#1
Zelfde verhaalnee niet in laten trekken
als crash place ook voor als er een schorsing komt
en ja je hebt gelijk met je sterke mening
Zelfde verhaalnee niet in laten trekken
als crash place ook voor als er een schorsing komt
en ja je hebt gelijk met je sterke mening
dat mag niet , ik moet eerst laten zien dat ik hier kan blijven wonen en me aan de regels probeert te houdenJe bent 26 jaar toch?
Wil jij niet zelfstandig worden in hoeverre dat dat kan?
Als in een eigen plekje waar jij je veilig/fijn voelt.
Beter in je vel je zitten en enigszins van het leven kunnen genieten.
Lukt het niet om volwassen te worden? En wil je dat eigenlijk ook wel?
Zo zal je voor altijd van alles en iedereen afhankelijk blijven en zal je je denk ik ook depri//suĂŻcidaal blijven voelen.
Ik geloofde er eigenlijk wel in dat je je drugs zou bewaren. Ik dacht wel dat je het zou gaan gebruiken maar pas over een paar maanden ofzo.
Ja je beĂŻnvloed natuurlijk met je gedrag niet alleen jouzelf maar ook je omgeving en misschien zou het beter zijn als je moeder gewoon zegt dat je pech hebt. (natuurlijk niet fijn) Maar ik vraag me af wanneer het tot jou doordringt waar jij mee bezig bent, want je hebt soms wel hele mooie praatjes maar ik heb inmiddels wel geleerd dat daden veel meer zeggen.
Become a man, of your word. (Daar zal je zelf uiteindelijk ook heel veel aan gaan hebben)
Mijn vraag is niet of dat mag... Maar of jij dat wil...dat mag niet , ik moet eerst laten zien dat ik hier kan blijven wonen en me aan de regels probeert te houden
Nou ik wel. Hij wil hulp krijgt hulp en verknalt het keer op keer.Ik vind het eigenlijk niet zo tof dat er steeds gedreigd wordt met âAls je gebruikt zetten we je het huis uitâ. Ik begrijp de redenering daarachter niet.
Dat is wel een sterk argument natuurlijk, als anderen er last van hebben, maar ik vraag me een beetje af of dat zo is. Met stimfappen op je kamer doe je andere mensen niet direct kwaad toch? Behalve dan dat je met een chagrijnig hoofd rondloopt waarschijnlijk đdaar heeft de rest van de woonvorm last van
Zelfstandig wonen is geen optie, maar dat betekent niet dat regels en afspraken voor ĂŠĂŠn persoon niet gelden. Iedereen om Chip heen kan keihard werken, maar zolang Chip zich nergens aan houdt en maar gewoon doet, heeft dat geen zin. Dan moet je grenzen stellen. En de hele hele hele kleine kans pakken dat de externe prikkel dat als Chip zo door blijft gaan, hij op straat staat misschien iets van verandering teweeg brengt. Dreigen werkt idd niet, dus maar een keer doen dan.De vraag is denk ik toch: âWat is het alternatief?â Laatst hebben ze volgens mij heel duidelijk gezegd dat zelfstandig wonen voor @MR_CHIP geen optie is, maar als je nog ĂŠĂŠn keer gebruikt zetten we je wel op straat. Tja, dat voelt dan toch een beetje dubbel. Dat dreigen niet werkt is volgens mij wel duidelijk
'Een beetje coulant' zijn ze volgens mij al geruime tijd geweest. Hoe vaak Chip hier al heeft gezegd dat hij eruit gezet zal worden als hij nog een keer gebruikt is niet op twee handen te tellen. Met coulant blijven en de regels en afspraken op blijven rekken bereik je voor Chip niks. En voor de rest van de woonvorm ook niet. Want hoezo zijn de regels voor Chip zo anders? Zit je straks met de hele woonvorm aan de drugs, want begeleiding kan er toch niks tegen beginnen.Ik weet ook niet wat nu de juist tactiek is, maar ik zou er toch wat voor voelen om een beetje coulant te zijn. Een woning is toch echt een basisbehoefte en ik denk niet dat @MR_CHIP uit zijn woning zetten iets positiefs bijdraagt aan de situatie.
