Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsMijn weg naar herstel (en andere dingetjes)

Mijn weg naar herstel (en andere dingetjes)

3499 antwoorden
385 weergaven
18-5-2026
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#1
dag 23 nog steeds clean 👑
S
StraatPiraatLid
01-01-2024, 00:00
#2
FredKroket zei:
Ik neem alleen frituurolie gek
Daarnaast is het volgens mij niet wetenschappelijk aantoonbaar daar dergelijke supplementen helpen. Wellicht als de huisarts het voorschrijft maar die vitamine via voeding en gezonde levensstijl binnen krijgen is veel beter voor je (naast de andere voordelen die daar bij komen kijken).
Klik om te vergroten...
Ik denk dat de aanbevolen dagelijkse hoeveelheid en de LD50 van frituurolie wel dicht bij elkaar liggen.
Heb je wel eens geprobeerd in de airfryer te stappen?
Misschien dat dat een gezonder alternatief is maar ja, wie is hier nou de snackbar, gij of ik?
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#3
StraatPiraat zei:
Ik denk dat de aanbevolen dagelijkse hoeveelheid en de LD50 van frituurolie wel dicht bij elkaar liggen.
Heb je wel eens geprobeerd in de airfryer te stappen?
Misschien dat dat een gezonder alternatief is maar ja, wie is hier nou de snackbar, gij of ik?
Klik om te vergroten...
Das allemaal gebakken lucht
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#4
ik heb wekelijke gesprekken van seeking safety al sinds feb 2023
welke waarschijnlijk via beeldbellen worden tzt omdat trauma behandeling dan elke dinsdag is en die 2 samen op 1 dagen is to much
liever dan 1 afspraak via beeldbellen op maandag
en dan 2de afspraak face to face net als nu elke dinsdag
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#5
MR_CHIP zei:
ik zal niet zeggen wat er gebeurt is , maar het waarom .... echt ik kan mezelf niet begrijpen
Klik om te vergroten...

Het antwoord zou voor mij heel simpel zijn kerel: omdat ik verslaafd ben!

Omdat ik verslaafd ben en nog niet voldoende hersteld om weerstand te bieden tegen die kutverslaving.

Oeh wat heeft het lang geduurd voordat ik dit inzag met elke vezel van mijn lichaam. Maar het neemt uiteindelijk het onbegrip naar mezelf wel weg. Of nouja, het verzacht het flink.

En dan nog zo'n oneliner: je bent niet verantwoordelijk voor je ziekte, maar wèl voor je herstel.
Als jij je blijft inzetten voor je herstel, de goede dingen blijft doen, dan zal je uiteindelijk wèl weerstand kunnen bieden tegen die kutverslaving.

Wat @dupont ook al aangaf: ook ik zie een positieve verandering de afgelopen weken. Dus ga zo door maat!

Wat ik nog wel zou willen meegeven. Je gaf laatst aan het topic hier een beetje als dagboek te willen gebruiken. Vervolgens heb je de meeste dagen voornamelijk verteld dat je nog clean bent.
Maar wat eigenlijk veel interessanter is om op te schrijven is hoe je je voelt. En zeker als er bepaalde gebeurtenissen plaatsvinden die sterke emoties oproepen.

En of je dat dan hier opschrijft of in een dagboek of met je begeleiding doorneemt. Dat maakt allemaal niet zoveel uit. Maar het stilstaan bij je gevoel, uitschrijven en misschien patronen herkennen, kan enorm helpen.

En ja ik blijf het gewoon nog maar eens zeggen: pak een meeting, zoek een sponsor, ga aan de stappen schrijven.

Ik kon zelf pas clean blijven, toen ik begon met mijn stappenwerk.
O
OtherShoreLid
01-01-2024, 00:00
#6
MR_CHIP zei:
wat ik wel bijzonder vind is dat jullie minder negatief kijken naar deze terugval dan ik
Klik om te vergroten...
Even een stukje bewustwording:
Deze terugval is water under the bridge. Als je het constructief op wilt pakken zou je eigenlijk moeten kijken waar het mis ging, wat de signalen waren dat het de verkeerde kant op ging en wat je in de toekomst eerder anders zou kunnen doen.

Ik zag het al een beetje aankomen: Je had gezegd dat je in de stress zat over je trauma behandeling, je poste niet meer over je cleantijd, en toen zei je iets semi-positiefs over mdphp. Ik vond dat hele dragon punch verhaal ook atypisch voor jou. Allemaal waarschuwingssignalen en daarom vroeg ik gister ook hoe het met je ging.

