Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Ik kan me voorstellen dat als je depressies weg zijn, je euforisch voelt. Maar wees je heel erg bewust van de grote gevaren van methadon! Naar mijn mening wordt dit middel veel te makkelijk en te snel voorgeschreven, terwijl het alleen de symptomen weghaalt en je in feite in nog grotere problemen kan brengen. Het beste is de oorzaak van je depressie probleem aan te pakken. Meestal kan je dat niet alleen, dus je moet iemand zoeken die je daarbij kan helpen. Iemand die echt om je geeft."
"ikmik zei: LecramR zei: Ik kan me voorstellen dat als je depressies weg zijn, je euforisch voelt. Maar wees je heel erg bewust van de grote gevaren van methadon! Naar mijn mening wordt dit middel veel te makkelijk en te snel voorgeschreven, terwijl het alleen de symptomen weghaalt en je in feite in nog grotere problemen kan brengen. Het beste is de oorzaak van je depressie probleem aan te pakken. Meestal kan je dat niet alleen, dus je moet iemand zoeken die je daarbij kan helpen. Iemand die echt om je geeft. Klik om te vergroten... Oja zelfs de verslavingsarts vond t jammer dat protocol potje plassen perse moest.dat was gelukkig geen probleem,ander verhaal,maar hij zag juist ook de voordelen in.mijn situatie en wilde het graag uitschrijven Klik om te vergroten... Niet om cynisch te zijn, maar artsen schrijven soms wel erg makkelijk medicijnen voor en worden daar, vanwege de bonussen, ook niet financieel slechter van."
"Exceptional Insight zei: LecramR zei: God laat de keuze aan ons. Niemand verplicht je om voor God te kiezen. Maar je reageert hier wel, laat het je niet zo makkelijk los dan? Klik om te vergroten... Pseudopsychologie van de koude grond, dit. Als god de keuze aan ons laat, waarom komen Jehova's dan hun religie aan mij opdringen? Klik om te vergroten... Ik heb geen idee, ik ken deze mensen niet. Waarom vraag je ze dat niet zelf? En een religie je op laten dringen is nooit OK. Maar religie is wat anders dan God. Er wordt volgens mij in dit topic niets aan je opgedrongen. Er staan hier wel een aantal levensverhalen van mensen die door God (dat is wat anders dan religie!) een schoon en gelukkig leven kunnen leven. Als je het niet gelooft, maak je dan niet druk, niemand hier legt je iets op. Als je er meer over wilt weten, dan kan je het altijd vragen."
"Exceptional Insight zei: Haha. Ik had het over de Jehova's die vandaag bij me aan de deur kwamen. Om hun religie op te dringen. Na drie keer 'nee' gingen ze pas weg. Klik om te vergroten... Dat snapte ik Eerlijk gezegd moet ik ook weinig hebben van die Jehovahs getuigen. Daar hou ik me niet mee bezig"
"rudolf zei: Laten we het wel een beetje vriendelijk houden mensen. Het komt soms wat agressief over richting de buitenwereld en ook al is het zo niet bedoeld.Let een beetje hoe je je verwoord. Ieder zijn geloof , religie , afkomst enz enz is zijn keuze.Laat ieder in zijn waarde. Klik om te vergroten... Wijze woorden, Rudolf!"
