Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHandboek: hoe ontwikkelt een coke verslaving zich?

Handboek: hoe ontwikkelt een coke verslaving zich?

200 antwoorden
97 weergaven
18-5-2026
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#1
Attimo zei:
Ah, heeft ie dan ergens zijn vertrek aangekondigd?
Klik om te vergroten...
Je zou zijn berichtengeschiedenis op dit forum even omgekeerd chronolgisch kunnen nalezen. :')

En op een antwoord op je vraag te geven: om echte neusschade te veroorzaken moet je goed je best doen. Ofwel je gebruikt een lange periode, erg veel of een erg agressieve stof, of je kunt er niet vanaf blijven als je er (een keer snuiven) een wondje hebt en blijft je neus zelf openhalen. (óf, het andere uiterste, je bent een viespeuk en maakt nooit je neus schoon, dan zal er ongetwijfeld iets flink aan kunnen koeken. :P) :wink:

* Maar than again, iedereen is anders. Ik zou me ook wel voor kunnen stellen dat je reukvermogen eerder omlaag gaat dan dat je tussenbotje wegrot. :wink:
S
Sjaak ZweefkaakLid
01-01-2024, 00:00
#2
http://www.artwithcocaine.com mocht je nog geintresseerd zijn.
B
BobsacamanoLid
01-01-2024, 00:00
#3
Erick is na veelvuldig wangedrag verwijderd van het forum.

kokosmakroon900 zei:
Attimo zei:
Ah, heeft ie dan ergens zijn vertrek aangekondigd?
Klik om te vergroten...

Dat is een vraag die de moderators beter kunnen beantwoorden :wink:
Klik om te vergroten...
A
AttimoLid
01-01-2024, 00:00
#4
Heb me dit weekend echt laten gaan. Hoewel als ik het zo bekijk heb ik wsl 1 gr of mss iets meer opgebruikt van vrijdagavond tot zondagavond.

Ik had zaterdagnacht gebruikt en 's ochtends leek het me leuk om heel de keuken op te poetsen met de muziek loeihard en twee lijnen coke binnen (en het was ook leuk uiteraard).

Zo is het dan nog de hele dag verder te gaan. Meestal kan ik mezelf wel nog houden van minstens een uur en liefst een uur en half te wachten tot de volgende lijn. Maar het is echt zo stom met momenten. Enerzijds zalig coke gevoel en anderzijds denk ik soms "het enige waar ik nog aan denk is de volgende lijn, wat een kutdrug, ik doe het nooit meer"

"Nooit meer"

Maandag is dat al: "toch zeker dit weekend niet"
Dinsdag zal het zijn: "gewoon voorraadje opgebruiken en verder niks"
En vrijdag sta je daar bij je dealer.

Chance dat het met niet zoveel geld kost (toch niet zoveel als vele anderen eraan geven) maar gezondheidgewijs zou ik echt wat moeten minderen.
A
AlbedoLid
01-01-2024, 00:00
#5
https://www.npo.nl/mijn-5000-vrienden/05-12-2014/BNN_101370755

was makkelijk te vinden via google
l
losbanditasLid
01-01-2024, 00:00
#6
Goed en belangrijk topic dit naar mijn mening. Herken veel bij vrienden die het helaas mis/gebruiken en in zekere mate ook bij mezelf. Echter, baseer dit alleen op je filmpjes dus correct me if i'm wrong, volgensmij gebruik jij het vaak nuchter Erick. Ik heb het nog nooit nuchter gedaan, enkel met drank op. Ik denk dat met mij velen het voor het eerst met een drankje op hebben geprobeerd om lekker 'nuchter' te worden.

Ik herken wel dingen in je verhaal maar denk dat de combinatie met alcohol geheel anders uitpakt. Het afhankelijk/verslaafd worden gaat dan toch denk ik anders in z'n werking. Denk maar bijvoorbeeld aan de nieuwe stof die word gecreëerd (coca ethyleen uit m'n hoofd). De combinatie is nog meer risky en werkt anders (je hoeft bijv. minder vaak bij te pakken, wat ideaal is tijdens uitgaan).

Zal ik, als het wordt gewaardeerd een zelfde topic aanmaken voor deze combinatie? Doe het graag.
Ciao, :wave: :P

Edit: bedoel dus vooral de het afhankelijk worden anders in elkaar steekt met de alcohol combinatie. Denk dat je dan voor andere dingen moet waken. Ga je bijvoorbeeld 1x in de 2 welen uit en kan je niet meer zonder coke als je alcohol drinkt? Dan gebruik je 'maar' 2x per maand maar heb je wel een groot probleem :wink:
p
pieter_hollandLid
01-01-2024, 00:00
#7
Interessante topic, ik wil graag mijn verhaal met jullie delen!

