Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsDrugs op “oudere” leeftijd, extra risicovol?

Drugs op “oudere” leeftijd, extra risicovol?

174 antwoorden
62 weergaven
18-5-2026
m
mrorangeLid
01-01-2024, 00:00
#1
Omslapunt qua herstel ligt meestal rond de 35-40 jaar. Daarna gaat het steeds moeilijker en denk ik dat je ook dus meer risico op gezondheidsklachten krijgt en herstel gaat steeds minder goed. Mijn huisarts heeft me wel eens een diagram laten zien en het ziet er uit als een stijgende curve. vanaf 40 (gemiddeld dan), begin je qua gezondheidsklachten, verdraagzaamheid, dosering en vooral herstel steeds meer rode blokjes te zien.
K
KwatzakottelLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik ben 51 en heb nog nooit zo weinig drugs gebruikt als ik nu doe. Ik ben totaal gestopt met alcohol, roken, blowen, antidepressiva, benzo's. Daarnaast ben ik met iets gestopt dat naar mijn mening de meest vervelende drug in het rijtje is: gist. Doordat je lijf vergist smeekt het constant om holle suikers en microdoseer je alcohol. Nee, mijn weg is: helemaal gist en drugsvrij, en dan af en toe wat leerzame middeltjes. Ik gebruik het meest Amanita Muscaria, vooral in de winter.

Deze vrouw is denk ik rond de 70:
S
SoulAssassinsLid
01-01-2024, 00:00
#3
De Zandman zei:
Bedoel je van de combo hero en methadon, of ook alleen van methadon, betreffende hartfalen?
Klik om te vergroten...
Methadon en hero ,staan er om bekent ,dus of metha of hero ,allebij super gevaarlijk naar je 40 ste
D
DonnaLid
01-01-2024, 00:00
#4
mrorange zei:
Omslapunt qua herstel ligt meestal rond de 35-40 jaar. Daarna gaat het steeds moeilijker en denk ik dat je ook dus meer risico op gezondheidsklachten krijgt en herstel gaat steeds minder goed. Mijn huisarts heeft me wel eens een diagram laten zien en het ziet er uit als een stijgende curve. vanaf 40 (gemiddeld dan), begin je qua gezondheidsklachten, verdraagzaamheid, dosering en vooral herstel steeds meer rode blokjes te zien.
Klik om te vergroten...
Goede huisarts heb jij!!! Ik slik (nu bijna 56) al 30 jaar verschillende benzo's en slaapmiddel plus ook quetiapine voor de nacht.
Ook vanaf 14 drugs en met name hard drugs dagelijks gebruikt.
En oxycodon 8 tot 10 jaar lang waarvan 7 jaar 180mg per dag.
Dat ik me naast overprikkeling door herseninfarcten niet meer vooruit weet te slepen is dus blijkbaar niet zo gek.
Las laatst wel eens de bijsluiter van de quetiapine: dat is voor ouderen echt rotzooi.
Maar men gooit er het liefst nog een antidepressivum op als ik zeg dat ik het leven zonder drugs niet echt de moeite waard vind.
En daar ben ik in het verleden al vaak goed ziek van geweest dus voor mij een no-go area.
Misschien eens langzaam zélf gaan minderen, zodat ik wel mijn recepten behoud. Maar vooral de regie!!! Want meeste artsen weten echt niks over afbouwen.
En het blijft onduidelijk of ik niks meer kan door 2 gemiste herseninfarcten of door het gebrek aan drugs. Of door dat wat ik ik nog als receptmedicatie heb me zo sloopt.

