Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsPlaats je concrete korte termijn goede voornemen(s)

Plaats je concrete korte termijn goede voornemen(s)

583 antwoorden
66 weergaven
18-5-2026
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#1
We proberen het gewoon nog een keer. :)

Vermeld hier je concrete goede voornemen, welke vanaf nu ingaat en waarvan je zelf de verdere voorwaarden bepaald. Even een korte beschrijving van je voornemen, de periode van uitvoeren/actie ondernemen en eventuele uitzonderingen. Om mezelf als voorbeeld te nemen:

Mijn goede voornemens voor de komende 2 weken zijn maximaal 23:00 uur op bed én elke ochtend 1 uur meditatie direct na het opstaan.

Begindatum: 22-11-2019
Laatste dag: 6-12-2019
Uitzonderingen: Eventueel feestje bij mij of bij anderen


Dit is dus een topic gericht op concrete korte termijn doelstellingen, actie en motivatie. Niet een topic om uitgebreid over vrij algemene voornemens te praten, waarom dat niet lukt, etc. Er is een topic in het General chat forum waar dat kan.

Heb je dus bijvoorbeeld iets wat je al een tijdje graag wilt doen, start dan nu met een realistisch doel en vermeldt het hier! Let's do this shiiiit :grinning:
R
Rupsen God ❤Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Hmm ik heb zojuist een goed voornemen behaald juist, namelijk stoppen met roken. Inmiddels ben ik al bijna een maand gestopt na ruim 8 jaar een pakje per dag te hebben gerookt; helemaal op eigen kracht. Ik moet wel zeggen dat de grote motivatie was/is dat ik geopereerd word over 2 weken en een zo'n klein mogelijk kans op complicaties wil hebben + littekens. Weet ook niet of ik het niet weer zal oppakken zodra ik helemaal hersteld ben eind januari :') #oeps
Verder heb ik op korte termijn niet echt goede voornemens.. Ik ben met name bezig voor de lange termijn op dit moment. Maar ik hoop tijdens de 2 weken na m'n operatie dat ik thuis zit te herstellen te knallen voor m'n opleiding en in ieder geval burgerschap te kunnen afronden. Dan kan ik daar examen in doen en ben ik er voor altijd van verlost.
A
AnunnakiLid
01-01-2024, 00:00
#3
Oh had ik het niet goed gedaan? :lolol:
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#4
De bedoeling is concreet beschreven korte termijn voornemens plaatsen, zoals beschreven in de beginpost. Korte beschrijving met concreet plan dus. "Stoppen met roken" is geen concreet voornemen. "De komende week niet roken" Dát is een concreet voornemen. Het is niet meer slechts een wens, maar een concreet plan.

@Rupsen God ❤
Als je een algemeen verhaal over je voornemens hebt en geen concrete korte termijn voornemens, dan kun je dat in het algemene Goede voornemen topic in General chat plaatsen zoals hierboven aangegeven. Dit topic is bedoeld voor tot actie over gaan, voor motivatie en voor een stok achter de deur om je voornemens succesvol te volbrengen.

Maar als hier echt geen animo voor blijkt te zijn over een tijdje, dan is het jammer maar dan heeft dit topic niet zoveel zin. Ik had verwacht dat er minstens wel een paar mensen zouden zijn die al een algemeen voornemen/wens hadden en dit nu graag tot een concreet plan zouden maken om tot actie over te gaan. Het is een simpel concept: een realistisch korte termijn doel stellen en uitvoeren.
K
KetapostelLid
01-01-2024, 00:00
#5
Onder het topic verslaving heb ik net mijn verhaal gedaan over mijn ketamine wn andere harddrugs verslavingen die uit de hand liep. Nu voor het eerst mijn problemen erkent en actie gaan ondernemen om de controle in mijn leven weer terug te krijgen.

ik zal daar updates plaatsen mocht iemand het willen volgen :)
R
RalouLid
01-01-2024, 00:00
#6
Toevallig ben ik enorm bezig met gedragsverandering doorvoeren, gedragsverandering vindt plaats na dertig dagen waarbij er af en toe nog risico is op een echo , na zestig tot negentig dagen kun je in principe spreken van permanente gedragsverandering.

Toevallig ben ik sinds eergisteren dus met een gelijkaardig voornemen @Mindless begonnen, maar top dat ik dit via hier nog kan aarden.