Ik gebruik nu zo'n drie maanden, soms een paar keer per week, soms een paar weken niet.
In mijn fase is het echt niet zo dat ik beter functioneer met coke; nee ik functioneer slechter en ben niet meer in staat om me langdurig ergens op te concentreren.

Mijn zegening is tevens dat ik regelmatig één of meerdere weken voor mijn werk in het buitenland ben. Dit zijn periodes waarin ik me dus wel van coke moet onthouden.

Een tweede zegening is dat ik geen dealers ken en mijn spul daardoor bij escorts moet kopen die dit natuurlijk niet gratis doen. Deze week heb ik een gram met een meisje gebruikt en haar daarbij 3 gram extra voor mij laten kopen. Het idee was dat ik hiermee een klein voorraadje voor de rest van de maand kon aanleggen. Helaas heb ik het de volgende dag allemaal weg gesnoven. Plotseling was mijn coke doosje leeg....

Nu wel nog goed katerig van trouwens!

Het voornemen is om in augustus niets meer te gebruiken, en dat gaat me wel lukken zonder leverancier hèhè. Voor die meisjes heb ik nu even geen geld meer over. Mogelijk remt dit mijn weg naar een echte verslaving....
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#8
Dit klinkt als een goed moment om te stoppen, voordat je de betere contactjes leert kennen. :confused:
p
pieter_hollandLid
01-01-2024, 00:00
#9
Waarschijnlijk heb je helemaal gelijk, maar zo eenvoudig is dat nog niet ben ik nu achtergekomen.

Ik heb nu 5 weken niet gebruikt en dacht dat ik er nu wel los van was, wow heb ik me even vergist....

Ik zit het hele weekend te zoeken. Aan de ene kant wil ik niet zwak zijn en die prestatie van 5 weken niet gebruiken weggooien. Aan de andere kant denk ik; wat probeer ik nu eigenlijk te bewijzen? Mag ik straks ook al geen zin meer in steak of sex hebben? Wat is er zo erg aan af en toe genieten?

Het is inderdaad dat ik geen goed contact heb, anders zou ik me nu zo lekker voelen.....
S
SusanneLid
01-01-2024, 00:00
#10
pieter_holland zei:
Waarschijnlijk heb je helemaal gelijk, maar zo eenvoudig is dat nog niet ben ik nu achtergekomen.

Ik heb nu 5 weken niet gebruikt en dacht dat ik er nu wel los van was, wow heb ik me even vergist....

Ik zit het hele weekend te zoeken. Aan de ene kant wil ik niet zwak zijn en die prestatie van 5 weken niet gebruiken weggooien. Aan de andere kant denk ik; wat probeer ik nu eigenlijk te bewijzen? Mag ik straks ook al geen zin meer in steak of sex hebben? Wat is er zo erg aan af en toe genieten?

Het is inderdaad dat ik geen goed contact heb, anders zou ik me nu zo lekker voelen.....
Klik om te vergroten...

Seks en steaks zijn nogal anders dan coke. Heb je inmiddels de 10 weken al gehaald?
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ach ja seks en steak kunnen inderdaad ook af en toe wel, met nadruk op af en toe. Als je besluit om een meisje te bellen en haar 3 extra steaks te halen om de maand door te komen, maar de dag erna heb je alle steaks al op, dan moet je je afvragen of je jezelf wel kunt beheersen.

Als je jezelf niet kunt beheersen ben je het perfecte recept voor een verslaving, grijp dus in voor het te laat is...
G
GabbertjeLid
01-01-2024, 00:00
#12
Sally Tessio zei:
Waarom zeg je in het filmpje 'mijn 5000 vrienden' van BNN dat je jezelf niet verslaafd vindt, terwijl blijkt uit posts van je dat je dit wel zo ervaart?
Klik om te vergroten...

Ten eerste mijn excuses dat ik deze oude topic weer boven water heb gehaald. Maar ik ben erg benieuwd naar die documentaire alleen kan hem niet vinden. Iemand die me erbij kan helpen?
L
LangspeelplaatLid
01-01-2024, 00:00
#13
Albedo zei:
https://www.npo.nl/mijn-5000-vrienden/05-12-2014/BNN_101370755

was makkelijk te vinden via google
Klik om te vergroten...