Laatste kan ik iig zelf wat mee proberen, hoewel er wat loopt om uit te gaan zoeken welke klachten heb ik door de overprikkeling van het NAH en dan komt de restmedicatie ook aan bod waarschijnlijk. Hmm.. haken en ogen realiseer ik me nu...
B
BbrrrLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ik ben 50 en vorig jaar zomer voor het eerst sinds mijn studententijd weer XTC genomen. Sindsdien iedere 2 a 3 maanden een feestje 🥳. Eerstvolgende ‘geheime liefde’.
Ik doe het gecontroleerd en goed voorbereid en heb eigenlijk minder last van herstel en katers dan bij alcohol. Kies wel feestjes die van 14:00 tot 00:00 duren oid. Maar een driedaags festival als DTRH kan ik ook prima verteren. Vind het vooral ook mooi om tijdens feestjes, onder invloed, gesprekken aan te gaan. Regelmatig aangesproken met ‘u’ en opmerkingen in de trant van ‘dat zouden mijn ouders nooit doen’ 😂
Daarnaast ook LSD ontdekt maar dat doe ik het liefst in de natuur of besloten situatie. Al kan ik op 50/60 microgram ook op een festivalletje best los gaan. Ben zeker niet van plan te gaan stoppen. Maar zoals gezegd. Goed voorbereid, zo gecontroleerd als mogelijk en niet te vaak. Moet zeggen dat in mijn omgeving veel mensen boven de 45 zo nu en dan gebruiken.
S
StratoraLid
01-01-2024, 00:00
#6
troksky zei:
Doe triathlon, yoga enz...
Klik om te vergroten...
Triahtlon nog wel, netjes👍
hele?
Ook ooit gedaan maar het slurpt tijd op om te trainen…
Goed in conditie blijven en dan kun je op oudere leeftijd best nog wel eens wat snoepen..
Z
ZeehondLid
01-01-2024, 00:00
#7
Bbrrr zei:
Ik ben 50 en vorig jaar zomer voor het eerst sinds mijn studententijd weer XTC genomen. Sindsdien iedere 2 a 3 maanden een feestje 🥳. Eerstvolgende ‘geheime liefde’.
Ik doe het gecontroleerd en goed voorbereid en heb eigenlijk minder last van herstel en katers dan bij alcohol. Kies wel feestjes die van 14:00 tot 00:00 duren oid. Maar een driedaags festival als DTRH kan ook prima verteren. Vind het vooral ook mooi om bij tijdens feestjes, onder invloed, gesprekken aan te gaan. Regelmatig aangesproken met ‘u’ en opmerkingen in de trant van ‘dat zouden mijn ouders nooit doen’ 😂
Daarnaast ook LSD ontdekt maar dat doe ik het liefst in de natuur of besloten situatie. Al kan ik op 50/60 microgram ook op een festivalletje best los gaan. Ben zeker niet van plan te gaan stoppen. Maar zoals gezegd. Goed voorbereid, zo gecontroleerd als mogelijk en niet te vaak. Moet zeggen dat in mijn omgeving veel mensen boven de 45 zo nu en dan gebruiken.
Klik om te vergroten...
Hier 53 en op z’n tijd nog heerlijk genieten. Van alles onder andere mdma, lsd, Ghb, Phenibut, 6-apb, speed etc.

De gesprekken met jonge mensen die U zeggen ook zo herkenbaar en hoe ze vaak over hun ouders praten. Vind die gesprekken met jonge mensen zo leuk.
Zoals je zegt helpt een goede voorbereiding zeker!
Pauzes in acht nemen en dan kan het prima 👌
Sfeer op feesten vinden we altijd top.
Thuisfeestjes ontdekt tijdens Corona, ook heel leuk zo af en toe.
P
PollewopLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ik heb al eens eerder gereageerd hierop volgens mij maar ik ben nu 45+ en jong van geest 😜 gebruik elk kwartaal M of 4F, vaak een quality weekend samen. Niks geks, gewoon Chill samen bankhangen en muziek aan. Soms een festivalletje.

Natuurlijk ben ik de zondag brak, maar dat is met alcohol ook. Als je gewoon je nachtrust hebt, dus niet tot diep in de nacht doorpakt is het prima te doen. Serotonine opbouwen tussendoor en dan blijft het leuk. Gebruik met mate das met alles.

ik denk dat ik dit nu 15jaar doe, paar keer per jaar en hoe ouder hoe leuker ondanks dat ik nooit meer de eerste keer kan nabootsen want die was magisch. Het blijft voor mij nog steeds euforisch en lekker!
S
SoulAssassinsLid
01-01-2024, 00:00
#9
Zo af en toe rook ik nog wel eens een halfje coke op folie ,niet voor de rush maar voor de seks met me vrouw en ik ben nu 51.
Zonder coke ook goede seks maar met is zoveel intenser als we allebei een kwartje hebben gerookt ,voordeel van ouder zijn is ook dat je gewoon stop kan zeggen tegen de coke omdat je mentaal en fysiek veel sterker ben om nee te zeggen ,en zo gaat er dan een half jaar voorbij zonder coke.
Gezonde voeding slaap en veel vocht is natuurlijk wel een pre om je lichaam in conditie te houden ,daarom zijn er hier geen katers en dinsdag dips!
J
JonkomanLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ik zou het zelf persoonlijk zwaar afraden. Je hebt een vergroot risico op hartklachten. Mijn vader zelf is 50. Hij heefd 2 weken geleden een hartinfarct gehad door de drugs. Ben je jonger is je hart vaak ook beter. Ik wil nu niet zeggen dat het fout gaat ik wil alleen zeggen dat de kans groter is op oudere leeftijd
S
SoulAssassinsLid
01-01-2024, 00:00
#11
Jonkoman zei:
Ik zou het zelf persoonlijk zwaar afraden. Je hebt een vergroot risico op hartklachten. Mijn vader zelf is 50. Hij heefd 2 weken geleden een hartinfarct gehad door de drugs. Ben je jonger is je hart vaak ook beter. Ik wil nu niet zeggen dat het fout gaat ik wil alleen zeggen dat de kans groter is op oudere leeftijd
Klik om te vergroten...
Coke is op iedere leeftijd gevaarlijk in welke dosis het ook is ,daarom wil ik mijn sporadisch gebruik niet goedpraten. Iedereen moet van die met benzine bereide zooi niet nemen
t
trokskyLid
01-01-2024, 00:00
#12
Dit draadje is van jaren geleden.

ben zelf ook van in de 50 maar ik sport en leef half de tijd als een pater.

Doe triathlon, yoga enz...
Ondanks dat ik adhd heb lukt het mij om clean te blijven van alcohol en adhd medicatie.

