Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsDeel je inzicht!

Deel je inzicht!

735 antwoorden
138 weergaven
18-5-2026
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Niet heel spectaculair, maar ik kreeg het volgende inzicht na de massameet afgelopen zaterdag:

Ik heb 2 vrij lelijke cystes op mijn rechterarm, een op mijn pols en een aan de buitenkant van mijn elleboog en ik erger me daar toch best wel aan dus heb ik besloten om die te laten weghalen wat volgens mij een best simpele ingreep is.

Afspraak gemaakt met de huisarts hierover, en wel woensdag middag.
h
henkie2Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Tijdens een heftige truffeltrip het inzicht gekregen dat alcohol eigenlijk een genieperige, smerige, backstabbende verrader is waar écht alleen maar ellende van komt. Dit was ongeveer een half jaar geleden, heb sindsdien geen druppel meer op. Dan maar cola drinken tijdens feestjes. En natuurlijk een dikke joint, als de gastheer daar niks op tegen heeft :)

Ik was nooit een echt zware drinker (het aantal blackouts sinds m'n 16e is denk ik op beide handen te tellen) maar had altijd wel dat "stemmetje" in m'n gedachten bij feesten: nog 1 biertje, toe dan!

Nu nooit meer, hopelijk. Dank u, psilocybine :innocent:
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Update:

Net terug van de huisarts. Het bultje op mijn pols is 'aangestipt' met iets heel kouds en zou moeten verdwijnen, het kan zijn dat er meer behandelingen nodig zijn.

De cyste op mijn elleboog wordt volgende week dinsdag operationeel verwijderd.

Na het oplossen van een hoop zaken komen nu dus de details aan de beurt lol. :sunglasses:
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Niet geheel een eigen inzicht,

Maar ik zou toch eens wat beter op mijn alcoholgebruik moeten letten...
p
psycelLid
01-01-2024, 00:00
#5
Jezus rookte wiet, was verliefd op LSD en at graag paddo's in de natuur. Jezus was een hippie!
I
IskraLid
01-01-2024, 00:00
#6
Jezus.. wat een hippie.
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#7
psycel zei:
Jezus rookte wiet, was verliefd op LSD en at graag paddo's in de natuur. Jezus was een hippie!
Klik om te vergroten...

En die Albert Hofmann maar denken dat hij een geheel nieuwe stof had uitgevonden, niet dus! :tonguewink:
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#8
Mozes was dan weer meer van de DMT. Brandende pratende struik yeah right... Brandende bladeren allright. :stoned:
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Wat te denken van Boeddha die een maand op de top van een berg zat zonder te eten. Die zat gewoon in een ontzettend lange pepbinge! :rock:
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#10
Alles is te verklaren door drugs. :laughing:
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#11
psycel zei:
Jezus rookte wiet, was verliefd op LSD en at graag paddo's in de natuur. Jezus was een hippie!
Klik om te vergroten...

Ja, dat las ik ook ooit in artikel lol, Jezus rookte wiet (van de LSD en paddo’s was ik nog niet op de hoogte, maar goede keuze).

En wat dacht je van zijn toendertijdse aanhangers die hem over water zagen lopen en zijn bloeddruppels in diamanten zagen veranderen? :tongueout:
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#12
Roze Olifant zei:
En wat dacht je van zijn toendertijdse aanhangers die hem over water zagen lopen en zijn bloeddruppels in diamanten zagen veranderen? :tongueout:
Klik om te vergroten...
Jezus deelde alles met zijn aanhangers. Brood, vissen, wijn, wiet, LSD en paddo's.
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#13
Jezus deelde alles met zijn aanhangers. Brood, vissen, wijn, wiet, LSD en paddo's.
Klik om te vergroten...
Ik mag hopen dat ik de wederopstanding van Jezus nog zal meemaken lol! :nevergonnagiveyouup:
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#14
Moet je wel zijn oprechte volgeling in woord en daad zijn hè. En hij kan precies in zijn grote boek zien wat voor zondes je allemaal hebt begaan dit jaar, zoals bijvoorbeeld teveel drugs combineren. (Of haal ik hier nu mythische figuren door elkaar...)

