Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsDrugs op “oudere” leeftijd, extra risicovol?

Drugs op “oudere” leeftijd, extra risicovol?

174 antwoorden
55 weergaven
18-5-2026
S
SoulAssassinsLid
01-01-2024, 00:00
#1
Jonkoman zei:
Ik zou het zelf persoonlijk zwaar afraden. Je hebt een vergroot risico op hartklachten. Mijn vader zelf is 50. Hij heefd 2 weken geleden een hartinfarct gehad door de drugs. Ben je jonger is je hart vaak ook beter. Ik wil nu niet zeggen dat het fout gaat ik wil alleen zeggen dat de kans groter is op oudere leeftijd
Klik om te vergroten...
Coke is op iedere leeftijd gevaarlijk in welke dosis het ook is ,daarom wil ik mijn sporadisch gebruik niet goedpraten. Iedereen moet van die met benzine bereide zooi niet nemen
t
trokskyLid
01-01-2024, 00:00
#2
Dit draadje is van jaren geleden.

ben zelf ook van in de 50 maar ik sport en leef half de tijd als een pater.

Doe triathlon, yoga enz...
Ondanks dat ik adhd heb lukt het mij om clean te blijven van alcohol en adhd medicatie.

Nu om de 3 maanden toch eens behoefte om mij hoofd rustig te krijgen.
t
trokskyLid
01-01-2024, 00:00
#3
Stratora zei:
Triahtlon nog wel, netjes👍
hele?
Ook ooit gedaan maar het slurpt tijd op om te trainen…
Goed in conditie blijven en dan kun je op oudere leeftijd best nog wel eens wat snoepen..
Klik om te vergroten...
Denk inderdaad dat goed voor je gezondheid zorgen belangrijk is .

Goed eten , slaap, sport en informatie verzamelen doe veel.
vroeger dronk ik te veel maar met kinderen te krijgen gestopt, helaas adhd dus gevoelig om effen rust in hoofd te krijgen.

Paddestoelen vond ik geweldig helaas wat bad trips gekregen en nu hou ik op MDMA om de 3 maanden enz.. effen de rust in je hoofd is wel fantastisch.
D
DrssLid
01-01-2024, 00:00
#4
Cocos zei:
Ik ben 50 en hou wel van een feestje.
Wat me opbreekt zijn de nachten doorhalen, niet zozeer de middelen waarmee ik dat doe.

Ik denk er zelfs over om eens de dag te starten met een volgende truffeltrip. Of vroeg in de middag.
Dan kan ik in de avond weer op aarde landen en gewoon op tijd naar bed. Dus het feestje overdag in plaats van snachts.
Klik om te vergroten...
Dat doe ik ook en werkt perfec 👌🏻. Rond een uur of 10. 12 beginnen aan je trip. Rond 18:00 een kopijen bouillon, rustig wachten tot het is uitgewerkt. Aanrader!
T
TheRealJJ79Lid
01-01-2024, 00:00
#5
troksky zei:
Dit draadje is van jaren geleden.

ben zelf ook van in de 50 maar ik sport en leef half de tijd als een pater.

Doe triathlon, yoga enz...
Ondanks dat ik adhd heb lukt het mij om clean te blijven van alcohol en adhd medicatie.

