Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsMijn weg naar herstel (en andere dingetjes)

Mijn weg naar herstel (en andere dingetjes)

3499 antwoorden
353 weergaven
18-5-2026
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#1
MR_CHIP zei:
denk aan een soort dagboek van perenijsje
Klik om te vergroten...

En wat is dan de meerwaarde dat je dat doet op een openbaar forum ipv in een schriftje?

Niet dat ik wil dat je niet deelt. Integendeel.
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#2
LucidLucy zei:
En wat is dan de meerwaarde dat je dat doet op een openbaar forum ipv in een schriftje?

Niet dat ik wil dat je niet deelt. Integendeel.
Klik om te vergroten...
dat ik het gewoon wil kunnen typen
N
N3K0Lid
01-01-2024, 00:00
#3
MR_CHIP zei:
dat ik het gewoon wil kunnen typen
Klik om te vergroten...
Wil je er ook een reactie op dan of iets? Wat is zoals Lucy ookal vraagt de rede//behoefte er achter.? Ben je opzoek naar verbinding? Wil je gehoord en gezien worden? Waarom deel je dit met ons?

Want je kan het ook gewoon in word typen. ( als het alleen gaat om wil het gewoon kunnen typen)

Ik vraag me ook af of het forum jou iets positiefs brengt. ( en of dat opweegt tegen de Triggers die het brengt)
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#4
N3K0 zei:
Wil je er ook een reactie op dan of iets? Wat is zoals Lucy ookal vraagt de rede//behoefte er achter.? Ben je opzoek naar verbinding? Wil je gehoord en gezien worden? Waarom deel je dit met ons?

Want je kan het ook gewoon in word typen. ( als het alleen gaat om wil het gewoon kunnen typen)

Ik vraag me ook af of het forum jou iets positiefs brengt. ( en of dat opweegt tegen de Triggers die het brengt)
Klik om te vergroten...
zoals gezegd dagboek, hoef er dus geen reactie op als je die niet wilt geven
N
N3K0Lid
01-01-2024, 00:00
#5
MR_CHIP zei:
zoals gezegd dagboek, hoef er dus geen reactie op als je die niet wilt geven
Klik om te vergroten...
Je wilt er wel of geen reactie op?

Het gaat er niet om wat ik wil. Maar wat jij wil en waar jij behoefte aan hebt.
Jezelf uiten denk ik dan... Dus verbinding?
Besef wel dat je hier niet altijd gaat krijgen waar je behoefte aan hebt. Dat het soms misschien wel extra triggers kan mee brengen als iemand b.v minder aardig reageert.

MR_CHIP zei:
ach ik hoop dat vandaag de dag is dat me lichaam het opgeeft , al weken lang om de paar dagen stimulanten dan moet toch ooit een hart stilstand komen
Klik om te vergroten...
Heb je al met iemand in jou omgeving gesproken over wat je hier uit?
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#6
N3K0 zei:
Je wilt er wel of geen reactie op?

Het gaat er niet om wat ik wil. Maar wat jij wil en waar jij behoefte aan hebt.
Jezelf uiten denk ik dan... Dus verbinding?
Besef wel dat je hier niet altijd gaat krijgen waar je behoefte aan hebt. Dat het soms misschien wel extra triggers kan mee brengen als iemand b.v minder aardig reageert.


Heb je al met iemand in jou omgeving gesproken over wat je hier uit?
Klik om te vergroten...
ja me moeder zei in een ruzie maak jezelf gerust van kant boeit me niet
en nee geen reacties
N
N3K0Lid
01-01-2024, 00:00
#7
MR_CHIP zei:
ja me moeder zei in een ruzie maak jezelf gerust van kant boeit me niet
en nee geen reacties
Klik om te vergroten...
Heeft ze dat weer gezegd? ( tijdje terug zei je zoiets)

Lijkt mij behoorlijk pijnlijk als je moeder zoiets zegt. Mijn hart zou iig breken als me moeder dat zegt en zou dan zelf bijna zoiets hebben van ja is goed... Stik er dan maar in. Maar jij leeft voor jouzelf en niet voor haar. Jij bent een eigen persoon en hebt haar eigenlijk niet nodig om tevreden te kunnen zijn/worden.

Of zei ze het omdat jij er mee dreigde? Meer rondstrooit alof het niks is? Om een reactie uit te lokken?

