Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
Ā© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsDrugs op ā€œoudereā€ leeftijd, extra risicovol?

Drugs op ā€œoudereā€ leeftijd, extra risicovol?

174 antwoorden
56 weergaven
18-5-2026
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#1
Legio Patria Nostra zei:
Je zou kunnen zeggen : wat een verhaal i weer.
De deskundigen buitelen weer over elkaar heen, om hun wetenschappelijk onderbouwde visies "aan de man te brengen...
Als "deskundige " zeg ik nu:
Melk, ( moeder) daarover kan ik vrij simpel vaststellen, dat deze overbekende wittige goden drank domweg omdat wij bijna allemaal, met deze vloeistof de eerste maanden van ons nog onbezondigde ( behalve de erfzonde, zo willen sommige geloven ons wijsmaken, ons leven, deze eerste maanden overleefd hebben.
Het fundament werd hiermee gelegd.

Ik concludeer dan ook, dat ik iedereen die beweert, dat melk ongezond zou zijn, niet geloof. Sterker nog, ik kwalificeer deze visie als een lichte vorm van tropenkolder.
Dus zeg ik: gewoon melk in de koffie.
En een glas ervan is ook prima voor lijf en leden.
Klik om te vergroten...

Ik drink heel veel melk, eet veel zuivel zoals kaas, kwark, yoghurt etc, smeer roomboter op brood ook.
En alles vol. Niks halfvol, mager of light. Gewoon ā€œpuurā€ zoals het hoort.
Al dat mager, light en dieet voer is imo juist ongezond.
G
Gebruiker 0012685732Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Legio Patria Nostra zei:
Ach, weet je wat het is....
Er zijn ook mensen die zich gedurende 20 jaar van hun leven totaal en volledig hebben onthouden van zekere geneugten des levens. M.a.w. een leven hebben geleid als een monnik. Alleen een kuisheidsgordel ontbreekt daar dan nog aan.
En dan, op een zeer kwaaie dag op hun 21 levensjaar eventjes niet goed naar rechts, dan naar links, terug naar rechts gekeken net die ene vrachtwagen niet zagen aankomen.
Al overstekende vervolgens met een brede glimlach, want de weg was vrij ( toch net niet) en de getuigen van dit zeer eenzijdige ongeval hoorden een droge klap.....en..helaas. Vrijwel zondenvrij geleefd, en..Tan Pi.
Heden overleden. Ja. Dat is me nou ook wat.

Dit tragische verhaal heeft als doel aan te geven, of je nu wel, of niet een zekere mate van een ruig leven hebt geleid of niet,
Als het noodlot je treft, wel, dat kijkt niet of je wel of niet een koorknaapje was.
Of een misdienaar. Of een slippendrager.
You name it!
Je moet toch iets met inhoud in je leven gedaan hebben, toch?

Ik heb i.i.g een leven geleid, wat extreem is geweest. Mooi, en ook triest. Jazeker.
Drank, drugs. En....ja. dat laatste dus ook.
Maar, ieder het zijne.

En, zeer belangrijk, in m i j n koffie gast alles.
Melk, zoetstof, en stevige leut.
Dat neemt niemand mij af. Nee.
Klik om te vergroten...

hehe.. al sluit het ƩƩn het ander niet uit geloof'k ...nuchtere mensen kunnen ook genieten en avonturen beleven.
mijn leven is een aardig avontuur.. mss ooit eens memoires schrijven.. en goed links en rechts.. en weer links kijken voor het oversteken :wink:

kbegin met zwart.. vanwege 'intermittent fasting'
na twaalven dus soyamelk en biologische honing.. niet die gesmolten suiker uit de supermarkt :wink:
proost!
j
joetsieLid
01-01-2024, 00:00
#3
Zeker,de ene bloem leeft langer als de andere.Tuurlijk ik ken een man van over de 80 die nog op de camping werkt en rookt.Zit op de grasmaaier af en toe valt hij in slaap denkt mijn zoon die er ook werkt god die man is dood.Nee hoor en daar gaat hij weer.
j
joetsieLid
01-01-2024, 00:00
#4
En wat denk je van die zangers uit onze tijd.Ruig leven toch oud geworden sommige dan
G
Gebruiker 0012685732Lid
01-01-2024, 00:00
#5
joetsie zei:
En wat denk je van die zangers uit onze tijd.Ruig leven toch oud geworden sommige dan
Klik om te vergroten...
vader Abraham?
verslaafd aan smurfjes 1595532792896.png
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#6
Gympie zei:
edit: en jaren zuivel! :tongueout:
geen geheelonthouder nu.. maar wel weinig.. soyamelk, ongezoet, in m'n koffie bijv.
Klik om te vergroten...

Waarom geen zuivel? Dat is gezond. Alleen voor mensen met een intolerantie of allergie is het slecht.

www.nu.nl

Hoe (on)gezond is melk?

