Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsMijn weg naar herstel (en andere dingetjes)

Mijn weg naar herstel (en andere dingetjes)

3499 antwoorden
357 weergaven
18-5-2026
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#1
In weze heeft een behandeling pas zin als de verslaving eruit is.
Daarom wordt er meestal in een kliniek een zero tolerance beleid gevolgd.
Gebruik betekent daar direct ontslagen worden. Ik weet niet of je zover moet gaan, maar als je gebruikt heeft therapie weinig zin omdat alles wat er besproken wordt, niet echt goed binnen komt.
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#2
De Zandman zei:
In weze heeft een behandeling pas zin als de verslaving eruit is.
Daarom wordt er meestal in een kliniek een zero tolerance beleid gevolgd.
Gebruik betekent daar direct ontslagen worden. Ik weet niet of je zover moet gaan, maar als je gebruikt heeft therapie weinig zin omdat alles wat er besproken wordt, niet echt goed binnen komt.
Klik om te vergroten...

Mee eens! En ja, vaak is het nodig om zover te gaan om een realistische grens aan te geven en de verslaving een halt toe te roepen.

Al zal een goede instantie dan wel meekijken naar welke hulp je wel eerst nodig hebt. In dat geval dan vaak een klinische opname voor verslaving omdat thuis clean blijven klaarblijkelijk niet lukt.

Yes We Can zou bijvoorbeeld wel een goede oplossing zijn. Die doen niet aan halfbakken maatregelen 😂😅
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#3
yes we can ben ik de te oud voor fyi
verder niet veel te zeggen
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#4
Mevrouw Pløp zei:
Ik denk dat je niet op elk vlak de waarheid vertelt, maar dat maakt ook niet uit.

De hoofdvraag is of jij voor jezelf een betere toekomst wil (of, zoals je nu bezig bent: een toekomst)? En zo ja, wat JIJ daar aan gaat doen.

Want zolang je elke hulp saboteert is het nutteloos over de balk smijten van gemeenschapsgeld.
Klik om te vergroten...
op welk vlak vertel ik niet de waarheid enlighten woon zal ik je alle uitspraken sturen waarin ik vrijgesproken ben en op welk vlak
ik ben nog noooit zo eerlijk zelfs niet tegen hulpverning geweest
s
scoobybonoLid
01-01-2024, 00:00
#5
trippymeeuw 2.0
B
BrieMetDeBrilLid
01-01-2024, 00:00
#6
MR_CHIP zei:
ik ben al sinds 2021 bezig elke zaak wordt geseponeerd met vanwege zijn autisme overziet die niet de gevolgen dan de dingen die die doet pas weer bij antio sociale-persoonlijkheids stoornis

Kenmerken die horen bij een antisociale persoonlijkheidsstoornis zijn:

  • je vindt het moeilijk om je aan regels te houden
  • je handelt vaak uit eigenbelang
  • je kunt je niet inleven in de emoties en behoeftes van andere mensen
  • je bent gewelddadig of agressief
  • je brengt jezelf of anderen in de problemen door je roekeloze levensinstelling
  • je kent geen schuldgevoelens wanneer je iemand benadeelt
  • je kunt de consequenties van jouw handelingen niet overzien
Klik om te vergroten...
Lekker eenvoudig je diagnoses als vangnet gebruiken.

Iemand in m'n hechte kring heeft ook antisociale persoonlijkheidsstoornis en wil even wel duidelijk maken dat niet iedereen zo is en handeld. Het valt zeker wel te vormen en te veranderen maar duurt extreem lang, ook is wilskracht echt van toepassing met deze "problematiek"

Dit is wel het laatste wat ik hier post omdat ik niet het idee krijg dat het enig zin heeft om nog iets te bieden. Nu ik wat dingen terug lees, is manipuleren jouw hobby en daar word ik geen onderdeel meer van. Ik wens je succes verder.
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ik heb een tijdje niet gelezen omdat ik in de kliniek zit. Wat ik hier gezien heb is dat ‘een beetje stoppen’ niet bestaat.
U
UlixesLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ei-Salade zei:
Lekker eenvoudig je diagnoses als vangnet gebruiken.

Iemand in m'n hechte kring heeft ook antisociale persoonlijkheidsstoornis en wil even wel duidelijk maken dat niet iedereen zo is en handeld. Het valt zeker wel te vormen en te veranderen maar duurt extreem lang, ook is wilskracht echt van toepassing met deze "problematiek"

Dit is wel het laatste wat ik hier post omdat ik niet het idee krijg dat het enig zin heeft om nog iets te bieden. Nu ik wat dingen terug lees, is manipuleren jouw hobby en daar word ik geen onderdeel meer van. Ik wens je succes verder.
Klik om te vergroten...
Eens, dat manipuleren wordt echt naar nu. Had ook een tijdje niet gereageerd maar toch weer ingetrapt 😅
L
LionXLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ei-Salade zei:
it is wel het laatste wat ik hier post omdat ik niet het idee krijg dat het enig zin heeft om nog iets te bieden. Nu ik wat dingen terug lees, is manipuleren jouw hobby en daar word ik geen onderdeel meer van. Ik wens je succes verder.
Klik om te vergroten...
I rest my case!
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#10
1700404999556.png
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#11
MR_CHIP zei:
dit gaat heel goed raar klinken maar ik deed het express in zoan grote hoeveelheid ook de uppers 100mg 4f-phip + 50mg mdphp
(@LucidLucy ) hoeveel plugged jij 1x
ik heb heb eindelijk waar gekregen waarvoor ik het deed een complete psychose waarin alles om me heen veranderen eindelijk terug naar vroeger waabij ik mijn moeders (en toen nog vader toen ze bij elkaar waren ) sprak van voor alle shit, gesprekkken mee gehad van uren lang
en hun antwoord : je hoort niet thuis in deze herinnering kijk wat je nu nog an veranderen in het hier en nu om het zo aangenaam mogelijk te maken (zonder drugs ) heb ik ook erg veel gehuild daarin die herinnering en daarna maar denk echt wel dat dit laatste keer soort van laatste halleluja en denk zeker mentaal gezien dit mijn forum was ben ik er blij mee tuurlijk niet alleen is het echte beter dan die fake/fatanstie wereld
Klik om te vergroten...

