Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsMijn weg naar herstel (en andere dingetjes)

Mijn weg naar herstel (en andere dingetjes)

3499 antwoorden
389 weergaven
18-5-2026
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Die baas van jouw is denk ik alleen wel misleidend. Als je geld en vrouwen wilt, moet je echt iets anders gaan doen denk ik.. Volgens mij verspeel je juist je kansen op de middellange termijn.
En dat je nu bang bent voor verandering is normaal, maar ergens weet je wel beter. Je verslaving heeft je gevangen en hoe langer je jezelf voor de gek houdt, hoe meer je gaat verliezen.
Maar, we gaan allemaal dood, dus er is volgens mij ook geen specifieke goede manier, maar die van jouw lijkt me wel pijnlijk en zwaar zo.
Zet hem op, en meer dan veel hulp is een hypnotherapie misschien de oplossing bij jou.
Spring is in the air!
Z
ZeehondLid
01-01-2024, 00:00
#2
robinjoo1 zei:
lol heb ik ergens "gejank" dacht het niet
Klik om te vergroten...
Nog niet nee, dat komt nog.
Heel veel sterkte vooral.

Over een tijdje dit topic nog eens teruglezen.

Ik heb ook geen ervaring met verslaving.
Heb wel het beste met je voor.
Z
ZeehondLid
01-01-2024, 00:00
#3
robinjoo1 zei:
ik vind dit best wel confronterend (in de juiste zin ) op de vraag of ik ooit echt wil stoppen, heb ik altijd wel ja op geantwoord met een kleine maar (hier komt de verslaving ) dat ik ooit zou willen zien dat ik gecontroleerd kan gebruiken en ik de zinswijze (terugvallen horen erbij ) nu maar als excuus gebruik (ik wil niet meer elke week gebruiken maar helemaal niet meer , nee zeg ik nu ik weiger voor nu nog dat gevoel op te geven voor altijd )
Klik om te vergroten...
Het is wel eerlijk.
Goed om te weten voor me, maar vooral voor jou.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#4
robinjoo1 zei:
ik vind dit best wel confronterend (in de juiste zin ) op de vraag of ik ooit echt wil stoppen, heb ik altijd wel ja op geantwoord met een kleine maar (hier komt de verslaving ) dat ik ooit zou willen zien dat ik gecontroleerd kan gebruiken en ik de zinswijze (terugvallen horen erbij ) nu maar als excuus gebruik (ik wil niet meer elke week gebruiken maar helemaal niet meer , nee zeg ik nu ik weiger voor nu nog dat gevoel op te geven voor altijd )
Klik om te vergroten...
Dat is hoe het proces van stoppen werkt. Eerst wil je wel stoppen, maar is het als je eerlijk bent tegen jezelf een "al gestopt willen zijn". Oftewel, al bij het doel willen zijn, zonder nog volledig het proces te willen doorlopen. Oftewel, als er een skip knop was om het zwaarste gedeelte over te slaan, dan had je hem ingedrukt. Maar je wilt (nog) niet echt door het daadwerkelijke proces van stoppen gaan.

Dus blijf je in die loop van vallen en opstaan: even een paar weken/maanden succes en dan weer terugvallen, vaak dat hele patroon vaak herhalend. Met opbouwende frustratie van: waarom kom ik niets verder?

En dan moet er op een moment het besef komen (wat je overigens niet kunt afdwingen, het komt wanneer het komt, je ziet het wanneer je het ziet) dat je daadwerkelijk door het hele proces van stoppen wílt gaan en dat de ingang van dit proces ligt op punten zoals deze, waar je bewust kiest voor verbetering op langere termijn, in plaats van verlichting (van je lijden) op korte termijn.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#5
robinjoo1 zei:
ik vind dit best wel confronterend (in de juiste zin ) op de vraag of ik ooit echt wil stoppen, heb ik altijd wel ja op geantwoord met een kleine maar (hier komt de verslaving ) dat ik ooit zou willen zien dat ik gecontroleerd kan gebruiken en ik de zinswijze (terugvallen horen erbij ) nu maar als excuus gebruik (ik wil niet meer elke week gebruiken maar helemaal niet meer , nee zeg ik nu ik weiger voor nu nog dat gevoel op te geven voor altijd )
Klik om te vergroten...
Je bent gewoon nog niet diep genoeg gegaan. Pas als je verslagen bent kun je je volledig in gaan zetten en alles op alles zetten voor he herstel.

