Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"BenJolink. Ik snap je helemaal, die gedachten herinner ik me nog als de dag van gisteren. Ook dacht ik toen “ wtf, leuk spul.. maar hoe kunnen mensen hier nou aan verslaafd raken “ 1 keer per maand ging over naar 1 keer per 2 weken. 1 keer per twee weken ging over op elke weekend elke weekend ging over naar 2 keer per weekend… op gegeven moment de kater opvangen op een werkdag… en dan heb je een heilige belofte gebroken."
"Heb laatst een discussie met iemand gehad. Volgens hem moeten mensen die onder invloed achter het stuur zitten, nooit meer hun rijbewijs terug mogen krijgen. Reden: “ je stapt willens en wetens onder invloed achter het stuur, wetende dat je anderen in gevaar brengt “ Natuurlijk ben ik het ergens wel met hem eens. Maar helaas snapte hij het niet, dat ik hem het zelfde verweet, omdat hij regelmatig met zijn telefoontje in z’n jatten slingerend door het verkeer gaat. Wat me opvalt is dat het altijd de grootste schreeuwers zijn die zich ergens ook schuldig aan bevinden. Ook dit betrof een persoon die mij verweet dat ik een drugsverslaafde ben. Maar het zelf niet in kan zien, dat zijn 2 kratjes bier uitsmeerd over de hele week geen probleem is. Wie zonder zonde is, werpe de eerste steen."
"2 jaar geleden is mijn rijbewijs ingenomen vanwege een eenzijdige ongeval. Drugsgebruik was niet bewezen, hoewel ik wel onder invloed was. Ik moest bij het CBR een onderzoek ondergaan naar mijn rijgeschiktheid. Dit houd in dat je een gesprek met een onafhankelijke psychiater krijgt ( onafhankelijk, maar het CBR wijst hem aan🤪 ) Hierin stelt hij jou vragen naar jou leven, opvoeding en gebruik van genotmiddelen om dan een beeld van jou te krijgen. Antwoorden over jou drugsgebruik worden gehanteerd namens het DSM-V model. Ik heb toen ook een advocaat erbij gehaald, waar ik achteraf toch wel spijt van heb. Dit komt omdat een onderzoek naar jou rijgeschiktheid geen strafmaatregel is. Ze kunnen het je gewoon opleggen. De wet eromheen hebben ze ook heel goed dichtgetimmerd. Daar moet je heel veel geluk mee hebben om daar mee weg te komen. Mijn tip zou zijn. Hou je geld voor een advocaat lekker in je zak. Je ontkomt hoogst waarschijnlijk toch niet aan die keuring. wel kan ik je aanraden om zo’n online brochure te bestellen over vragen en tips over die test. Weet welke antwoorden je moet geven. Want de criteria van het DSM model slaat echt nergens op. Met een half kratje bier uitgesmeerd over de hele week, ben je zware alcoholist. heel veel succes gewenst"
"En toch kan ik het niet laten om je te benadrukken die brochure echt te bestellen. Ik had bij 2 vragen de verkeerde antwoord gegeven, daardoor was er volgens de richtlijnen van het DSM model drugsmisbruik van toepassing. Gevolg… jaar lang mijn rijbewijs ongeldig verklaard, daarna weer opnieuw aanvragen met de hele financiële rompslomp daaromheen. Je zit nu eenmaal gevangen in het CBR fuik. Voor hun ben je nu gewoon een melkkoe. Ik heb het echt met je te doen🙏🏻 succes!"