Je had op dat moment iets kunnen zeggen, als niet tegen mij dan tegen iemand anders, want de bestelling was waarschijnlijk al onderweg. Ik wil je geen schuldgevoel aanpraten — ik weet hoe moeilijk het leven met of zonder verslaving kan zijn — en schuldgevoelens werken sowieso niet, maar ik weet dat er signalen waren. Als je de volgende terugval wilt voorkomen moet je die leren herkennen. Dus je moet toch eens, zonder oordelen, kijken hoe de aanloop naar deze terugval verlopen is.

Een project voor een andere dag lijkt me zo, maar wel iets om mee aan de slag te gaan. Voor nu veel sterkte!
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#7
LucidLucy zei:
En ja ik blijf het gewoon nog maar eens zeggen: pak een meeting, zoek een sponsor, ga aan de stappen schrijven.

Ik kon zelf pas clean blijven, toen ik begon met mijn stappenwerk.
Klik om te vergroten...
Dit. Werken aan mijn herstel en de 12 stappen heeft me zo veel meer gebracht dan clean worden en blijven.

M'n hoofd is leeg en mijn denken is helderder dan ooit. Ik ben niet bang voor mensen of sociale situaties, ik ben rustig en geduldig, vrijwel nooit chagrijnig, ik kan vervelende dingen snel loslaten, vat dingen niet meer zo persoonlijk op, etc etc. De lijst met groeipunten is nog een stuk langer.

Ik heb het gevoel dat ik na 45 jaar eindelijk de persoon ben die ik al die tijd altijd al had willen zijn.

En ik meen het hierboven geschreven tekstje 100% serieus :)
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#8
vandaag vanavond wat minder zo naar bed effe rustige dingen doen youtube kieken
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#9
bang voor morgen begin trauma intakegesprek, vandaag bij moeder geweest en ging vandaag heel goed
denk toch dat ik niet al mijn herstel heb weggegooid met de terugval , had vandaag best nog onverwacht veel plezier uit met de kat spelen
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#10
MR_CHIP zei:
bang voor morgen begin trauma intakegesprek, vandaag bij moeder geweest en ging vandaag heel goed
denk toch dat ik niet al mijn herstel heb weggegooid met de terugval , had vandaag best nog onverwacht veel plezier uit met de kat spelen
Klik om te vergroten...
Goed dat je dit inzicht hebt en hier deelt. Het is ook logisch dat je opziet tegen de therapie, maar door de pijn en angst heen is de juiste maar moeilijke weg. Het zal je een beter mens maken.

Je bent juist aan het leren van je terugvallen, dat is een stap vooruit.

👍
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#11
vandaag beetje netflix en youtube gekeken , clean
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#12
nu net pas thuis , goeie dag clean heel blij mee
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#13
nog steeds wel clean alleen als ik sommige trip reports lees dan kruipt toch weer de illussie omhoog dat ik wel gecontroleerd kan gebruiken
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#14
MR_CHIP zei:
nog steeds wel clean alleen als ik sommige trip reports lees dan kruipt toch weer de illussie omhoog dat ik wel gecontroleerd kan gebruiken
Klik om te vergroten...
Je zegt het goed: de illusie
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#15
Mevrouw Pløp zei:
Je zegt het goed: de illusie
Klik om te vergroten...
mijn lichaam heeft na al die tijd wel een soort verdedingsmechanisme

als de zucht naar drugs hoger wordt begin ik te huilen en denk ik steeds meer aan de slechte momenten die ik ervaren heb tijdens gebruik , best wel bijzonder hoe het brein zo kan veranderen
L
LifeIsAlmostGreatAgainLid
01-01-2024, 00:00
#16
MR_CHIP zei:
zit in 2/3de week clean vind niks meer leuk dus dan maar drugs + porno/gamen
Klik om te vergroten...
Nee dat is na je terugval. Je bent al veel langer in herstel.

Dit gebeurt vaak na een eerste terugval, dat je dan na kortere tijd dan daarvoor weer gaat gebruiken. En na komende keer weer korter. Eindresultaat? Terug bij af.

