Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsEr is al een topic, met waar ben je blij om? Maar ik ben ook erg benieuwd waar jullie dankbaar voor zijn. ❤️

Er is al een topic, met waar ben je blij om? Maar ik ben ook erg benieuwd waar jullie dankbaar voor zijn. ❤️

248 antwoorden
43 weergaven
18-5-2026
D
DruktemakerLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik ben heel dankbaar voor het afgelopen jaar, waarin ik mijzelf beter heb leren kennen. Balans (enigszins) heb gevonden, mijzelf op de eerste plek heb gezet, mijn grenzen heb leren kennen, fantastische mensen heb ontmoet naast die ik al kende natuurlijk, 15kg kwijt ben geraakt en er eindelijk weer goed bij zit.
Overprikkeling is er nog snel, huis en tuin heeft nog zeker aandacht nodig; maaaaar…. Deze meid is uit de ziektewet. 🥳

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...56789...13
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#2
Druktemaker? zei:
Ik ben heel dankbaar voor het afgelopen jaar, waarin ik mijzelf beter heb leren kennen. Balans (enigszins) heb gevonden, mijzelf op de eerste plek heb gezet, mijn grenzen heb leren kennen, fantastische mensen heb ontmoet naast die ik al kende natuurlijk, 15kg kwijt ben geraakt en er eindelijk weer goed bij zit.
Overprikkeling is er nog snel, huis en tuin heeft nog zeker aandacht nodig; maaaaar…. Deze meid is uit de ziektewet. 🥳
Klik om te vergroten...
Aaaaah trots op jou!!! Wat fijn ❤️
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#3
Dat er over het algemeen een fijne sfeer heerst op het forum. Dat is wel eens anders geweest in het verleden:)
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#4
FredKroket zei:
Dat er over het algemeen een fijne sfeer heerst op het forum. Dat is wel eens anders geweest in het verleden:)
Klik om te vergroten...
Ha. De donkere dagen van DF. Wat een ellende was dat, hé? Goed dat we samen ongeschonden uit de strijd zijn gekomen.
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#5
Dirkjan zei:
Ha. De donkere dagen van DF. Wat een ellende was dat, hé? Goed dat we samen ongeschonden uit de strijd zijn gekomen.
Klik om te vergroten...
Ongeschonden wil ik niet zeggen maar wel vol goede moed!
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#6
Druktemaker? zei:
Ik ben heel dankbaar voor het afgelopen jaar, waarin ik mijzelf beter heb leren kennen. Balans (enigszins) heb gevonden, mijzelf op de eerste plek heb gezet, mijn grenzen heb leren kennen, fantastische mensen heb ontmoet naast die ik al kende natuurlijk, 15kg kwijt ben geraakt en er eindelijk weer goed bij zit.
Overprikkeling is er nog snel, huis en tuin heeft nog zeker aandacht nodig; maaaaar…. Deze meid is uit de ziektewet. 🥳
Klik om te vergroten...
WOEEEEEEHOEEE😍😍😍😍
P
PinkFluffyUnicornLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ik ga @Druktemaker? haar stijl overnemen:

Ik ben dankbaar dat ik 5 jaar geléden m’n partner tegenkwam, door hem leerde ik op de rem staan.
Dankbaar aan zij die ervoor zorgden dat ik sneller uit de zorg stapte dan voorzien, dat ik hierdoor een hoger diploma haalde en een toffe job vond!
Dankbaar dat ik bijna 2 jaar terug een grote stap zette, waardoor ik 62kg afviel.
Dankbaar voor mijn naaste omgeving… mijn pubers… dankzij hen heb ik doorgezet.. dankzij hen en voor hen, wil ik de beste versie van mezelf zijn…

ohja. En na 8jaar: is ook deze meid uit de ziektewet!

@Druktemaker? dankzij jouw post, besef ik plots wat ik bereikte, dank je voor je inspirerend bericht 🥰
D
DruktemakerLid
01-01-2024, 00:00
#8
PinkFluffyUnicorn zei:
Ik ga @Druktemaker? haar stijl overnemen:

Ik ben dankbaar dat ik 5 jaar geléden m’n partner tegenkwam, door hem leerde ik op de rem staan.
Dankbaar aan zij die ervoor zorgden dat ik sneller uit de zorg stapte dan voorzien, dat ik hierdoor een hoger diploma haalde en een toffe job vond!
Dankbaar dat ik bijna 2 jaar terug een grote stap zette, waardoor ik 62kg afviel.
Dankbaar voor mijn naaste omgeving… mijn pubers… dankzij hen heb ik doorgezet.. dankzij hen en voor hen, wil ik de beste versie van mezelf zijn…

ohja. En na 8jaar: is ook deze meid uit de ziektewet!

@Druktemaker? dankzij jouw post, besef ik plots wat ik bereikte, dank je voor je inspirerend bericht 🥰
Klik om te vergroten...
En hoe, jeetje wat knap!! 🏆
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#9
Mindless zei:
Een echte vriend is meer waard dan 100 nep vrienden.
Klik om te vergroten...

