb gedeeld geeft genoeg weer dat ze meer doen dan alleen dat maar goed

Verslavingszorg FPA Utrecht​

Verslavingsproblematiek en dubbele diagnoses zijn een groot en ingewikkeld probleem waar lang en intensief aan gewerkt moet worden. Vanwege de complexiteit ervan hebben wij in de FPA Utrecht een breed aanbod van verslavingszorg, waarbij ervaringsdeskundigen samenwerken met alle disciplines binnen de instelling.

Het 12 Stappen Minnesota Model​

Binnen de FPA Utrecht werken we met het 12 Stappen Minnesota Model, een basisgroep en individuele ondersteuning. Wij kiezen voor het 12 Stappen Model, omdat het aansluit op het verslavingszorgaanbod buiten de kliniek en zijn werking heeft bewezen in de hulp aan miljoenen verslaafden wereldwijd. Het model is aangepast op het verblijf in onze FPA. In de bijeenkomsten bespreken we onderwerpen uit het NA-werkboek (het boek van Narcotics Anonymous dat gebruikt wordt in het 12 Stappen-programma). Ook behandelen we vragen en vieren we samen ‘cleantijd’. Een ervaringsdeskundige begeleidt de groep samen met een behandelaar.
Klik om te vergroten...
Als je die behandeling gaat volgen zul je een aantal meetings in de week moeten bezoeken.
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#3
_shikantaza zei:
Als je die behandeling gaat volgen zul je een aantal meetings in de week moeten bezoeken.
Klik om te vergroten...
dat weet ik maar dan is het binnen dezelfde gebouw/afdeling maar goed heel gedoe want het is een FPA
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#4
Torchic zei:
Systeembeheerder toch? Misschien is vrijwilligerswerk buiten de deur iets voor je? Dan kom je buiten, onder de mensen en kun je met je handen werken bijvoorbeeld.

En wat jij zegt over een Wajong klopt niet. Het is inderdaad zo dat een Wajong word afgegeven als je duurzaam geen arbeidsvermogen hebt maar ook naast een Wajong mag je tot op zekere hoogte betaald of vrijwilligers werk doen.

En er zijn zelfs mensen (met een chronische en/of progressief ziektebeeld) die uit de Wajong gaan en weer terug gaan na een normale of aangepaste baan in de maatschappij maar het recht op Wajong behouden mocht het toch niet lukken.

Jij hoort alleen wat je wilt horen en neemt dat voor waarheid aan…
Klik om te vergroten...
ik hoor niet alleen wat ik wil horen
navraag gedaan bij uwv over het type wajong wat ik heb
en bij verdienen is maximaal 150 per maand en dat mag voor 8 maanden lang dus niet het hele jaar
ik verdien zwart 300 elke maand met mijn vrijwilligerswerk
P
PurplextLid
01-01-2024, 00:00
#5
MR_CHIP zei:
een of ander klagend volk forum mensen wat mij echt 0.0 iets doet
Klik om te vergroten...

Dit is niet waar, als jij geen drugs gebruikt, spreek je heel anders.

De enige die klaagt, ben jij.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#6
MR_CHIP zei:
al die mensen die klagen over dat ik niks doe
long live de mensen die wel zien dat ik dingen doe medebewoners begeleiders ouders etc niet een of ander klagend volk forum mensen wat mij echt 0.0 iets doet
dat het allemaal niet hier te zien is niet goed is volgens jullie standaarden etc........

ennne @annihilation ik doe het enige werk wat ik mag doen genaamd vrijwilligerswerk (notabene bij de zorginstelling waar ik woon) , echt werk kan en mag ik nooit doen
long live wajong en 100% afgekeurd zijn door uwv als je dat eenmaal hebt , dan kom je daar niet vanaf, al zou ik dat ook niet willenn
Klik om te vergroten...
Vrijwilligerswerk is ook werk. Daar is helemaal niets mis mee.

Toen je niet gebruikte ondernam je volgens mij een stuk meer, en klonk je veel positiever.