Nu om de 3 maanden toch eens behoefte om mij hoofd rustig te krijgen.
t
trokskyLid
01-01-2024, 00:00
#13
Stratora zei:
Triahtlon nog wel, netjes👍
hele?
Ook ooit gedaan maar het slurpt tijd op om te trainen…
Goed in conditie blijven en dan kun je op oudere leeftijd best nog wel eens wat snoepen..
Klik om te vergroten...
Denk inderdaad dat goed voor je gezondheid zorgen belangrijk is .

Goed eten , slaap, sport en informatie verzamelen doe veel.
vroeger dronk ik te veel maar met kinderen te krijgen gestopt, helaas adhd dus gevoelig om effen rust in hoofd te krijgen.

Paddestoelen vond ik geweldig helaas wat bad trips gekregen en nu hou ik op MDMA om de 3 maanden enz.. effen de rust in je hoofd is wel fantastisch.
D
DrssLid
01-01-2024, 00:00
#14
Cocos zei:
Ik ben 50 en hou wel van een feestje.
Wat me opbreekt zijn de nachten doorhalen, niet zozeer de middelen waarmee ik dat doe.

Ik denk er zelfs over om eens de dag te starten met een volgende truffeltrip. Of vroeg in de middag.
Dan kan ik in de avond weer op aarde landen en gewoon op tijd naar bed. Dus het feestje overdag in plaats van snachts.
Klik om te vergroten...
Dat doe ik ook en werkt perfec 👌🏻. Rond een uur of 10. 12 beginnen aan je trip. Rond 18:00 een kopijen bouillon, rustig wachten tot het is uitgewerkt. Aanrader!
T
TheRealJJ79Lid
01-01-2024, 00:00
#15
troksky zei:
Dit draadje is van jaren geleden.

ben zelf ook van in de 50 maar ik sport en leef half de tijd als een pater.

Doe triathlon, yoga enz...
Ondanks dat ik adhd heb lukt het mij om clean te blijven van alcohol en adhd medicatie.

Nu om de 3 maanden toch eens behoefte om mij hoofd rustig te krijgen.
Klik om te vergroten...
AKA - de yogasnuiver - 🫶
N
NicotriprennerLid
01-01-2024, 00:00
#16
TheRealJJ79 zei:
AKA - de yogasnuiver - 🫶
Klik om te vergroten...
Ikzelf was een zware poly gebruiker, maar na een jaar of 10 nuchter leven realiseerde me ik, dat ik nuchter, net een gisoleerde huishoudrobot ben.
Na een kleine herintroductie, kwam ik weer tot leven, zeg maar.
S
SoulAssassinsLid
01-01-2024, 00:00
#17
Ik ben nu 52 en merk nu wel dat ik echt done ben met harde dope ,ik heb best een goede conditie en zorg goed voor mezelf.
Maar de katers werden erger en zwaarder na een uurtje of 12 chinezen van coke ,wat ik vroeger 24/7 deed is nu een doodsvonnis.
Dus ik denk naar mate je ouder word je ook niet meer zo goed tegen zware dope kan ,wel eens een oude hero junk gezien ?
Ik niet...
Het harde feit is er ook dat je na je 40e een hartstilstand kan krijgen van hero en methadon ,vandaar dat er nu meer alternatieve zijn.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#18
Soulassasins zei:
Het harde feit is er ook dat je na je 40e een hartstilstand kan krijgen van hero en methadon ,vandaar dat er nu meer alternatieve zijn.
Klik om te vergroten...
Bedoel je van de combo hero en methadon, of ook alleen van methadon, betreffende hartfalen?
P
Piet ZahutLid
01-01-2024, 00:00
#19
Soulassasins zei:
Ik ben nu 52 en merk nu wel dat ik echt done ben met harde dope ,ik heb best een goede conditie en zorg goed voor mezelf.
Maar de katers werden erger en zwaarder na een uurtje of 12 chinezen van coke ,wat ik vroeger 24/7 deed is nu een doodsvonnis.
Dus ik denk naar mate je ouder word je ook niet meer zo goed tegen zware dope kan ,wel eens een oude hero junk gezien ?
Ik niet...
Het harde feit is er ook dat je na je 40e een hartstilstand kan krijgen van hero en methadon ,vandaar dat er nu meer alternatieve zijn.
Klik om te vergroten...
Wel klasse van jezelf dat je dit kunt aangeven vanuit je zelf. Ik kan ook prima met drugs overweg, en het laten liggen..
Te grote risico's nemen is het allemaal niet waard! ❤
B
BombarieLid
01-01-2024, 00:00
#20
Mijn eerste ervaring met drugs was pas laat zo rond mijn 40ste. Dat was XTC, maar een paar uurtjes plezier met een herstelperiode van 2 weken is het me niet meer waard. Sinds een paar jaar trip ik graag zo nu en dan op psychedelica. (LSD, psilocybine, 2CB) ik ben totaal niet zweverig, maar psychedelica is voor mij echt top! (zeker aangezien het geen nasleep heeft)

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...56789
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."