Noot:
Nepvrienden zijn helemaal niets waard.
Ik heb slechts twee echte vrienden.
Deze ken ik al meer dan 30 jaar.
Veel, heel veel mee meegemaakt.
Goud zijn ze waard!
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#10
Oneindig is een betere benoeming......
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#11
De Zandman zei:
Noot:
Nepvrienden zijn helemaal niets waard.
Ik heb slechts twee echte vrienden.
Deze ken ik al meer dan 30 jaar.
Veel, heel veel mee meegemaakt.
Goud zijn ze waard!
Klik om te vergroten...
Klopt helemaal!

Een echte vriend is meer waard dan oneindig veel nep "vrienden" :wink: Ik noemde 100 omdat het een mooi groot getal is. :wink:
P
PinkFluffyUnicornLid
01-01-2024, 00:00
#12
De Zandman zei:
Noot:
Nepvrienden zijn helemaal niets waard.
Ik heb slechts twee echte vrienden.
Deze ken ik al meer dan 30 jaar.
Veel, heel veel mee meegemaakt.
Goud zijn ze waard!
Klik om te vergroten...
Jawel, ze tonen u wat je net niet wil van vriendschap… ik heb massa’s geleerd uit die fakers… heeft me geholpen mezelf terug te vinden en een betere versie van mezelf te worden
H
HappyMindLid
01-01-2024, 00:00
#13
@Javelin die mij ongeveer al een jaar lang, elke ochtend een goedemorgen wenst. 💛 Ze is er zélfs niet mee gestopt toen ze hoorde dat ik een vrouw ben.
J
Javelin FGM-148FLid
01-01-2024, 00:00
#14
HappyMind zei:
@Javelin die mij ongeveer al een jaar lang, elke ochtend een goedemorgen wenst. 💛 Ze is er zélfs niet mee gestopt toen ze hoorde dat ik een vrouw ben.
Klik om te vergroten...
🤣🤣🤣
Ja. Ik werd een beetje verdrietig v toen ik erachter kwam dat jij geen mooie sexy jonge man 180-80-20 was maar inmiddels ben ik juist heel blij om! Jij bent veel leuker dan een mooie sexy jonge man 180-80-20!
HappyMind zei:
@Javelin die mij ongeveer al een jaar lang, elke ochtend een goedemorgen wenst. 💛 Ze is er zélfs niet mee gestopt toen ze hoorde dat ik een vrouw ben.
Klik om te vergroten...
P
PurplextLid
01-01-2024, 00:00
#15
Ik schrijf elke avond op waar ik dankbaar voor ben en ook gedurende dag ben ik daar bewust mee bezig. Nu eens even alles op een rij:

- Dat ik in Nederland ben geboren, als zeer gewenste liefdesbaby met twee liefhebbende ouders die geen verwachtingen van mij hebben en mij helemaal mijn eigen koers hebben laten varen, altijd ondersteunend zijn geweest en die ik ook als m'n beste vrienden beschouw.

- Dat ik twee hele grote fijne families heb, die ik o.a. door afstand nauwelijks zie, maar waarvan ik weet dat ik altijd bij iedereen terecht zou kunnen.

- Voor mijn twee katten, dat ze ondanks hun ziektes als zo oud zijn geworden en mij door de moeilijkste periode hebben getrokken en altijd aan mijn zijde zijn, me continu knuffelen, grappige capriolen uithalen en voorbeelden zijn in zen zijn.

- Dat ik een hele fijne woning heb waar ik me ontzettend veilig voel, in een goede, groene, rustige buurt met top buren. Dichtbij mooie parken, grote natuurgebieden en het strand, maar dat ik ook alles binnen handbereik heb qua voorzieningen en zo in de stad zit als ik zou willen.

- Dat ik fietsend naar mijn werk kan, dankbaar werk doe waar ik goed in ben, ontzettend gewaardeerd wordt, de beste werkgevers heb die ik me kan wensen, leuke collega's waarvan sommigen zelf vrienden zijn, in een mooi gebouw in een monumentaal park.

- Dat mijn lichaam nog werkt, ook al heb ik het zoveel aangedaan. Ik vind het een wonder dat ik er nog ben en ik ben blij dat mijn lichaam zo krachtig is.

- Voor alle mensen die op m'n pad zijn gekomen die me allemaal iets geleerd hebben en sinds ik positief in het leven sta, ik ook wel beloond lijk te worden met steeds toffere mensen waar ik mee kan levelen.

- Dat ik kan genieten van de kleine dingen, overal schoonheid in kan zien en heel eenvoudig kan leven. Ik heb voldoende geld om rond te komen, maar niet genoeg om zomaar alles te kunnen doen, dit maakt dat ik nog meer waardeer wat wel kan.

- Dat de natuur er is, de verwondering, het mysterie, dat ik kan dromen en filosoferen en elke dag groei en dat ik mezelf heb leren kennen en heb leren waarderen.