Of zei ze het zomaar? (Mijn moeder zou zoiets nooit zomaar zeggen, heb ooit lang lang geleden wel eens tegen haar gezegd dat ik dood wil en toen zei zij... Zullen we dat dan maar samen doen... Toen kreeg ik wel ff kortsluiting 🥲)
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#8
nee ik bedoel die keer
N
N3K0Lid
01-01-2024, 00:00
#9
MR_CHIP zei:
nog steeds clean
wordt elke dag een beetje makkelijker al is het nog wel een gedachten omdat me hersenen gewend zijn als ik die tegenkom die veel emoties omhoog halen om dan gelijk naar de drugs te grijpen
nu ga ik daar nuchter mee om wat al een wonder is en ook wel eng maar we redden het wel
Klik om te vergroten...
Lees dit nog eventjes terug.
MR_CHIP zei:
best veel info gehad van verschillende klinieken met eventueel dan een optie in zuid-afrika
@LucidLucy thanks doet me goed dat jullie mij zoveel handvaten/informatie geven
Klik om te vergroten...
MR_CHIP zei:
naja in mij hoofd neig ik naar zuid afrika puur omdat ik dan echt effe heel ver weg van alle "problemen" die ik ervaar waar ik nu woon/leef
Klik om te vergroten...
Zou je dit nog willen?? Naar zuid Afrika? Of naar een meeting.. Daar vind je vast een hoop gelijkgestemden.
_shikantaza zei:
Mooi! Ik vind het leuk om te horen hoe het met je gaat en wilde nog even zeggen dat ik het knap vind hoe je het oppakt. Met deze houding kom je ver.
Klik om te vergroten...
_shikantaza zei:
Mag je echt wel trots op zijn hoor. Er komen hier zat berichten langs van mensen die om advies vragen maar als ze een antwoord krijgen dat ze niet willen horen in zelfmedelijken schieten of in de verdediging, zich gaan verzetten, etc. Jij stelt vragen en neemt vervolgens het advies ter harte. Dikke duim omhoog, super belangrijke houding voor een succesvol herstel.
Klik om te vergroten...
Hier lees ik nog sprankjes hoop
_shikantaza zei:
Ja kerel, ik weet hoe kut het is. Maar het is wel waar. Want jij en ik zijn net zo verslaafd, en jij doet precies wat ik ook deed toen ik mezelf niet de moeite waard vond. Ik probeer je al een tijdje wakker te schudden maar ‘t lukt nog niet echt. Maar je komt er wel. Als jij jouw Rock Bottom bereikt ga je inzien dat je alles wat je maar kan aan moet grijpen om clean te worden. Je bent gewoon nog niet diep genoeg gegaan, kom nog wel. Denk nog maar eens rustig, zonder je aangevallen te voelen, na hoe lang jij na het bestellen op je Pyro’s hebt gewacht, zeëen van tijd om op de rem te trappen. Ik deed het ook nooit. Zat ik op een meeting of bij de verslavingspsycholoog me op te winden dat het te lang duurde allemaal omdat ik naar m’n dealer wilde. Terwijl de hulp om het niet te doen op 1,5m afstand zat.
Klik om te vergroten...

Zeehond zei:
Ik hoop dat je dit ooit nog eens terug leest als het weer goed met je gaat.
Klik om te vergroten...

MR_CHIP zei:
btw effe een kleine overwinning

vandaag naar moeder geweest
ik had nog een pakje met drugs liggen bij het postnl punt op de terug weg (waarvan ik weet dat ik het geld terugkrijg als ik het niet ophaal )
mijn verslaafde ik probeerde met de fiets toch naar huis (brr koud buiten :grin: ) met alle macht mijn lichaam over te nemen noem ik het dan maar om daarna toe te fietsen ipv woonvorm, gelukkig heeft de overname niet plaatsgevonden en ben ik zonder drugs thuisgekomen

kleine yay x)
Klik om te vergroten...
MR_CHIP zei:
ik heb vrij slecht geslapen maar wonder boven wonder heeft de verslaafde ik niet gewonnen gisteren dus nog steeds clean

ik had de hele tijd zo iets van ik kan wel stoppen met deze drugs en tegenslagen zonder dat spul beter verwerken
zeker na dat slechte nieuws van gisteren had ik de meeste moeite toen ook met zoveel mogelijk mensen gesproken fact , begeleiders ouders en dat allemaal bij elkaar gaf met de motivatie van ik heb die stomme drugs niet nodig in het leven
Klik om te vergroten...