Oké ik hou op nu :wink:
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#15
@Mindless
Het drugsverbod komt uit de Verenigde Staten, en wel ergens midden vorige eeuw en drong pas in de jaren 70 Nederland binnen.

In de bijbel wordt er met geen woord over gerept hoor! God en Jezus vinden het best dat ik drugs gebruik en zelfs combineer, zolang ik er maar niemand tot last mee ben en me er niet de vernieling mee in help.

Ik lul niet, zo is het echt. Al die gelovigen die zo fel tegen drugs zijn halen dat NIET uit de bijbel!

edit;
Wel willen Jezus en God graag dat ik een beetje zuinig ben op mijn lichaam, dat dan weer wel. Maar ik doe best veel aan harm reduction lol!
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#16
acht.zes zei:
@Mindless
Het drugsverbod komt uit de Verenigde Staten, en wel ergens midden vorige eeuw en drong pas in de jaren 70 Nederland binnen.

In de bijbel wordt er met geen woord over gerept hoor! God en Jezus vinden het best dat ik drugs gebruik en zelfs combineer, zolang ik er maar niemand tot last mee ben hoor!
Klik om te vergroten...
Was ook maar een geintje. Ze houden van je precies zoals je bent. ^_^:tonguewink:
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#17
@Mindless
En zo is het ! :sunglasses:

Na wat blokkades er uitgetript te hebben en het aanpakken van wat lichaamsoneffenheden ga ik nu proberen door te pakken en het roken er uit te gooien.

Ik rook al lang en veel, en dat kan je wel merken ook. Mn longen kraken en piepen en ik hoest als een gek. Met een pak shag doe ik soms nog geen 2 dagen mee. En dan nog zo'n joint of 2 in de avond.

Roken bestaat dus uit een combinatie van wat aangewende handelingen en stoffenverslaving. Een gedeelte is ook nog onbewust, soms heb ik niet eens in de gaten dat ik een shaggie heb gedraaid en opgestoken.

Maar goed, ik ben begonnen de neiging tot shaggies te draaien te onderdrukken, geen idee hoe, maar op de een of andere manier lijkt dat wel te lukken. Dan heb ik een goede vaper gekocht, en op de momenten dat ik het lastig heb vape ik nu een klein beetje tabak. Wat ook helpt is dat ik gewoon een pak shag met klein beetje tabak (zonder vloei natuurlijk!) in mijn zak heb zitten, zonder heb je de kans dat ik op de een of andere manier in paniek raak, er is op deze manier dus nog steeds toegang tot een beetje nicotine, maar dus zonder teer en veel andere giftige stoffen die bij het roken vrijkomen

Nou, op deze manier dus proberen. Dus geen shaggies en joints meer, maar af en toe beetje tabak vapen en in de avond wat wiet vapen. En dan kan ik wellicht over een paar weken dat tabak vapen afbouwen naar nul, en dan heb ik mijn doel bereikt. Maar ik ben pas net begonnen dus (of net gestopt, lol)

12:23 nu, nog 0 shaggies vandaag en dat vooralsnog probleemloos.
R
RalouLid
01-01-2024, 00:00
#18
acht.zes zei:
Ik heb een inzicht over inzichten die ik graag met jullie wil delen.

Een bepaald inzicht is vaak maar een gedeelte van een veel groter iets dat uit meerdere lagen kan bestaan.

Zo kreeg ik een hele tijd geleden tijdens een trip inzicht in dat er iets speelde waar ik tot op dat moment geen weet van had. Een aantal trips later realiseerde ik me hoe een en ander in elkaar zat en ik dacht dat dit het dan was betreffende die kwestie, maar ik had het mis, weer een paar trips later kreeg ik inzicht in wat ik daar werkelijk aan kon doen, hoe ik een en ander in praktijk moest brengen.