"Omdat ik zelf geen ervaringsdeskundige ben, vraag ik jullie om advies hoe ik hier het beste mee kan omgaan: Ik heb reeds enige tijd contact met een man die verslaafd is aan heroine en alcohol. Middels een vrijwilligers netwerk ben ik met die man in contact gebracht om hem uit zijn verslaafdenwereldje te halen en in contact te brengen met mensen die geen verslaving kennen. Die beste man was blij met het contact en wil dat ook. We hebben een gemeenschappelijke hobby: motoren, waardoor je het ook over andere dingen kan hebben dan over verslaving en zijn verleden. Ik met zeggen: dit is moeilijker dan ik dacht! Deze man heeft een groot wantrouwen naar iedereen die hij kent en nog niet kent, omdat hij al zoveel is besodemieterd, bestolen en uitgekotst. Maar gaandeweg heb ik steeds meer zijn vertrouwen gewonnen. Hij heeft me een keer geld willen ontfutselen door manipulatie omdat hij zo ziek was als een hond en medicijnen of heroine wilde kopen (hij zei methadon). Ik ben tegen zijn wil meegegaan naar de 'apotheek' waar hij zijn spul wilde kopen, maar dat was uiteraard geen apotheek. Ik heb hem dus geen geld gegeven. Hij heeft hiervan vreselijk veel spijt gekregen ondanks dat ik het hem heb vergeven en hem niets kwalijk heb genomen. Hij vertoont steeds ontwijkend gedrag door te zeggen dat hij het moeilijk heeft en het alleen moet oplossen. Enkele weken terug heb ik aangedrongen op weer een afspraak om zijn hart te luchten en toen erkende hij terug te zijn gevallen en zijn post niet meer opent. Hij was zeer depressief en wilde het liefst uit het leven stappen. Ik heb zijn post meegenomen om op orde te brengen. Kort daarvoor heb ik een ex-verslaafde ontmoet die 3 jaar geleden op wonderlijke radicale wijze van zijn verslavingen is afgekomen, terwijl hij op het punt stond een eind aan zijn leven te maken. Die man wilde met die verslaafde man in contact komen om eens met hem te spreken of hij hem kon helpen. Dat heb ik hem verteld. De volgende dag kreeg ik een SMS dat hij graag met die ex-verslaafde wilde praten omdat hij er alles voor over had om uit die shit te geraken. Hij stond ook op het punt om weer zijn huis uitgezet te worden. Met z'n drieën zijn we naar de huisarts gegaan en is hij met Bouman in aanraking gekomen voor een detox, maar dat duurt weke voordat hij daar terecht kan. Ik heb hem geholpen om een schuld hulpverleningstraject op te laten starten en heb zijn motor op mijn naam laten zetten zodat de schuldeisers daar niet aan konden komen. Die motor staat in één van mijn garages. Dat deed ik omdat hij er 100% van overtuigd was dat hij wilde stoppen. Hij moet nu om de dag zich melden bij de maatschappelijk werker, krijgt dan weer methadon en moet een urinetest doen. Het lijkt er nu weer echter op dat hij dit niet trekt. Hij liegt weer als vanouds en wordt boos als je hem daarop wijst. Ook houdt hij weer alle contacten af en stoot mij en die andere man af, ondanks dat ik heel veel voor hem heb gedaan en eerder op mijn hart drukte mij niet teleur wilde stellen. Ik heb ook zijn motor wat voor hem van grote emotionele waarde is. Ik heb hem per SMS laten weten dat hij mij altijd mag bellen als hij het moeilijk heeft, maar laat niets meer van zich horen. Ik vrees dat nu de onrust van die schulden weer een beetje uit zijn hoofd is, hij weer is gaan gebruiken en dat niet wil toegeven. Hij graaft nu zijn eigen graf. Het klinkt hard, maar dat is nu wel zijn eigen keus, alhoewel ik hem liever van zijn shit af zie komen. Hoe kan ik hem nu het beste benaderen? Confronteren? Of anders? Ik denk dat zijn verstand vertroebeld raakt door zijn gebruik. Alvast bedankt!"
"Super tof dat je de moeite neemt om zo uitgebreid te reageren, dat waardeer ik enorm! Ik heb heel veel aan je advies. Je hebt zeker gelijk dat hij weet dat ik hem wil helpen. Ik kan het gelukkig emotioneel wel loslaten omdat het buiten mijn vermogen ligt om hier iets aan te doen. Hij vertelde mij, vlak voordat hij het contact verbrak, dat hij meerdere keren in de detox heeft gezeten en weet wat voor hel het is. Hij snapte van zichzelf niet dat hij, ondanks dat hij weet wat voor hel dat is, toch steeds weer terugvalt. Wat betreft die motor: wellicht heb je gelijk, maar het is al gebeurd. Hij weet niet waar ik woon of waar de motor staat, dat hou ik bewust geheim omdat hij onberekenbaar kan zijn. Ik heb anderen hierbij betrokken en hem een overeenkomst laten tekenen. Als hij belt of smst dat hij die motor terug wil dan doe ik dat gelijk, daar wil ik geen moeilijkheden mee hebben. Maar dat kan ik alleen doen als hij dat wil, omdat die motor weer terug geschreven moet worden op zijn naam. Nogmaals hartelijk dank voor je advies!"
