Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsMijn weg naar herstel (en andere dingetjes)

Mijn weg naar herstel (en andere dingetjes)

3499 antwoorden
364 weergaven
18-5-2026
a
annihilationLid
01-01-2024, 00:00
#1
Heb jij ook weleens bloed laten testen? Gewoon op de standaard vitamine enzo?
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#2
annihilation zei:
Heb jij ook weleens bloed laten testen? Gewoon op de standaard vitamine enzo?
Klik om te vergroten...
dat ga ik vragen zodra mijn eigen behandelaar van Antes weer terug is , die is nu op vakantie
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#3
toch wel vreemd de 1ste verjaardag sinds lange tijd weer nuchter beleven (heb er heel erg aan gedacht dat als cadeau ik wel drugs kon kopen , maar dat blijft bij een voorbijgaande gedachte )
H
HappyMindLid
01-01-2024, 00:00
#4
MR_CHIP zei:
toch wel vreemd de 1ste verjaardag sinds lange tijd weer nuchter beleven (heb er heel erg aan gedacht dat als cadeau ik wel drugs kon kopen , maar dat blijft bij een voorbijgaande gedachte )
Klik om te vergroten...
Van harte! 💫
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#5
Gefeliciteerd met je verjaardag :)
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#6
Gefeliciteerd 🎂
Z
ZeehondLid
01-01-2024, 00:00
#7
Van harte gefeliciteerd en een leuke dag!
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#8
dank jullie wel 👑 🥰
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Van harte ook vanuit Spanje. Lekker helder dagje toegewenst!
m
mandragoraLid
01-01-2024, 00:00
#10
@MR_CHIP , van mij ook een fijne relaxte verjaardag toegewenst! Enjoy:sunglasses:
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#11
Van harte gefeliciteerd! Ik drink er een rooibostheetje op!
T
TorchicLid
01-01-2024, 00:00
#12
IMG_8672.gif

Van harte gefeliciteerd met je verjaardag!
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#13
1000023213.gif

Van harte gefeliciteerd! 🥳
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#14
dank jullie wel doet me goed
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#15
Buon anniversario
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#16
Torchic zei:
Ik durf te wedden dat @Mindless hier goed op gaat😏
Klik om te vergroten...
gegarandeerd , @Mindless roept u maar , ik vind je teksten soms erg bijzionder te noemen (niet negatief bedoeld , :wink: )
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#17
MR_CHIP zei:
ben bezig met dit stukje uit seeking safety, voelt vrij zweverig maar kan me denk ik wel helpen genoeg te oefenen deze week

Bekijk bijlage 54109
Klik om te vergroten...

Ik gebruik steevast mijn ademhaling als ankerpunt om te gronden. Die draag je altijd bij je, dus je hebt er altijd toegang toe. Waar je ook bent, op wat voor achterlijk tijdstip dan ook.

Als je eenmaal gegrond bent met je ademhaling, kan je eventueel je focus verleggen naar de externe wereld. Kijk eens naar de mooie dingen om je heen. Maar ècht kijken. Het grootste deel van de tijd kijken we maar vluchtig, we nemen het niet écht in ons op.

Je zal dit vanzelf merken, wanneer je daar goed in komt. Wanneer dat lukt, ben je volledig in het nu. Je hoofd is dan stil, alles wordt kalmer, mooier, kleuren worden zelfs wat intenser.

Dat is wat ik altijd doe, ik gebruik het vaak. Meermaals per dag.
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#18
wat pagina's

IMG_20230919_204831.jpgIMG_20230919_204838.jpgIMG_20230919_204846.jpg
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#19
IMG_20230919_210101.jpgIMG_20230919_210110.jpgIMG_20230919_210116.jpg


allemaal huiswerk
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#20
MR_CHIP zei:
Bekijk bijlage 54114Bekijk bijlage 54115Bekijk bijlage 54116


allemaal huiswerk
Klik om te vergroten...


Zelf gebruik ik dus eigenlijk enkel de techniek om te gronden met mijn lichaam. Werkt voor mij altijd en kan het overal doen. Daarnaast helpt het me beter in contact te komen met mijn gevoel. Contact door te voelen, maar er geen speelbal van te worden en me mee te laten voeren door de emotie.

Gronden met gedachten zou ik persoonlijk niet zo snel voor kiezen. Over mijn gedachten heb ik maar beperkt controle, dus dat zou mij te 'wankel' zijn als stevige basis.

Bezig zijn met lievelingsdieren of algemener gezegd afleiding, kan denk ik zeker wel helpen. Al zijn de suggesties die ze geven wel erg druk vind ik. Ik probeer juist mijn hoofd tot rust te krijgen als ik grond. Niet om het een nog grotere kermis te maken haha

Maar ik kan me voorstellen dat het wel helpend is als je anders geteisterd wordt door herbelevingen en gronden met het lichaam niet lukt.

Bessel van der Kolk zegt het in zijn boek ook. Mindfulness en dus 'aarden' in het hier en nu, zijn enorm helpend voor trauma. Het is vaak de stap waarmee de grootste winst wordt geboekt onder PTSS cliënten. Voor mij werkte het ook goed bij de intrusieve herbelevingen die ik had naar injecteren en de gevoelens daaromheen.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...138139140141142...175
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."