Probeer eens in te gaan zien dat dergelijke gedachten van je verslaving zijn en niet van jou. Jouw verslaafde hoofd vertelt je sprookjes. Geloof er niet in!
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#6
dan ben ik wel benieuwd wat er nog allemaal moet gaan gebeuren voordat de wil om te stoppen echt 100% wordt en blijft
ik ben tot nu toen 3x op de SEH beland met extreem hoge hartslag en allemaal infuus dingen in me arm/hand
(alle lof voor die ziekenhuismensen ondanks dat het mijn eigen domme schuld wordt er alles aan doen op mijn leven te redden)
Z
ZeehondLid
01-01-2024, 00:00
#7
robinjoo1 zei:
dan ben ik wel benieuwd wat er nog allemaal moet gaan gebeuren voordat de wil om te stoppen echt 100% wordt en blijft
ik ben tot nu toen 3x op de SEH beland met extreem hoge hartslag en allemaal infuus dingen in me arm/hand
Klik om te vergroten...
Ben ik ook wel benieuwd naar.
Kennelijk wil je nog veel dieper gaan dan dit.
Denk dat bij iedereen alle alarmbellen wel af gaan.
Hier niet janken dan als er wat gebeurt , je hebt genoeg tips, adviezen en vooral heel veel medeleven gekregen.
Jij maakt de keuze, niemand anders.
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#8
lol heb ik ergens "gejank" dacht het niet
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#9
ik weet nog 1 keer heel goed ik beefde met heel me lichaam
knijper op mijn finger om zuurstof te meten
en heel veel infuus dingen hartslag was 200bpm iets in die richting telkens allemaal mensen om me heen

en opeens kreeg ik het door alle stress heel benauwd ik zweete heel erg en opeens een grote blauw waarschuwing in beeld met zuurtstof saturatie 90 % !
toen begon ik te hyperventileren en toen een nog grotere waarschuwing(waarschuwing zuurtstof saturatie 80% ! )
in beeld waarbij ik ook een kapje op me mond kreeg en de instructie om heel rustig proberen te ademen

maar echt hoe die mensen er nog steeds ondanks dat het hun werk ik toch alles aan doen om je leven te redden is echt bewonderswaardig

dat was ook wel echt schrikken maar dat ik er telkens bovenop kwam creeert ook een gevoel van mijn lichaam kan alles aan
goed genoeg geschreven weer
S
SpatsenLid
01-01-2024, 00:00
#10
@MR_CHIP nog even “ hamsteren “ een bekend fenomeen inderdaad.

zie dat overmorgen je opname start! Heel veel succes! 🙏
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#11
BenzoLiefhebber zei:
Ik sta al in CRUKS maar helaas veel illegale aanbieders. Als verslaafde weet je toch wel dat er altijd een alternatieve mogelijkheid is.
Klik om te vergroten...
Weet je van het bestaan van zelfhulp voor gokken?

Welkom - Gamblers Anonymous Nederland

www.gamblersanonymous.nl www.gamblersanonymous.nl

Gokverslaafd? AGOG helpt gratis en direct bij stoppen met gokken - AGOG Nederland

Ben je gokverslaafd of ken je iemand met een gokverslaving? De gratis bijeenkomsten van AGOG helpen stoppen: geen wachtlijsten – wekelijks – in heel NL.
www.agog.nl www.agog.nl
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#12
robinjoo1 zei:
kleine update
De vraag is: wil/durft Robin zijn trauma en verslaving tegelijkertijd op te pakken?
Om de kans op terugval en/of de kans om zijn trauma's daarna niet te laten liggen, moet niet aanwezig zijn. Er moet duidelijk zijn wie binnen Yulius zijn traumabehandeling bij terugkomst gaat oppakken.