Torchic zei:
Goed bezig! Trots op je!🙌🏻
Klik om te vergroten...

_shikantaza zei:
Toch knap hoe je er mee omgaat kerel.

Hoe zit het eigenlijk met je cleantijd? En met meeting bezoeken?
Klik om te vergroten...
Zeehond zei:
Ik hoop zo dat je voordat je van plan bent om wat te gaan nemen aan de reacties van de mensen hierboven denkt, dus ook aan mij.
Dat je denkt: fuck die bende, ik ben zo sterk dat ik het niet neem. En daar ben ik trots op dat ik dat kan en dat ga ik posten op df.

Je bent zoveel sterker dan je denkt. Je kunt dat bewijzen door het niet te doen.

Bewijs het aan jezelf.
Hoop zo dat het je lukt man 👍
Klik om te vergroten...

Zeehond zei:
Ben ik ook wel benieuwd naar.
Kennelijk wil je nog veel dieper gaan dan dit.
Denk dat bij iedereen alle alarmbellen wel af gaan.
Hier niet janken dan als er wat gebeurt , je hebt genoeg tips, adviezen en vooral heel veel medeleven gekregen.
Jij maakt de keuze, niemand anders.
Klik om te vergroten...

Torchic zei:
Dat is je eigen keuze, ik ben bang dat je mijn berichten als aanval hebt gevoeld maar dat is niet de bedoeling. Ik heb je topic van begin af aan gevolgd en je gesupport. En ik vind het heel verdrietig voor je dat het zo loopt maar ik denk dat je kritisch na jezelf moet kijken en je moet afvragen wat wil ik hierin? Want het lijkt alsof je vermijd en je de verslaving laat spreken.

Succes en ik hoop dat je eruit gaat komen!🥰
Klik om te vergroten...
MR_CHIP zei:
laten we zeggen dat het inmiddels weer wat beter gaat
ik ben echt klaar met drugs
wat afgelopen weekend is gebeurd (tldr : waan idee door teveel drugs dat moeder werd verkracht en daarom met een mes zwaaiend door heel het appartementen complex waar me moeder woont en ik toen verbleef hebben meerdere mensen 112 gebeld ben ik uiteindelijk meegegaan met de crisisdienst en ben ik er heilig van overtuigd dat dit de rock bottom was die ik nodig had )

echt ik ben klaar met die onzin nu weer leuke normale dingen doen met moeders en haar vriend (die ik vals beschuldige van verkrachting wat uitgepraat is met zowel hem als met politie )
Klik om te vergroten...
Koffieb00n zei:
Dat is nogal wat! Ik hoop echt dat je nu standvastig blijft aan je ommekeer. Maar daar wil ik je wel het voordeel van de twijfel voor geven.
Klik om te vergroten...
Koffieb00n zei:
Pas je een beetje op jezelf? Als je al breinschokken ervaart en je blijft in dit soort doseringen door gebruiken, dan kan je rockbottom pijnlijk en langdurig zijn.

Maar misschien heb je dat ook wel nodig om tot erkenning te komen dat je moet veranderen.

Take care..
Klik om te vergroten...

Kijk en lees Chipje dit is een kleine greep berichten uit jou toppa. Zoveel liefde :twohearts:

Je bent niet alleen he. Zie hoeveel mensen hier in jou geloven/willen geloven en jou strijd zien. En er voor jou zijn 🍀

En het zijn ook nog eens mensen met bergen ervaring en niet zomaar iemand die wat zegt. Maar daar waar jij je nu bevindt ook zijn geweest. En daar uit zijn gekomen.
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#10
meeting te eng
zuid afrika mag niet van curator
en er is besloten dat ik hier wegmoet en naar een bw ga waar gebruik gedoogd is
N
N3K0Lid
01-01-2024, 00:00
#11
MR_CHIP zei:
meeting te eng
zuid afrika mag niet van curator
en er is besloten dat ik hier wegmoet en naar een bw ga waar gebruik gedoogd is
Klik om te vergroten...
Oke een meeting kan wel maar is eng. Ik zeg probeer het gewoon eens.