Dus:

Startdatum: 25/11/2019
Minimale einddatum: 25/01/2020
Gedragsverandering: elke dag ten minste 10 min mediteren en ten minste 15 minuten een moment voor mezelf.

Ik ben hier nog beginnend in dus ben heel erg benieuwd.
Wens al vijf jaar te mediteren maar de onrust in mij was te groot, ik ben nu rustiger en ben er mentaal klaar voor.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#7
Tijd voor een nieuw goed voornemen:

Mijn voornemen is om een maand no-fap/no-porn te doen. Ik ben hier al een paar weekjes mee bezig, maar de periode daarna valt me vaak zwaar, dus hierbij even een extra harde stok achter de deur.

Begindatum: 2-12-2019
Einddatum: 2-1-2020

Het eerste plan/voornemen van max 11 uur op bed en dagelijks een uur mediteren gaat trouwens gesmeerd tot nu toe. Ik merk dat het erg helpt om zo'n voornemen bekend te maken bij anderen. Anders had ik waarschijnlijk al meermaals mijn voornemen verbroken... Toch wel heel fijn om dagelijks mijn benodigde slaap te krijgen. :)
A
AcidWarriorLid
01-01-2024, 00:00
#8
@Mindless

Een uur mediteren per dag? Respect! Bij mij lukt 10 minuutjes al nét.

Je inspireert me om ook een nieuw voornemen te implementeren, want was m'n structuur wat kwijt de voorbije week.

Mijn voornemen: elke avond voor het slapengaan lezen i.p.v. schermtijd.

Startdatum: 6 december 2019
Einddatum: 6 januari 2020
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#9
AphexTwin zei:
@Mindless

Een uur mediteren per dag? Respect! Bij mij lukt 10 minuutjes al nét.
Klik om te vergroten...
Vaak nog met veel interne strijd hoor.

Ik doe ook met opzet een uur, omdat het vaak in het begin het lastigste is om niet mee te gaan in mijn gedachten. Het is toch altijd eerst wel een tijdje gewoon zitten en niet goed mijn draai vinden. Wanneer het prettig begint te worden om gewoon te zitten en mijn gedachten te zien voorbij gaan, dan pas noem ik het meditatie. Er 's ochtends vroeg af gaan helpt mij trouwens ook goed om makkelijker in die staat te komen.

AphexTwin zei:
Je inspireert me om ook een nieuw voornemen te implementeren, want was m'n structuur wat kwijt de voorbije week.

Mijn voornemen: elke avond voor het slapengaan lezen i.p.v. schermtijd.

Startdatum: 6 december 2019
Einddatum: 6 januari 2020
Klik om te vergroten...
Wat leuk :)

Daar is dit topic ook voor bedoeld. Om in je achterhoofd te hebben dat je je voornemen min of meer publiekelijk hebt gemaakt, waardoor het moeilijker is om er onderuit te komen. :wink:

Dat is trouwens ook wel iets waar ik misschien maar even een concreet voornemen/plan van moet maken, want het is nu weer teruggelopen naar naar een scherm kijken tot vlak voordat ik slaap... Ik heb er geen moeite mee om in slaap te komen, maar het voelt wel zoveel beter om even een uurtje (of minstens een halfuurtje) voor het slapen gaan niet meer naar een scherm te kijken maar in plaats daarvan wat te lezen of muziek te luisteren bijvoorbeeld. Maar dan toch vaak niet doen hè... :laughing:
*
*.exe2.0Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Zie dit topic nu pas en was toevallig al met een paar zaken begonnen onlangs.

Geen alcohol: sinds zondag17.11, voor zolang mogelijk. Heb geen tijd en zin meer in een korte rush en een kater de dag erna. Ga er slechter door eten ook uiteindelijk, minder sporten, slechtere mindset en mood, slecht voor je lichaam, noem maar op. Hele waslijst man.. Gaat om gemiddeld 6-8 eenheden per keer, enkele malen per week, soms met vlagen minder of een stopweek. Maar dit gaat niet langer. Alhoewel het geen enorme hoeveelheden zijn is dit niet de norm die ik wil en kan hanteren.

Geen cafeïne: sinds maandag 18.11, voor altijd, wil gewoon van alle nadelen af die ik er van heb. Vooral een opgejaagd gevoel en afhankelijkheid.