Nu om de 3 maanden toch eens behoefte om mij hoofd rustig te krijgen.
Klik om te vergroten...
AKA - de yogasnuiver - 🫶
N
NicotriprennerLid
01-01-2024, 00:00
#6
TheRealJJ79 zei:
AKA - de yogasnuiver - 🫶
Klik om te vergroten...
Ikzelf was een zware poly gebruiker, maar na een jaar of 10 nuchter leven realiseerde me ik, dat ik nuchter, net een gisoleerde huishoudrobot ben.
Na een kleine herintroductie, kwam ik weer tot leven, zeg maar.
S
SoulAssassinsLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ik ben nu 52 en merk nu wel dat ik echt done ben met harde dope ,ik heb best een goede conditie en zorg goed voor mezelf.
Maar de katers werden erger en zwaarder na een uurtje of 12 chinezen van coke ,wat ik vroeger 24/7 deed is nu een doodsvonnis.
Dus ik denk naar mate je ouder word je ook niet meer zo goed tegen zware dope kan ,wel eens een oude hero junk gezien ?
Ik niet...
Het harde feit is er ook dat je na je 40e een hartstilstand kan krijgen van hero en methadon ,vandaar dat er nu meer alternatieve zijn.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#8
Soulassasins zei:
Het harde feit is er ook dat je na je 40e een hartstilstand kan krijgen van hero en methadon ,vandaar dat er nu meer alternatieve zijn.
Klik om te vergroten...
Bedoel je van de combo hero en methadon, of ook alleen van methadon, betreffende hartfalen?
P
Piet ZahutLid
01-01-2024, 00:00
#9
Soulassasins zei:
Ik ben nu 52 en merk nu wel dat ik echt done ben met harde dope ,ik heb best een goede conditie en zorg goed voor mezelf.
Maar de katers werden erger en zwaarder na een uurtje of 12 chinezen van coke ,wat ik vroeger 24/7 deed is nu een doodsvonnis.
Dus ik denk naar mate je ouder word je ook niet meer zo goed tegen zware dope kan ,wel eens een oude hero junk gezien ?
Ik niet...
Het harde feit is er ook dat je na je 40e een hartstilstand kan krijgen van hero en methadon ,vandaar dat er nu meer alternatieve zijn.
Klik om te vergroten...
Wel klasse van jezelf dat je dit kunt aangeven vanuit je zelf. Ik kan ook prima met drugs overweg, en het laten liggen..
Te grote risico's nemen is het allemaal niet waard! ❤
B
BombarieLid
01-01-2024, 00:00
#10
Mijn eerste ervaring met drugs was pas laat zo rond mijn 40ste. Dat was XTC, maar een paar uurtjes plezier met een herstelperiode van 2 weken is het me niet meer waard. Sinds een paar jaar trip ik graag zo nu en dan op psychedelica. (LSD, psilocybine, 2CB) ik ben totaal niet zweverig, maar psychedelica is voor mij echt top! (zeker aangezien het geen nasleep heeft)
K
KwatzakottelLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ik ben 83, en al mijn hele leven nuchter, ik drink ook geen melk en ik post op het drugsforum om te kijken
of ik het allemaal vol kan houden. Mijn hele ijskast zit vol drugs maar dat raak ik niet aan, dat spaar ik voor
de kleinkinderen.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#12
Heee!!
Ik ben toch niet de aller oudste stomp hier!
We hebben iemand die 2 jaren langer leeft, dan ik!
Godzijdank....
Maar nu dit nog.
Lid van DF, en nog nooit iets genomen?
Alcohol misschien? Ook niet?
Respect, man!
G
Guapo TemudginLid
01-01-2024, 00:00
#13
Leeftijd maakt zeker wel uit, je hersenen groeien tot je 24ste en maken daarna de rest van je leven nog nieuwe verbindingen aan. Zo laat mogelijk beginnen met drugs dan kun je er het langste van genieten.
Elke breincel die je verdampt voor je 24ste krijg je nooit meer terug.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#14
daarom is mijn zoektocht nog altijd een zoektocht gebleven...
Voir mij zijn de echte opiaten echt bloedjelink. Ik weet dit.
Dus ben ik er nog niet aan begonnen.
Maar tegenwoordig is mijn rugpijn dermate hoog, dat ik het toch ga overwegen..
Niet normaal meer, die rugellende.
D
Donald41Lid
01-01-2024, 00:00
#15
Jammer dat onze lichamen minder en minder aankunnen hoe ouder we worden... :(

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...56789
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."