#1
Ik heb een inzicht over inzichten die ik graag met jullie wil delen.
Een bepaald inzicht is vaak maar een gedeelte van een veel groter iets dat uit meerdere lagen kan bestaan.
Zo kreeg ik een hele tijd geleden tijdens een trip inzicht in dat er iets speelde waar ik tot op dat moment geen weet van had. Een aantal trips later realiseerde ik me hoe een en ander in elkaar zat en ik dacht dat dit het dan was betreffende die kwestie, maar ik had het mis, weer een paar trips later kreeg ik inzicht in wat ik daar werkelijk aan kon doen, hoe ik een en ander in praktijk moest brengen.
Wat ik wil zeggen, het is met trippen dus niet zo dat als je tript en inzichten krijgt dat het dan niet zo hoeft te zijn dat je in een keer dan maar ineens een hele problematiek hebt opgelost van begin tot eind. Daar kan dus meerdere trips overheen gaan, die je elk een stukje dichter bij de waarheid kunnen brengen en er kunnen ook trips tussenzitten in die periode die even niks doen met de problematiek op dat moment, omdat je op dat moment met iets anders bezig bent of wellicht omdat je ook soms gewoon even keihard zit te genieten, want trippen bestaat niet alleen uit het verkrijgen van inzichten, het is ook een recreatief moment waar je best van mag genieten!
Je mag nooit denken dat je er al bent, een mens blijft altijd bijleren, blijf openstaan voor alles en je zal je als mens blijven doorontwikkelen tot aan je dood!
Nou, daar hou ik het voorlopig even bij, benieuwd hoe anderen hier over denken!
Dat is helemaal waar, er is een quote die ik ondertussen geïntegreerd heb in mijn leven, na jaren het aanhoren maar eigenlijk niet bij stilstaan ervaar je doorheen het trippen dat het echt zo is .. "Zet nooit een punt waar God een komma bedoelde" , bron onbekend. Vermits ik ondertussen vanuit het principe filosofeer dat wij allen één zijn, en wij God zijn, ervaar ik dat ik bij eender welk nieuw perspectief mij geboden wordt zij het door mezelf of een ander (welke zeker binnen het metaniveau gewoon een weerspiegeling is van mezelf) nooit mag denken , dat is het antwoord of dat is de waarheid. Ervaar de trip met kindse openheid en oprechtheid , neem het op en filosofeer nadien, geniet en kijk. De inzichten stromen soms maanden of trips later nog binnen. Schrijven heeft ook een grote meerwaarde, vermits uit de wirwar van informatie die je ontvangt niet altijd lijn te trekken valt .
Maar eenmaal dat het valt.... Het doet de illusie onder je voeten daveren..