Intermittent fasting: sinds zaterdag 29.11. In ieder geval tot ik 7K vet kwijt ben :) Maar het protocol en de voordelen spreken me aan om dit langer vol te houden. Heb het ook eerder een jaar gedaan. Prima methode.

Wandelingetjes: sinds donderdag 05.12. Elke avond even 25min loopje doen. Stappen tellen en zuurstof happen. Kan niet mis gaan.

Truffels microdoseren: vanaf zaterdag 21.12 - 05.01. Een serie van 6x 1 gram, met twee rustdagen tussendoor. Eens kijken wat dat oplevert. Ondersteund door yoga en korte meditaties, ademhalingstechnieken en wandelingetjes.

Ook dingen als minder schermtijd, betere slaaphygiëne werk ik al een tijdje aan maar gaat niet hard, stap voor stap maar. Eerst de ene stap gedegen onder controle en dan de volgende.

EDIT: spelling
R
RalouLid
01-01-2024, 00:00
#11
Die dertig dagen is inderdaad een goed uitgangspunt, herval nadien is nog mogelijk maar de kans dat je jezelf voor dat moment onderschept is heel groot, na 60 tot 90 dagen zou verandering permanent zijn indien deze is ingevoerd vanuit interne motivatie, zo gaf de therapeute enige tijd geleden mee.

Ik heb een enkele maanden geleden als voorbereiding op mijn Ayahuasca trip een bijzonder strikt eetpatroon gevolgd , dit bleek enorm aangenaam, gezond en verfrissend te zijn voor lichaam en geest , een zeer gedisciplineerde manier van zelfcontrole aanleren. Leek initieel vrij extreem maar in stappen opgebouwd en uiteindelijk twee maanden suikerloos en cafeïne geweest alsook vlees/vis en uiteindelijk de laatste twee weken zelfs geen dierlijke producten meer, of dergelijke (gepekeld, pikant, gekruid of enerlei), was echt een lichamelijke en mentale boost dus bij deze start ik dit opnieuw , vlees en vis eet ik al zeer lange tijd niet meer, maar vanaf vandaag ook geen suiker meer.

7/12/19 tot tenminste 7/01/20 suikerloos!

Super motiverend topic wel! :)
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#12
*.exe2.0 zei:
Intermittent fasting: sinds zaterdag 29.11. In ieder geval tot ik 7K vet kwijt ben :) Maar het protocol en de voordelen spreken me aan om dit langer vol te houden. heb het ook eerder een jaar gedaan. Prima methode.
Klik om te vergroten...
Welk schema? Ik heb een tijdje 22/2 (window van 2 uren om in te eten op een dag) gedaan, maar ben toen overgestapt op 16/8 en dit bevalt echt super! Niet om gewicht te verliezen, maar voor het sterker maken van mijn maag/spijsvertering. Ik heb meer dan 10 jaar met ernstige voedselintoleranties rondgelopen, maar het intermitterend vasten heeft ervoor gezorgd dat ik weer álles kan eten. Waarschijnlijk dus omdat mijn lichaam de tijd krijgt voor herstel en niet de hele dag door voedsel aan het verbranden is. Er waren er hier een paar die het maar een hype vonden, maar het helpt mij dus nog steeds dagelijks (soms sla ik het vasten ook weleens over) en het kost eigenlijk ook geen moeite dit schema. Ik heb nooit echt honger tijdens die 16 uren niet eten.

Veel succes met je goede voornemens trouwens. :)

Benzoboss zei:
Ik ga niet dood door de 4mmc vnvnd
Klik om te vergroten...
Doe dit even in een onzin topic please.
b
benzzzyLid
01-01-2024, 00:00
#13
Ok
A
AcidWarriorLid
01-01-2024, 00:00
#14
Mindless zei:
Vaak nog met veel interne strijd hoor.

Ik doe ook met opzet een uur, omdat het vaak in het begin het lastigste is om niet mee te gaan in mijn gedachten. Het is toch altijd eerst wel een tijdje gewoon zitten en niet goed mijn draai vinden. Wanneer het prettig begint te worden om gewoon te zitten en mijn gedachten te zien voorbij gaan, dan pas noem ik het meditatie. Er 's ochtends vroeg af gaan helpt mij trouwens ook goed om makkelijker in die staat te komen.