"Het lijkt wel toeval, maar daar geloof ik niet in, vanavond kreeg ik van hem een SMS dat hij er nog bovenop zit en bezig is met de schuldsanering en Bouman voor de afkickprocedure. Dat is een goed teken! Hij vroeg om het telefoonnummer van mijn vriend, de ex-verslaafde, en heeft hem vanavond ook uit eigen beweging gebeld om hem een update te geven. Die vriend belde me net op en is positief over zijn motivatie. Hij wil van alles af, de alcohol, de heroïne en de methadon. Hij beseft dat hij met zijn 56 jaar het niet meer gaat redden als hij weer op straat komt. Een mooi compliment was dat hij nog nooit zulke vrienden in zijn leven had ontmoet die echt om hem geven als mens en niets van hem nodig hebben. Dat motiveert hem ook om hiermee door te gaan, want de 'oude vrienden' die hij nu had willen alleen maar van hem profiteren en besodemieteren hem keer op keer. Mijn vriend is uit een nog dieper dal gekomen dan deze man en als mijn vriend een volledig clean leven, zonder alcohol, drugs, roken en medicijnen kan leven, dan moet dat voor hem ook mogelijk zijn. Mijn vriend kent zelfs geen strijd meer vanwege de trek naar die middelen en leeft elke dag in grote blijdschap en rust. Dát wil deze man ook. We wachten af hoe het verder gaat, maar ik zie het een stuk positiever in voor deze man!"
"Dank je! Ik denk niet dat het cynisch is, eerder realistisch. Zo zie ik het ook en leef wat dat betreft bij de dag. De tijd zal het leren, maar hoop doet leven, toch? Ik heb inderdaad eerst die motor in mijn garage gezet en toen pas op mijn naam gezet en geschorst. Ik ga er geen meter op rijden. En als hij m terug wil, dan doe ik dat gelijk. Ik geloof direct dat van alles in 1 keer afkicken heel zwaar is. Toch heeft mijn vriend dat wel gedaan. Velen waren daar cynisch over, mede omdat hij lichamelijk erg zwak was, al 38 jaar verslaafd, liters bier per dag naar binnen werkte, zwaar onder de medicijnen zat en op het punt stond uit het leven te stappen. Daarnaast zat hij in een tehuis met 35 soortgenoten om hem heen die hem steeds probeerden weer terug te trekken. Toch is hij volledig afgekickt en heeft een huis gekregen, spullen, zijn kinderen weer terug, nieuwe vrienden die om hem geven en heeft nooit meer iets aangeraakt van waar hij voorheen aan verslaafd was. Sterker, hij zoekt verslaafden op om ze, waar mogelijk, van hun verslaving te helpen. Hij heeft een nieuw leven ervoor terug gekregen. Hij is zich er heel sterk van bewust dat hij dit op eigen kracht niet zou redden."
"De beste man is vorige week vrijdag bij een controle bij Antes weer getest en kwam op 1,7 promille alcohol uit en heroine in zijn bloed. Hij moest direct worden opgenomen. Met een smoes om zijn kleren te halen is hij weer naar huis gegaan en wist niet meer wat hij moest doen. Hij was compleet overstuur. In die situatie heeft gelukkig hij mijn vriend, de ervaringsdeskundige, gebeld die hem heeft overgehaald om toch weer Antes te bellen. Dat heeft hij gedaan en is ter observatie opgenomen. De dag daarna belde hij mij plots op om te zeggen dat hij weer thuis was om kleren te halen. Hij was daar naartoe gegaan met het OV en zag het blijkbaar niet zitten om alleen weer terug te gaan. Ik heb mijn vriend opgehaald en ben toen naar zijn huis gereden om deze man op te halen en naar Antes te brengen. Hij zat stijf onder de medicijnen, methadon en librium. Mijn vriend was pissed op Antes omdat ze hem in deze situatie alleen naar huis hadden laten gaan. Zijn wil om terug te gaan was gelukkig groot genoeg en ik was blij dat hij mij heeft gebeld. Hij is nu in de detox en zaterdag gaan we weer naar hem toe. Het gaat er nu op aan komen!"