Pas op met je zwarte inkomsten benoemen op een publiek toegankelijk forum kerel.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#7
MR_CHIP zei:
Bekijk bijlage 57953
Klik om te vergroten...
Met regelmaat zie ik rapportages en e-mails van anderen. Maar wat wil je nou eigenlijk zelf?
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#8
MR_CHIP zei:
ik hoor niet alleen wat ik wil horen
navraag gedaan bij uwv over het type wajong wat ik heb
en bij verdienen is maximaal 150 per maand en dat mag voor 8 maanden lang dus niet het hele jaar
ik verdien zwart 300 elke maand met mijn vrijwilligerswerk
Klik om te vergroten...
1710151997582.png
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#9
Alweer een terugval gehad als ik het allemaal goed begrijp....wanner ga je nou serieus aan het werk om iets te doen met alle advies en moeite die door medeleden zijn gegeven om jou te kunnen helpen?!
Je maakt er een beetje een zooitje van, bro....
Men zegt al 48 pagina's met tijdsverspilling.
Pak jezelf nou eens bij elkaar en d o e er iets aan voordat je echt in de shit gaat raken!
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#10
_shikantaza zei:
Met regelmaat zie ik rapportages en e-mails van anderen. Maar wat wil je nou eigenlijk zelf?
Klik om te vergroten...
weg uit deze bw zal ik moeten dus daarinn heb ik niks te willen
en de keuze om nu echt voor een klinische opname te gaan als fivoor dat kan regelen komt uit me eigen en is niet opgelegd door andere
en het idee van een bw waar je mag gebruiken is inmiddels bij iedereen van de baan
T
TorchicLid
01-01-2024, 00:00
#11
MR_CHIP zei:
Bekijk bijlage 57953
Klik om te vergroten...
Klopt, wat je bijverdiend word deels ingehouden op je uitkering maar je mag een klein percentage houden.

Maar typisch dat je alleen hier weer op in gaat.

En laat het UWV het niet horen dat je zwart 300,- per maand bijverdiend want dan ben je de sjaak😉
N
N3K0Lid
01-01-2024, 00:00
#12
th-20.jpeg Hier speciaal voor jullie.
a
annihilationLid
01-01-2024, 00:00
#13
MR_CHIP zei:
al die mensen die klagen over dat ik niks doe
long live de mensen die wel zien dat ik dingen doe medebewoners begeleiders ouders etc niet een of ander klagend volk forum mensen wat mij echt 0.0 iets doet
dat het allemaal niet hier te zien is niet goed is volgens jullie standaarden etc........

ennne @annihilation ik doe het enige werk wat ik mag doen genaamd vrijwilligerswerk (notabene bij de zorginstelling waar ik woon) , echt werk kan en mag ik nooit doen
long live wajong en 100% afgekeurd zijn door uwv als je dat eenmaal hebt , dan kom je daar niet vanaf, al zou ik dat ook niet willenn
Klik om te vergroten...
Slachtofferrol zo blijf je er wel in
D
DamiusLid
01-01-2024, 00:00
#14
Koffieb00n zei:
Jammer kerel. Twentse heroine. Zo noemen ze het niet voor niets hier. Troep en link spul qua OD risico.
Klik om te vergroten...
Dit bericht geciteerd om dit te onderstrepen. G hoor ik je ook voor het eerst noemen. Je stapt er wel makkelijk overheen @MR_CHIP . Wel ander kaliber spul dan je uppers he. Waar risico op een hartinfarct tot nu als grootste zwaard van Damocles boven je hoofd hing heb je er nu nog één naast hangen: het risico dat je out gaat tijdens 1 van je stimfap sessies, eenzaam in je kamer en stikt in je eigen braaksel zonder dat iemand er weet van heeft.
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#15
Damius zei:
Dit bericht geciteerd om dit te onderstrepen. G hoor ik je ook voor het eerst noemen. Je stapt er wel makkelijk overheen @MR_CHIP . Wel ander kaliber spul dan je uppers he. Waar risico op een hartinfarct tot nu als grootste zwaard van Damocles boven je hoofd hing heb je er nu nog één naast hangen: het risico dat je out gaat tijdens 1 van je stimfap sessies, eenzaam in je kamer en stikt in je eigen braaksel zonder dat iemand er weet van heeft.
Klik om te vergroten...
i know ☹️, en mochten jullie denken dat dit mij niks doet heb je het mis fyi
zelfs momenten gehad dat ik dus bijna out ging van de G ging en dus heel snel voor mij gevoel dan uppers moest snuiven om bij bewustzijn te blijven
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#16
Je kunt in plaats van problemen ook in kansen gaan denken.