Wat leuk :)

Daar is dit topic ook voor bedoeld. Om in je achterhoofd te hebben dat je je voornemen min of meer publiekelijk hebt gemaakt, waardoor het moeilijker is om er onderuit te komen. :wink:

Dat is trouwens ook wel iets waar ik misschien maar even een concreet voornemen/plan van moet maken, want het is nu weer teruggelopen naar naar een scherm kijken tot vlak voordat ik slaap... Ik heb er geen moeite mee om in slaap te komen, maar het voelt wel zoveel beter om even een uurtje (of minstens een halfuurtje) voor het slapen gaan niet meer naar een scherm te kijken maar in plaats daarvan wat te lezen of muziek te luisteren bijvoorbeeld. Maar dan toch vaak niet doen hè... :laughing:
Klik om te vergroten...
Klopt, door je voornemen hier te posten voeg je een stukje sociale druk toe.

Niet teveel over nadenken (ik probeer gedachten vaak als wolkjes aan de lucht te zien voorbij drijven btw), en gewoon je telefoon opzij leggen. :)
R
RalouLid
01-01-2024, 00:00
#15
Update: het mediteren begint al aardig te lukken :) , nu toch een klein kwartier dat al lukt en pas de methode toe die ik in een topic van @Space Criminal had gezien met 3 x 30 keer ademen en onderbreken tussendoor (via de buik en diep inademen en rustig uitademen), fantastisch geholpen om me rustig en centraal in mijn aandacht te krijgen. Ben heel erg benieuwd hoe dit zal ontwikkelen de komende dagen! ^^
S
Space 🕉Lid
01-01-2024, 00:00
#16
Ralou zei:
Update: het mediteren begint al aardig te lukken :) , nu toch een klein kwartier dat al lukt en pas de methode toe die ik in een topic van @Space Criminal had gezien met 3 x 30 keer ademen en onderbreken tussendoor (via de buik en diep inademen en rustig uitademen), fantastisch geholpen om me rustig en centraal in mijn aandacht te krijgen. Ben heel erg benieuwd hoe dit zal ontwikkelen de komende dagen! ^^
Klik om te vergroten...
@Ralou, wat leuk om te horen dat jij je er ook zo in kan vinden! Wat ademwerk kan doen fascineert mij zo enorm!

Ik heb over 2 weken een 1 op 1 ademsessie gepland staan bij iemand die mij laat zien hoe ver dit kan gaan. De afspraak duurt in totaal 2 uur. Ik ben zo benieuwd wat dit mij gaat brengen. Je schijnt zo diep te kunnen gaan dat je gaat trippen op je eigen dmt release.

Dus dat is bij deze mijn goede voornemen

Minder externe dmt
Meer interne dmt
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#17
De 2 weken maximaal 23:00 uur op bed en elke ochtend 1 uur meditatie zitten erop en het is ook gelukt me daaraan te houden. Ik ben wel een beetje bang dat ik "terug ga vallen" als ik hier nu niet mee doorga, dus ik doe gewoon weer 2 weken van hetzelfde. En daarnaast wil ik - geïnspireerd door @AphexTwin - mezelf ook pushen om in ieder geval minstens 's avonds een half uur voor het slapen gaan het kijken naar schermen te vermijden. Om het dan maar helemaal moeilijk te maken ook 2 weken geen wiet, want daar zit ik wel weer te vaak aan. Er blijft niets leuks over zo. :sob::sweatsmile:

Begindatum: 7-12-2019
Laatste dag: 21-12-2019
Uitzonderingen: Eventueel feestje bij mij of bij anderen
*
*.exe2.0Lid
01-01-2024, 00:00
#18
ik ben, op een dag na, tegelijk gestopt: caffeine en alcohol

door de kater(tjes) die ik nuiet meer heb veel minder behoefte aan koffie
zonder koffie overdag minder behoefte om in de avond te dempen
A
AcidWarriorLid
01-01-2024, 00:00
#19
Tekst op het plaatje: “Goede voornemens: blijf je verwonderen”. Ik moest meteen aan jouw topic denken @Mindless . :)
Veel succes met jullie voornemens allemaal!
Ik heb weleens gelezen dat je meer kans hebt om een goed voornemen permanent te integreren vanaf je het 30 dagen na elkaar doet. Omdat je de 1e dagen begint vol motivatie, maar je het pas volhoudt naarmate je meer discipline kweekt in de weken erna.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#20
Super @Ralou :grin:

Klinkt als een goed haalbaar doel. Misschien dat de vermelding hier nog een extra stok achter de deur is voor je. Veel succes!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345...30
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."