"Het is net alsof ik mijn eigen verhaal lees!! Ik heb ook een relatie gehad met echt een hele, hele lieve meid. We gebruikten samen ook verschillende soorten drugs, en dronken daar ook stevig alcohol bij. Dit liep ook sporadisch uit de hand. Op een gegevens moment kwam ik op een punt dat ik wilde ( eigenlijk moest ) stoppen met het gebruiken van drugs. Als iemand vecht tegen een verslaving, terwijl de partner er wel verantwoordelijk mee om, en door kan gaan.. dan is de relatie flink uit elkaar gegroeid. Op een gegeven moment heeft ze er ook een punt achter gezet. Uiteraard ben ik hier een hele tijd kapot van geweest. Achteraf gezien heeft ze wel de beste keuze gemaakt, het kon gewoon niet meer langer zo. Helaas ben ik na een enige tijd toch weer gaan gebruiken. Puntje bij paaltje.. je komt voor een hele moeilijke keuze te staan. Je verstand zegt “ weg “ je gevoel zegt “ ik hou van haar “ Na regen komt zonneschijn, en ik kijk ook terug op de leuke momenten terug samen met mijn ex, ik hoop ook dat het haar goed gaat! Succes met het maken van je keuze 🙏🏻"
"Voor mij was 3mmc echt mijn ding. Ik kocht destijds 42,5 gram voor 250 euro ofzo.. en ik kon daar 2 weken mee doorgaan. ik gebruikte dus 24/7.. ook onder werktijd, terwijl ik een leidinggevende taak had in de woningbouw. 3mmc gaf mij een hele geile rush, iets wat ik nog steeds niet onder woorden kan brengen, en ik daardoor nog steeds zelf zoekende ben op dat gebied. wat ik nu wel weet? Drugs gaat het je niet brengen!!"
"gekkemanlol zei: ik ben bang voor mijn verslaafde ik , dat die op een gegeven mij eigen ik overschrijdt ik gebruik steeds vaker en steeds minder accepteer ik het normale.leven Klik om te vergroten... Ik zie dat je al bezig bent met de eerste stap van het 12 stappenplan. Wij erkenden dat wij machteloos stonden tegenover onze verslaving en dat ons leven stuurloos was geworden Toegeven en erkennen, dat is al een heel mooi begin!"
"Don Draper zei: Ik voel me niet gesteund. Iedereen wijst naar naar een andere en af en toe gebruiken mag wel volgens iedereen. Ik moet niet hard zijn op mezelf. Maar 1 is te veel en 1000 te weinig. Ik kan niet meer gebruiken. Ik wil niet meer. Maar op de blaren blijven zitten ervan heb ik ook niet meer de puf ervoor. Voel me onbegrepen en een rare Harry in plaats van gesteund en bedolven van liefde. Klik om te vergroten... Oh! Zo herkenbaar he! Helemaal dat controlerende gedrag wat naasten ( onbewust of bewust ) hebben. 1 keer je neus ophalen omdat het snotterig weer is, en ze vallen van schrik achterover 🫣"
"trippymeeuw zei: Ik ga ook even tijdje stoppen op dit forum. Word er erg negatief van, ik ben niet verslaafd. Heb deze week maar 1x geblowd op vrijdag. Het probleem is gwn mijn gedachtes en spanning/angst. Dat heeft tijd nodig. Ik probeer gwn aan mezelf te werken en te wachten op ggz hulp/medicatie. Klik om te vergroten... De enige die kan zeggen dat je verslaafd bent, dat ben jezelf. Wij kunnen alleen maar je ogen proberen te openen. Misschien heb je maar 1 keer geblowd van de week, maar je hebt zelf aangegeven dat je tegen de wil in van je vriendin, om medicatie hebt gevraagd bij je huisarts. goed dat je aangeeft dat je een tijdje wil gaan stoppen op dit forum, omdat je er negatief van wordt. Ik wordt namelijk negatief van jou houding. Denk je echt dat al die mensen hier online moeite doen en hun ervaringen met je delen puur alleen om je te treiteren? Ze proberen je allemaal te helpen! Ik heb laatst in ieder geval wel een hele lange tijd een naar gevoel gehad, en moest vaak aan je denken dat je die foto stuurde van het treinspoor. hoef ik me daar in ieder geval niet meer druk over te maken. Ik wens je alle goeds toe"
"Guilty🫣 In de dieptepunt van mijn verslaving slikte ik de hele dag door bommetjes pep. Afwissend met ketamine. Om me s’avonds uiteindelijk knock-out te drinken. Ik was 24/7 onder invloed. Niemand had het ook door, of zeiden er iets van, of vroegen hoe het met me ging. Toen mijn verslaving bekendheid kreeg doordat ik in een klinische opname terechtkwam, toen gingen mensen achteraf wel interessant lopen doen zo van: “ jaaa ik zag het wel aan je hoor “ Ik ben heel dankbaar dat ik nu nuchter door het leven ga. Geen geheimen meer en nooit meer de angst dat je betrapt kunt worden op je gebruik. Hetzij op het werk, of in het verkeer!"