Ik weet dat het niet netjes is om iemand belachelijk te maken op het internet, maar ik kan het niet laten. Wat een ongeloofelijke clown is dit zeg. Dit is een reden om niet aan drugs te beginnen voor je 20e. In mijn optiek heeft meneer zichzelf niet leren kennen en teert hij nu enkel op zijn grote mond. Totaal geen inhoud, veel blabla; een narcist pur sang. Heb zojuist zij FB profiel bekeken, manmanman. Zelfverheerlijkingsfilmpjes alom. Ik kreeg plaatvervangende schaamte. Mede omdat ik zelf ook een tikkeltje narcistisch ben en zijn problematiek herken. Als je als ouder je kind wilt waarschuwen voor drugs is dit perfecte propaganda.
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#14
Elpee zei:
Ik weet dat het niet netjes is om iemand belachelijk te maken op het internet, maar ik kan het niet laten.
Klik om te vergroten...
Is inderdaad niet zo netjes, vooral omdat hij hier niet meer kan reageren.
W
WAZALid
01-01-2024, 00:00
#15
Hoe zorg je dat je niet zoals eric 24/7 aan de coke zit.. Zoek een hobby en ga sporten
L
LizzLid
01-01-2024, 00:00
#16
Ja Waza dat is zo gemakkelijk om te zeggen, maar zo simpel werkt het helaas niet. Ik vraag me af hoe erg dit geestelijk eigenlijk is. Heb een vriendin die coke verslaafd is. Ik voel me best erg schuldig over mijn eigen gedrag tegenover haar. Zij ging afkicken ergens en ik hoorde niets meer, telefoon klopte niet meer etc. en opeens na 9 maand gaat de bel en vliegt zij me huilend in de armen. Waren dingen gebeurd, schrok me kapot en wilde haar wel helpen met wat praktische zaken, maar ook om te praten, of wat weet ik. Heel snel begreep ik dat zij alleen maar geld wilde lenen en diazepam. Een hele goede vriend van mij is die dag erop overleden, ben daar kapot van. En precies op zijn crematie allemaal berichten dat zij zo met zichzelf in de knoop zit en of ik een diazepam kon missen. Sorry had ze niet aan gedacht. Nee die zelfde nacht alweer het zelfde. Ik vind dit zo vreselijk zielig, maar op deze manier wil ik geen contact meer. Zij heeft niemand meer en ik vind het heel treurig. Gesprekken lossen ook niets op, dus geestelijk moet dit toch een hel zijn ? Mij doet het echt heel zeer dat ik haar zo afkap, al dan wel met uitleg...
र
रतिLid
01-01-2024, 00:00
#17
Mijn eigen lichaam en gezond verstand weerhoudt me wel van een echte verslaving. Afgelopen week in drie aaneenvolgende dagen een grammetje opgemaakt. Daarna had ik dus wel twee dagen hartritme stoornissen. Niet fijn :) De derde dag was het voorbij; weer gebruikt en aan eind vd dag opnieuw hartkloppingen. Het tricky eraan is dat de drang naar coke wel gewoon blijft, dus je kan wel spreken van een beginnende verslaving haha.

Bovenstaande ongemakken zijn voor mij wel voldoende om het niet al te zeer uit de hand te laten lopen. Daarvoor heb ik net even wat teveel andere dingen die het leven ook leuk maakt naast coke. Oa mijn hart :)
i
ingthekingLid
01-01-2024, 00:00
#18
Ik vind het een goed, leerzaam verhaal. Ik merkte al vrij snel dat coke nogal gemeen spul is en vond het al meteen moeilijk om er vanaf te blijven. En inderdaad: het lastigste is dat je meteen meer wil, waardoor je je al snel gesloopt voelt. Ik ben eigenlijk wel blij dat het zo tering duur is, anders had ik al geen slijmvlies meer over gehad denk ik. Of mijn hart was ermee gestopt.
W
WAZALid
01-01-2024, 00:00
#19
Rayyar zei:
Mijn eigen lichaam en gezond verstand weerhoudt me wel van een echte verslaving. Afgelopen week in drie aaneenvolgende dagen een grammetje opgemaakt. Daarna had ik dus wel twee dagen hartritme stoornissen. Niet fijn :) De derde dag was het voorbij; weer gebruikt en aan eind vd dag opnieuw hartkloppingen. Het tricky eraan is dat de drang naar coke wel gewoon blijft, dus je kan wel spreken van een beginnende verslaving haha.

Bovenstaande ongemakken zijn voor mij wel voldoende om het niet al te zeer uit de hand te laten lopen. Daarvoor heb ik net even wat teveel andere dingen die het leven ook leuk maakt naast coke. Oa mijn hart :)
Klik om te vergroten...

Accepteer gewoon je verslaving en verschuif gebruik naar 3x per jaar ipv op random momenten en houd je daar aan.
ga goed naar de klote en geniet er af en toe van... die drang blijft toch altijd
L
Lisa-HelenaLid
01-01-2024, 00:00
#20
Lisa-Helena zei:
Knap geschreven, ikzelf ben ook verslaafd en op mijn einde... Ik wacht op een vrij bed op de detox afdeling maar intussen worden mijn angsten en fysieke ongemakken enkel groter ....
Klik om te vergroten...
Maar jij wil duidelijk niet echt stoppen... Begrijp echt niet hoe je dit volhoudt...

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...34567...11
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."