Ik besef me heel goed dat dit alles niet vanzelfsprekend is en ik probeer me dan ook nederig op te stellen en dankbaar te zijn, ook voor de moeilijkere dingen die op m'n pad komen.
Dankbaarheid is de basis voor gelukkig zijn, klagen is armoede (geloof dat Doris Day dit zei)

🙏🏻🙌🏻💜
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#16
Dankbaar dat ik vandaag bij de uitvaart mocht zijn. Het was héél mooi.

Dankbaar dat ik toch even ècht rauw verdriet heb mogen voelen.

Dankbaar dat ik voor het eerst in jaren weer eens gehuild heb. Dat is me zelfs met het overlijden van m'n vader nog niet eens gelukt. Alsof er een soort blokkade op zat ofzo...

Dankbaar dat ik er vandaag onderdeel van mocht zijn en dat zijn ouders het ook heel fijn vonden dat er enkelen uit het programma aanwezig waren.

Het heeft me wel ècht geraakt zeg. Dat zijn moeder als laatste wat woorden sprak. En dat ik echt die intense onmacht en verdriet zag. Datzelfde als wat ik bij mijn moeder kon zien twee jaar geleden vlak voor ik de kliniek in ging.
En dan daarna 'the sound of silence' inzetten van disturbed. Nou ik had het niet meer hoor....

Het heeft me ook wel weer echt aan het denken gezet. Met beide benen op de grond geplaatst. Ik heb gelijk m'n broertje opgebeld of ie het zag zitten als ik op de koffie kwam. Was nu toch in de buurt.
Samen Call of Duty zombies gespeeld. Dat stond destijds ook in zijn schadebrief. Dat ie mij miste. Dat ik geen aandacht meer voor hem had, alleen maar voor de drugs. En dat ie het miste om samen COD te spelen of andere leuke dingen te doen.

Ik kwam alleen even langs voor de koffie. Maar het werd vanzelf een middagje quality time haha

Ja vandaag was een lastige, maar mooie dag. En dan is ie nog eens lang niet om.
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#17
LucidLucy zei:
Dankbaar dat ik vandaag bij de uitvaart mocht zijn. Het was héél mooi.

Dankbaar dat ik toch even ècht rauw verdriet heb mogen voelen.

Dankbaar dat ik voor het eerst in jaren weer eens gehuild heb. Dat is me zelfs met het overlijden van m'n vader nog niet eens gelukt. Alsof er een soort blokkade op zat ofzo...

Dankbaar dat ik er vandaag onderdeel van mocht zijn en dat zijn ouders het ook heel fijn vonden dat er enkelen uit het programma aanwezig waren.

Het heeft me wel ècht geraakt zeg. Dat zijn moeder als laatste wat woorden sprak. En dat ik echt die intense onmacht en verdriet zag. Datzelfde als wat ik bij mijn moeder kon zien twee jaar geleden vlak voor ik de kliniek in ging.
En dan daarna 'the sound of silence' inzetten van disturbed. Nou ik had het niet meer hoor....

Het heeft me ook wel weer echt aan het denken gezet. Met beide benen op de grond geplaatst. Ik heb gelijk m'n broertje opgebeld of ie het zag zitten als ik op de koffie kwam. Was nu toch in de buurt.
Samen Call of Duty zombies gespeeld. Dat stond destijds ook in zijn schadebrief. Dat ie mij miste. Dat ik geen aandacht meer voor hem had, alleen maar voor de drugs. En dat ie het miste om samen COD te spelen of andere leuke dingen te doen.

Ik kwam alleen even langs voor de koffie. Maar het werd vanzelf een middagje quality time haha

Ja vandaag was een lastige, maar mooie dag. En dan is ie nog eens lang niet om.
Klik om te vergroten...
Jezus christus, die kwam even binnen, Gecondoleerd man, echt. Goed dat je hebt kunnen huilen. Huilen is moeilijk maar kan zo enorm veel goed doen. Heel veel sterkte met het verlies, hoop dat je genoeg steun hebt en mensen om je heen.
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#18
Dirkjan zei:
Jezus christus, die kwam even binnen, Gecondoleerd man, echt. Goed dat je hebt kunnen huilen. Huilen is moeilijk maar kan zo enorm veel goed doen. Heel veel sterkte met het verlies, hoop dat je genoeg steun hebt en mensen om je heen.
Klik om te vergroten...

Dankjewel!

Ja mits ik ze zelf opzoek en me niet afzonder, heb ik genoeg steun en mensen om me heen. Dat zit wel goed 🥰
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#19
Ik kon gister door omstandigheden niet aanwezig zijn bij de zoom les. Belde mijn leraar net op of ik vanmiddag ook een 1 op 1 zoom les wil. Zo even in zijn eigen tijd. Top kerel :handok:
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#20
Net therapiesessie gehad. Ik heb nog nooit zoveel gejankt. Alles kwam eruit. My god dat voelde goed. De pijn is er nog steeds. Maar dit was echt even een “good will hunting” momentje.

Thank you for acknowledging my feelings 😭😭😂 je bent een topwijf.
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."