Voorstel vanuit ANTES:
- Opname voor verslaving in combinatie met lichte vorm van trauma behandeling
- Na opname gesprekken met het doel op terugvalpreventie

Hoe snel kan dat (opname)? Dit licht aan verschillende factoren namelijk:
- Wachttijden
- Wie het traject trauma behandeling oppakt binnen Yulius.
- Curator
- Gesprek FACT- team

Wat wordt vanuit ANTES aangeboden tot de beslissing gemaakt is?:
- Wekelijkse gesprekken tot aan de opname, dit samen met begeleiding
- Tijdens de sessies wordt meer aandacht besteed aan de emoties.
- Seeking safety -> voor mensen met een verslaving en trauma. Gaat over het dagelijks leven. Hoe ga je door zonder drugs te gebruiken. Hoe kan je je omgeving zo veilig mogelijk maken. Bij wie, wanneer en hoe vraag je hulp wanneer het niet goed gaat.
- X mailt coach en Robin met de beste startdatum. Waarschijnlijk dinsdag 11 april om 13:15. X koppelt via de mail terug.
Klik om te vergroten...
Ben je dat gepingpong nou zelf niet eens een keer zat? Kaart het eens ergens aan dat er na maanden (meer dan een jaar IIRC) nog steeds geen actie komt.
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#13
dupont zei:
Ben je dat gepingpong nou zelf niet eens een keer zat? Kaart het eens ergens aan dat er na maanden (meer dan een jaar IIRC) nog steeds geen actie komt.
Klik om te vergroten...
er komt genoeg actie
ik ben blij dat er vanuit Antes nu ook wordt gekozen voor een opname
T
TorchicLid
01-01-2024, 00:00
#14
robinjoo1 zei:
er komt genoeg actie
ik ben blij dat er vanuit Antes nu ook wordt gekozen voor een opname
Klik om te vergroten...
Ik volg je topic al vanaf het begin en ik wil je laten weten dat je hartstikke hard vecht voor de juiste hulp en dus herstel!
Deze wilskracht en doorzettingsvermogen is iets waar je ontzettend trots op mag zijn!🥰

Ga zo door!
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#15
robinjoo1 zei:
er komt genoeg actie
ik ben blij dat er vanuit Antes nu ook wordt gekozen voor een opname
Klik om te vergroten...
Mooi!
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#16
dankjewel :redheart: sorry dat ik af en toe boos klinkt
en het lijkt alsof ik alles maar aanneem en ja knikker ben die niet voor mezelf opkomt maar dat doe ik zeker ookal laat ik dat hier niet zo duidelijk zien
T
TorchicLid
01-01-2024, 00:00
#17
robinjoo1 zei:
dankjewel :redheart: sorry dat ik af en toe boos klinkt
en het lijkt alsof ik alles maar aanneem en ja knikker ben die niet voor mezelf opkomt maar dat doe ik zeker ookal laat ik dat hier niet zo duidelijk zien
Klik om te vergroten...
Je hoeft geen sorry te zeggen! Je vecht keihard en ik weet zeker dat iedereen dat hier ziet!
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#18
robinjoo1 zei:
dankjewel :redheart: sorry dat ik af en toe boos klinkt
en het lijkt alsof ik alles maar aanneem en ja knikker ben die niet voor mezelf opkomt maar dat doe ik zeker ookal laat ik dat hier niet zo duidelijk zien
Klik om te vergroten...
Je maakt me wel nieuwsgierig hoor. Maar voel je vooral niet verplicht om te vertellen. Ik zou het wel mooi vinden om jouw verhaal te horen in paats van stukjes uit je dossier.
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#19
deze mail gestuurd naar mensen die ik eerder heb gemaild bij openbaar ministerie


