Omslapunt qua herstel ligt meestal rond de 35-40 jaar. Daarna gaat het steeds moeilijker en denk ik dat je ook dus meer risico op gezondheidsklachten krijgt en herstel gaat steeds minder goed. Mijn huisarts heeft me wel eens een diagram laten zien en het ziet er uit als een stijgende curve. vanaf 40 (gemiddeld dan), begin je qua gezondheidsklachten, verdraagzaamheid, dosering en vooral herstel steeds meer rode blokjes te zien.
Goede huisarts heb jij!!! Ik slik (nu bijna 56) al 30 jaar verschillende benzo's en slaapmiddel plus ook quetiapine voor de nacht.
Ook vanaf 14 drugs en met name hard drugs dagelijks gebruikt.
En oxycodon 8 tot 10 jaar lang waarvan 7 jaar 180mg per dag.
Dat ik me naast overprikkeling door herseninfarcten niet meer vooruit weet te slepen is dus blijkbaar niet zo gek.
Las laatst wel eens de bijsluiter van de quetiapine: dat is voor ouderen echt rotzooi.
Maar men gooit er het liefst nog een antidepressivum op als ik zeg dat ik het leven zonder drugs niet echt de moeite waard vind.
En daar ben ik in het verleden al vaak goed ziek van geweest dus voor mij een no-go area.
Misschien eens langzaam zélf gaan minderen, zodat ik wel mijn recepten behoud. Maar vooral de regie!!! Want meeste artsen weten echt niks over afbouwen.
En het blijft onduidelijk of ik niks meer kan door 2 gemiste herseninfarcten of door het gebrek aan drugs. Of door dat wat ik ik nog als receptmedicatie heb me zo sloopt.
Laatste kan ik iig zelf wat mee proberen, hoewel er wat loopt om uit te gaan zoeken welke klachten heb ik door de overprikkeling van het NAH en dan komt de restmedicatie ook aan bod waarschijnlijk. Hmm.. haken en ogen realiseer ik me nu...