Nu is je mindset als iemand die al verslagen is door het leven. Zo'n mindset geeft 100% kans op falen. Dingen zullen alleen maar erger worden zo. Er is geen bodem aan de hel.

Op een gegeven moment zul je juist de kansen moeten gaan zien (die er echt wel zijn, als je goed kijkt) en ze dan ook echt moeten pakken. Zo begin je eruit te komen.
M
MyLittlePonyPackLid
01-01-2024, 00:00
#17
MR_CHIP zei:
i know ☹️, en mochten jullie denken dat dit mij niks doet heb je het mis fyi
zelfs momenten gehad dat ik dus bijna out ging van de G ging en dus heel snel voor mij gevoel dan uppers moest snuiven om bij bewustzijn te blijven
Klik om te vergroten...

Bij mij is dit in de Kerstvakantie uiteindelijk de reden geweest waardoor ik nu inmiddels 2.5 maand clean ben💪
Bijna gestikt in mijn eigen braaksel, mijn vriend die met zijn vingers tot in mijn keel alles eruit moest halen en daarna nog 4 uur out in het ziekenhuis gelegen.
Ik gun het jou echt niet want het is echt heel traumatisch om mee te maken, vooral voor je omgeving.
Ik hoop echt dat je zelf een beter leven gaat gunnen, je bent het waard.
O
OtherShoreLid
01-01-2024, 00:00
#18
Perenijsje zei:
Bij mij is dit in de Kerstvakantie uiteindelijk de reden geweest waardoor ik nu inmiddels 2.5 maand clean ben💪
Klik om te vergroten...
Met oud en nieuw heb je nog pep gebruikt dus je lult.

En je bromazolam verslaving zetten we even tussen haakjes?
M
MyLittlePonyPackLid
01-01-2024, 00:00
#19
OtherShore zei:
Met oud en nieuw heb je nog pep gebruikt dus je lult.

En je bromazolam verslaving zetten we even tussen haakjes?
Klik om te vergroten...

Ja nou dat is toch bijna 2.5 maand geleden. 2 januari is voor het laatst geweest met die pep en we zitten nu half maart. Met O&N idd nog wel die pep gebruikt maar die GHB-overdosis en Bromozolam verslaving die zo uit de hand liep hebben het verandert.
En Bromozolam ben ik nu ruim een maand clean van. Die 2 (alcohol/harddrugs en Bromozolam) noem ik idd apart/ houd ik apart bij.
D
DonkeyGonzLid
01-01-2024, 00:00
#20
MR_CHIP zei:
i know ☹️, en mochten jullie denken dat dit mij niks doet heb je het mis fyi
zelfs momenten gehad dat ik dus bijna out ging van de G ging en dus heel snel voor mij gevoel dan uppers moest snuiven om bij bewustzijn te blijven
Klik om te vergroten...
Jo! Zou als ik jou was die G lekker laten staan otm.

Voor je het weet is het te laat en kom je in een situatie waarin die G je in een ellendige/nare situatie gaat brengen..

Bedoel dit niet als een aanval!

Maar spreek uit ervaring, been there en het kan uitpakken als naar vallen/wankelen etc, maar ook een ongeluk op de weg op straat of waar dan ook veroorzaken/in terecht komen.
Voor je het weet mag je bijv niet meer wonen op je groep , momenteel ben ik zelf alweer een poos nuchter omdat G me een tijdje genekt heeft.

Weet nu gelukkig d.m.v praat groepen hoe ik er goed mee om kan gaan. Mocht ik nog eens een foutje maken , kan ik ergens terecht.

Ik ga in April beginnen aan een nieuwe behandeling bij de GGZ , wellicht kunnen ze een diagnose bij me stellen aangezien ik me vaak heel anders voel/dingen anders mee maak als de meeste, hooggevoelig, concentratie stoornis, nog meer maar niks verder geconcludeerd door specialisten.

Waarom houd drugs jou zo bezig? Is er geen andere oplossing? Kun je niet ergens terecht bij de groep over je issues? Eerlijk denk ik dat als je "aan" bent dat je er geen fuck om geeft , kan ik helemaal begrijpen haha!
Maar als je nuchter bent , kun je dan ook jezelf nog aankijken en er trots op zijn waar je mee bezig bent?

Ik hoop voor je dat je aan de bel trekt man!

Je bent nooit alleen ook al lijkt dat soms zo.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...149150151152153...175
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."