Wat ik wil zeggen, het is met trippen dus niet zo dat als je tript en inzichten krijgt dat het dan niet zo hoeft te zijn dat je in een keer dan maar ineens een hele problematiek hebt opgelost van begin tot eind. Daar kan dus meerdere trips overheen gaan, die je elk een stukje dichter bij de waarheid kunnen brengen en er kunnen ook trips tussenzitten in die periode die even niks doen met de problematiek op dat moment, omdat je op dat moment met iets anders bezig bent of wellicht omdat je ook soms gewoon even keihard zit te genieten, want trippen bestaat niet alleen uit het verkrijgen van inzichten, het is ook een recreatief moment waar je best van mag genieten!

Je mag nooit denken dat je er al bent, een mens blijft altijd bijleren, blijf openstaan voor alles en je zal je als mens blijven doorontwikkelen tot aan je dood!

Nou, daar hou ik het voorlopig even bij, benieuwd hoe anderen hier over denken!
Klik om te vergroten...

Dat is helemaal waar, er is een quote die ik ondertussen geïntegreerd heb in mijn leven, na jaren het aanhoren maar eigenlijk niet bij stilstaan ervaar je doorheen het trippen dat het echt zo is .. "Zet nooit een punt waar God een komma bedoelde" , bron onbekend. Vermits ik ondertussen vanuit het principe filosofeer dat wij allen één zijn, en wij God zijn, ervaar ik dat ik bij eender welk nieuw perspectief mij geboden wordt zij het door mezelf of een ander (welke zeker binnen het metaniveau gewoon een weerspiegeling is van mezelf) nooit mag denken , dat is het antwoord of dat is de waarheid. Ervaar de trip met kindse openheid en oprechtheid , neem het op en filosofeer nadien, geniet en kijk. De inzichten stromen soms maanden of trips later nog binnen. Schrijven heeft ook een grote meerwaarde, vermits uit de wirwar van informatie die je ontvangt niet altijd lijn te trekken valt .

Maar eenmaal dat het valt.... Het doet de illusie onder je voeten daveren..
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#19
Mooi gezegd @Ralou

Dag 2, 07.15 net wakker en de teller staat nog steeds op 0 shaggies en 0 joints.

Maar oh, wat had ik het gisteravond moeilijk, de neiging tot het draaien van shaggies/joints kwam dus gewoon keihard terug opzetten en heb de hele avond mijn best gedaan om die te negeren.

Maar goed, t is gister dus gelukt, en ik heb nu weer het gevoel de zaak wat meer onder controle te hebben, ben al half uur wakker en heb nog niet eens gevaped (staat wel klaar gevuld met beetje tabak).

Dat vapen, je hebt vooral qua tabak wel heel weinig materiaal nodig, zo heb ik gisteren in totaal 4 keer het kamertje van de vaper gevuld met klein beetje tabak, er zal de hele dag in totaal iets van 1 shaggie gevaped zijn, ik had niet verwacht dat tabak vapen zo effectief zou zijn. En qua wiet heb ik gisterenavond denk ik hooguit 250mg gevaped terwijl ik meestal toch wel ruim boven de halve gram blow op een avond (en daar nog minder stoned van wordt ook nog lol)

De juiste temperatuur voor tabak vapen is tussen de 125 en 150 graden, ik hou zelf 145 graden aan. Je ziet vrijwel geen enkele rook en is heel zacht voor je keel.
De juiste temperatuur voor wiet vapen ligt tussen de 180 en 210 graden. Daar wel hoestprikkels op de hogere temperaturen, dus hou ik m daar juist wat lager op 183 graden. Ook daar vrijwel geen rook, wel ietsje meer dan bij tabak.

In tegenstelling tot die liquid vapers die vaak nog meer rook produceren dan sigareten en shag kan je deze vaper gewoon overal binnen gebruiken, mensen hebben niks in de gaten want zien en ruiken niks. (tabak dan, wiet ruik je wel een klein beetje)
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#20
Damn @Mezelf dat is vrij ingrijpend...

En hoop dat het werkt @acht.zes :)

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...1415161718...37
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."