De zorg die Chip vraagt van begeleiding oa door zijn gebruik, is dus zorg die voor anderen niet beschikbaar is omdat Chip die plek inneemt. Daarnaast zal Chip na 3 dagen gebruik vast niet een lekker gezellig mannetje zijn (hebben we hier ook wel het een en ander van gemerkt), nog los van eventuele (over)last die veroorzaakt wordt door zijn 3 nachten wakker zijn. Zich onttrekken aan groepsmomenten waardoor de dynamiek in huis continu wisselt. Hij is al een of meerdere keren in het ziekenhuis beland, psychoses liggen op de loer, etc.Dat is wel een sterk argument natuurlijk, als anderen er last van hebben, maar ik vraag me een beetje af of dat zo is. Met stimfappen op je kamer doe je andere mensen niet direct kwaad toch? Behalve dan dat je met een chagrijnig hoofd rondloopt waarschijnlijk đ
Ik snap vooral niet waarom het bij dreigen blijft, dan verliezen woorden namelijk hun waarde.Ik vind het eigenlijk niet zo tof dat er steeds gedreigd wordt met âAls je gebruikt zetten we je het huis uitâ. Ik begrijp de redenering daarachter niet.
Stoppen met drugs gaat niet lukken als je geen zin hebt om een nieuw doel te bepalen.Stoppen met drugs gaat al een heleboel helpen.
niemand heeft er last van thoDe vraag is denk ik toch: âWat is het alternatief?â Laatst hebben ze volgens mij heel duidelijk gezegd dat zelfstandig wonen voor @MR_CHIP geen optie is, maar als je nog ĂŠĂŠn keer gebruikt zetten we je wel op straat. Tja, dat voelt dan toch een beetje dubbel. Dat dreigen niet werkt is volgens mij wel duidelijk
Ik weet ook niet wat nu de juist tactiek is, maar ik zou er toch wat voor voelen om een beetje coulant te zijn. Een woning is toch echt een basisbehoefte en ik denk niet dat @MR_CHIP uit zijn woning zetten iets positiefs bijdraagt aan de situatie.
Dat is wel een sterk argument natuurlijk, als anderen er last van hebben, maar ik vraag me een beetje af of dat zo is. Met stimfappen op je kamer doe je andere mensen niet direct kwaad toch? Behalve dan dat je met een chagrijnig hoofd rondloopt waarschijnlijk đ
Niemand?niemand heeft er last van tho
ik heb zelf van begeleiding te horen gekregen meerdere keren dat bewoners er geen overlast van ervaren fyiNiemand?![]()
Jij zelf ook niet. En al die andere mensen om jou heen ook niet? En je moeder ook niet?
Nee niemand![]()
Ah, dat is een ander verhaal natuurlijk. Ik dacht dat het ging om een permanente uit huis zetting.Overigens lees ik in de rapportage over een time out van 12u.
dat zijn ze al naar opzoek eerder ookal gezegdAh, dat is een ander verhaal natuurlijk. Ik dacht dat het ging om een permanente uit huis zetting.
Neemt niet weg dat je van iemand die verslaafd is niet kan verwachten dat hij of zij niet zal gebruiken omdat dat nou eenmaal de regels zijn. Zo werkt verslaving niet.
Als mensen met verslavingsproblemen in de huidige woonvorm niet welkom zijn dan zouden ze in ieder geval op zoek moeten gaan naar een woonvorm waar mensen met verslavingsproblemen wel welkom zijn. Anders neigt het naar mijn mening veel te veel naar iemand op straat zetten omdat ze ziek zijn.
Toen ik met Antes in gesprek ging hebben ze zogeheten "natte" woonvorm hadden waar gebruik toegestaan is een "droog" waar het niet zo kan. Volgens mij wonen we in dezelfde regio.dat zijn ze al naar opzoek eerder ookal gezegd
ik woon bw oostpolderToen ik met Antes in gesprek ging hebben ze zogeheten "natte" woonvorm hadden waar gebruik toegestaan is een "droog" waar het niet zo kan. Volgens mij wonen we in dezelfde regio.
Zit je in een natte woonvorm waar ze zo doen of toch in de droge? Bij een droge snap ik wel en bij een natte zou het gewoon kunnen toch?
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."