Doe het gewoon niet en gooi die rommel weg als het er is. Je bent zo goed bezig!
D
DamiusLid
01-01-2024, 00:00
#17
MR_CHIP zei:
zit in 2/3de week clean vind niks meer leuk dus dan maar drugs + porno/gamen
Klik om te vergroten...
Al eens een dating-app geinstalleerd? In goed contact raken met leuke vrouwen (ga er vanuit dat je hetero bent) kan ook zorgen voor gezonde dopamine releases, bijdragen aan je zelfvertrouwen en zorgt er nota bene ook nog eens voor dat je écht in verbinding staat met een ander. En wellicht ook seks in plaats van porno :).
Z
ZeehondLid
01-01-2024, 00:00
#18
MR_CHIP zei:
zit in 2/3de week clean vind niks meer leuk dus dan maar drugs + porno/gamen
Klik om te vergroten...
Je weet waar dit toe leidt, dit is de eenrichtingsweg naar de afgrond.
Daar ben je al geweest weet je nog?
Dat wilde je niet meer!!!!

Daarom koos je voor herstel.

Verleiding delen mag, maar iedereen moedigt je hier aan om door te zetten met je herstel.
Dus kom op man.
X
XMRLid
01-01-2024, 00:00
#19
MR_CHIP zei:
zit in 2/3de week clean vind niks meer leuk dus dan maar drugs + porno/gamen
Klik om te vergroten...
Denk eens na over hoe lang en hoeveel je al wel niet gebruikt hebt. In al die tijd zijn je hersenen zich gaan aanpassen op jouw drugs gebruik waardoor al je receptoren aangetast zijn. Om te denken dat het in 2 a 3 weken in een keer terug kan keren naar normaal is gekkenwerk. Je zit nu gewoon in een vervelende flatline! Als je nu je hersenen niet overstimuleerd geef je ze de kans om weer terug aan te passen naar de staat van voor drugsgebruik. Dit zal lang duren.

Ga je nu echter toch gebruiken, dan versterk je alleen maar de connectie in je hersenen die drugs gebruiken/porno kijken linkt aan plezier/genot. Elke keer wanneer je dan geen plezier/genot hebt zullen je hersenen een craving geven naar het pad dat je al vaker bewandeld hebt, de connectie is er namelijk al. Pas wanneer je een lange tijd je hersenen de tijd geeft om te herstellen zal deze connectie langzaam verzwakken (zeker als je in de tussentijd andere opties gaat ontdekken waar je genot/vrede uit kunt halen).


TLDR: 2 a 3 weken is niet genoeg tijd om weer genot te voelen, drugs gebruiken gaat het alleen maar erger maken🙏
U
UlixesLid
01-01-2024, 00:00
#20
XMR zei:
Denk eens na over hoe lang en hoeveel je al wel niet gebruikt hebt. In al die tijd zijn je hersenen zich gaan aanpassen op jouw drugs gebruik waardoor al je receptoren aangetast zijn. Om te denken dat het in 2 a 3 weken in een keer terug kan keren naar normaal is gekkenwerk. Je zit nu gewoon in een vervelende flatline! Als je nu je hersenen niet overstimuleerd geef je ze de kans om weer terug aan te passen naar de staat van voor drugsgebruik. Dit zal lang duren.

Ga je nu echter toch gebruiken, dan versterk je alleen maar de connectie in je hersenen die drugs gebruiken/porno kijken linkt aan plezier/genot. Elke keer wanneer je dan geen plezier/genot hebt zullen je hersenen een craving geven naar het pad dat je al vaker bewandeld hebt, de connectie is er namelijk al. Pas wanneer je een lange tijd je hersenen de tijd geeft om te herstellen zal deze connectie langzaam verzwakken (zeker als je in de tussentijd andere opties gaat ontdekken waar je genot/vrede uit kunt halen).


TLDR: 2 a 3 weken is niet genoeg tijd om weer genot te voelen, drugs gebruiken gaat het alleen maar erger maken🙏
Klik om te vergroten...
Uiteindelijk ben ik zo'n twee jaar verslaafd geweest aan ketamine. Toen ik net gestopt was bleef ik maar aan mijn behandelaar vragen wanneer het het nou "waard" werd. Wanneer ik me eindelijk goed zou voelen. Ik heb al een paar keer echt op het randje gestaan maar ben blij dat ik het uiteindelijk niet gedaan heb. Nu bijna 3 maanden later is drugs niet meer zo vanzelfsprekend als ik mij verveel of alleen voel. De bekende weg (naar drugs) wordt langzaam ingeruild voor een gezondere weg.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...128129130131132...175
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."