Wat heb je te verliezen als je wel gaat? (waar ben jij bang voor??)
Of wat heb je te winnen? (verbinding met mensen die jou snappen en begrijpen, die jou zien en horen, die er voor je kunnen zijn, waar jij je kan uiten, waar het veilig is enz enz)

Bedoel ook niet dat je moet stoppen met drugs gebruiken ofzo dat moet je helemaal zelf weten. Maar een keer naar een meeting gaan gewoon voor de ervaring kan vast geen kwaad.
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#12
het doel van zo'n meeting is clean worden lijkt me
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#13
heb nog een heel ander nadenk punt , ze gaan uitstroomtraject starten naar andere BW want ze vinden opzichzelf wonen geen goed plan dusja , dat gaat ook een heel gedoe worden dan maar naar de enige persoon gaan die boven de curator staat , een rechtbank
N
N3K0Lid
01-01-2024, 00:00
#14
MR_CHIP zei:
het doel van zo'n meeting is clean worden lijkt me
Klik om te vergroten...
Het doel is gaan.

Clean worden en herstellen moet jij van niemand (naar een meeting gaan ook niet).
Maar ik denk dat het je wel kan helpen en inzichten kan geven. En wie weet wat het je brengt. Slechter word je er sowieso niet van.

Je hebt toch niks te verliezen. Dus waarom zou je niet gaan? En angst is een slechte raadgever dat weet jij zelf ookwel.
En je mag het zeker eng vinden en je kan het dan alsnog doen. Dubbele overwinningen double EXP!!!! :cheerpompom:
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#15
annihilation zei:
Ben ik de enige die benieuwd is hoe dit is afgelopen bij de hap?
Klik om te vergroten...
sorry
ik had het alleen op de DF telegram gedeeld blijkbaar niet hier

alle vitale functies in orde het is echt het lichaam en vooral de lever nieren maag e.d die moeten herstellen
a
annihilationLid
01-01-2024, 00:00
#16
MR_CHIP zei:
sorry
ik had het alleen op de DF telegram gedeeld blijkbaar niet hier

alle vitale functies in orde het is echt het lichaam en vooral de lever nieren maag e.d die moeten herstellen
Klik om te vergroten...
En heb je al een plan van aanpak? Of hulp nodig daarbij?
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#17
annihilation zei:
En heb je al een plan van aanpak? Of hulp nodig daarbij?
Klik om te vergroten...
naja
ik ga het een en ander mailen benaderen in de hoop dat op de 28ste toch ik op bw mag blijven

fivoor mailen met de vraag om zsm klinische detox opname proberen te regelen,



app gesprekken namen weg gehaald


naar behandelaren fivoor

hoi X zou ik jouw email adres mogen ik wil graag een mail opstellen met proberen nog 1 kans te krijgen om toch op bw te mogen blijven wonen met als voorwaarde dat ik een klinische detox doe via fivoor (geen idee of jullie dat kunnen/willen regelen nog ) maar de gedachte dat ik hier weg moet doet echt veel pijn en is het opgeven van die drugs waard ik wil niet naar een bw waar de verleiding tot gebruik en daarmee de keuze tot herstel alleen maar moeilijker ik zal CURATOR ook meenemen dan in de cc , hopelijk een laatste redmiddel
antwoord

[3/6, 12:56] X Ik ga het overleggen met X
[3/6, 12:57] X Denk dat we ook moeten kijken hoe dat gesprek met de BW en CURATO loopt

ja hopelijk als ik beloof dat traject in te gaan en dus clean wordt ik daar kan blijven wonen met intensieve ambulante hulp ,
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#18
wat zou een backup plan moeten zijn die klinische detox ga ik nog steeds voor ookal zou bw niet meer doorgaan
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#19
Ik denk dat die klinische opname bij jou niet gaat slagen @MR_CHIP.....
Dat denk ik omdat je iedere keer weer terugvalt, ook al zit je nu op een bw waar gebruik niet is toegestaan.
Je bent er nog niet klaar voor.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#20
MR_CHIP zei:
wat zou een backup plan moeten zijn die klinische detox ga ik nog steeds voor ookal zou bw niet meer doorgaan
Klik om te vergroten...
In de tussentijd naar meetings. Gaan luisteren naar mensen en neem adviezen aan, ook al heb je er geen zin in of denk je dat het geen nut heeft. Dat soort dingen.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...144145146147148...175
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."