Op 1 juni is het Wereldmelkdag, een goed moment om stil te staan bij de zuiveldrank. Hebben we melk echt nodig? En zo ja, waarom dan? Experts reageren op zes uitspraken.
www.nu.nl www.nu.nl

:wink:
G
Gebruiker 0012685732Lid
01-01-2024, 00:00
#7
De Dunne zei:
Waarom geen zuivel? Dat is gezond. Alleen voor mensen met een intolerantie of allergie is het slecht.

www.nu.nl

Hoe (on)gezond is melk?

Op 1 juni is het Wereldmelkdag, een goed moment om stil te staan bij de zuiveldrank. Hebben we melk echt nodig? En zo ja, waarom dan? Experts reageren op zes uitspraken.
www.nu.nl www.nu.nl

:wink:
Klik om te vergroten...

geen geheel onthouder nu.. heb ook jaren geen vlees en vis gegeten.. tegenwoordig wel weer.
gezondheid van de dieren is ook een overweging..

melkjekanzonder.nl

Diergebruik

In Nederland zijn er zo’n 2,5 miljoen koeien die gebruikt worden om hun melk, waarvan 40% jonge koeien. Deze koeien lacteren gemiddeld elk ongeveer 8.000 liter moedermelk per jaar. Veel mensen denken dat de koeien met plezier 'melk geven', omdat ze een romantisch beeld van koeien in de wei...
melkjekanzonder.nl melkjekanzonder.nl

er zijn ook genoeg berichten te vinden waarin wordt aangetoond dat melk niet zo geweldig is.
dus ik houd het even in het midden.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#8
In die jaren idd alleen geblowd ja.
Maar wel extreem veel!
Toen ik daarmee gestopt was, daar kwam de smerige aap uit de vuile mouw gekropen, omhoog, razendsnel!
En eenmaal boven begon dat kutbeest met kokosnoten te gooien...de naam van die aap, zonder gouden ring overigens, was:
Alcohol.
De broer of zus van dat harige monster was er al gauw naast gaan zitten.
Datcwas nog tot daar aan toe, maar ook dit stuk stront begon mee te doen met kokosnoten gooien.
De naam van dat beest was: benzodiazepines.
Om hier een einde aan te kunnen maken, was een klinische opname nodig.
Nav4 weken kon ik beide yeti's van hun boomtak af flikkeren.
En nu zitten ze dus noodgedwongen op de grond te loeren.
O wee, als ze weer een gaatje vinden.
Ze zitten in no time weer boven!
Dit gebeurt zonder twijfel, als ik weer begin met drinken of benzodiazepines toe te laten....De laatste alleen als ik buitenom de arts zou gaan.
Dit laatste epos is natuurlijk in beeldspraak.
Maar het is bloedje ernst....absoluut!
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#9
Je zou kunnen zeggen : wat een verhaal i weer.
De deskundigen buitelen weer over elkaar heen, om hun wetenschappelijk onderbouwde visies "aan de man te brengen...
Als "deskundige " zeg ik nu:
Melk, ( moeder) daarover kan ik vrij simpel vaststellen, dat deze overbekende wittige goden drank domweg omdat wij bijna allemaal, met deze vloeistof de eerste maanden van ons nog onbezondigde ( behalve de erfzonde, zo willen sommige geloven ons wijsmaken, ons leven, deze eerste maanden overleefd hebben.
Het fundament werd hiermee gelegd.

Ik concludeer dan ook, dat ik iedereen die beweert, dat melk ongezond zou zijn, niet geloof. Sterker nog, ik kwalificeer deze visie als een lichte vorm van tropenkolder.
Dus zeg ik: gewoon melk in de koffie.
En een glas ervan is ook prima voor lijf en leden.
G
Gebruiker 0012685732Lid
01-01-2024, 00:00
#10
De Dunne zei:
Ik drink heel veel melk, eet veel zuivel zoals kaas, kwark, yoghurt etc, smeer roomboter op brood ook.
En alles vol. Niks halfvol, mager of light. Gewoon ā€œpuurā€ zoals het hoort.
Al dat mager, light en dieet voer is imo juist ongezond.
Klik om te vergroten...

lekker hoor!.. zeker mee eens dat het gped smaakt! šŸ˜‹

magerder zou dan juist beter zijn*..
maar je hebt ook zoiets als het bloedgroep dieet..genetisch geschiedenis.
mensen van verschillende oorsprong reageren verschillende voedingsstoffen.

* https://www.groene.nl/artikel/melk-de-witte-leugen
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#11
Maar al die mensen zijn hun leven begonnen met ......juist ja.
Melk, de witte motor. Weer wat anders als de witte sloper, nietwaar.
Die sloopt alles en iedereen.
Ongeacht de bloedgroep.
Toen ik op de lagere school zat, kreeg je allemaal iedere dag een flesje witte melk te drinken.
Van adhd, melk allergie, natuurtherapeutisch verantwoord, deze woorden bestonden nog niet eens!
En ook die duistere allergieƫn niet.
Enn....niemand ging er dood.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#12
Gympie zei:
lekker hoor!.. zeker mee eens dat het gped smaakt! šŸ˜‹

magerder zou dan juist beter zijn*..
maar je hebt ook zoiets als het bloedgroep dieet..genetisch geschiedenis.
mensen van verschillende oorsprong reageren verschillende voedingsstoffen.