Beste Openbaar Ministerie


ik zou heel graag gedwongen opgenomen willen worden vanwege meerdere problemen / aanvraag zorgmachtiging

problematisch drugs gebruikt icm met suicidiale gedachten/paranoide gedachten (denk aan mensen vermoorden/mensen die mijn vermoorden ) neiging tot bedreigen van begeleiding van de woonvorm waar ik woon

nu is dit alleemaal voorgeleged bij Antes die willen idd wel een opname alleen gaat hier weken overheen eerdat dit geregeld wordt en als ik daar eenmaal ben kan ik zomaar weer de neiging hebben om weg te lopen omdat het mij te moeilijk wordt


ook contact gehad met de gemeente over eventuele melding zorgelijke situatie , die weigeren dit en zeggen ga maar naar Yulius de organisatie van de woonvorm waar je woont, die zeggen we kunnen die melding niet doen want er is te weinig juridische kader waarbinnen dit geregeld kan worden

ik zou dus heel graag een beroep willen doen op het Openbaar ministerie om gelet op bovenstaande "kastje naar muur verhaal" een verzoek tot zorgmachting in te willen dienen bij de rechtbank in de hoop dat ik zsm opgenomen kan worden voordat ik het straks mentaal echt niet meer red



met vriendelijke groet



deze mail terug gehad van behandelaar bij yulius fact

Ha Robin en BEGELEIDER WOONVORM
Onderstaande mailde de officier van justitie naar yulius
Geachte GD,
Deze Robin woont in een begeleid wonen x in Papendrecht.
Hij heeft wensen ten aanzien van zijn (liefst verplichte) zorg.
Ik hoor graag of ik een GD kan aanwijzen om een zorgmachtiging voor te bereiden.
Maar vanwege verslaving en vrijwilligheid, zal een ZM moeilijk realiseerbaar zijn, lijkt me.
Misschien kan Yulius aan hem terug koppelen dat ik de vraag Yulius heb terug gelegd?
B
BrieMetDeBrilLid
01-01-2024, 00:00
#20
MR_CHIP zei:
deze mail gestuurd naar mensen die ik eerder heb gemaild bij openbaar ministerie


Beste Openbaar Ministerie


ik zou heel graag gedwongen opgenomen willen worden vanwege meerdere problemen / aanvraag zorgmachtiging

problematisch drugs gebruikt icm met suicidiale gedachten/paranoide gedachten (denk aan mensen vermoorden/mensen die mijn vermoorden ) neiging tot bedreigen van begeleiding van de woonvorm waar ik woon

nu is dit alleemaal voorgeleged bij Antes die willen idd wel een opname alleen gaat hier weken overheen eerdat dit geregeld wordt en als ik daar eenmaal ben kan ik zomaar weer de neiging hebben om weg te lopen omdat het mij te moeilijk wordt


ook contact gehad met de gemeente over eventuele melding zorgelijke situatie , die weigeren dit en zeggen ga maar naar Yulius de organisatie van de woonvorm waar je woont, die zeggen we kunnen die melding niet doen want er is te weinig juridische kader waarbinnen dit geregeld kan worden

ik zou dus heel graag een beroep willen doen op het Openbaar ministerie om gelet op bovenstaande "kastje naar muur verhaal" een verzoek tot zorgmachting in te willen dienen bij de rechtbank in de hoop dat ik zsm opgenomen kan worden voordat ik het straks mentaal echt niet meer red



met vriendelijke groet



deze mail terug gehad van behandelaar bij yulius fact

Ha Robin en BEGELEIDER WOONVORM
Onderstaande mailde de officier van justitie naar yulius
Geachte GD,
Deze Robin woont in een begeleid wonen x in Papendrecht.
Hij heeft wensen ten aanzien van zijn (liefst verplichte) zorg.
Ik hoor graag of ik een GD kan aanwijzen om een zorgmachtiging voor te bereiden.
Maar vanwege verslaving en vrijwilligheid, zal een ZM moeilijk realiseerbaar zijn, lijkt me.
Misschien kan Yulius aan hem terug koppelen dat ik de vraag Yulius heb terug gelegd?
Klik om te vergroten...
Klinkt erg wat ik ga zeggen, maar soms moet je een beetje erger voor doen wil je geholpen worden. Ze denken omdat jij hulp zoekt, niet suïcidaal kunt zijn. Dat is namelijk een richtlijn die ze vaak hanteren, vaak zelf ook mee gemaakt dat ik van kastje naar de muur word gestuurd. Op een gegeven moment ga je overdrijven om hulp te kunnen ontvangen.

Hopelijk kun je de juiste arts/psychiater vinden die wèl wilt helpen.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...126127128129130...175
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."