Ik plugde genoeg om ook weleens in dat soort hallucinaties te belanden. De dosissen die daarvoor nodig zijn, zijn extreem. En de aanslag op je lichaam daarmee ook.

Wat doe je jezelf aan kerel.... Ik hoop dat je iets leert van de ervaring die je hebt meegemaakt. En dat je inziet dat jouw eigen hoofd dus al lang wist wat die hallucinaties je probeerden te vertellen. Je hebt geen drugs nodig om die inzichten boven te halen. Wel een hoop zelfonderzoek. Want die info, die zat dus al in je kop.

De kenmerken die je noemt:

MR_CHIP zei:
  • je vindt het moeilijk om je aan regels te houden
  • je handelt vaak uit eigenbelang
  • je kunt je niet inleven in de emoties en behoeftes van andere mensen
  • je bent gewelddadig of agressief
  • je brengt jezelf of anderen in de problemen door je roekeloze levensinstelling
  • je kent geen schuldgevoelens wanneer je iemand benadeelt
  • je kunt de consequenties van jouw handelingen niet overzien
Klik om te vergroten...

Zijn ook veel voorkomend bij reguliere verslaving. De 12 stappen zijn erop gericht om precies aan deze kenmerken te werken. Om meer bewust te worden van de gevolgen van je gedrag op jezelf en op anderen.

Wie weet werkt het voor jou ook wel!
Als je echt dingen in het hier en nu wilt veranderen om het zo aangenaam mogelijk te maken, leer dan om in het hier en nu te leven.

Je bent niet verantwoordelijk voor jouw ziekte, voor jouw diagnoses. Je bent wèl verantwoordelijk voor jouw herstel. Ofwel het leren leven met die diagnoses. Verschuil er dus ook niet achter!

Pak een meeting. Misschien is het je laatste strohalm.
(Ohja, en blijf natuurlijk ook gewoon doorgaan met de professionele hulpverlening)

Deze doseringen zijn levensgevaarlijk. Dat weet je zelf ook denk ik wel.

www.nanederland.nl

Narcotics Anonymous Nederland

Ontdek Narcotics Anonymous Nederland, een wereldwijde gemeenschap van herstellende verslaafden. Met 400 wekelijkse bijeenkomsten in Nederland biedt NA een veilige, anonieme plek voor herstel en steun. Gratis en open voor iedereen die worstelt met verslaving.
www.nanederland.nl www.nanederland.nl
N
N3K0Lid
01-01-2024, 00:00
#12
Misschien als je nu naar meetings gaat dat de begeleiding bij de BW ook ziet dat je dingen anders wil ipv alleen maar mooie praatjes. Want die kennen ze onderhand van jou ookwel
N
N3K0Lid
01-01-2024, 00:00
#13
Nie dood gaan he Chipje. 😭😭😭
O
OtherShoreLid
01-01-2024, 00:00
#14
Oh my. Ik dacht “even vragen hoe het @MR_CHIP zaterdag vergaan is”, kom ik deze sloot aan berichten tegen 😅 Blijkbaar helemaal gemist dit weekend.

Hoe gaat ie nu?
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#15
meh
alles deed niet veel meer
ketamine
2cb
mdphp pellets

geen idee meer op welke tijdstippen maar heb vannacht eindelijk geslapen
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#16
De Zandman zei:
Ben je nu toch weer met drugs bezig?
Klik om te vergroten...
nee dat was vrijdag op zaterdag
O
OtherShoreLid
01-01-2024, 00:00
#17
MR_CHIP zei:
nee dat was vrijdag op zaterdag
Klik om te vergroten...
Ik ben nu ook in de war. Had je het over vrijdag/zaterdag? Maar je kon pas gister weer slapen?
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#18
MR_CHIP zei:
jep
wat denk je dat al dat gebruik voor stress mee brengt
heb van vrijdag op zaterdag die dingen door elkaar gebruik en kon afgelopen nacht pas slapen
Klik om te vergroten...
En de oplossing is?
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#19
OtherShore zei:
Ik ben nu ook in de war. Had je het over vrijdag/zaterdag? Maar je kon pas gister weer slapen?
Klik om te vergroten...
jep
wat denk je dat al dat gebruik voor stress mee brengt
heb van vrijdag op zaterdag die dingen door elkaar gebruik en kon afgelopen nacht pas slapen
a
annihilationLid
01-01-2024, 00:00
#20
Mevrouw Pløp zei:
En de oplossing is?
Klik om te vergroten...
Ja niet gebruiken 🫠

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...142143144145146...175
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."