* https://www.groene.nl/artikel/melk-de-witte-leugen
Klik om te vergroten...
Geloof me, voor mij is magerder niet goed. Mijn diƫtiste heeft altijd gezegd zo vol mogelijk. Ik heb een te snelle verbranding en word te mager als ik niet vol eet en drink. 0,0 light of magere producten. Sowieso zijn veel light producten slechter als niet light. Ik drink zelfs rauwe melk meestal.

VAlt het je niet op dan de meesten die light of mager eten en drinken juist te dik zijn...?
j
joetsieLid
01-01-2024, 00:00
#13
Legio Patria Nostra zei:
We worden allemaal ouder.
De tijd schrijdt voort, en geen minuut of geen seconde krijg je terug.
Ouder, maar wijzer worden we.
Onmiskenbaar.
Klik om te vergroten...
Hoe ouder we worden des te meer we al meegemaakt hebben.....
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#14
Legio Patria Nostra zei:
Maar al die mensen zijn hun leven begonnen met ......juist ja.
Melk, de witte motor. Weer wat anders als de witte sloper, nietwaar.
Die sloopt alles en iedereen.
Ongeacht de bloedgroep.
Toen ik op de lagere school zat, kreeg je allemaal iedere dag een flesje witte melk te drinken.
Van adhd, melk allergie, natuurtherapeutisch verantwoord, deze woorden bestonden nog niet eens!
En ook die duistere allergieƫn niet.
Enn....niemand ging er dood.
Klik om te vergroten...
Precies.
j
joetsieLid
01-01-2024, 00:00
#15
De Dunne zei:
Precies.
Klik om te vergroten...
Ja die flesjes melk kregen wij ook op school,om de beurt prikken voor het rietje.Arme kinders hadden het geld niet was 10 cent per week of zo?Maar als er melk over bleef kregen die kinders dat.Ik ben nog gek op melk griekse yogurt is lekker!
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#16
joetsie zei:
Ja die flesjes melk kregen wij ook op school,om de beurt prikken voor het rietje.Arme kinders hadden het geld niet was 10 cent per week of zo?Maar als er melk over bleef kregen die kinders dat.Ik ben nog gek op melk griekse yogurt is lekker!
Klik om te vergroten...
Ik denk dat het toen gratis was bij ins. Of misschien betaal mijn ouders de Tjolk maar ik kreeg nooit geld mee.
D
Donald41Lid
01-01-2024, 00:00
#17
Ben 48. Van mijn 14e tot 35e elke dag geblowd. Van 20 tot 28 zo goed als elk weekend speed gebruikt. Occassioneel ook LSD, paddo's, basecoke.. Vanaf 35 tot 45 alleen heel af en toe nog coke en XTC of MDMA kristallen.
Nu kan ik nergens meer tegen en rook ik alleen nog sigaretten, zelfs geen alcohol. Loop wel marathon onder 4 uur.
Als ik drink of nog eens iets gebruik ben ik 2 dagen ziek. Ik weet wel niet zeker of dat eerder met leeftijd dan met het feit dat ik niks meer gewend ben is.

Ben nog wel verslaafd aan benzo's om in te slapen, vrees dat dat levenslang is. In 10 jaar tijd al 7 ontwenningen voor achter de rug, zonder veel succes.

Als ik een raad mag meegeven: Blijf van de benzo's af, echt zeer verslavend!! Van de andere dingen die hierboven vermeld staan nooit last gehad om af te blijven. Als ik zo naar mijn omgeving kijk, lijkt me het beste dat je het wat begint af te bouwen vanaf je 30e. Mensen die op hun 40e nog heel intensief gebruiken halen vaak de 50 niet heb ik gemerkt :(

Wat ik ook merk is dat ook al gebruik je niks meer het toch levenslang "een interessant onderwerp" lijkt te blijven.
H
Hardcore_frkLid
01-01-2024, 00:00
#18
Ik denk dat vooral coke en opiaten link zijn
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#19
Ach....ik heb vele jaren intensief gebruikt, dwz blowen.
Recentelijk af en toe een rc.
Ik ben 63.
Ik heb door gebruik niks geleden.
Wel door aan extreme fysieke eisen te moeten voldoen.
Overmatige slijtage door overmatig eisen...

Mbt dit thread
Ieder lichaam is anders, dus kun je de vraag slechts relatief beantwoorden.
De een kan zijn leven lang blijven zuipen,
De ander zit bij een veel lager en korter gezuip in een Korsakov kliniek...
D
Donald41Lid
01-01-2024, 00:00
#20
Alleen geblowd al die jaren Legio Patria Nostra? Dat is niet schadelijk denk ik, behalve voor de longen.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...34567...9
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."